Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-03-2023, 21:30   #221
JACU6X6
ford::amateur
 
Imię: JACEK
Zarejestrowany: 09-12-2013
Skąd: Tarnobrzeg - Sandomierz
Model: TRANSIT 350
Silnik: 2,2
Rocznik: 2007
Postów: 9
Domyślnie Odp: Adaptive Cruise Control a aktualizacja

Dzięki bardzo za odpowiedź, pozdrawiam

JACU6X6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2023, 01:09   #222
Aleks_kr
ford::amateur
 
Imię: Aleks
Zarejestrowany: 29-09-2022
Skąd: Krakow
Model: S-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 8
Domyślnie Odp: Adaptive Cruise Control a aktualizacja

Witam wszystkich! Mam pytanie – posiadam S-Max MK2 z aktywnym tempomatem i jestem bardzo niezadowolony z go nagłego hamowania. Mam do porównania dużo innych samochodów którymi jeździłem osobiście i testowałem podobny system. Fordowski tempomat jest gorszy od np. VW albo BMW w tym, że gdy ktoś jedzie wolnej z przodu, to ford dość szybko się zbliża, a w samym końcu zaczyna nagle hamować. Natomiast w samochodach innych producentów to zrobione w ten sposób, że hamowanie (nie tylko odpuszczenie gazu jak w fordzie) zaczyna się powoli na znacznie dłuższej odległości i samochód zbliża się płynnie. Wiec mam pytanie – czy u każdego tempomat działa w taki sposób? I czy jest możliwość go korekcji/adaptacji? Pozdrawiam.

Ostatnio edytowane przez Aleks_kr ; 11-04-2023 o 01:25
Aleks_kr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2023, 14:45   #223
rafalek.krupinski
ford::beginner
 
Avatar rafalek.krupinski
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 08-11-2019
Model: Ford S-MAX MK2
Silnik: 2.0L Duratorq (110kW/150PS)
Rocznik: 08/2016
Postów: 42
Domyślnie Odp: Adaptive Cruise Control a aktualizacja

U mnie też działa w taki sam sposób, nie próbowałem z tym nic robić, po prostu się przyzwyczaiłem, również jeździłem nowymi WV/Audi/Seat, działają zupełnie inaczej. Z jednej strony Ford nigdy fałszywie mi nie wyhamował na autobanie na zwężeniach czy też pracach drogowych, podczas zmieniania pasa ruchu i jazdy zgodnie z żółtymi liniami tymczasowymi. W WV raz znajdowałem się na lewym pasie podczas robót a przede mną po prawej inny pojazd, w trakcie jazdy po żółtych liniach i jednoczesnym zmienianiu toru jazdy na lewo system zahamował golfika prawie do zera. Uznał, że pojazd jadący po prawej stronie zgodnie z swoim torem ruchu, zajechał mi drogę. Od tamtego przypadku wyłączam te pomagacze na takich odcinkach. Nawet się takiej sytuacji nie spodziewałem. W Fordzie nie miałem jeszcze takiego przypadku.

Można się też rozwodzić nad asystentem do utrzymywania pasa ruchu, miedzy markami jest to też przepaść, Seat czy Golf radzą sobie z tym bardzo dobrze. U nas co tu mówić, tylko że działa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Ford S-Max MK2 Modyfikacje: ACC -> PreColision -> HUD -> HAK elektryczny-> Heated Steering Wheel -> RearCAM -> BLIS -> CTA -> Inverter 230V -> TCU -> FrontCAM -> IPMB.
rafalek.krupinski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2023, 14:45   #224
bukox
ford::specialist
 
Avatar bukox
 
Zarejestrowany: 30-12-2015
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0 DW10F 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 649
Domyślnie Odp: Adaptive Cruise Control a aktualizacja

Zmieniałeś ustawienie odległości od poprzedzającego samochodu przyciskami na kierownicy?
__________________
Opel Vectra B 1.6 XEL -> Opel Vectra C 1.9 DTH -> Ford S-MAX MK1 2.0 DW10C -> Suzuki Swift MK7 1.2 DualJet + Ford S-MAX MK2 2.0 DW10F
bukox jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-04-2023, 19:31   #225
Aleks_kr
ford::amateur
 
Imię: Aleks
Zarejestrowany: 29-09-2022
Skąd: Krakow
Model: S-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 8
Domyślnie Odp: Adaptive Cruise Control a aktualizacja

Cytat:
Napisał rafalek.krupinski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U mnie też działa w taki sam sposób, nie próbowałem z tym nic robić, po prostu się przyzwyczaiłem...
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Myślę że powinno być rozwiązanie, bo jest to na pewno kwestia ustawienia. Wykrywa radar na bardzo dużej odległości. Nie ma wątpliwości, ze samochód w stanie hamować wczesnej.

Bump:
Cytat:
Napisał bukox Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zmieniałeś ustawienie odległości od poprzedzającego samochodu przyciskami na kierownicy?
Oczywiście Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Aleks_kr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-04-2023, 15:04   #226
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Adaptive Cruise Control a aktualizacja

tak samo w mondeo mk4 jak i mk5. pozno (a wiec i gwaltownie) hamuje i tak samo pozno zaczyna przyspieszac dajac “pelny but”. W tym drugim przypadku szczegolnie ucoazliwe jak sie czeka na zjazd auta przed nami na prawy pas - choc w tym przypadku bez kamery i AI lepiej nie bedzie
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020

Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 17-04-2023 o 15:09
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-04-2023, 16:36   #227
mrk26
ford::professional
 
Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: UK
Model: Mondeo MK5 Titanium X Sport
Silnik: 2.0 TDCi 210 Bhp BiTurbo
Rocznik: 2015
Postów: 1,151
Domyślnie Odp: Adaptive Cruise Control a aktualizacja

Proponuję poczytać instrukcję, najmniejszy dystans jest jakby tryb sport, agresywniej hamuje i agresywniej przyspiesza dopiero od trzeciej kreski jest bardziej komfortowo, łagodniej przyspiesza i łagodniej hamuje, tak samo było w Mondeo mk4 i tak samo jest w Mk5.
mrk26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-04-2023, 18:04   #228
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Adaptive Cruise Control a aktualizacja

nie przypominam sobie aby instrukcja wspominala o „tak jakby sporcie”. Kreski okreslaja czasowa odleglosc miedzy pojazdami (odleglosc w metrach jest zalezna od predkosci). To w ogole nie musi implikowac, ze przy ustawionej malej odleglosci auto zachowuje sie agresywniej. Raczej reakcja jest zalezna od predkosci. Ale i przy maks odleglosci i predkosci autostradowej reakcje sa zbyt gwaltowne.
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-04-2023, 19:54   #229
bukox
ford::specialist
 
Avatar bukox
 
Zarejestrowany: 30-12-2015
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0 DW10F 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 649
Domyślnie Odp: Adaptive Cruise Control a aktualizacja

Zwiększając dystans reaguje zbyt wcześnie hamując i zbyt późno przyspieszając więc to niczego nie rozwiązuje. Co gorsza większy dystans powoduje, że planując manewr wyprzedzania trzeba rozpocząć go znacznie wcześniej wręcz blokując lewy pas.
__________________
Opel Vectra B 1.6 XEL -> Opel Vectra C 1.9 DTH -> Ford S-MAX MK1 2.0 DW10C -> Suzuki Swift MK7 1.2 DualJet + Ford S-MAX MK2 2.0 DW10F
bukox jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-04-2023, 21:31   #230
mrk26
ford::professional
 
Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: UK
Model: Mondeo MK5 Titanium X Sport
Silnik: 2.0 TDCi 210 Bhp BiTurbo
Rocznik: 2015
Postów: 1,151
Domyślnie Odp: Adaptive Cruise Control a aktualizacja

Cytat:
Napisał MaXyM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nie przypominam sobie aby instrukcja wspominala o „tak jakby sporcie”. Kreski okreslaja czasowa odleglosc miedzy pojazdami (odleglosc w metrach jest zalezna od predkosci). To w ogole nie musi implikowac, ze przy ustawionej malej odleglosci auto zachowuje sie agresywniej. Raczej reakcja jest zalezna od predkosci. Ale i przy maks odleglosci i predkosci autostradowej reakcje sa zbyt gwaltowne.
Nie jestem upierdliwy, dobrą mam pamięć, czasami krótką, niestety tylko po angielsku bo i auto zagraniczne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale w instrukcji strona 195. Od czwartej kreski komfortowo auto powinno jechać na tempomacie aktywnym zamiast od trzeciej tak jak wcześniej pisałem.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 20230417_212700~2.jpg (89.4 KB, 46 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez mrk26 ; 17-04-2023 o 21:35
mrk26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:21.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.