Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-03-2023, 17:18   #1
dopelover
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-07-2021
Model: transit
Silnik: 2.5 DI
Rocznik: 1993
Postów: 21
Domyślnie Bicie hamulca po wymianie łożyska tylnej osi

Wracam do was z kolejnymi bolączkami mojego Transita. Wczoraj wymieniłem wyjące łożysko i uszczelniacze na tylnej osi. Robota poszła sprawnie łożysko ciche olej już nie cieknie. Pojawił się natomiast inny problem, wyczuwalne bicie na pedale hamulca przy hamowaniu. Moje pytanie brzmi co poszło nie tak? Czy potrzebna jest poprawka czy może "ułoży" się samo?

Enviado desde mi RMX3081 mediante Tapatalk

dopelover jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2023, 20:22   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Bicie hamulca po wymianie łożyska tylnej osi

Prawdopodobnie nie zaznaczyłeś położenia talerzyka półosi względem piasty i bębna względem piasty. Bęben podczas dłuższej eksploatacji lekko się owalizuje, tak jak wymuszają to lekko niedoskonałe kształty tych części.
Teraz pozostaje ci ratować się zdjęciem bębna i nasadzeniem go na innej pozycji na szpilkach. Bo przekładanie jeszcze dodatkowo półosi na wielowpuście plus przekładanie bębna na szpilkach daje tyle wariantów układanki, że lepiej w to nie wchodzić.

Ale także samo założenie felgi w innej pozycji potrafi spowodować wibracje lub ich znikniecie podczas hamowania. Robią się z tego prawie nierozwiązwialne puzzle...

Jeżeli próba założenia bębna i felgi w inneych pozycjach nic nie pomoże, to pozostaje zakup nowych bębnów. Ale tu też zaczynają się schody, bo zamienniki są produkowane bez wielomiesięcznego sezonowania żeliwnych odlewów bębnów przed ich toczeniem, a oryginały Forda są kosmicznie drogie. W warsztacie pana Wasia (Auto-Waś) nowe bębny przed założeniem zakładają na bardzo dobrą narzędziową tokarkę i delikatnie dotaczają likwidując owalizację. Jeżeli to nie do końca pomaga, to proszą o przyjazd za jakiś czas (dwa, trzy tys. km przebiegu) i powtarzają cały proces.

Nic nie pomoże w przypadku zamienników, jeżeli zostały źle schłodzone podczas procesu odlewania i zamiast szarego żeliwa (o wysokim współczynniku tarcia) powstało tzw. żeliwo pstre - w jednym fragmencie odlewu jest szare, a w drugim białe - taki bęben jest do wyrzucenia. Przy zakupie porzebne jest więc... szczęście.

Te uwagi dotyczą i mostu pięcioszpilkowego typu Timken i typów sześcioszpilkowych Salisbury.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 23-03-2023 o 20:30
wojtekjanus jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2023, 10:53   #3
dopelover
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-07-2021
Model: transit
Silnik: 2.5 DI
Rocznik: 1993
Postów: 21
Domyślnie Odp: Bicie hamulca po wymianie łożyska tylnej osi

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Nie robiłem wymiany osobiście, bo jestem na południu Europy, a olej zalał bęben i szczęki, więc i tak niezbyt mocne hamulce działały jeszcze gorzej. Ze względów bezpieczeństwa wolałem to załatwić od razu zlecając robotę warsztatowi. Jestem pewien, że mechanik nie zaznaczył położeń, a tym samym twoją diagnoza powinna być trafna.

Wpływ felgi wstępnie odrzucam, cztery miesiące temu wymieniałem opony. Zazwyczaj nikt w serwisach nie zawraca sobie głowy znaczeniem położenia felg względem osi. Pewnie zostaje mi obracanie bębna.

Enviado desde mi RMX3081 mediante Tapatalk
dopelover jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2023, 17:23   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Bicie hamulca po wymianie łożyska tylnej osi

Cytat:
Napisał dopelover Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wpływ felgi wstępnie odrzucam, cztery miesiące temu wymieniałem opony.
No... bywa różnie. Ja prawie zawsze po sezonowej wymianie kół miałem wibracje i cierpliwie kombinowałem z kołami. Najczęściej pomagało chociaż trochę.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest online   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:54.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.