|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-03-2023, 08:02 | #1 |
ford::beginner
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 07-09-2019
Skąd: Janki
Model: transit
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 16
|
Nie odpala - Trochę łapal z początku teraz tylko kręci
Witam jestem posiadaczem transita z 2006 roku. Od dłuższego czasu mam z nim problem. Dałem do regeneracji pompę paliwa i wtryskiwacze. Po zamontowaniu elementów, zalaniu filtra jest problem z odpaleniem. Trochę łapal z początku teraz tylko kręci. Próbowałem podać mu paliwo bezpośrednio z bańki ale to też nic nie dało. Dodam że wymieniałem czujnik położenia wału również. Na jaką odległość ustawić czujnik ? Ja ustawiłem po sierodku otworu. Bezpieczniki również sprawdzałem i są ok. Co może być jeszcze przyczyną ?
|
15-03-2023, 09:09 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: problem z odpaleniem
Ale po co wymieniałeś czujnik położenia wału? Był jego błąd? Jeżeli zmieniłeś jego położenie, to masz duży problem. Ustawienie czujnika jest bardzo skomplikowane, jego opis w manualu przyprawia o ból głowy... Położenie czujnika jest raz na zawsze ustawione fabrycznie - po co to ruszałeś?
Czujnik to jedno, a drugie to gdzie oddałeś pompę i wtryskiwacze i ile zapłaciłeś? Czy we wtryskiwaczach były wymienione części na oryginalne Delphi? Czu wtryskiwacze po regeneracji dostały nowe kody i wpisałeś je do PCM? Zakładając, że pompa i wtryskiwacze są teraz na pewno ok, że czujnik ustawiony jest prawidłowo i kody są ok - można podejrzewać, że układ jest całkowicie zapowietrzony. Najlepiej w takiej sytuacji kupić samostart (ewentualnie można używać Plaka), potrzebne są koniecznie dwie osoby. Zalewasz filtr paliwa do pełna paliwem. Odłączasz rurę ssącą od filtra, jedna osoba kręci rozrusznikiem, druga małymi dawkami wtryskuje w dolot samostart lub Plak, absolutnie żadnych dużych dawek. Kiedy silnik zacznie odpowiadać trzeba tak dawkować spray, aby silnik zaczął samodzielnie na nim pracować, bez rozrusznika. I tak trzeba go podtrzymywać na obrotach do 2.000 - czasem wystarczy 15 sekund aż zacznie sam pracować na paliwie, czasem trzeba czekać dwie minuty. Jeśli już zacznie pracować na paliwie na pewno będzie to z początku bardzo nierówna praca, będzie mocno skakał w komorze, trzeba zaczekać kwadrans lub dłużej, aby trochę się uspokoił. Potem delikatna jazda, będzie mocno stukał, aż w końcu - w ramach samoadaptacji - wszystko wróci do normy. Czaem po 10 km, czasem po 100 km.
__________________
Zgredzik |
15-03-2023, 12:28 | #3 |
ford::beginner
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 07-09-2019
Skąd: Janki
Model: transit
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 16
|
Odp: problem z odpaleniem
Ale po co wymieniałeś czujnik położenia wału?
urwane było ucho fasolka którą się reguluje wysokość, czujnik miał zjedzony czubek wytarty połową na wylot drugie to gdzie oddałeś pompę i wtryskiwacze i ile zapłaciłeś? nadarzyn, 4100 Czu wtryskiwacze po regeneracji dostały nowe kody i wpisałeś je do PCM? Tak |
15-03-2023, 19:53 | #4 |
ford::beginner
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 07-09-2019
Skąd: Janki
Model: transit
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 16
|
Odp: Nie odpala - Trochę łapal z początku teraz tylko kręci
Po odczytaniu kodów błędów wyskakuje błąd P0201-202-203-204 kody świadczące o usterce wtryskiwacza. Wychodzi na to że wtryskiwacze się zawiesiły.
|
15-03-2023, 21:08 | #5 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Nie odpala - Trochę łapal z początku teraz tylko kręci
Cytat:
Nie wiem jak interpretować, że wszystkie wtryskiwacze mają uszkodzone obwody sterowania - po regeneracji... Sprawdziłbym wiązkę (ten fragment podłączany do wtryskiwaczy), jeżeli nic podejrzanego tam nie ma, to wyjąłbym wtryskiwacze i zaniósł do sprawdzenia do innego zakładu. Czujnik położenia wału - chodziło ci o głębokość włożenia, czy o przesunięcie obwodowe (kąt wyprzedzenia wtrysku)? Bo ja zrozumiałem, że zmieniłeś przesunięcie obwodowe - a to ustawić to ciężka sprawa... Starta końcówka czujnika mogła być od opiłków, które rozrzuca koło zamachowe (opiłki z łbów śrub mocujących dwumasę oraz z uzębienia wieńca i rozrusznika).
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 15-03-2023 o 21:23 |
|
16-03-2023, 07:16 | #6 |
ford::beginner
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 07-09-2019
Skąd: Janki
Model: transit
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 16
|
Odp: Nie odpala - Trochę łapal z początku teraz tylko kręci
Czujnik położenia wału - chodziło ci o głębokość włożenia ? - TAK
uszkodzone są cewki wtryskiwaczy- miałem ten problem już kilka razy, podobno tylko trzeba było niby odwiesić wtryskiwacze, po odebraniu z regeneracji (odwieszeniu samochód odpalił ale tylko na 3 : kopcił, nie miał mocy. Kolejnym razem powiedzieli ze wszystkie są do remontu oraz abym przyniósł pompe do sprawdzenia. Po założeniu znowu to samo tylko teraz wcale nie odpala. Poleca ktoś jakiś dobry zakład ? |
16-03-2023, 08:06 | #7 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Nie odpala - Trochę łapal z początku teraz tylko kręci
Cytat:
Natomiast moje pompy były demontowane parę lat temu w Auto-Waś i wysyłane przez nich do Diesel Technika w Lublinie, bardzo dobra firma, ale droga. Mi w serwisie mówili, że wtryskiwacze Delphi - w porównaniu do innych - są wyjątkowo wrażliwe na zanieczyszczenia. Do tego stopnia, że tak jak przy innych używają podczas montażu rękawiczek tekstylnych, tak przy Delphi lateksowych, bo nawet najmniejszy włosek z rękawiczki może zablokować pracę wtryskiwacza. Z tego chyba wynika fakt, że do tdci Delphi Ford przewiduje filtry paliwa dwumikronowe, a do innych tdci i do tddi - pięciomikronowe. Nawet podczas montażu wtryskiwacza i jego podłączania można sobie zarobić na kłopot. U mnie np. raz był taki problem, że wtryskiwacz przekładany z silnika do silnika w jednym do końca pracował prawidłowo, a w drugim był już całkowicie martwy...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 16-03-2023 o 08:30 |
|
18-03-2023, 05:06 | #8 |
ford::beginner
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 07-09-2019
Skąd: Janki
Model: transit
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 16
|
Odp: Nie odpala - Trochę łapal z początku teraz tylko kręci
problem rozwiązany kupiłem wtryskiwacze od pawlika na wymiane, i teraz jest już ok. po 15 minutach zgasł dlaczego podciśnienie nie zaciągało paliwa ?
|
18-03-2023, 07:45 | #9 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Nie odpala - Trochę łapal z początku teraz tylko kręci
Cytat:
Pompka wstępna zlokalizowana w korpusie pompy wys. ciśnienia nie zaciągnie paliwa, jeżeli układ paliwowy z filtrem paliwa jest nieszczelny lub cokolwiek innego tam nie jest ok (np zagnieciony przewód). Ale także ważne jest uszczelnienie na wałku pompy od strony rozrządu - podobno była robiona... Jeżeli uszczelnienie na wałku jest niesprawne, to podciśnienie w pompie zaciąga olej silnikowy z rozrządu, można to poznać po tym, że podczas próby przelewowej ze wszystkich wtryskiwaczy paliwo powrotne ma ciemny kolor. To się zdarza... Może też być sama pompa wstępna kaput, wypracowana lub źle zregenerowana. Jeżeli nadal miałbyś problemy z zaciąganiem paliwa, sprawdź chociaż z jednego wtryskiwacza jaki kolor ma paliwo powrotne - pamiętaj, aby koniecznie zacisnąć (zaślepić) odpięty przewód przelewowy, bo otwarty spowoduje zapowietrzenie pompy (w Delphi przelewy nie idą do zbiornika, tylko wracają do pompy).
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 18-03-2023 o 07:54 |
|
18-03-2023, 20:04 | #10 |
ford::beginner
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 07-09-2019
Skąd: Janki
Model: transit
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 16
|
Odp: Nie odpala - Trochę łapal z początku teraz tylko kręci
czy zgasł, bo nie zaciąga paliwa?
zgasł nie zaciąga paliwa raz wczoraj po 15 minutach, dziś to samo, wypala paliwo z filtra i gaśnie. Mam nowe przewody doprowadzające paliwo, założę je i sprawdzę czy będzie to samo... Stary przewód od podciśnienia był przecięty i złączony może przez to, tak się dzieje. |