Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-02-2023, 13:50   #201
Fawa
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-03-2017
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 TDCI 95KM T3DA1L
Rocznik: 05.2011
Postów: 118
Domyślnie Odp: Wymiana wtryskiwacza 1.6 tdci

Cytat:
Napisał Zbigniew_K Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chodzi o procedure uruchamianą w PCM, po wymianie wtrysku i jazda autem w cyklu przyspieszenia i hamowanie silnikiem w określonym zakresie obrotów (znajdziesz na forum).

Pozdrawiam
Z.K.
A ja wymieniłem wszystkie 4 wtryskiwacze, na ori continental, wpisałem korekty, auto odpalilo, chodzi ladnie, równo, ale ten parametry inj_lrn nie chce przeskoczyć z 0 na 7. Wszystko robione forscan i ids.

Minmo tych 0,auto chodzi dobrze.

Co może być nie tak?

Fawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2023, 16:02   #202
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: Wymiana wtryskiwacza 1.6 tdci

Brak nauki wtryskiwaczy, tego nie da rady zrobić żadnym programem i interfejsem. Tylko jazda w odpowiedni sposób. Wtryskiwacze "uczą się" podczas hamowania silnikiem.
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2023, 16:13   #203
Fawa
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-03-2017
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 TDCI 95KM T3DA1L
Rocznik: 05.2011
Postów: 118
Domyślnie Odp: Wymiana wtryskiwacza 1.6 tdci

Czyli narazie jeździć, starać się robić warunki i podejrzeć za kilka dni?

Bo tak to auto śmiga rewelacyjnie po wyminaie wtrysków.

Btw, ten parametr inj_lrn mialem z rejestratora Pidow. Czyli jak by z podglądu na żywo.


Jeszcze tylko zobaczę jak odpala po nocy. Ale na nowych wtryskach odpalił w sumie bardzo ładnie, a silnik był zimny
Fawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-03-2023, 09:18   #204
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: Wymiana wtryskiwacza 1.6 tdci

Witam.
Chyba i mnie dopadły wtryskiwacze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam problemy z odpaleniem, śmierdzi ropą, odpala z samostartem. Po odpaleniu, kupa dymu. Jak juz odpali, to wszystko jest ok podczas jazdy, ma moc, nie dymi itp., jedynie na wolnych obrotach(np. na światłach) co jakiś czas zaczyna telepać jakby pracował na 3 cylindrach. Po nagrzaniu ogólnie odpala dobrze, ale ze 2 obroty wału musi wykonać.
Co ciekawe, na mrozie(po nocy) odpala bez problemu, jak jest ciepły odpala, dopiero jak postoi w temp. ok 10-11st.C to nie odpala bez plaka, chyba, ze wcześniej podczas gaszenia wkręcę do na obroty ok 4tys i przy tych obrotach zgaszę.


Błędy jakie zgłasza komp, dotyczą tylko wtrysków np.
P02A6:00-28
P029A:00-2C
P02D3:00-6C i cała reszta tego typu.
Te błędy po skasowaniu są różnie, czasami tylko dal jednego cylindra, czasami dla dwóch a czasami dla 3.

Korekty tez są różne, podczas jazdy zawsze 1.00000xxx
na wolnych rożnie od 1.3xxxx do 0.5xxxxx.
gdyby nie to bujanie na wolnych i problem z odpaleniem pewnie bym nie zwrócił uwagi.

Czy to na pewno wtryski?(tak, wiem, ze bez diagnozy typu cisnienie w cylindrach itp. itd. trudno zgadnać, ale może...)



Kolejne pytanie, dotyczące samej wymiany. Czy, wtryski ciężko wyjąc, czy potrafią się zapiec? Ile potrzeba uszczelniaczy oprócz tej miedzianej podkładki?
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-03-2023, 22:17   #205
ADyarac
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-08-2018
Skąd: Warszawa
Model: Ford Fokus MK3
Silnik: 1.6 TDCI 95KM -> 115KM
Rocznik: 2011
Postów: 10
Domyślnie Odp: Wymiana wtryskiwacza 1.6 tdci

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam.
Chyba i mnie dopadły wtryskiwacze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam problemy z odpaleniem, śmierdzi ropą, odpala z samostartem. Po odpaleniu, kupa dymu. Jak juz odpali, to wszystko jest ok podczas jazdy, ma moc, nie dymi itp., jedynie na wolnych obrotach(np. na światłach) co jakiś czas zaczyna telepać jakby pracował na 3 cylindrach. Po nagrzaniu ogólnie odpala dobrze, ale ze 2 obroty wału musi wykonać.
Co ciekawe, na mrozie(po nocy) odpala bez problemu, jak jest ciepły odpala, dopiero jak postoi w temp. ok 10-11st.C to nie odpala bez plaka, chyba, ze wcześniej podczas gaszenia wkręcę do na obroty ok 4tys i przy tych obrotach zgaszę.


Błędy jakie zgłasza komp, dotyczą tylko wtrysków np.
P02A6:00-28
P029A:00-2C
P02D3:00-6C i cała reszta tego typu.
Te błędy po skasowaniu są różnie, czasami tylko dal jednego cylindra, czasami dla dwóch a czasami dla 3.

Korekty tez są różne, podczas jazdy zawsze 1.00000xxx
na wolnych rożnie od 1.3xxxx do 0.5xxxxx.
gdyby nie to bujanie na wolnych i problem z odpaleniem pewnie bym nie zwrócił uwagi.

Czy to na pewno wtryski?(tak, wiem, ze bez diagnozy typu cisnienie w cylindrach itp. itd. trudno zgadnać, ale może...)



Kolejne pytanie, dotyczące samej wymiany. Czy, wtryski ciężko wyjąc, czy potrafią się zapiec? Ile potrzeba uszczelniaczy oprócz tej miedzianej podkładki?

" na wolnych rożnie od 1.3xxxx do 0.5xxxxx. " przy takich korektach ma prawo pracować nierówno, lecz problemy z odpalaniem to raczej grubszy problem.

U mnie są błędy od kiedy go kupiłem około 50tys km, z każdą dychą czuć różnice więc już się rozglądam za nowymi.

Bump:
Cytat:
Napisał Fawa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czyli narazie jeździć, starać się robić warunki i podejrzeć za kilka dni?

Bo tak to auto śmiga rewelacyjnie po wyminaie wtrysków.

Btw, ten parametr inj_lrn mialem z rejestratora Pidow. Czyli jak by z podglądu na żywo.


Jeszcze tylko zobaczę jak odpala po nocy. Ale na nowych wtryskach odpalił w sumie bardzo ładnie, a silnik był zimny
Musisz wykonać adaptacje wtryskiwaczy, znajdź na forum procedurę, ja dokładnie nie pamiętam ale chyba trzeba się rozpędzić na 4biegu do 2,500obrotów, puszczasz pedał gazu i czekasz aż obroty spadną do 1,500obrotów, powtarzasz kilka razy i powinno być ok, sprawdź później w Forscan.
ADyarac jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-03-2023, 23:05   #206
cezarg1410
ford::expert
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,658
Domyślnie Odp: Wymiana wtryskiwacza 1.6 tdci

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Korekty tez są różne, podczas jazdy zawsze 1.00000xxx
na wolnych rożnie od 1.3xxxx do 0.5xxxxx.
Podczas jazdy tak będzie zawsze. Podobno powyżej jakichś obrotów sterownik nie korzysta z korekt.
Twoje objawy to niestety na 95% wtryski
cezarg1410 jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2023, 05:08   #207
skoczyp
ford::average
 
Avatar skoczyp
 
Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 04-01-2010
Skąd: Dania
Model: grand c-max
Silnik: 1,6 tdi
Rocznik: 2012
Postów: 80
Domyślnie Odp: Wymiana wtryskiwacza 1.6 tdci

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam.
Chyba i mnie dopadły wtryskiwacze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam problemy z odpaleniem, śmierdzi ropą, odpala z samostartem. Po odpaleniu, kupa dymu. Jak juz odpali, to wszystko jest ok podczas jazdy, ma moc, nie dymi itp., jedynie na wolnych obrotach(np. na światłach) co jakiś czas zaczyna telepać jakby pracował na 3 cylindrach. Po nagrzaniu ogólnie odpala dobrze, ale ze 2 obroty wału musi wykonać.
Co ciekawe, na mrozie(po nocy) odpala bez problemu, jak jest ciepły odpala, dopiero jak postoi w temp. ok 10-11st.C to nie odpala bez plaka, chyba, ze wcześniej podczas gaszenia wkręcę do na obroty ok 4tys i przy tych obrotach zgaszę.


Błędy jakie zgłasza komp, dotyczą tylko wtrysków np.
P02A6:00-28
P029A:00-2C
P02D3:00-6C i cała reszta tego typu.
Te błędy po skasowaniu są różnie, czasami tylko dal jednego cylindra, czasami dla dwóch a czasami dla 3.

Korekty tez są różne, podczas jazdy zawsze 1.00000xxx
na wolnych rożnie od 1.3xxxx do 0.5xxxxx.
gdyby nie to bujanie na wolnych i problem z odpaleniem pewnie bym nie zwrócił uwagi.

Czy to na pewno wtryski?(tak, wiem, ze bez diagnozy typu cisnienie w cylindrach itp. itd. trudno zgadnać, ale może...)



Kolejne pytanie, dotyczące samej wymiany. Czy, wtryski ciężko wyjąc, czy potrafią się zapiec? Ile potrzeba uszczelniaczy oprócz tej miedzianej podkładki?

Jak będziesz wymieniał wtryski to zorientuj się wcześniej jakie masz mocowanie wtrysku. Były 2 rodzaje. Gdy wyciągnąłeś wtrysk i zamocowałeś nowy i zgodnie z procedurą dokręcałeś mocowanie to pękały. Potem Ford się zreflektował i poprawił to.
skoczyp jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2023, 05:34   #208
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: Wymiana wtryskiwacza 1.6 tdci

A po czym to stwierdzić?
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2023, 08:19   #209
ADyarac
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-08-2018
Skąd: Warszawa
Model: Ford Fokus MK3
Silnik: 1.6 TDCI 95KM -> 115KM
Rocznik: 2011
Postów: 10
Domyślnie Odp: Wymiana wtryskiwacza 1.6 tdci

Z błędów wynika że na pewno wtryskiwacze więc proponuję najpierw je wymienić o później robić dalszą diagnostykę.

Sprawdź sobie pod maską jakie masz wtryskiwacze, alledrogo i 3k mniej w portfelu a konkretnie znalazłem najtaniej za 2780zł z pozytywnymi komentarzami.

Ja czekam na odpowiedz z ASO ile teraz u nich kosztują, dziś też będę sprawdzał jak wyglądają teraz moje korekty bo ostatnio już nim coraz bardziej trzęsie i miałem przypadłość o którą ktoś niedawno pytał na forum tj. przy około 2k obrotów brak mocy i szarpanie.
ADyarac jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2023, 17:58   #210
Fawa
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-03-2017
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 TDCI 95KM T3DA1L
Rocznik: 05.2011
Postów: 118
Domyślnie Odp: Wymiana wtryskiwacza 1.6 tdci

Cytat:
Napisał ADyarac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
"

Musisz wykonać adaptacje wtryskiwaczy, znajdź na forum procedurę, ja dokładnie nie pamiętam ale chyba trzeba się rozpędzić na 4biegu do 2,500obrotów, puszczasz pedał gazu i czekasz aż obroty spadną do 1,500obrotów, powtarzasz kilka razy i powinno być ok, sprawdź później w Forscan.
Robiłem, robiłem, robiłem to wszystko. Sprawdzałem temperature plynu podczas jazdy, nawet miałem jakis pid który mówi, czy wchodzi cykl nauki, czy nie. Ale niestety, mam w dalszym ciągu 0. Zrobiłem już 1000 km. Jedzie normalnie, moc odzyskał, nic nie hałasuje.

Nie wiem czy drążyć dalej na siłę ten paramete inj_lrn, skoro w sumie nie zgłasza błędów ani nic podobnego.

Robiłem jazdy wg schematów, nawet i 50 km i nic a nic się nie zmieniało, nic nie roslo
Fawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
szarpanie silnika



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:18.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.