Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-01-2023, 09:39   #11
Waterspoon
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 06-02-2021
Model: Focus Turnier
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 356
Domyślnie Odp: Common Rail- objawy opiłkującej pompy wysokiego ciśnienia

Cytat:
Napisał Gieru Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jest ogromny spór w doktrynie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Spór dotyczy jedynie skuteczności dodatków smarnych. Jedna strona kojarzona z mechanikami i sprzedawcami części zamiennych twierdzi, że dolewanie nic nie pomaga, zaś duga strona reprezentująca użytkowników twierdzi, że pomaga, a nawet gdy nie pomaga to nie szkodzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Waterspoon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2023, 09:51   #12
Gieru
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-01-2023
Skąd: Lublin
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2006
Postów: 22
Domyślnie Odp: Common Rail- objawy opiłkującej pompy wysokiego ciśnienia

Dobra, co lać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Konkretne propozycje, dawki.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
Gieru jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2023, 09:56   #13
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Common Rail- objawy opiłkującej pompy wysokiego ciśnienia

ropa sama w sobie jest tłusta, włóżcie sobie do ropy ręce to se sami zobaczycie

dlatego dolewanie tam jeszcze oleju do kosiarek - nie wiem czy to nie jest kadzidło dla umarłego
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2023, 10:09   #14
Waterspoon
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 06-02-2021
Model: Focus Turnier
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 356
Domyślnie Odp: Common Rail- objawy opiłkującej pompy wysokiego ciśnienia

Używam Mannol Diesel Ester Additive 9930 - 60 ml na cały zbiornik tankowany tylko zwykły ON na koncernowych stacjach- prawie 200kk nalotu filtr paliwa wymieniany co 25kkm zero brokatu (olej sinikowy co 12kkm). Poprzednie auto silnik diesel PSA przeszło 300kkm na dodatkach smarnych do ON, zero brokatu, niestety panewka się przekręciła, ale to inna bajka i w tym przypadku dotycząca oleju silnikowego

Bump:
Cytat:
Napisał Fulara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ropa sama w sobie jest tłusta, włóżcie sobie do ropy ręce to se sami zobaczycie

dlatego dolewanie tam jeszcze oleju do kosiarek - nie wiem czy to nie jest kadzidło dla umarłego
Na takie argumenty mogę tylko odesłać do strony niemieckiego producenta :

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez Waterspoon ; 29-01-2023 o 10:26
Waterspoon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2023, 10:29   #15
luckyboy
ford::professional
 
Avatar luckyboy
 
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
Domyślnie Odp: Common Rail- objawy opiłkującej pompy wysokiego ciśnienia

Dodatek 7% estrów do diesla zapewnia wystarczającą smarność paliwa - to nie jest moja opinia, tylko wyniki badań na politechnice. Dodatek bio ratuje niższy poziom siarki w paliwie.
Niestety negatywne skutki uboczne stosowania bio to koksownie końcówek wtryskiwaczy - stopniowo zarastają dziurki
luckyboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2023, 12:44   #16
Waterspoon
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 06-02-2021
Model: Focus Turnier
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 356
Domyślnie Odp: Common Rail- objawy opiłkującej pompy wysokiego ciśnienia

Autora tematu, który poniósł koszty w wysokości 7000 na wymianę układu paliwowego, tankując tylko na markowych stacjach paliwo premium, które też jest z dodatkiem 7% bio, takie zapewnienie chyba nie przekonają. Mnie też nie. Badanie o którym mowa znam i pochodzi prawdopodobnie z 2009 roku (jeżeli to świeże opracowanie, to wypadałoby wstawić link do artykułu lub do pdf z opracowania). Od tamtych norm zasiarczenia ON jeszcze bardziej odsiarczono i to kilkukrotnie.

Poza tym, to że estry oleju rzepakowego w ON podnoszą smarność to jest oczywiste, pytanie jest natomiast, czy podnoszą wystarczająco do ochrony układu CR.

Ostatnio edytowane przez Waterspoon ; 29-01-2023 o 13:04
Waterspoon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2023, 13:08   #17
RoganJin28
ford::average
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 25-07-2019
Skąd: Szczecin
Model: Focus mk3 fl
Silnik: 2.0
Rocznik: 2015
Postów: 111
Domyślnie Odp: Common Rail- objawy opiłkującej pompy wysokiego ciśnienia

Cytat:
Napisał Waterspoon Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Autora tematu, który poniósł koszty w wysokości 7000 na wymianę układu paliwowego, tankując tylko na markowych stacjach paliwo premium, które też jest z dodatkiem 7% bio, takie zapewnienie chyba nie przekonają. Mnie też nie. Badanie o którym mowa znam i pochodzi prawdopodobnie z 2009 roku i od tamtych norm zasiarczenia ON jeszcze bardziej odsiarczono i to kilkukrotnie.

Poza tym, to że estry oleju rzepakowego w ON podnoszą smarność to jest oczywiste, pytanie jest natomiast, czy podnoszą wystarczająco do ochrony układu CR.
No niestety nie przekonują, tym bardziej że z różnych źródeł wiedzę czerpałem i praktykowałem różne sposoby na zadbany CR i jak widać o dupe to rozbić. Paliwa paliwami, ja tankuje od zawsze a w zasadzie od kiedy mam Focusa tylko na Shellu i tylko ON premium, pokusiłem się nawet o dolanie w ciagu 3 lat 3 razy "szpulunga" do układu i co? I teraz mam legancko nowiutką pompe, wtryski i pusty portfel. Dodawanie oleju typu 2T do paliwa to uciekanie z jednych awarii i kosztów do innych bo wiadomo do czego z kolei doprowadza ta praktyka. Krótko mówiąc mamy chu***e paliwa i moim zdaniem pompy CR są słabej jakości, ale i tak na awarię przy 300k to dobry wynik. Każdy robi jak chce, ja zamierzam nadal tankować lepszego diesla na tej samej stacji. Nie zaszkodzi. Czy pomoze? Nie wiem ale robie to co czwartek pokonują tygodniowa tą samą ilość kilometrów i nie zauwazylem żeby palił więcej niż zwykle.
RoganJin28 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2023, 13:26   #18
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Common Rail- objawy opiłkującej pompy wysokiego ciśnienia

Rogan

jak ci dobrze przepłukali i zrobili to co trzeba to masz kolejne 5 lat z głowy z tym tematem więc nie wiem o co drzeć szaty

to tak, jakby się martwić, że tłok chodząc góra \ dół zużywa pierścien.

no zużywa i kiedyś się wysra. ale to co, mam się biczować myślami, że tam jest tarcie i nie jeździć ?

robić swoje i wio
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2023, 13:36   #19
Waterspoon
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 06-02-2021
Model: Focus Turnier
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 356
Domyślnie Odp: Common Rail- objawy opiłkującej pompy wysokiego ciśnienia

Te dodatki do ON to takie suplementy i witaminy. Ludzie wsuwają wszystko co się da chociaż są zdrowi, po to aby byli zdrowi. Gdy zachorują zastanawiają się czy za mało ich jedli, czy może powinni zażywać inne. Dlatego też pisałem, że są różne zdania, a każdy niech robi jak chce. Ja to robię z przyzwyczajenia, może niepotrzebnie, nie wiem, na razie nigdy nie miałem problemów z wtryskiwaczami lub pompami i oby tak było nadal.
Waterspoon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2023, 13:41   #20
RoganJin28
ford::average
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 25-07-2019
Skąd: Szczecin
Model: Focus mk3 fl
Silnik: 2.0
Rocznik: 2015
Postów: 111
Domyślnie Odp: Common Rail- objawy opiłkującej pompy wysokiego ciśnienia

Mam nadzieje że problem z głowy i żadnego z was to nie sięgnie. Profilaktycznie przy przebiegu ok 200k zaglądajcie do filtra co wymiane oleju, roboty nie wiele ale można sporo zaoszczędzić. Pytanie z marginesu, wiecie gdzie w mk3 fl 2.0 tdci jest zbiornik plynu od wspomagania? Na pewno nie pod lampami
RoganJin28 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.