Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-12-2022, 20:25   #81
amk
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Kraków
Model: S-Max Titanium S, S-max II st-line
Silnik: 2.0EB 240KM, 2.5 Hybrid
Rocznik: 2012, 2023
Postów: 108
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Nawet XC90 będzie małe jeżeli chcesz umieścić*trzy foteliki w drugim rzędzie. Ostatnio szukając następcy mojego s-maxa przyglądałem się*V90, XC60, XC90, peugotowi 5008 i staneło na zamówieniu kolejnego s-maxa hybrydy. Jeździłem Kugą*PHEV i do jazdy po mieście i normalnej jazdy bez szaleństwa hybryda wydaje się ok. S-max będzie pewnie troche bardziej ociężały od Kugi, ale mimo że przesiadam się*z 240 konnego s-maxa zdecydowałem się na hybryde.

amk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-12-2022, 08:37   #82
DjDario79
ford::beginner
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 30-05-2017
Skąd: Rybnik
Model: Ford Kuga
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 36
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Dziękuję za Twoją opinię. W sumie wystarczą mi w drugim rzędzie dwa foteliki, bo najstarszy syn jeździ już bez. W XC90 boję się wyższych kosztów utrzymania/serwisów, więc w sumie taki S-Max w hybrydzie byłby chyba najrozsądniejszym wyborem. Szkoda tylko, że te auta tak strasznie podrożały, jakoś nie umieć sobie samemu wytłumaczyć, czy to serio musi 200 tys kosztować? Kiedyś w tej cenie to byłby już lux pojazd, a swoją Kugę kupiłem w 2018 za jedne 87 tys. zł... No trudno, inflacja wszędzie bolesna...
DjDario79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-12-2022, 10:43   #83
tomaszjan31
ford::professional
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Cytat:
Napisał DjDario79 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
w 2018 za jedne 87 tys. zł
Nowa ?
tomaszjan31 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-12-2022, 17:54   #84
Alexjulian
ford::amateur
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 19-04-2022
Skąd: Góry panie
Model: S max
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2011
Postów: 2
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Prywatnie z życiu bym tego nie kupił za 200 tys. Chyba że w leasing i potem do Eskimosa.
Alexjulian jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-12-2022, 18:25   #85
Parch
ford::expert
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 11-01-2006
Skąd: Wrocław
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2010
Postów: 3,040
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Takb sobie myślę, że czytaczy tego wątku mało interesuje, że Ty byś nie kupił. Tu raczej piszą (i chwała im za to) właściciele, w celu wymiany doświadczeń. Czytają również (z zainteresowaniem) rozważający zakup na poważnie.
Parch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-12-2022, 21:39   #86
lukast
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-12-2018
Model: Ford S-Max
Silnik: był 2.0 TDCI 163 Km, jest 2.5 FHEV 190km
Rocznik: był 2014, jest 2022
Postów: 329
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Cytat:
Napisał Parch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Takb sobie myślę, że czytaczy tego wątku mało interesuje, że Ty byś nie kupił. Tu raczej piszą (i chwała im za to) właściciele, w celu wymiany doświadczeń. Czytają również (z zainteresowaniem) rozważający zakup na poważnie.
Dokładnie tak. Ja się przesiadłem z maxa mk1 163km diesel i już w tym wątku trochę opisywałem pierwsze wrażenia (auto mam od 2 miesięcy). Miałem spore obawy, ale dynamika mnie pozytywnie zaskoczyła, cisza w środku też.

O plusach już tu sporo też inni napisali, teraz dla odmiany po ostatnich 2 tyg mrozów wrzucę mój subiektywny minus.

Otóż silnik w mieście przy jeździe w korkach mam wrażenie że jest notorycznie niedogrzany. Gdy tylko wskazówka temperatury wskoczy ponad niebieskie pole, silnik spalinowy wyłącza się, auto jedzie na elektryku. Wszystko w tym czasie działa, również ogrzewanie, ale temp silnika szybko spada i po minucie, dwóch silnik spalinowy znowu się odpala. Pochodzi 2-3 minuty na obrotach(sic) okolo 1400 (pewnie to celowe, by szybciej się zagrzał) i znowu się wyłącza. I tak w kółko. Ostatnio w mega korku stałem prawie 50 minut i naliczyłem 18 takich cykli. Efekt? Wg mnie podwyższone spalanie (wysokie obroty na luzie) oraz, co mnie bardziej martwi, ciągła praca niedogrzanego silnika w krótkich cyklach... Szkoda ze nie ma jakiegoś trybu by ręcznie wymusić w takiej hybrydzie niegaszenie silnika spalinowego...

Póki co odczucia mam takie, że o ile w dieslu martwiłem się że w mroźne dni nie odpalę czy też o to, czy dpf mi się wypali, to tutaj martwię się o stan silnika po paru latach jazdy takim autem po mieście (a niby reklamują że hybryda do miasta jest najlepsza)

Ostatnio edytowane przez lukast ; 19-12-2022 o 21:45
lukast jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2022, 08:56   #87
StStS
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-05-2012
Model: S-Max Vignale
Silnik: Hybrid
Rocznik: 2022
Postów: 54
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Mam podobne obserwacje, ale się nimi nie przejmuję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wskaźnik na desce pokazuje chyba temperaturę płynu, niekoniecznie sam silnik jest niedogrzany. Jak są podwyższone obroty, to zapewne ładuje też akumulator trakcyjny, więc masz potem na czym jechać, ta energia się nie marnuje (albo przynajmniej nie w całości).
To co ja robię:
1. grzeję się fotelem, a temperaturę w aucie zmniejszam
2. jak znam trasę, to tak operuję gazem, żeby na spalinówce jechać powyżej około 40-50 km/h, żeby starczyło prądu na postój i powolne toczenie się - wtedy elektryk ma największą przewagę nad spalinówką jeśli chodzi o ekonomię jazdy.
StStS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2022, 09:21   #88
DjDario79
ford::beginner
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 30-05-2017
Skąd: Rybnik
Model: Ford Kuga
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 36
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Cytat:
Napisał tomaszjan31 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nowa ?
Tak nowa Kuga, kosztowała wtedy tylko 87 tys. zł. Dlatego teraz wujęcie z kieszeni 200 tys. zł też wydaje mi się trochę irracjonalne i to jedyny chyba już powód dla którego jeszcze się waham przed zakupem. Albo poczekam rok/dwa i kupię używkę S-Maxa ...


Cytat:
Napisał lukast Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Szkoda ze nie ma jakiegoś trybu by ręcznie wymusić w takiej hybrydzie niegaszenie silnika spalinowego...
Ja takich rzeczy też niestety bardzo nie lubię, dlatego w Kudze od razu po wyjeździe z salonu podjechałem do gościa, który mi wyłączył trwale funkcję Start-Stop. Może w i tym hybrydowym S-Maxie można by coś podobnego "wydłubać" ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
DjDario79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2022, 10:42   #89
tomaszjan31
ford::professional
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Cytat:
Napisał DjDario79 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak nowa Kuga, kosztowała wtedy tylko 87 tys. zł
Możliwe że była taka jakaś najtańsza wersja.
Patrząc po sobie w 2017r zakupiłem grubo skonfigurowaną kuge za 135tyś i po 5latach w najdroższej wesji za 200 tyś potrafie sobie wytłumaczyć różnice ceny.
1. inflacja
2 spekulacje cenowe
3 nowy model
4 najdroższa wersja z wszystkim co tylko mozna
Wiec jeśli ty kupiłeś w 2018r najtańszą wersje za 90tyś a teraz "w obecnych czasach" zapłaciłbyś 130tyś uwzględniając wszystko powyższe to myśle że można to przełknąć /samochód od reki/
I nie porównuj samochodu za 87tyś kiedyś w najtańszej wersji do dobrze skrojonej teraz za 200tyś
Gdzies juz pisałem że teraz dauster potrafi kosztować 90tyś
tomaszjan31 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2022, 12:31   #90
lukast
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-12-2018
Model: Ford S-Max
Silnik: był 2.0 TDCI 163 Km, jest 2.5 FHEV 190km
Rocznik: był 2014, jest 2022
Postów: 329
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Cytat:
Napisał DjDario79 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dlatego teraz wujęcie z kieszeni 200 tys. zł też wydaje mi się trochę irracjonalne i to jedyny chyba już powód dla którego jeszcze się waham przed zakupem. Albo poczekam rok/dwa i kupię używkę S-Maxa ...
Tylko ze nie porównuj kugi (wielkość) i klasa auta, do maxa. Różnica w cenie kuga vs max jest uzasadniona (chociaż zgadzam się że za duża, ja za swojego dałem jeszcze na szczęście sporo mniej niż Twoje 200k).
Co do start stop, w hybrydzie to jest raczej przełączanie elektryk-spalinowy, nie jest to klasyczny start stop

Ostatnio edytowane przez lukast ; 20-12-2022 o 12:39
lukast jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:53.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.