|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-11-2022, 16:47 | #41 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
No i w mieście łatwiej dobrać bieg pod kątem właściwych obrotów i niższego spalania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
21-11-2022, 16:13 | #42 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-08-2014
Skąd: SBE
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Postów: 61
|
Re: Remont tylnego zawieszenia
Podbije jeszcze raz wątek.
Co tam teraz ( w 2022) jest polecane z zamienników na tył zawias? Najlepiej jakby wypowiedział się ktoś kto to ostatnio robił. Robię dla siebie, zamierzam pojeździć nim jeszcze. Pytam bo teraz to jest chyba loteria co się dostaje w pudełku i nie chce przepłacać za znaczek firmy gdzie w pudełku okazuje się ryż. Ostatnio zawiodłem się na Lemforderze a to w sumie 1 wybór przy zawieszeniu. Myślałem nad Sidem + TRW. |
21-11-2022, 17:51 | #43 |
ford::professional
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 16-03-2016
Skąd: uć
Model: ford focus 3 i pół
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2017
Postów: 1,188
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
TRW miałem założone w MK2 fl. Przód i tył kompletny. Nie było żadnych problemów.
|
27-02-2023, 19:56 | #44 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-08-2014
Skąd: SBE
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Postów: 61
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
Odgrzewam kotleta bo jako ostatni pytałem o remont.
Ja już po i stwierdzam że całkiem inne auto. Na starym niby w porządku, nie pływało, amorki po 70% na stacji(wiem że to żaden wyznacznik) - po zdemontowaniu, w ręce, śmietnik totalny. Po remoncie czuć że auto sztywniejsze, żadne podmuchy wiatru nic nie robią, no i w winklach różnica znaczna. Wymieniłem cały tył, nowe wahacze, amortyzatory, sprężyny, gumy/łączniki stabilizatora, z przodu nowe kolumny i nowe sworznie i gumy na starym wahaczu, końcówki, łączniki/gumy staba. Droga impreza ale warto było. Użyłem LEM/TRW/Monroe/Sachs/Sidem A i zostawiłem sobie stare wahacze, na 1 rzut oka nie zdecydowałbym się na montaz samych tulejek, kupa rdzy, te otwory na tuleje jakieś cieniutkie - ale w lato kupie jedną/dwie tulejki i zobacze jak wygląda stary wahacz z nową tulejką, z czystej ciekawości. Aaa i żadna śruba się nie ukreciła, wszystko poszło z klucza, aż sam w szoku byłem Ogólnie to jestem w 100% zadowolony. Ostatnio edytowane przez blaugrana_ ; 27-02-2023 o 19:57 Powód: śruby |
27-02-2023, 20:43 | #45 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
stary wahacz z nową tulejką na stole wygląda zacnie
problem się robi, jak się nie da geometrii ustawić, albo koła \ koło tylne ma plus zamiast pochylenia negatywnego jak ktoś lubi przygody, to polecam. jak ktoś woli inne zajęcia, nie polecam |
28-02-2023, 00:20 | #46 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-08-2014
Skąd: SBE
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Postów: 61
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
Nawet bym nie pomyslał żeby montować to na auto, tak tylko 'na testy'. Ludzie którzy mi robili geometrie(zanim ich poznałem jakiś czas temu przez polecenie) jak mnie 1 raz zobaczyli to widziałem te miny.
Potem się okazało że zawias tył w Fordach/Mazdach/Volvo przyprawia ich o ból głowy. Opowiadali kombinacje jakie spotykali w autach że tuleja niby nowa, wahacz stary a auto się rozjeżdża na boki i nie ma szans tego ustawić, do tego kupa rdzy, dlatego też nie wchodziło w grę tulejowanie tylko pełne wahacze. Zresztą sam miałem mk1 z pognitym zawieszeniem, cokolwiek bym nie ruszał to trzeba ciąć całość, tu w MK2 było lepiej, po zrobieniu wszystko zabezpieczyłem żeby nie gniło. Kolega ma mazde 6 i tez jest koszmar, bez kątówki nawet nie ma co podchodzić. |
28-02-2023, 05:28 | #47 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
bo to zawieszenie jest boskie, jak jest sprawne. auto prowadzi się jak bolid.
ale jak to zawieszenie jest stare, to dramat, bo tam trzeba wyciąć wszystko do gołego trawera najlepsze są dziadki co przyjezdzają takim zawieszeniem na geometrię. jak mu tłumacze, że najlpier 8 wahaczy do wycięcia to ucieka i pewnie se myśli co za złodziej jedzie na geometrię do drugiego mietka, a ten, zrobił mu geometrię, a jakże. ustawił przednie gałki. mietek zadowolony i dziadek też. no i ja też. |
28-02-2023, 06:35 | #48 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,608
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
U siebie wymieniałem całe tylne zawieszenie. Wyjdzie taniej, niż zmieniać tulejki (chyba że sam będziesz to robić). Zawieszenie to tylko Lemforder/Meyle (HD).
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |
11-03-2024, 17:58 | #49 |
FCP member
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 15-06-2021
Skąd: Rawa Maz.
Model: Fokus MK2
Silnik: 2,0 PB
Rocznik: 2008
Postów: 283
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
odkopie temat bo zbieram się z wymianą tyłu, chciałbym porady na jaką firmę się zdecydować sam myślę nad FAG 823000330
__________________
|
11-03-2024, 18:33 | #50 |
ford::average
Imię: jan
Zarejestrowany: 12-02-2014
Model: focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 103
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
Ja u siebie wyjechałem całym wózkiem , fleksa do pracy , wszystko nowe po wkładałem
cały wózek z powrotem na miejsce i hula , przegląd ok ,opon nie bierze cóż wiecej wymagać . Jan |