|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-11-2022, 00:06 | #11 |
ford::beginner
Imię: Jędrzej
Zarejestrowany: 16-08-2009
Skąd: Wwa
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: 2011
Postów: 11
|
Odp: 1.6 ecoboost termostat.
Lukeros, mam te samą zagwozdkę i czytałem wątki o akcji serwisowej na ukł.chłodzenia. Chce by termostat otwierał się wcześniej. Kwestia momentu włączenia wentylatorów to grubszy temat rozumiem. Doszedłeś czy w 1.6 EB jest "po-zmianowy" termostat czy nie ma i coś innego steruje momentem otwarcia?
Wysłane z mojego SM-A326B przy użyciu Tapatalka |
18-11-2022, 09:34 | #12 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: 1.6 ecoboost termostat.
Mój Focus jest po akcji serwisowej 17S09. Nie pamiętam czy termostat miałem wymieniany. Temperatura robocza w teście zegarów wacha się w przedziale 87-90C miasto, w trasie 89-91C. Dodam, że wtyczkę od żaluzji Kysor mam odpiętą. Przy działającej żaluzji temperatura robocza jest nie bezpiecznie wysoka. Przy normalnej jeździe uważam temperaturę w ok 90C za optymalną dla tego silnika. Oczywiście przy dużym upale bez włączonej klimy (nie pracuje wentylator) temperatura w korkach rośnie do momentu włączenia się wentylatora. Włącza się u mnie przy 101C. Również uważam, że powinien włączać się wcześniej, gdzieś w okolicy 95C. Generalnie latem klima jest w trybie auto wiec wentylator jest włączony i temperatura nie rośnie powyżej wartości, o których pisałem wyżej.
|
18-11-2022, 19:01 | #13 |
ford::beginner
Imię: Jędrzej
Zarejestrowany: 16-08-2009
Skąd: Wwa
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: 2011
Postów: 11
|
Odp: 1.6 ecoboost termostat.
Ok Firlej. Masz standardowy termostat tak jak ja. Auto też po akcji, jeszcze za granicą. Mam to samo, jedyna różnica jest taka, że mam żaluzje włączoną a w mieście temp to ok 93-98 st, a w korku szybko temp dochodzi do 102st, włącza się wentylator i spada do 91-92 i tak w koło. Jak się jedzie powolii (korek) w ciepłe dni to potrafi oscylować dłużej w okol 98-100 bez schładzania.
Wysłane z mojego SM-A326B przy użyciu Tapatalka |
18-11-2022, 20:29 | #14 |
ford::advanced
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 25-09-2013
Skąd: Lublin
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 312
|
Odp: 1.6 ecoboost termostat.
Ja miałem wymieniany termostat w ASO jakieś sześć miesięcy temu i tak jak pisałem. Miałem założony z numerem 1767974 on się zaczyna otwierać w 89 stopniach, a teraz ford zamienił na numer 1827900 i ten mi założyli on zaczyna się otwierać przy 82 stopniach.
|
18-11-2022, 21:31 | #15 | |
ford::beginner
Imię: Jędrzej
Zarejestrowany: 16-08-2009
Skąd: Wwa
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: 2011
Postów: 11
|
Odp: 1.6 ecoboost termostat.
Cytat:
Wysłane z mojego SM-A326B przy użyciu Tapatalka |
|
18-11-2022, 22:09 | #16 |
ford::advanced
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 25-09-2013
Skąd: Lublin
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 312
|
Odp: 1.6 ecoboost termostat.
Co do termostatu, to tylko ASO zadzwoń z tym numerem to się dowiesz, ile kosztuje. Rozmawiałem z nimi co do akcji serwisowej to nie wymieniali żadnych termostatów. A czytałem, że w DE wymieniali przy akcji serwisowej i termostaty. Więc nie wiem o co chodzi.
Bump: Tak poprawnie powinna być wykonana procedura akcji serwisowej w 1.6 ecoboost. Wszystkie 1.6 EB przed 2013r. powinny mieć wymienione termostaty. Niżej link do procedury całej: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez lukeros ; 18-11-2022 o 22:34 |
19-11-2022, 18:25 | #17 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,605
|
Odp: 1.6 ecoboost termostat.
Co w tym dziwnego? W vagach wady fabrycznie są robione podobnie. DE: wymieniamy wszystkie klamoty, pl - wymienimy część, bo polak jest służącym.
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |