Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-11-2022, 17:21   #1
Furiakpl
ford::beginner
 
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 02-01-2018
Skąd: adwadaw
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Postów: 21
Domyślnie 2.0 ecoblue 150km 90 stopni - kiedy?

Cześć,
Wróciłem do Focusa, mój nowy nabytek z 2019 roku ma przejechane 45k km. Śmigam sobie samochodem i ogólnie jestem zadowolony, jeden parametr nie daje mi spokoju.
90 stopni osiągam po około 50 minutach jazdy. (i to nie jest jazda wyłącznie po mieście)
Czy to jest normalne?
Wcześniej jeździłem na silnikach benzynowych ale nie spodziewałem się, że na dieslu jest to aż tak wydłużone.

Furiakpl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-11-2022, 21:34   #2
tomaszjan31
ford::professional
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
Domyślnie Odp: Focus 2.0 ecoblue 150km 90 stopni - kiedy?

Cytat:
Napisał Furiakpl Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
90 stopni osiągam po około 50 minutach jazdy
Motor wysokoprężny zdecydowanie dłużej sie będzie nagrzewał od jednostki o zapłonie iskrowym. Jednak 50min nagrzewania przy normalnej eksploatacji to nawet w dieslu nie jest normą, tym bardziej że foka z twojego roku ma już żaluzje. Na sam początek sprawdź sprawność termostatu organoleptycznie na postoju przy porannym włączonym silniku.
tomaszjan31 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-11-2022, 07:31   #3
konieczko5
ford::expert
 
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,608
Domyślnie Odp: 2.0 ecoblue 150km 90 stopni - kiedy?

Pytanie, czy żaluzje działają. Potem sprawdzić termostat. Kolejnym etapem jest sprawdzenie czujnika temp.
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM
Przepustnica 45 mm -> 52 mm
Większy filtr oleju
konieczko5 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-11-2022, 11:32   #4
mdmowski
ford::advanced
 
Avatar mdmowski
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 21-09-2014
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: Focus MK4 Vignale
Silnik: 2.0 EcoBlue 150KM
Rocznik: 2019
Postów: 240
Domyślnie Odp: 2.0 ecoblue 150km 90 stopni - kiedy?

Tak, diesel długo się nagrzewa.
Jak nie przekroczysz ~100km/h, to temperatura zatrzyma się w okolicach 70°C na długo.
mdmowski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-11-2022, 15:37   #5
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,637
Domyślnie Odp: 2.0 ecoblue 150km 90 stopni - kiedy?

No ale chyba nie 50min i to jeszcze w mieszanym stylu jazdy. Nie, to nie jest normalne…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zmulim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-11-2022, 15:49   #6
mdmowski
ford::advanced
 
Avatar mdmowski
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 21-09-2014
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: Focus MK4 Vignale
Silnik: 2.0 EcoBlue 150KM
Rocznik: 2019
Postów: 240
Domyślnie Odp: 2.0 ecoblue 150km 90 stopni - kiedy?

Swoją drogą już był taki temat.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
A te ~70° po jakim czasie uzyskujesz? Zobacz czy Ci się rozgrzeje szybciej, gdy przejedziesz się z większą prędkością; oczywiście bez piłowania zimnego silnika.
No i zawsze można sprawdzić autko u mechanika.
mdmowski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-11-2022, 17:17   #7
N7h4k4lr
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-05-2017
Skąd: Łódź
Model: FF II FL , M mk4 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2010, 2012
Postów: 143
Domyślnie Odp: 2.0 ecoblue 150km 90 stopni - kiedy?

Kwestia temperatury w Fordach to temat dyskusyjny...
Natomiast jest taka kwestia, że w sumie wskaźnik podaje temperaturę płynu chłodzącego a nie oleju czy bloku silnika, który w zależności od potrzeby zwiększa lub zmniejsza przepływ płynu, a płyn który wolniej przepływa przez blok stygnie co pokazuje wskaźnik.
Reasumując jeśli masz termostat tradycyjny (bimetal) to zapomnij o sprawie lub zakryj część kratki wlotowej na zimę czarną gumą. Jeśli masz termostat nowoczesny- elektryczny to jest szansa, że w ustawieniach (podłączenie komputera po kablu) możesz podnieść temperaturę przy której otwiera się termostat. Podniesienie temp o 5 stopni zrobi robotę. Ori termostaty do forda otwierają się zbyt szybko to fakt.
N7h4k4lr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-12-2022, 19:29   #8
bidżej
ford::professional
 
Avatar bidżej
 
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
Domyślnie Odp: 2.0 ecoblue 150km 90 stopni - kiedy?

90 stopni nie osiąga nigdy. Temperatura robocza to lekko poniżej 90. W zimie zdarza się, że mój 2.0 EcoBlue z A8 potrzebuje 20-30km żeby się zagrzać, a przy większych mrozach i więcej.
bidżej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:02.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.