Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-11-2022, 18:23   #51
Kenobi36
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-10-2007
Model: Edge EU
Silnik: 2.0 Ecoblue.
Rocznik: 2019.
Postów: 108
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Cytat:
Napisał StStS Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No właśnie skubany robi, co może i kręci 5500obr/min...
Ale jak się go zagłuszy radiem to wrażenie przyspieszania jest lepsze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To bez sensu. Nie ma jakichś ustawień? Tryby jazdy, eco normal spórt, nie ma czegoś takiego ?
Przy tempomacie adaptacyjnym można też ustawić ilosć kresek i wpływa to na odstęp oraz agresywnosć przyspieszania i hamowania podczas jazdy za innym pojazdem, ale nie wiem czy ma to wpływ na przyśpieszenie jak pas zrobi sie pusty.

Kenobi36 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2022, 09:13   #52
StStS
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-05-2012
Model: S-Max Vignale
Silnik: Hybrid
Rocznik: 2022
Postów: 54
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Zgadzam się, że bez sensu. Można ustawić ilość kresek, ale nie zauważyłem wpływu na agresywność hamowania i przyspieszania. Najgorzej reaguje na tiry: zamiast delikatnie zwalniać, to on nieprzyjemnie mocno hamuje, nawet jak się już zaczęło zmieniać pas. A potem znowu przyspiesza z pełną mocą.
Może są jakieś dodatkowe ustawienia, ja ich niestety nie znalazłem.

A co do foteli, to myślałem, że tylko w Vignale takie bez sensu wąskie są. Na pocieszenie, kiedyś jeździłem 5-letnim Vignale i nie zwróciłem uwagi na te fotele, więc pewnie z czasem trochę dają się uleżeć.
StStS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2022, 09:43   #53
Parch
ford::expert
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 11-01-2006
Skąd: Wrocław
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2010
Postów: 3,040
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Cytat:
Napisał Kenobi36 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przy tempomacie adaptacyjnym można też ustawić ilosć kresek i wpływa to na odstęp oraz agresywnosć przyspieszania i hamowania podczas jazdy za innym pojazdem
"Ilość kresek" nie wpływa w żadnym stopniu na agresywność przyspieszania / hamowania podczas jazdy za innym pojazdem. To jest tylko ustawienie odstępu, który ma "trzymać" samochód po dojechaniu do poprzedzającego pojazdu. Hamowanie rozpoczyna się dużo wcześniej, już po wykryciu "przeszkody". Przyspieszanie rozpoczyna się po wykryciu braku "przeszkody".
Parch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2022, 13:55   #54
lukast
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-12-2018
Model: Ford S-Max
Silnik: był 2.0 TDCI 163 Km, jest 2.5 FHEV 190km
Rocznik: był 2014, jest 2022
Postów: 329
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Cytat:
Napisał Kenobi36 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To bez sensu. Nie ma jakichś ustawień? Tryby jazdy, eco normal spórt, nie ma czegoś takiego ?
Przy tempomacie adaptacyjnym można też ustawić ilosć kresek i wpływa to na odstęp oraz agresywnosć przyspieszania i hamowania podczas jazdy za innym pojazdem, ale nie wiem czy ma to wpływ na przyśpieszenie jak pas zrobi sie pusty.
Tempomat zawsze tak działa - dąży by jak najszybciej osiągnąć zadaną prędkość. W dizlu obroty wysokie niepotrzebne bo jest turbo i wysoki moment, w wolnossaku nadrabia obrotami. Ale, na pocieszenie powiem, że kultura pracy tego silnika jest naprawdę wysoka i w kabinie jest naprawdę cicho
lukast jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2022, 17:31   #55
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Cytat:
Napisał Parch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
"Ilość kresek" nie wpływa w żadnym stopniu na agresywność przyspieszania / hamowania podczas jazdy za innym pojazdem. ....
To prawda.
Do tego, o czym tu piszecie jest "tryb ECO" jazdy. Niestety S-max FHEV ma wszedzie ustawione 'disabled' dla ustawień związanych z 'trybem ECO'.
Trzeba by było spróbować to skonfigurować i zobaczyć czy się da i czy będzie to działać.

BTW - w moim Outlanderze PHEV mam 'fizyczny guzik' 'ECO mode' i zawsze go włączam. I jeździ się spokojniej i prądu mniej się zużywa...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2022, 07:46   #56
krolikPL
ford::average
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 13-04-2016
Skąd: Łódź
Model: S-MAX MK1 + MK2
Silnik: Benzyna + Diesel
Rocznik: 2012 + 2019
Postów: 115
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Z fotelami to mam wrażenie, że to wina regulacji podparcia nerek. Gdzieś nawet widziałem na zagranicznych forach jak ludzie proponowali tunning fotela przez wymontowanie go. Ja go reguluje i dochodzę do końca to mam wrażenie, że te fotele nie miałyby takiego negatywnego efektu jak by pas się chował dalej lub jak by go nie było.
krolikPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2022, 09:12   #57
_fenix_
ford::average
 
Imię: Michal
Zarejestrowany: 01-04-2017
Model: Ford MONDEO MK5
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2016
Postów: 68
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Piszecie taki słodkie słowa na temat S-maxa aż zacząłem się zastanawiać czy nie wymienić swojego Mondeo mk5 z 2017r 2.0 diesel na tego S-maxa hybrydę, lubię auto z dużym kufrem na różne drobiazgi jeżdżę najczęściej sam i często długie trasy mam już nakręcone 180tys moim mondeo i czas na zmiany, jak myślicie ta hybryda na trasie zapewni mi rozsądne spalane, porównywalne do 2.0 disel w mondeo z 2017r.
W okresie który mamy i starszą nas że mogę za chwile nie wjechać do miasta a jeżdżę 99% po Niemczech to zaczynam się bac trzymać moje mondeo dłużej.
Ostatnio w polskim ASO powiedzieli mi abym trzymał to auto tyle ile się da bo to udana wersja z manualem i bez podwójnego sprzęgła. (powershift)

Ciekaw jestem waszej opinii takiej zmiany, zastanawiałem się nad EDGE ale to tez diesel i pali raczej więcej.
_fenix_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2022, 11:10   #58
tomaszjan31
ford::professional
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Cytat:
Napisał _fenix_ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak myślicie ta hybryda na trasie zapewni mi rozsądne spalane, porównywalne do 2.0 disel w mondeo z 2017r.
Nie, na trasienie nie będzie palił mniej, dodatkowo zapomnij w hybrydzie o elastycznosci motoru na trasie, o momencie obrotowym już wogóle nie wspomne.
Kolejna spraw to całkowicie inna konstrucja i powiedziałbym przeznaczenie użytkowania
tomaszjan31 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2022, 18:42   #59
AstraC
FCP member
 
Avatar AstraC
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 08-07-2014
Skąd: Warszawa
Model: Vectra B / S-Max II
Silnik: 2.2 DTI / 2.5 ale turbo nie ma
Rocznik: 2001
Postów: 281
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Cytat:
Napisał tomaszjan31 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie, na trasienie nie będzie palił mniej, dodatkowo zapomnij w hybrydzie o elastycznosci motoru na trasie, o momencie obrotowym już wogóle nie wspomne.
Kolejna spraw to całkowicie inna konstrucja i powiedziałbym przeznaczenie użytkowania
To zależy jakiego spalania się spodziewamy i z jakimi prędkościami jeździmy. Tak do 120-130 w zależności od warunków widać wpływ hybrydy i pali rozsądnie do 6.5-7l. Przy 130-140 i dość zapakowanym samochodzie zmieścił się w 7.5l. Czyli na poziomie diesla, za to w mieście moim zdaniem lepiej. Galaxy MK3 2.0 140KM palił 8-8.5, S-Max'em nawet w zimie tyle nie daje rady. Oczywiście przynajmniej kilka kilometrów jazdy, bo tak w mróz bardzo krótkie odcinki to nawet startu nie ma.
Co ciekawe S-Max MK1 PS 163KM vs. hybryda to ta druga jest szybsza pod każdym względem, ale pod żadnym tego nie czuć. Taka charakterystyka wolnossącej benzyny z hybrydą i CVT. Ja jeżdżę myślę w granicach 70/30 trasa/miasto i jestem zadowolony, a zysk w mieście duży. Oczywiście diesel będzie bardziej odporny na wzrost spalania tak 140 i więcej ale mnie to nie boli, bo raczej tych 150 nie przekraczam. V-max sprawdziłem raz i do blokady dokręcił się żwawo na pusto.
__________________
Zaawansowany fanatyk Opla, delegatura w Fordzie
Vectra Zender Sport - sportowy lecz powolny sadzomiot
AstraC jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2022, 19:15   #60
_fenix_
ford::average
 
Imię: Michal
Zarejestrowany: 01-04-2017
Model: Ford MONDEO MK5
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2016
Postów: 68
Domyślnie Odp: Hybryda - kto już ma, wrażenia i odbiór

Cytat:
Napisał tomaszjan31 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie, na trasienie nie będzie palił mniej, dodatkowo zapomnij w hybrydzie o elastycznosci motoru na trasie, o momencie obrotowym już wogóle nie wspomne.
Świadomy jestem ze będzie więcej, ale z waszej dyskusji wynika ze ta różnica jest niewielka w porównaniu jak spala mój mondeo mk5 2.0.
Nie zależy mi na dynamicznej jeździe bo jeżdżę spokojnie ostatnio ok 120-140km/h po autostradach a mało gdzie pojedziesz szybciej dzisiaj po niemieckich autostradach, średnia rzadko wychodzi 100km/h, nawet nie pamiętam kiedy ostatnio tyle miałem.
Nie wiem jak określić elastyczność i nie wiem czy ja to w ogóle odczuje przy mojej jeździe.

Cytat:
Kolejna spraw to całkowicie inna konstrucja i powiedziałbym przeznaczenie użytkowania
Tu nie rozumiem co miałeś namyśli, konstrukcja podobno jest na płycie mondeo i biorąc pod uwagę 5 miejscowe auto to oprócz większego kufra to raczej nie wiele się od mondeo rożni.
Mi zależy na komforcie jazdy przede wszystkim.


skorzystam z okazji , nurtuje mnie jedna myśl czy przednie siedzenie pasażera można położyć na równi z siedzeniami tylnymi , czy tak jak w Mondeo ok 45stopni i koniec?
_fenix_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:07.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.