Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-10-2022, 21:45   #21
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 552
Domyślnie Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88

Cytat:
Napisał jadja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie są generowane żadne błędy w komputerze,
Jakim? To co nazywasz komputerem ja staram się nazywać sterownikiem. a tych w mk3 jest od groma. Używałeś do skanowania np. Forscan-a?

thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2022, 14:24   #22
jadja
ford::advanced
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 24-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 2011 Trend
Silnik: benzyna 1,6 105 KM
Rocznik: 2011
Postów: 303
Domyślnie Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88

Tak jak pisałem wcześniej, używałem aplikacji Torque i OBD2.
jadja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2022, 18:14   #23
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 552
Domyślnie Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88

Zapewne używasz jakiś interfejs BT. Próbowałeś zgrać go z programem Forscan. Sam program jest łatwo dostępny w sieci. Alternator gada jak koledzy pisali po LIN z PCM. Do zegarów informacja o ładowaniu leci po CAN. Dla tego pasowało by przeskanować cały pojazd, a nie tylko PCM (sterownik silnika) jak to mogło się stać w twoim wypadku. Gdybyś nakłonił twój interfejs i program Forscan do współpracy po przez laptopa, to ten trud na przyszłość Ci się opłaci na pewno, pod warunkiem, że nie będziesz takim zestawem grzebał w konfiguracji pojazdu. Oceny poziomu napięć przy BMS w FF3 na odległość nie podejmuje się.

Ostatnio edytowane przez thesperado ; 15-10-2022 o 18:17
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2022, 19:08   #24
jadja
ford::advanced
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 24-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 2011 Trend
Silnik: benzyna 1,6 105 KM
Rocznik: 2011
Postów: 303
Domyślnie Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88

Dzięki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Uprzytomniłeś mi jaki popełniałem błąd logiczny, traktując odczyt z Torque jako odczyt stanu samochodu. De facto odczytywałem tylko ewentualne błędy z silnika (jestem ofiarą znanego błędu P420, jako pochodną braku zapłonu na jednym cylindrze). Mam jednak Vscan Viaken na USB i ściągnąłem Forscan, jutro spróbuję zawalczyć. Wtedy może pokaże błędy od alternatora. Jeszcze tylko pytanie laika do Forscana. Czy po odczytaniu ewentualnych błędów ich kasacja to ikonka "skasuj log"? Dziękuję raz jeszcze za pomoc.

Ostatnio edytowane przez jadja ; 16-10-2022 o 19:14
jadja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2022, 19:54   #25
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 552
Domyślnie Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88

Pod ikoną DTC (pasek po lewej stronie) jest do wyboru np. "Odczyt DTC" i "Reset DTC" (do kasowania), oczywiście po zapisaniu tego co zobaczysz do pliku *.txt za pomocą "Zapisz log". Oczywiście czasem warto poczytać wskazówki, które także powinny się pojawić. Z tego co piszesz jakieś błędy może mieć moduł IC.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2022, 08:08   #26
jadja
ford::advanced
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 24-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 2011 Trend
Silnik: benzyna 1,6 105 KM
Rocznik: 2011
Postów: 303
Domyślnie Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88

Przeskanowałem Forscanem, pojawił się komunikat o niskim napięciu akumulatora, wykasowałem. Po powtórnym skanowaniu ten komunikat się nie pojawił, ale kontrolka ładowania dalej po ok 1/2 minuty się zapala. Akumulator przy wyłączonym silniku to 12,5V. Zakładam zatem nadal usterkę alternatora (regulatora napięcia), tym bardziej że po odpaleniu, napięcie w instalacji to 12,1V i dopiero po podkręceniu obrotów silnika pojawia się 13,7V i tak już zostaje niezależnie od obrotów.
jadja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2022, 08:21   #27
Antej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,546
Domyślnie Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88

odepnij wtyczke od BMS to ladowanie powinno wskoczyć na "awaryjne" 15V
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Antej jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2022, 14:00   #28
jadja
ford::advanced
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 24-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 2011 Trend
Silnik: benzyna 1,6 105 KM
Rocznik: 2011
Postów: 303
Domyślnie Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88

To "doświadczenie", czyli wypięcie BMS nic nie daje i napięcie w instalacji w czasie jazdy to 13,7V. Zatem utwierdza mnie to w przekonaniu, że awaria dotyczy samego alternatora lub dokładniej regulatora napięcia. Odpowiedź da mi jutro warsztat.
jadja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2022, 14:12   #29
Antej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,546
Domyślnie Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88

Włączenie klimy nie podnosi napięcia z altka?

Jaka by nie była odpowiedź z warsztatu (nie wiadomo czy znają się na fordach),to i tak robiłbym altka.
Antej jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2022, 14:28   #30
jadja
ford::advanced
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 24-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 2011 Trend
Silnik: benzyna 1,6 105 KM
Rocznik: 2011
Postów: 303
Domyślnie Odp: Kontrolka akumulatora, błędy DTC C073_88, C074_88

Faktycznie nie przyszło mi do głowy dociążyć instalację klimą Ale jak chyba pisałem, zaraz po odpaleniu napięcie w instalacji jest 12,1V i gdy nieco "przygazuję" to wzrasta do 13,7V i tak już trzyma. Tak więc "robię" alternator.
jadja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:14.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.