|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-10-2017, 15:23 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-04-2017
Model: MONDEO
Silnik: TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 8
|
Ubywa Płynu,Kopci,Dziwne Objawy
Witam wszystkich proszę o pomoc,ponieważ uporałem się z dawnymi problemami.Mam następujący problem.
Auto Mondeo TDCI 2004r. Po dłuższym postoju gdy próbuję odpalić auto nierówno pracuje,z wydechu wydobywa się biały dym. Dodam że średnio raz na dwa tygodnie dolewam litr płynu. Co ciekawsze auto nie za każdym razem ma takie objawy,bywa że odpala normalnie nawet po 48h postoju.W zbiorniczku czysto,pod korkiem oleju również. |
19-10-2017, 15:43 | #2 |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Ubywa Płynu,Kopci,Dziwne Objawy
Na 99 procent pęknięta głowica. Jak auto stoi to płyn przesącza się do komory spalania i potem dymi na biało jak go odpalasz. Przerabiałem to w zeszłym roku.
|
19-10-2017, 17:45 | #3 |
ford::expert
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
|
Odp: Ubywa Płynu,Kopci,Dziwne Objawy
No,może tylko uszczelka pod głowicą.byłoby taniej.Jedno jest pewne woda dostaje się da cylindrów
|
30-07-2022, 19:45 | #4 |
ford::beginner
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 07-11-2017
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo MK 3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 10
|
Odp: Ubywa Płynu,Kopci,Dziwne Objawy
Witam Forumowiczów.
Mam podobny problem. Auto gdy postoi to ciężko odpala. Zupełnie tak jakby chciało a nie mogło. Nie zapala się sprężynka. Podczas jazdy z wydechu wydobywa się biały dym który ustaje gdy silnik się nagrzeje. Do tego ubywa płynu chłodniczego. Pod korkiem w zbiorniczku czysto, pod korkiem od oleju również. Mechanik oglądał silnik od spodu i mówi, że nie ma żadnych wycieków i że jest sucho. Potem jak się już nagrzeje, to zapala od strzała bez żadnego zachłyśnięcia. Auto nie traci mocy i naprawdę śmiga aż miło. Pomocy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Młody_ ; 30-07-2022 o 20:04 |
31-07-2022, 08:24 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,345
|
Odp: Ubywa Płynu,Kopci,Dziwne Objawy
No biały dym to albo woda w cylindrze albo zapowietrza się silnik. Najłatwiej to z bańki podać po postoju i sprawdzić jak pali. Pewnie się zapowietrza.
A co do wycieku płynu, trzeba dokładnie obserwować okolice pompy wody przy bloku i małego termostatu. Tam jak puszcza wodę to ciężko to wypatrzyć a plyn cieknie po bloku i paruje. |
31-07-2022, 13:35 | #6 |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Ubywa Płynu,Kopci,Dziwne Objawy
Masz w tym wątku moją odpowiedź z przed 5 lat. Tylko nie łudź się że to może tylko uszczelka pod głowicą.
|
31-07-2022, 14:17 | #7 |
ford::beginner
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 07-11-2017
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo MK 3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 10
|
Odp: Ubywa Płynu,Kopci,Dziwne Objawy
Dzisiaj i wczoraj robiłem test na zawartość CO2 w układzie. Płyn nie zmienił koloru. W ogóle nie było widać bąbelkowania. Rano odpaliłem auto i zapaliło od strzała, nie było ani chmurki białego dymu. Zapaliło idealnie i bez zająknięcia. Czyli to, że raz jest biały dym a raz nie, oznacza kolego Deryll, że raczej głowica do wymiany?
|
01-08-2022, 13:48 | #8 |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Ubywa Płynu,Kopci,Dziwne Objawy
Wiesz co ciężko mi do końca podać taki wyrok, że głowica do wymiany. Jeżeli jesteś pewny że nie masz żadnych wycieków to trzeba rwać głowicę. Czapki nie są jakoś specjalnie drogie. Tylko trzeba kupić kompletną z walkami i ażurem.
|
13-10-2022, 16:44 | #9 |
ford::beginner
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 07-11-2017
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo MK 3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 10
|
Odp: Ubywa Płynu,Kopci,Dziwne Objawy
Po zrobieniu testu na obecność CO2, tym razem u kogoś kto prowadzi warsztat samochodowy okazało się, że ewidentnie uszczelka głowicy przepuszcza i jest do zrobienia. Ze względu na inflację, rosnące koszty i pensja która wcale nie idzie do góry mój Mondziak chwilowo musi poczekać na lepszy czas i na uzbieranie odpowiednich środków. Dzięki bardzo za wszystkie pomocne wskazówki. Przynajmniej teraz wiem na czym stoję, bo tak naprawdę najgorsza była niepewność co do odpowiedniej diagnozy. Pozdro! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
13-10-2022, 18:33 | #10 |
ford::advanced
Imię: Radek
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: Elblag
Model: Mk4 SW Titanium Lunar Sky / Mk3 Ghia 130 Tdci 2004
Silnik: 2.0 Tdci 140 DFP/130 Tdci
Rocznik: 2011/2004
Postów: 446
|
Odp: Ubywa Płynu,Kopci,Dziwne Objawy
Miałem podobny problem. Ubywało mi 1L/100km i nie wiadomo którędy, szło prosto w wydech. Jako ze nie opłaca się robić remontu silnika, mechanik polecił spróbować uszczelniasz chemiczny. Zadziałało i śmigałem dalej bez problemu.
|