Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-10-2022, 00:36   #1
Kamis96
ford::amateur
 
Avatar Kamis96
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 15-06-2016
Skąd: Koprzywnica
Model: Transit mk4 - Autolaweta
Silnik: 2.5D
Rocznik: 1993
Postów: 9
Domyślnie Swap silnika , co wybrać?

Witam. W moim transicie padł silnik (2.5D bez turba ) , zerwało pasek rozrządu, po założeniu nowego jest sieczkarnia ... Wątpię żeby opłaciło się remontować ten , no juz wcześniej brał sporo oleju . Tutaj moje pytanie, jakie silniki były już swapowane do takiego Transita ? Widziałem już v6 z cosworda ale benzyna do mnie nie przemawia (mam zabudowę autolawety i lekko nie ma ) drugi to Widziałem 2.9 z kaczki 410, ale jak to w praktyce chodzi , ktoś wie?
Osobiście najbardziej kusi mnie 2.8TD z Iveco , ale czy ktoś próbował i może coś doradzić/pomóc?

Kamis96 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2022, 11:06   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Swap silnika do Transita , co wybrać?

Radzę byś nie szukał kłopotów i włożył silnik Transita 2,5D, może być także silnik z wersji Lucas EPIC z turbiną, one nieźle pracują z pompą Boscha, moc jest podobna wtedy jak w silniku wolnossącym (czyli ok. 70-75 KM).
Chyba, że masz dobry warsztat z kanałem/podnośnikiem i lubisz rzeźbić. Ale od strony finansowej sens ma tylko silnik 2,5D/TD - bo rozumiem, że autolaweta ma jeździć i zarabiać?
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2022, 11:31   #3
SRS
Moderator
 
Avatar SRS
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,992
Domyślnie Odp: Swap silnika , co wybrać?

Cytat:
Napisał Kamis96 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
zerwało pasek rozrządu, po założeniu nowego jest sieczkarnia
a ktoś sprawdzał laski popychaczy zaworów ???? z tego co pamiętam to potrafiły się pogiąć przy zerwaniu paska rozrządu
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA
ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP
SRS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2022, 12:29   #4
Kamis96
ford::amateur
 
Avatar Kamis96
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 15-06-2016
Skąd: Koprzywnica
Model: Transit mk4 - Autolaweta
Silnik: 2.5D
Rocznik: 1993
Postów: 9
Domyślnie Odp: Swap silnika , co wybrać?

Laski popychaczy sprawdzałem i niestety proste
Mam swój warsztat żeby zrobić takiego swapa , szukam coś innego włożyć bo jednak ten 2.5D był dość mułowaty. O tych Lukas Epic słyszałem że są awaryjne i zagadkowe, prawda to ? Czyli ogólnie nie było jeszcze wariata który 2.8 iveco by włożył?
Kamis96 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2022, 13:34   #5
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Swap silnika , co wybrać?

Cytat:
Napisał Kamis96 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
O tych Lukas Epic słyszałem że są awaryjne i zagadkowe, prawda to ?
Lucas Epic to system wtryskowy, sam silnik jest prawie identyczny, jak w przypadku wolnossącej wersji z Boschem. Jest nieco odprężony, bo jest turbina, ale turbinę zostawiasz. Natomiast włożenie Lucas Epic-a w pełnej wersji ze sterowaniem elektronicznym - to już jest zupełnie insza inszość. Cała elektryka do wymiany, wiązki, zegary, komputer do zainstalowania itd., itd. Więc lepiej nawet o tym nie myśleć. Natomiast sam silnik z Epic-a z turbiną - do tego pompa mechaniczny Bosch - jak najbardziej. Że mułowaty to może i prawda, ale niezawodny, a swap prosty i szybki - "plug and play."
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 10-10-2022 o 12:08
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-10-2022, 09:34   #6
Kalamitek
ford::average
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 05-05-2011
Skąd: Przemyśl
Model: Transit Euroline
Silnik: 2.5TD
Rocznik: 1996
Postów: 108
Domyślnie Odp: Swap silnika , co wybrać?

Problemem jest wymiar komory silnikowej - jest krótka i szeroka. Nie wejdzie nic dłuższego niż oryginalne 4 cylindry, no chyba że potniesz ścianę grodziową.
Wejdzie 3.0cdi V6 mercedesa OM642 (Vito, Sprinter) - widziałem takiego na rosyjskim filmiku.
Powinno wejść też większość 4 cylindrowych silników z Iveco czy Mercedesa (2.2CDI).
Kalamitek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-10-2022, 15:19   #7
Kamis96
ford::amateur
 
Avatar Kamis96
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 15-06-2016
Skąd: Koprzywnica
Model: Transit mk4 - Autolaweta
Silnik: 2.5D
Rocznik: 1993
Postów: 9
Domyślnie Odp: Swap silnika , co wybrać?

Widziałem parę dni temu , był na olx Transit z włożonym 2.9 5cyl. z kaczki 410 , dlatego zastanawiam się ją dużo modyfikacji było by potrzebne do włożenia 2.8 z iveco . Ma ktoś może jakieś schematy silnika i skrzyni 2.5D Transita i 2.8td iveco ? Może ktoś, kogos zna kto robił podobny swap ?
Kamis96 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:31.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.