|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-09-2022, 16:30 | #1 |
ford::amateur
Imię: dawid
Zarejestrowany: 24-09-2019
Skąd: szcze
Model: s max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
Podciśnienie z elektrozaworu do gruszki
Witam, mógłby ktoś potwierdzić czy wpinając się wakumetrem w przewód, który wchodzi do gruszki turbiny od elektrozaworu, działa ono prawidłowo? Wrzucam filmik:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Na drugim zaworze jest tak samo. |
28-09-2022, 19:09 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: Podciśnienie z elektrozaworu do gruszki
Raczej nie. To jest 2.0 tdci? Na wolnych obrotach to jest nagrywane jak słyszę? Powinno stać na -0,6, od biedy ciut mniej. Zobacz co się dzieje jak odepniesz wtyczkę. Na wolnych obrotach powinien mniej więcej stać przy tych -0,6, ewentualnie -0,5, a przy gazowaniu powinien zamykać do 0. U ciebie lata jak chce. Jeżeli zawór podmieniałeś, to w 2.0 tdci może to być uszkodzona wiązka na wyjściu z peszla lub czujnik kopiowania turbo, na podstawie którego sterownik steruje zaworem. Weź sobie podłącz ten zawór na krótko pod akumulator i zobacz jak pracuje oraz pomierz miernikiem opór na tym czujniku w turbo, jego można łatwo wykręcić.
|
28-09-2022, 21:54 | #3 |
ford::amateur
Imię: dawid
Zarejestrowany: 24-09-2019
Skąd: szcze
Model: s max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
Odp: Podciśnienie z elektrozaworu do gruszki
Tak, 2.0 TDCI. Wykręcałem czujnik kopiowania i sprawdzałem oporność, to wraz z naciskaniem oporność równomiernie maleje więc raczej jest ok. Podpinałem drugi, to na nim też tak skacze. Na odpiętej wtyczce od elektrozaworu jest 0. Na odpiętej wtyczce od czujnika kopiowania stoi równo około -0.6.
Generalnie objaw jest taki, że czasami jadąc powoli na małych obrotach i po wciśnięciu gwałtowanie gazu, auto ma muła, dopiero po paru sekundach się zbiera i jest wystrzał i w tym momencie puszcza czarnego bączka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Jak się trzyma na wyższych obrotach to wyrywa od razu. Mimo tego skaczącego podciśnienia po odpaleniu auta, sztanga od gruszki idzie do końca i uderza o zderzak. Ostatnio edytowane przez Nvm123 ; 28-09-2022 o 21:59 |