|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-02-2022, 20:58 | #61 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: BMW seria 5 , było kiedyś Mondeo MK2,MK3,MK4,MK5
Silnik: różne TDCI
Rocznik: 2023
Postów: 876
|
Odp: Ubytki oleju - batalia z ASO czy zapowiada do dłuższą zabawę z serwisem?
Przy ciągłym jeżdżeniu autostradami z tymi prędkościami temp są na tyle wysokie , że tam się już nic nie dopala Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
07-02-2022, 04:02 | #62 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-08-2009
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.8TDCI 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 698
|
Odp: Ubytki oleju - batalia z ASO czy zapowiada do dłuższą zabawę z serwisem?
Cytat:
Moi znajomi mają 4 letniego Turana 1.4TSI ze znikomym przebiegiem ok 60 tyś km. Nowe to z salonu wyprowadzili. I dopóki auto jeździ "w koło komina" nie wymaga żadnych interwencji pod maską na interwał, (bo raz na rok czyli co 12-13tys km jeździ do serwisu) ale wakacyjny wyjazd do Chorwacji, auto załadowane, przelotowe do 160km/h i po dojechaniu na miejsce czujnik zasygnalizował konieczność uzupełnienia oleju. Żłopnął 0,7L/1500km. Uzupełnił. Tam na miejscu zrobili koło 500km przez tydzień, przed powrotem kontrola wszelkich płynów ustrojowych pod maską. Wszystkiego stan pod max. Wrócili i znowu to samo, 0,7 litra należało uzupełnić. Zimowy wyjazd na narty, ok tysiac km wszystkiego i znowu pół litra trzeba było uzupełnić. Jeżdżą również na Castrolu (Profesional 5W-30) jaki stosuje ASO. |
|
12-04-2022, 14:37 | #63 |
ford::amateur
Imię: Szumo
Zarejestrowany: 17-12-2016
Skąd: Gdańsk
Model: Mk4
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2014
Postów: 5
|
Odp: Ubytki oleju - batalia z ASO czy zapowiada do dłuższą zabawę z serwisem?
Witam,
Informacyjnie. Mój problem udało mi się rozwiązać. Przypomnę ubytek oleju rzędu 3,5 litra na 4500 km. Oczywistym jest fakt że nie zgodziłem się na rozebranie głowicy jak twierdzili w ASO po kilku miesiącach testów i wyrywania włosów z głowy. Według nich sprawdzili wszytsko i nie pozostaje nic innego jak zdjęcie głowicy. Problem rozwiązałem, tu dodań w warsztacie na "głębokiej wsi” (nie obrażając nikogo), bez specjalnych komputerów. Wymienili pokrywę zaworów z ODMA i jak ręką odjoł. Przyznam że początkowo ciut zwolniłem bo do max 170 km/h. Po przejechaniu 5500 km brak ubytku oleju (no może 100 ml). Po powrocie do "normalnych" prędkości, obecnie przejechane 8000 km, stan oleju w normie. Pokrywa kosztował 600 zł i sporo roboty za które zapłaciłem 300 zł. Powiem tak, przy koszcie demontażu głowicy w ASO (nie znam ale pewnie wysoki), to nawet z 20% gwarancją sukcesu bym w to wchodził. Pozdrawiam. Może się komuś to przydać. |
28-04-2022, 15:17 | #64 |
ford::beginner
Imię: Marcel
Zarejestrowany: 30-03-2020
Skąd: Ruda Śląska
Model: c-max
Silnik: 2.0 tdci 140
Rocznik: 2013
Postów: 13
|
Odp: Ubytki oleju - batalia z ASO czy zapowiada do dłuższą zabawę z serwisem?
Witam wszystkich. Potwierdzam diagnozę kol Szumo. Miałem dokładnie ten sam problem z ubytkiem oleju w silniku 1,5 litra na 2500 km tylko trasa. W niezależnym serwisie forda wszystko sprawdzone i działa idealnie, sugestia mechanika " rozbieramy od góry i patrzymy na zużycie" Nie skorzystałem z tej rady i zadzwoniłem do Szumo który podpowiedział mi wyjście z sytuacji. Pokrywa zaworów z odmą wymieniona - zużycie oleju 0.
Dodam że jest to Ford grand c max 2018 rok silnik DW 10 F 150 KM przebieg 210 tyś km sprowadzony z Francji. |
|
|
|