Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-04-2022, 21:02   #1
zdzichu500
ford::average
 
Imię: Zdzich
Zarejestrowany: 28-08-2017
Skąd: Kraków
Model: S-Max
Silnik: 1.5 EB
Rocznik: 2017
Postów: 79
Domyślnie Maksymalne napięcie bezpieczne dla elektroniki przy ładowaniu prostownikiem

SMAX i jego akumulator (EFB 75Ah) maja 4,5 roku. Przez pandemię i pracę zdalną długość trasy codziennej (czy tez czas doładowywania akumulatora z alternatora) spadła znacząco. I coraz częściej pokazuje się informacja po otwarciu drzwi na wyświetlaczu, że ze względu na niski poziom naładowania akumulatora wyłączony jest system multimedialny. Silnik uruchamia się normalnie i objawy ustają po dłuższej trasie (ale one nie zdarzają się często). Czyli czas by doładowywać akumulator z ładowarki.
Dostęp do akumulatora jest dość kiepski. Doładowałem więc ładowarką bez wyciągania akumulatora ani nawet bez jego rozpinania z instalacją samochodu. Napięcie jakie pokazuje woltomierz w gnieździe zapalniczki w czasie jazdy to maksymalnie 15,3 V. Ładowarka daje normalnie mniej więc tutaj nie powinno się nic stać. Ale ma ona tryb RECOND, który ma przywracać parametry starszym akumulatorom i wtedy napięcie skacze do 15,8 V ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ])
Pytanie czy takie ładowanie prawie 16V nie uszkodzi elektroniki samochodu?

zdzichu500 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2022, 21:42   #2
grzechu913
ford::specialist
 
Avatar grzechu913
 
Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
Domyślnie Odp: Maksymalne napięcie bezpieczne dla elektroniki przy ładowaniu prostownikiem

Ustaw na recond ale dla zwykłego Aku,lub bez trybu zimowego,bo różne są oznaczenia i będzie. U mnie ładowałem w c maxie i nigdy nie było problemu .



Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
grzechu913 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2022, 07:23   #3
damianisko5
ford::professional
 
Zarejestrowany: 07-03-2012
Skąd: małopolska/Kraków
Model: Focus MKI, Fiesta MK5
Silnik: 1,6/1,25
Rocznik: 2004/2000
Postów: 1,226
Domyślnie Odp: Maksymalne napięcie bezpieczne dla elektroniki przy ładowaniu prostownikiem

A dlaczego szanowni panowie nie odłączenie zacisków akku? To jakiś problem jest z tym?
damianisko5 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2022, 07:33   #4
grzechu913
ford::specialist
 
Avatar grzechu913
 
Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
Domyślnie Odp: Maksymalne napięcie bezpieczne dla elektroniki przy ładowaniu prostownikiem

Nie jest problem, ale każdy robi jak uważa, jego samochód i akumulator. Cetek nie widziałem aby przebił ponad 15.8v,w zwykłym programie jest nawet mniej.
Co do normalnego ładowania jest poniżej 15V,wiec jest już bardzo bezpiecznie.
Ładowanie w samochodzie osiąga okolice 15.2-15.3V,wiec myślę że elektronika ma większy zapas.
Dodam o siebie, że nigdy nie odpinalem akumulatora w samochodach które posiadałem i posiadam. Były ładowane nawet zwykłym prostwonikoem, który trzeba powiedzmy kontrolować, bo napięcie potrafiło przekroczyc 16V, dokładnie do 16.3 dochodziło i nic się nie działo.
Ale tak jak mówię, każdy ma Swój rozum i robi jak chce, jak jest możliwość i nie ma problemu, to można odpinac aku dla bezpieczeństwa i tyle

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka
grzechu913 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-04-2022, 15:41   #5
lukast
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-12-2018
Model: Ford S-Max
Silnik: był 2.0 TDCI 163 Km, jest 2.5 FHEV 190km
Rocznik: był 2014, jest 2022
Postów: 329
Domyślnie Odp: Maksymalne napięcie bezpieczne dla elektroniki przy ładowaniu prostownikiem

NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już...

To ja dodam parę słów z własnego doświadczenia...
W zeszłym roku z racji pandemii auto dużo stało - więc powiedzmy raz na miesiąc podłączałem je pod prostownik procesorowy (taki z Lidla) na 1-2 dni by doładować aku.
No i niestety - po zimie, w czerwcu, zdarzyła się awaria.

Nie mam pewności że to ładowanie bez odpinania aku było przyczyną - ale wiele na to wskazuje. Padł ecu (komputer główny silnika mieszczący się w nadkolu) i przepaliła się wiązka w jednym miejscu. Prawdopodobnie nastąpiło jakieś "zwarcie".

Nie odłączałem aku do ładowania...
Jak napisałem - nie znam przyczyny w 100% - ale wg. mnie odłączenie jednej klemy nie kosztuje za wiele czasu - a przynajmniej jest pewność, że nic się nie stanie. Także wg. mnie warto to robić - tak na wszelki wypadek.
Pewnie na 99% nic się nie stanie - ale zawsze jest ten 1%, więc po co kusić los Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez SRS ; 14-04-2022 o 16:20
lukast jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-04-2022, 16:02   #6
tombalt
ford::professional
 
Avatar tombalt
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 31-08-2011
Skąd: Gliwice
Model: S-MAX / Focus Active
Silnik: 2.0 Twin Turbo / 1.5 EB
Rocznik: 2020 / 2020
Postów: 1,493
Domyślnie Odp: Maksymalne napięcie bezpieczne dla elektroniki przy ładowaniu prostownikiem

Mam ctek 5.0 od 11 lat. Podładowuję już czwarte auto na wyprowadzonej szybkozłączce. Nigdy nie odpinałem klem i wszystko działa.

Cytat:
Napisał lukast Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Padł ecu (komputer główny silnika mieszczący się w nadkolu) i przepaliła się wiązka w jednym miejscu. Prawdopodobnie nastąpiło jakieś "zwarcie".
Podejrzewał bym raczej zbieg okoliczności lub partactwo forda...
MK1 miały kilka miejsc w komorze silnika gdzie gniły kabelki na czele ze słynnym sterującym od wentylatora głównego...
__________________
S-MAX: Sync3.4 /DAB+ /ACC /PCA /HUD /BLIS /CTA /FrontCAM /AmbientLED /AntySS /TCU /BOX
FOCUS: FullAmbientLED /TSR /DAS /AHB /BLIS /CTA /iACC /PCA /AntySS /NAVI / Alarm z czujnikami /BOX /FrontCAM /hak
tombalt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-04-2022, 20:40   #7
szynszyl
ford::professional
 
Avatar szynszyl
 
Zarejestrowany: 05-04-2004
Skąd: Jasło
Model: Smax
Silnik: 2.2 TDCi ograniczone by Heko :)
Rocznik: 2009
Postów: 1,490
Domyślnie Odp: Maksymalne napięcie bezpieczne dla elektroniki przy ładowaniu prostownikiem

ładowarka mi wyciaga 16.5V, przez przypadek na nieodłaczonym aku do takiego nap doszła. wazne zeby nic nie wlaczac i bedzie OK
__________________
225kM, 500Nm

1% podatku na mojego syna
szynszyl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:38.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.