|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-04-2022, 19:17 | #1 |
ford::average
Imię: maciek
Zarejestrowany: 06-11-2013
Skąd: Katowice
Model: s-max
Silnik: 2.0 180 kucyków
Rocznik: 2018
Postów: 119
|
powershift - jak jeżdzić ,żeby nie zepsuć
Witam od niedawna jestem posiadaczem Smax 2018 r z automatem ,jako że jest to mój pierwszy automat mam pytanie jak go użytkować ,żeby nie zepsuć.
Pierwsza sprawa czy mogę bez szkody dla skrzyni zjeżdżać z górki bez gazu lub np dojeżdżając do świateł ( tak jak manualem jak się hamuje silnikiem ) ? Druga rzecz jak mnie nurtuje czy mogę jechać np w korku bez dodawania gazu ,puszczając nogę całkowicie z hamulca ? O wymianie oleju już wiem ,spokojnej jeździe na zimnym też ale za wszelkie porady bardzo dziękuje. |
12-04-2022, 11:15 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-12-2013
Model: smax
Silnik: 2.0 EcoBoost 240 KM
Rocznik: 2014
Postów: 137
|
Odp: powershift - jak jeżdzić ,żeby nie zepsuć
Hej,
tak, możesz się toczyć i hamować silnikiem (zjeżdżając z górki lub tocząc się do świateł), w terenie górzystym możesz też włączyć tryb sport lub przejść na ręczną zmianę biegów - wtedy efektywniej będziesz hamował silnikiem. Możesz też w korku pełzać bez dodawania gazu, operując tylko hamulcem - tylko uważaj żeby w trakcie jazdy nie przyhamowywać (nie opieraj stopy o pedał) no i uważaj, czy nie jedziesz pod górkę - wtedy żeby nie jechać "na sprzęgle" lepiej dodać trochę gazu. Co bym jeszcze dodał; 1. Na światłach, w korku trzymasz na D, nie wrzucasz na P lub N, ja czasami w dłuższym korku zapinam jedynkę, żeby mi nie żonglował: 1,2 - 2, 1 2. Jak parkujesz, wrzucaj P po pełnym zatrzymaniu i po zaciągnięciu ręcznego, szczególnie na nierównym lub pochyłym terenie, 3. podjeżdżając pod krawężnik lepiej wjechać na niego z lekkiego rozpędu, niż z zatrzymania tuż przed krawężnikiem, 4. R wrzucasz po pełnym zatrzymaniu, tak samo potem D, 5. Unikaj startów spod świateł, 6. W razie awarii unikaj holowania, lepiej wezwać lawetę, w trakcie jazdy też oczywiście nie używaj N, 7. Jak dajesz żonie samochód, powtórz jej punkty od 1 do 6, 8. Pilnuj stanu akumulatora, nie miałem takiego przypadku ale czytałem, że może mieć wpływ na pracę skrzyni, Poza tym naucz się zmieniać biegi operując gazem - jak wyprzedzasz nie musisz robić kichdown żeby skrzynia zrzuciła 3 biegi w dół a obroty weszły pod czerwone pole, wystarczy lekko wcisnąć gaz, żeby zrzuciła o jeden bieg, potem dociskasz żeby przyspieszyć na tym biegu, no chyba że sytuacja kryzysowa, wtedy wciskasz mocniej. |
12-04-2022, 11:38 | #3 |
ford::average
Imię: maciek
Zarejestrowany: 06-11-2013
Skąd: Katowice
Model: s-max
Silnik: 2.0 180 kucyków
Rocznik: 2018
Postów: 119
|
Odp: powershift - jak jeżdzić ,żeby nie zepsuć
Dzięki za rzeczową odpowiedź
|
13-04-2022, 21:42 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-11-2015
Model: Nissan X-trail
Silnik: epower e4orce
Rocznik: 2023
Postów: 43
|
Re: powershift - jak jeżdzić ,żeby nie zepsuć
Jest jedna słabość tej skrzyni.
P po pewnym czasie wchodzi z oporem. Aby tego uniknąć najlepiej przyzwyczaić się do wrzucania najpierw N. Po paru chwilach dopiero - z N na P. |
23-04-2022, 18:42 | #5 |
ford::average
Imię: rbq
Zarejestrowany: 20-12-2008
Model: S-Max/Fiesta
Silnik: 2.0 TDCi /1.4 TDCi
Rocznik: 2010/2007
Postów: 108
|
Odp: powershift - jak jeżdzić ,żeby nie zepsuć
Jedna?
Ta skrzynia to generalnie niezbyt udany produkt, niech kolega się cieszy że ma auto z 2018, to koło dwumasowe ma już na zewnątrz skrzyni. Mając tą skrzynię musisz być świadom tego, że ona na pewno się popsuje, pytanie tylko kiedy. Dobrze mieć na wszelki wypadek odłożone 10 tyśięcy na porządny remont skrzyni. |