|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-10-2018, 08:25 | #11 | |
ford::average
Imię: Gienek
Zarejestrowany: 08-06-2017
Skąd: Goleniów
Model: MkIV Titanium X
Silnik: 2.0 145km + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 82
|
Odp: Szarpanie przy ruszaniu na rozgrzanym silniku
Cytat:
|
|
03-04-2019, 16:17 | #12 |
ford::professional
Imię: Radek
Zarejestrowany: 23-01-2011
Skąd: Warszawa
Model: VOLVO V40
Silnik: 1.6EB
Rocznik: 2013
Postów: 1,144
|
Odp: Szarpanie przy ruszaniu na rozgrzanym silniku
Mam tak samo u siebie. Tylko przy ruszaniu z 1.
Sprzęgło się nie ślizga mimo 490Nm i łapie ładnie z dołu. Może to jednak dwumasa. Tylko, że miałem wymieniany komplet sprzęgła z dwumasą 23000 km temu. Niestety mam też mały wyciek oleju z uszczelniacza wału. Zastanawiam się czy może to mieć wpływ w tej chwili na sprzęgło. Wydaje mi się, że gdyby olej dostał się na okładziny to sprzęgło by się ślizgało, a tak nie jest. Niestety cena sprzęgła i dwumasy w 2.2 powala. Sama dwumasa 1500zł, a drugie tyle tarcza+docisk i ponad 250 za wysprzeglik. Razem 3250 + robocizna... :O PS. Jest to sprzęgło samonastawne (SAC). Czy objawy opisane powyżej mogłyby być skutkiem ustawienia tarczy i docisku "na śrubę" zamiast użycia przyrządu do sprzęgieł samonastawnych?
__________________
Było Mondeo Mk4 2.2TDCi 2010 -> jest Volvo V40 1.6EB 2013 Ostatnio edytowane przez radkor ; 03-04-2019 o 16:31 |
21-03-2022, 08:31 | #13 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 31-03-2015
Skąd: Warszawa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 273
|
Odp: Szarpanie przy ruszaniu na rozgrzanym silniku
Wiem że to stary temat ale może ktoś sobie z tym poradził gdyż mam identycznie, po rozgrzaniu gdy pow. 15 st na zewnątrz szarpie i drga przy ruszaniu (jakby sprzęgło brało nie równo) w ostatniej fazie puszczania pedału sprzęgła. Obstawiam któryś element sprzęgła i przygotowuje się mentalnie na wymianę całości (dwumas, tarcza, docisk, wysprzęglik) - podobnie kiedyś w BMW miałem i była to wina dwumasy. Ktoś może potwierdzić że to było to czy gdzieś indziej szukać przyczyny?
Ostatnio edytowane przez bleekm ; 21-03-2022 o 08:50 |
21-03-2022, 12:52 | #14 |
ford::professional
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,345
|
Odp: Szarpanie przy ruszaniu na rozgrzanym silniku
a masz to przy każdym ruszeniu czy nie zawsze?
u mnie występuje sporadycznie, pomaga przypalenie sprzęgła na piątym biegu, po takim "zabiegu" mam jakiś tydzień spokoju, choć też już się szykuję do wymiany kompletu |
21-03-2022, 13:05 | #15 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 31-03-2015
Skąd: Warszawa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 273
|
Odp: Szarpanie przy ruszaniu na rozgrzanym silniku
Po pierwsze musze pojezdzic kilkanascie kilometrow jak juz temperature silnik zlapie i na zew. tez musi byc cieplo. Wtedy prawie przy kazdym ruszeniu mam tak. Musze sie pedalem sprzegla i gazu obchodzic jak z jajkiem zeby jakos ruszyc bez szarpania.
Ten efekt szarpania/drgania jest w ostatnim etapie puszczania sprzegla, przy jezdzie na pol sprzegle (podjezdzanie) szarpanie nie wystepuje. Dodatkowo mam cos takiego ze jak np na 3 czy 4 biegu mocno dam wpalnik z niskich obrotow to czasami slysze stuk delikatny - chyba dwumasa. Zaczelo sie to w tamtym roku w wakacje jak byly upaly na jesien sie uspokoilo, zime przejezdzilem bez szarpania, teraz zrobilo sie cieplo i problem powrocil. Mi sie wydaje ze konczy sie zestaw sprzegla bo jeszcze czasami mam tak ze przy hamowaniu silnikiem przy ok 1300 - 1200 rpm szarpie mi autem - naciskam sprzeglo i przestaje. Jednak wolalbym sie upewnic od osob z tego watku czy go rozwiazaly bo mialy identyczne problemy. Ostatnio edytowane przez bleekm ; 21-03-2022 o 13:30 |
20-06-2023, 18:33 | #16 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-08-2015
Skąd: Lublin
Model: S-Max
Silnik: turbokaszel
Rocznik: 2011
Postów: 100
|
Odp: Szarpanie przy ruszaniu na rozgrzanym silniku
Odkopię temat bo też w 2.0 tdci miałem szarpanko na ciepłym silniku przy manewrowaniu bez gazu na parkingu. Na zimnym auto zachowywało się normalnie.
U mnie pomogła wymiana sondy lambda. Nie świecił żaden check engine ale były 4 błędy sondy O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 1): P0130:29-28 nieprawidłowy sygnał, P0135:49-28 wewnętrzna usterka elektroniczna, P2244:1C-28 napięcie w obwodzie poza zakresem, P0135:11-28 obwód zwarty do masy. Dodatkowo wypalanie DPF stało się ostatnio bardzo częste (ok.100km między wypaleniami). Prawdopodobnie nieprawidłowo dobrana mieszanka źle się spalała i zapychała filtr. |