Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-01-2022, 10:54   #1351
Andrzej_K
ford::professional
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 16-10-2010
Skąd: Białystok
Model: Focus MK3 Kombi Titanium
Silnik: 1,5 TDCI Duratorq 120 KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,207
Domyślnie Odp: Chcesz kupić Transita? Tu pytamy o auta z ogłoszeń

Cytat:
Napisał zjawka2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy ktoś z doświadczonych kolegów może rzucić okiem? (...)
Nie trzeba mieć doświadczenia by zobaczyć, że to Mondeo, a nie Transit.

__________________
Pozdrawiam, Andrzej_K
"Gdy choć co drugi z Twoich pomysłów wyda Ci się genialny... dopij wódkę i idź spać."
Andrzej_K jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2022, 17:47   #1352
D F
ford::advanced
 
Avatar D F
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 16-01-2015
Skąd: Wrocław
Model: Transit T260, T300, Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI, 2.3 lpg, 2.3 lpg
Rocznik: 2005, 2006, 2001
Postów: 245
Domyślnie Mk5 2.5 D vs Mk6 2.0 tddi

Po katastrofie mojego Euroline 2.0 Pb poszukuję następnego Transita...
Jako, że tymczasowo do wożenia rodziny zakupiłem Galaxy następny transit ma być bardziej do pracy niż do wożenia rodziny.
Zdobyć teraz Transita Mk5 DOHC to jak trafić w totka więc oglądam też Mk6. Oczywiście 2.3 PB to już kumulacja w totka...
Więc skłaniam się do diesli...
Jednak Mk5 psychopaci handlarze wywożą wszystkie do Afryki więc patrzę też na te MK6. Jestem w stanie przeboleć nawet ich wyjątkową brzydotę frontu...
Naczytałem się i nasłuchałem na temat zła TDCI lecz w opiniach internetowych są też głosy, że po którymś tam roku TDCI już nie takie straszne...

Pytanie do użytkowników obu wersji.
W czym jest gorszy Mk6 od MK5 (że do Afryki ich nie chcą)?
No i czy te TDCI naprawdę takie straszne?
2.0 czy 2.4?

Jakby co to nie znalazłem podobnego tematu więc pytam w nowym.
D F jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2022, 20:53   #1353
konfederator
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-04-2015
Model: Transit
Silnik: 2,0 100PS
Rocznik: 2001
Postów: 66
Domyślnie Odp: Mk5 2.5 D vs Mk6 2.0 tddi

Cytat:
Jestem w stanie przeboleć nawet ich wyjątkową brzydotę frontu...
Hehe, akurat w mojej ocenie to najładniejszy Transit od czasów mk1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
konfederator jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2022, 17:58   #1354
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Mk5 2.5 D vs Mk6 2.0 tddi

Cytat:
W czym jest gorszy Mk6 od MK5 (że do Afryki ich nie chcą)?
No i czy te TDCI naprawdę takie straszne?
2.0 czy 2.4?
To są zupełnie, ale to zupełnie różne auta, zwłaszcza w sensie komfortu i osiągów.
Mk3/4/5 z silnikiem 2,5 z mechanicznym Boschem to proste jak cep auta, z prostym jak cep układem wtryskowym, generalnie niezawodnym, a jeśli już, to łatwym i tanim w naprawach. Mk6 diesel ma w rzeczywistości silnik Mondeo, tak w wersji tddi (pompa rotacyjna Bosch) jaki i w tdci (układ CR firmy Delphi). Wiadomo, że w takim aucie jak Transit ten silnik ma więcej roboty niż w Mondeo i piłowany staje się zawodny. Jeżeli jednak nie gania się po trasie z nogą w podłodze, to mają spore przebiegi.
Model tdci z układem Delphi daj olbrzymią frajdę z jazdy ze względu na osiągi, ale problem jest w układzie wtryskowym. Przebieg rzędu około 200.000 kończy się najczęściej regeneracją wtryskiwaczy i pompy wtryskowej, a to koszt około 5 tys. zł - lub czasem jeszcze coś dojdzie... Auta są zdecydowanie niedogrzane, zimą tylko po pół godzinie grzania szosą z szybkością ponad 120 km/h wnętrze się ogrzeje. W mieście - nie ma mowy. Jeżeli jest niezależne ogrzewanie postojowe - to jest ok.
Modele2.0 to FWD, modele 2,4 to RWD, moim zdaniem jako osobówka zdecydowanie lepszy jest 2,0, bezpieczniejszy, bardziej "osobowy". Modele 2,4 to raczej się sprawdzą w ciężkich modelach i wieloosobowych busach (14-17 osób). Ponadto silniki z Mondeo leżą po rowach, więc w przypadku konieczności poważnej awarii swap silnika jest tani. Silników 2,4 jest bardzo mało...
Problemem w Mk6 jest korozja i zawodność. Zaletą - przyjemność z jazdy, mało który inny van z tej epoki dorównuje tutaj Transitowi.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-02-2022 o 17:18
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-02-2022, 21:16   #1355
D F
ford::advanced
 
Avatar D F
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 16-01-2015
Skąd: Wrocław
Model: Transit T260, T300, Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI, 2.3 lpg, 2.3 lpg
Rocznik: 2005, 2006, 2001
Postów: 245
Domyślnie Odp: Chcesz kupić Transita? Tu pytamy o auta z ogłoszeń

Dziękuję za wyjaśnienie.

Czy przez cały czas produkcji Mk6 do 2006 ta konfiguracja 2.0 - napęd przód i 2.4 - napęd tył oraz zasilanie w obu przypadkach TDDI lub TDCI się nie zmieniło?

Sprzedający swoje auta często sami nie wiedzą co mają...

Czytałem, że ponoć w którymś tam roku te wtryskiwacze Delphi zostały poprawione. TAK?

To niedogrzanie auta dotyczy tylko wnętrza z nagrzewnicy czy silnika przez co np spalanie jest za duże?
Są na to jakieś sposoby typu osłony/izolacja silnika przed wychłodzeniem czy to taka uroda silnika i nic się z tym nie zrobi?

Spotkałem się z rożnymi dogrzewaczami płynu chłodniczego świecami żarowymi w innych samochodach... To chyba dość powszechne zjawisko w dieslach...
D F jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-02-2022, 17:03   #1356
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Chcesz kupić Transita? Tu pytamy o auta z ogłoszeń

Cytat:
Czy przez cały czas produkcji Mk6 do 2006 ta konfiguracja 2.0 - napęd przód i 2.4 - napęd tył oraz zasilanie w obu przypadkach TDDI lub TDCI się nie zmieniło?
Tak
Cytat:
Czytałem, że ponoć w którymś tam roku te wtryskiwacze Delphi zostały poprawione. TAK?
Poprawiono pompę CR, aby nie opiłkowała, w połowie 2003 roku.
Cytat:
To niedogrzanie auta dotyczy tylko wnętrza z nagrzewnicy czy silnika przez co np spalanie jest za duże?
Są na to jakieś sposoby typu osłony/izolacja silnika przed wychłodzeniem czy to taka uroda silnika i nic się z tym nie zrobi?
Silnik się nie dogrzewa, więc ogrzewanie jest także słabe. Tylko wyłączenie ogrzewania powoduje o wiele szybsze dogrzanie silnika - błędne koło. Tylko niezależne ogrzewanie radykalnie poprawia sytuację. Niedogrzany silnik oczywiście pali nieco więcej.
W Mondeo z tymi silnikami stosowano czasem dogrzewanie płynu grzałkami elektrycznymi, ale Transit ma większą kubaturę i tutaj to by się raczej nie sprawdziło.
Od 2000 roku nigdzie nie natknąłem się na pełny schemat układu wodnego Transita Mk6 i na kogokolwiek, kto by wiedział do końca, jak ten układ działa. Mimo, że intensywnie szukałem i pytałem. Jestem głęboko przekonany, że inżynierowie Forda sami nie wiedzą co i jak zaprojektowali. O tym, jak działa ogrzewanie w Mk6 można napisać książkę na 500 stron, a i tak się nie wyczerpie tematu. To jest naprawdę techniczna masakra.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-02-2022 o 17:15
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-02-2022, 08:29   #1357
D F
ford::advanced
 
Avatar D F
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 16-01-2015
Skąd: Wrocław
Model: Transit T260, T300, Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI, 2.3 lpg, 2.3 lpg
Rocznik: 2005, 2006, 2001
Postów: 245
Domyślnie Odp: Chcesz kupić Transita? Tu pytamy o auta z ogłoszeń

No i stało się...
Od 27 lat posiadałem tylko auta benzynowe z napędem na tył a teraz po lekturze internetów takie coś...

Kupiłem Transita '05 2.0 TDCI. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ojcem chrzestnym tej decyzji jest oczywiście wojtekjanus.
Będzie się musiał teraz mną opiekować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Te silniki po rowach i że bardziej osobowy zrobiły swoje.
Auto od 2009r w Polsce. Mam fakturę z 2013r z jakiegoś serwisu holenderskiego dotyczącą pompy i wtryskiwaczy (tak się domyślam - kto by ten język zrozumiał). Niestety nie ma tam przebiegu więc nie wiadomo ile jeszcze mi to posłuży. Jednak sądzę, że między 2009 a 2013 polski właściciel "natrzaskał" tym dużo kilometrów skoro naprawy były w Holandii a od 2016 osoba, od której kupiłem woziła się w łykendy po weselach. Może do następnego remontu mam jeszcze trochę czasu. Auto ma teraz 380 tys. przejechane a ja podróżuję rocznie około 25 - 30 podzielić na dwa auta...

Wracając do domu te 300 km odkryłem, że wskazówka wskaźnika temperatury ledwo się podniosła. Jednak ale aż takie niedogrzanie to raczej stawiam na walnięty termostat.
Czy ze sprawnym termostatem ta wskazówka "stoi" pionowo?
D F jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-02-2022, 10:31   #1358
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Chcesz kupić Transita? Tu pytamy o auta z ogłoszeń

W tych silnikach w mondeo były 2 termostaty. Ten mały na pompie wody musi być oryginał. Tani nie jest ale zamienniki są słabe. Jak miałem mondeo to też słabo się nagrzewał w duże mrozy ale zawsze łapał temperaturę roboczą i nie falował.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-02-2022, 19:15   #1359
D F
ford::advanced
 
Avatar D F
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 16-01-2015
Skąd: Wrocław
Model: Transit T260, T300, Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI, 2.3 lpg, 2.3 lpg
Rocznik: 2005, 2006, 2001
Postów: 245
Domyślnie Odp: Chcesz kupić Transita? Tu pytamy o auta z ogłoszeń

Jak to dwa termostaty!!!

Ujawniłem jeden w oczywistym miejscu i zamówiłem - jutro postaram się wymienić.

Gdzie szukać drugiego?

Faktycznie inżynierowie forda się popisali... Z jakiego oni byli kraju, na czyją korzyść działali?!...
D F jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-02-2022, 20:13   #1360
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Chcesz kupić Transita? Tu pytamy o auta z ogłoszeń

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Ale chyba zaczęli je wkładać w transicie od 2006 roku.

Ostatnio edytowane przez Deryll ; 22-02-2022 o 20:20
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
2.2tdci , benzyna , connect , gaz , kupno , transit , wady



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:12.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.