|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-01-2022, 12:35 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-04-2009
Skąd: Gliwice
Model: S-Max Mk2
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2017
Postów: 43
|
Wyłączono system, by oszczędzić akumulator
cześć,
Kilka dni temu po raz kolejny samochód przywitał mnie komunikatem jak na zdjęciu. Po raz pierwszy miałem taki problem jak samochód miał 1.5 roku (grudzień 201Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Wylądował w ASO, naładowali akumulator, problem się nie rozwiązał więc go wymienili. Kolejny raz (z tym samym problemem) samochód był w ASO w kwietniu 2020 i znowu był wymieniony akumulator. Dla sprawdzenia podłączyłem go pod prostownik i naładował się w 5 minut (czyli wg. mnie nie był rozładowany). Odłączyłem też akumulator na godzinę żeby sprawdzić czy to coś pomoże, ale nic to nie zmieniło. Czy ktoś z Was miał podobny problem i ma jakieś pomysły co z tym zrobić? ASO oczywiście zaprasza mnie na 12 godzinne ładowanie i diagnostykę... pozdrawiam, JaCKubi |
31-01-2022, 15:24 | #2 |
ford::average
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 08-07-2014
Skąd: Poznań
Model: kuga 3/mondeo mk5FL A8
Silnik: 2.5 hybryda/2.0 tdci 150@190
Rocznik: 2023/2020
Postów: 169
|
Odp: Wyłączono system, by oszczędzić akumulator
Witam
Wprawdzie mam inny model auta i inny silnik, ale już też mialem wymianę aku na gwarancji. U mnie wywalało komunikat o utracie połączeń systemowych i konieczny serwis czy jakoś tak, ale poza komunikatem nic się nie działo. Numeru błędu nie pamiętam, ale występował w module tcu. Dodam jeszcze, że nie jestem pierwszym, który mniej więcej w rocznym aucie miał wymieniany aku na gwarwncji. Ostatnio edytowane przez benykuleczka1 ; 31-01-2022 o 15:26 |
31-01-2022, 17:05 | #3 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 06-02-2021
Model: Focus Turnier
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 356
|
Odp: Wyłączono system, by oszczędzić akumulator
|
31-01-2022, 19:15 | #4 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-04-2009
Skąd: Gliwice
Model: S-Max Mk2
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2017
Postów: 43
|
Odp: Wyłączono system, by oszczędzić akumulator
Cytat:
Cześć, Dzięki za namiar. Będę miał lekturę na jutro Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
|
01-02-2022, 20:26 | #5 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-01-2018
Skąd: Oleśnica k/Wrocławia
Model: Gulietta,S-max,Ducati, Genesis Coupe 3.8 V6
Silnik: 2.0 180PS diesel
Rocznik: 2015 S-max
Postów: 149
|
Odp: Wyłączono system, by oszczędzić akumulator
Masz uwalone sprzęgiełko na alternatorze, lub sam alternator. Też tak miałem. U mnie tylko sprzęgiełko wymienione i po temacie. Wcześniej też aku wymieniony ( nie potrzebnie) . Przyczynę znalazłem bo... wróciłem na lawecie. O dziwo później jeszcze dwa tyg. jeździłem i było git.
|
01-02-2022, 20:42 | #6 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-04-2009
Skąd: Gliwice
Model: S-Max Mk2
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2017
Postów: 43
|
Odp: Wyłączono system, by oszczędzić akumulator
Cytat:
A jaki jest objaw uwalonego sprzęgła? Nie ładuje, ładuje za słabo czy co się dzieje? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
|
01-02-2022, 22:50 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-11-2020
Model: SMax
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 103
|
Odp: Wyłączono system, by oszczędzić akumulator
Ładuje za słabo i auto ciągnie dużo prądu z aku. Przy dłuższej jeździe po prostu stanie w końcu auto i już nie odpalisz go.
|
02-02-2022, 18:13 | #8 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-04-2009
Skąd: Gliwice
Model: S-Max Mk2
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2017
Postów: 43
|
Odp: Wyłączono system, by oszczędzić akumulator
Cytat:
|
|
03-02-2022, 16:39 | #9 |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 31-08-2011
Skąd: Gliwice
Model: S-MAX / Focus Active
Silnik: 2.0 Twin Turbo / 1.5 EB
Rocznik: 2020 / 2020
Postów: 1,493
|
Odp: Wyłączono system, by oszczędzić akumulator
A jak kolega sprawdził że naładowany? Dioda full na ładowarce czy odczyt poziomu naładowania w forscan (battery state of charge)?
Jeśli z diody na prostowniku, to jesz że pytanie jakiej klasy prostownik.... Możliwe że akku nie przyjmuje ładunku gdyż jest zasiarczony lub już zużyty...
__________________
S-MAX: Sync3.4 /DAB+ /ACC /PCA /HUD /BLIS /CTA /FrontCAM /AmbientLED /AntySS /TCU /BOX FOCUS: FullAmbientLED /TSR /DAS /AHB /BLIS /CTA /iACC /PCA /AntySS /NAVI / Alarm z czujnikami /BOX /FrontCAM /hak |
04-02-2022, 17:45 | #10 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 04-07-2011
Skąd: Kraków
Model: Galaxy
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 7
|
Odp: Wyłączono system, by oszczędzić akumulator
Najlepszym sposobem sprawdzenia "naładowania" akumulatora jest zmierzenie gęstości elektrolitu. Oczywiście o ile taki w owym akumulatorze występuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|