Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-12-2021, 23:15   #11
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
Domyślnie Odp: Ponowna wymiana rozrządu

U mnie w wyniku naciągnięcia poprzedniego właściciela w 1.6eb wytrzymał fabryczny pasek 306tys.km, rolki były w słabym stanie ale nie zatarte ani nic, pompa wody miała spory luz ale nie ciekła. Gdybym nie

Wydaje mi się że poza małymi wyjątkami te wcześniej zerwane rozrządy to albo ktoś kogoś zrobił w wała na wymianę wcześniej której nie zrobił albo auto po drodze ktoś kręcił auto grubo i zamiast licznikowych 150k jest na prawdę 450k

klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2021, 09:05   #12
tomkrawiec
ford::advanced
 
Avatar tomkrawiec
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 28-12-2020
Skąd: Kraków
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2017
Postów: 293
Domyślnie Odp: Ponowna wymiana rozrządu

Cytat:
Napisał Matych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nikłe twe pojecie na temat rozrządów HDI,dla mnie mozesz wymieniać i co 10 tys.
Jak już robisz wykłady na temat starzenia się materiałów przeoczyłeś pewien szczegół.Mianowicie twoja pompa wody ma uszczelnienie które też się starzeje.
Przeciez napisalem, ze wszystkie elementy rorzadu w Probe zostaly wymontowane, sprawdzone i zamontowane na nowo - czy Ty myslisz, ze rozsadny mechanik wkleilby na nowo pompe wody i uzyl starej uszczelki ?? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał Matych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozatym rozrządy w bęzynach Mazdy w Probe maja się nijak do konstrukcji rozrządu w HDI z grubym wzmocnionym i zbrojonym paskiem.
Dlatego wlasnie nie czekalem az pasek bedzie miec 30 lat i najechane 50-60 tys km.

Panowie, dalsza dyskusja nie ma sensu. Kazdy zrobi jak bedzie chcial. Ja wyznaje zasade, ze lepiej skrocic interwaly wymian oleju, rorzadu i innych elelementow i tym samym stosunkowo niskim kosztem zapobiegac potencjalnym awariom niz "dojezdzac" auto do konca a potem placic duzo wiecej za naprawy. Pamietajcie tylko czym moze grozic pekniecie paska np. w czasie wyprzedzania. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
2 Fordy, 2 Francuskie, 1 Fiat ... tylko Ferrari w garażu jeszcze nie ma !

Ostatnio edytowane przez tomkrawiec ; 13-12-2021 o 09:16
tomkrawiec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2021, 10:54   #13
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Ponowna wymiana rozrządu

Cytat:
Napisał tomkrawiec Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przeciez napisalem, ze wszystkie elementy rorzadu w Probe zostaly wymontowane, sprawdzone i zamontowane na nowo - czy Ty myslisz, ze rozsadny mechanik wkleilby na nowo pompe wody i uzyl starej uszczelki ??
Jeszcze raz powtórzę.Rozrząd w HDI czy to 1,6 czy 2.0 w okolicy 200tys. wygląda jak nowy jeśli przebieg jest realny.Rozmawiałem wielokrotnie ze znajomymi mechanikami w 2 ASO i kilka takich rozrządów miałem w rękach.Piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia(budowa pompy).Rozumiem ze twój rozsądny mechanik zweryfikował lub wymienił też uszczelnienie na wałku owej pompy którego nie widać i nie ma do niego dostępu(namoczony pasek tego typu pięknie się poddaje) .Rozmawiamy tu o przeciętnej normalnej eksploatacji samochodu,który przez 4-5 lat w większości przypadków robi 200 tys.A nie o kolekcjonerskim samochodzie który stoi w garażu,a zastosowano w nim silniki w których wszystko co się kręci wyrzuca się znacznie częściej.Idąc twoim tokiem myślenia jakie tragedie dzieją się jak pękają inne gumy.Przykład z pękającym paskiem podczas wyprzedzania przedni,ciekawe czy ktoś kiedyś na świecie tego doświadczył.Podobno w drewnianym kościele cegła czasem też spada na głowę.
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2021, 12:06   #14
tomkrawiec
ford::advanced
 
Avatar tomkrawiec
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 28-12-2020
Skąd: Kraków
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2017
Postów: 293
Domyślnie Odp: Ponowna wymiana rozrządu

Cytat:
Jeszcze raz powtórzę.Rozrząd w HDI czy to 1,6 czy 2.0 w okolicy 200tys. wygląda jak nowy jeśli przebieg jest realny.Rozmawiałem wielokrotnie ze znajomymi mechanikami w 2 ASO i kilka takich rozrządów miałem w rękach.
Po pierwsze zauwaz, ze nie rozmawiamy tutaj o pierwszej wymianie rozrzadu tylko kolejnej i tutaj nikt, nawet ASO 200 tkm nie zaleca. A po drugie co Ci ASO ma powiedziec jak w wiekszosci przypadkow auta za przebiegiem 150 tys czy wiecej nie sa juz na gwaracji.

Cytat:
Piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia(budowa pompy).Rozumiem ze twój rozsądny mechanik zweryfikował lub wymienił też uszczelnienie na wałku owej pompy którego nie widać i nie ma do niego dostępu(namoczony pasek tego typu pięknie się poddaje).
Skoro nie bylo tam zadnego wycieku i po roku od wymiany paska i przejechaniu okolo 3.5 tys km dalej nie ma to chyba pompa jeszcze jest szczelna. Szukasz dziury w calym. Tak wyglada ta pompa: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - ciekawe w jaki sposob pasek mialby sie namoczyc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Rozmawiamy tu o przeciętnej normalnej eksploatacji samochodu,który przez 4-5 lat w większości przypadków robi 200 tys.
Chyba u niemca.... zeby przejechac 40 tys km, musialbys dojezdzac 100 km do pracy i drugie 100 spowrotem, przez 200 dni w roku. Nawet jak doliczysz wakacje i okazyjne wyjazdy to w 90% przypadkow ludzie nie przejezdzaja rocznie wiecej niz 15-25 tys km.

Cytat:
A nie o kolekcjonerskim samochodzie który stoi w garażu,a zastosowano w nim silniki w których wszystko co się kręci wyrzuca się znacznie częściej.
Moze i kolekcjonerski, ale zazwyczaj nie jezdzi sie nim nie jak stara baba tylko duzo ostrzej. Po drugie auto ma 30 lat wiec troszke ciezko oczekiwac, ze interwaly wymian oleju i osprzetu byly tak "wyżylowane" jak obecnie. Wynik jest taki, ze mimo swoje wieku auto jest w tak dobrym stanie, ze nie boje sie w niego wsiac i pojechac w trase 2-3 tkm bez zabierania ze soba worka czesci zamiennych.

Cytat:
Idąc twoim tokiem myślenia jakie tragedie dzieją się jak pękają inne gumy.Przykład z pękającym paskiem podczas wyprzedzania przedni,ciekawe czy ktoś kiedyś na świecie tego doświadczył.Podobno w drewnianym kościele cegła czasem też spada na głowę.
Albo peknie Ci na postoju i zamiast zaplacic 1 000 pln za wymiane rozrzadu na czas zaplacisz 10 razy tyle za remont silnika... gratuluje logicznego myslenia !
__________________
2 Fordy, 2 Francuskie, 1 Fiat ... tylko Ferrari w garażu jeszcze nie ma !
tomkrawiec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2021, 14:49   #15
Tomasz121
ford::average
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo Titanium mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 157
Domyślnie Odp: Ponowna wymiana rozrządu

U mnie w 2.0 TDCI - DW10 wymieniłem dokładnie na 200t i potwierdzam wyglądał idealnie, spoko by jeszcze pojeździł.
Fakt auto od nowości u mnie i cały czas garaż tak więc miałem pewność przebiegu i że nie był uruchamiany ("szarpany") na silniejszych mrozach.

Obecnie założony zastaw INA ma już 95t.
Tomasz121 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2021, 14:56   #16
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Ponowna wymiana rozrządu

Kolejny raz powtórzę Nie wiesz o czym piszesz i co zaleca ASO.Interwał jest taki jaki jest nawet dla 5 zmiany rozrządu.Nie rozumiesz o jaki element pompy mi chodzi,i próbujesz porównać dwa różne silniki które dzieli konstrukcyjna przepaść w przeniesieniu napędu rozrządu.
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2021, 16:10   #17
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
Domyślnie Odp: Ponowna wymiana rozrządu

Cytat:
Napisał Matych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie wiesz o czym piszesz i co zaleca ASO.Interwał jest taki jaki jest nawet dla 5 zmiany rozrządu.
ASO zaleca różne dziwne rzeczy bo auto do trzeciej wymiany rozrządu ma nie dotrwać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pierwszy pasek to prawda wytrzyma te 200k zapewne z zapasem jeszcze ale następnych już bym nie ryzykował tak długo a tym bardziej zamienników. Chociaż to co jest sprzedawane jako "oryginał" pewnie z jakością tego co idzie na pierwszy montaż nie ma nic wspólnego.

Jak pisałem wcześniej u mnie oryginał w 1.6eb wytrzymał 306k i sam pasek w sumie był ok ale już rolka była w słabej kondycji a napinacz prawie nie istniał.

Ostatnio edytowane przez klocolus ; 13-12-2021 o 16:13
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2021, 16:11   #18
tomkrawiec
ford::advanced
 
Avatar tomkrawiec
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 28-12-2020
Skąd: Kraków
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2017
Postów: 293
Domyślnie Odp: Ponowna wymiana rozrządu

Cytat:
Napisał Matych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolejny raz powtórzę Nie wiesz o czym piszesz i co zaleca ASO.Interwał jest taki jaki jest nawet dla 5 zmiany rozrządu.Nie rozumiesz o jaki element pompy mi chodzi,i próbujesz porównać dwa różne silniki które dzieli konstrukcyjna przepaść w przeniesieniu napędu rozrządu.
Jak zwykle masz racje. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. SSR !
__________________
2 Fordy, 2 Francuskie, 1 Fiat ... tylko Ferrari w garażu jeszcze nie ma !
tomkrawiec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2021, 16:33   #19
Hansolo
ford::expert
 
Avatar Hansolo
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,167
Domyślnie Odp: Ponowna wymiana rozrządu

W MK4 zmieniłem przy 190 tys , teraz 280 tys - śmiga
W Mk5 11.2015 r od nowości do teraz 158 tys bez wymiany / - śmiga u brata
Obecne mk5 03.2018 r 122 tys - jeszcze długo poczeka . Teraz smok w tej bajce. Auta z 100% pewnym przebiegiem.
Teraz zagadka/pytanie . Co byście założyli do DW10F ?
a/ [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
b/ [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ja wybiorę B. Dlaczego ? Bo to silnik żabojadów i od nich wolę osprzęt. W zasadzie przeciętny użytkownik samochodu, raz wymienia rozrząd i różnica w cenie jest pomijalna.
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki
Hansolo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2021, 16:58   #20
stary1977mj
ford::average
 
Imię: max
Zarejestrowany: 03-04-2019
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2,0 Tdci 180KM
Rocznik: 2015
Postów: 85
Domyślnie Odp: Ponowna wymiana rozrządu

Ja wymieniałem przy 186 tys. Pasek w bardzo dobrym stanie, to samo rolki i napinacz. Pompa już miała lekkie zużycie
stary1977mj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:14.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.