|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-11-2021, 23:18 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 10-11-2021
Model: Focus Mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 12
|
Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.
Mam problem z alternatorem, a mianowicie podaje za wysokie napięcia ładowania akumulatora - 15V, przez co kwas w akumulatorze „gotuje się” i wycieka. Miał ktoś może podobny problem i mógłby podpowiedzieć jak krok po kroku wymontować alternator żeby wymienić regulator napięcia? Może ma ktoś link do filmiku, w którym jest to pokazane?
Ford Focus Mk3 2.0 TDCi 2012 r. Ostatnio edytowane przez Lukasz93 ; 10-11-2021 o 23:20 |
11-11-2021, 20:43 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-06-2008
Skąd: podkarpackie
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2018
Postów: 44
|
Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.
W MK1 ładowanie było koło 15V.
Teraz mam MK3 i ładowanie jest również koło 15V. Wiec chyba tak ma być |
11-11-2021, 21:10 | #3 |
ford::average
Imię: jan
Zarejestrowany: 12-02-2014
Model: focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 103
|
Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.
Zobacz z którego roku masz akumulator to już 9 lat
alternator tyle podaje a akumulator ma przyjąć coś nie tak jan |
12-11-2021, 08:34 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 17-03-2012
Model: ford focus
Silnik: 2.0 tdci 163km
Rocznik: 2013
Postów: 330
|
Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.
Najpierw sprawdź w jakim stanie jest akumulator
|
12-11-2021, 15:00 | #5 |
ford::advanced
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Italy -Jasło
Model: Focus sw mk3
Silnik: 1,6 tdci 115
Rocznik: 2011
Postów: 405
|
Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.
Normalne.
Bms uznał że Aku już stary i bije w niego 15 volt. Przerabiałem u siebie to samo Reset bms i się unormowało. Jeżdżę z odłączonym czujnikiem bms i wszystko gra Z tym gotowaniem kwasu coś nie tak. Możliwe że Aku się kończy. |
18-11-2021, 19:03 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 10-11-2021
Model: Focus Mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 12
|
Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.
Wie ktoś jak zresetować owy BMS w MK3?
|
18-11-2021, 20:07 | #7 |
ford::advanced
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 24-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 2011 Trend
Silnik: benzyna 1,6 105 KM
Rocznik: 2011
Postów: 303
|
Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.
spójrz tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
O ile pamiętam, robisz to na przekręconym kluczyku bez odpalania silnika. Przyciskasz po 10 razy, czyli pięć razy włączasz i wyłączasz. Masz na to chyba 10 sekund. Jeśli Ok, to wskaźnik akumulatora zamiga parę razy. Trzeba to zrobić po każdym odłączeniu akumulatora. zanim się tego dowiedziałem, "dobiłem" dwa akumulatory w ciągu czterech lat. Ostatnio edytowane przez jadja ; 18-11-2021 o 20:21 |
19-11-2021, 07:18 | #8 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,638
|
Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.
Reset BMS robimy po każdej WYMIANIE akumulatora na nowy. Nie jest zalecany reset BMS przy starym akumulatorze. Nie wiem skąd domniemanie, iż przy każdym odłączeniu aku, trzeba robić reset? Jakieś źródło?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
03-12-2021, 17:41 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 10-11-2021
Model: Focus Mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 12
|
Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.
Po wymianie regulatora napięcia na nowy a także akumulatora (stary był zasiarczony), wykonałem reset BMS.
Po odpaleniu silnika napięcie było na poziomie 14,2 - 14,4V, następnie po przejechaniu 3 km spadło do poziomu 13,7 - 13,8. Co o tym sądzić? |
03-12-2021, 18:35 | #10 |
ford::professional
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 26-07-2017
Skąd: Piekary Śląskie
Model: ff3 - dołożone wszystko
Silnik: 1.6 tdci 115KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,290
|
Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.
BMS pilnuje by akumulator był naładowany w okolicach 80%.
Czasami puszcza mu napięcie regeneracyjne powyżej 15V o niskim prądzie. Naładuj go do 100% to zobaczysz że będzie go rozładowywał a po pidach dojdziesz że ma okolice 80%. Mój akumulator ma 7,5 roku, ostatnio sprawdzałem na testerze Bannera z obciążeniem i wyszło naładowanie 80% i 546A (700A na tabliczce). |