Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-11-2021, 23:18   #1
Lukasz93
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-11-2021
Model: Focus Mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 12
Domyślnie Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.

Mam problem z alternatorem, a mianowicie podaje za wysokie napięcia ładowania akumulatora - 15V, przez co kwas w akumulatorze „gotuje się” i wycieka. Miał ktoś może podobny problem i mógłby podpowiedzieć jak krok po kroku wymontować alternator żeby wymienić regulator napięcia? Może ma ktoś link do filmiku, w którym jest to pokazane?
Ford Focus Mk3 2.0 TDCi 2012 r.


Ostatnio edytowane przez Lukasz93 ; 10-11-2021 o 23:20
Lukasz93 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2021, 20:43   #2
slawko_k
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-06-2008
Skąd: podkarpackie
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2018
Postów: 44
Domyślnie Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.

W MK1 ładowanie było koło 15V.
Teraz mam MK3 i ładowanie jest również koło 15V.
Wiec chyba tak ma być
slawko_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2021, 21:10   #3
cymjan
ford::average
 
Avatar cymjan
 
Imię: jan
Zarejestrowany: 12-02-2014
Model: focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 103
Domyślnie Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.

Zobacz z którego roku masz akumulator to już 9 lat
alternator tyle podaje a akumulator ma przyjąć coś nie tak

jan
cymjan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2021, 08:34   #4
zbinek512
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 17-03-2012
Model: ford focus
Silnik: 2.0 tdci 163km
Rocznik: 2013
Postów: 330
Domyślnie Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.

Najpierw sprawdź w jakim stanie jest akumulator
zbinek512 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2021, 15:00   #5
daaro
ford::advanced
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Italy -Jasło
Model: Focus sw mk3
Silnik: 1,6 tdci 115
Rocznik: 2011
Postów: 405
Domyślnie Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.

Normalne.
Bms uznał że Aku już stary i bije w niego 15 volt.
Przerabiałem u siebie to samo
Reset bms i się unormowało.
Jeżdżę z odłączonym czujnikiem bms i wszystko gra
Z tym gotowaniem kwasu coś nie tak.
Możliwe że Aku się kończy.
daaro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-11-2021, 19:03   #6
Lukasz93
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-11-2021
Model: Focus Mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 12
Domyślnie Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.

Wie ktoś jak zresetować owy BMS w MK3?
Lukasz93 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-11-2021, 20:07   #7
jadja
ford::advanced
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 24-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 2011 Trend
Silnik: benzyna 1,6 105 KM
Rocznik: 2011
Postów: 303
Domyślnie Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.

spójrz tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

O ile pamiętam, robisz to na przekręconym kluczyku bez odpalania silnika. Przyciskasz po 10 razy, czyli pięć razy włączasz i wyłączasz. Masz na to chyba 10 sekund. Jeśli Ok, to wskaźnik akumulatora zamiga parę razy.
Trzeba to zrobić po każdym odłączeniu akumulatora. zanim się tego dowiedziałem, "dobiłem" dwa akumulatory w ciągu czterech lat.

Ostatnio edytowane przez jadja ; 18-11-2021 o 20:21
jadja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-11-2021, 07:18   #8
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,638
Domyślnie Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.

Reset BMS robimy po każdej WYMIANIE akumulatora na nowy. Nie jest zalecany reset BMS przy starym akumulatorze. Nie wiem skąd domniemanie, iż przy każdym odłączeniu aku, trzeba robić reset? Jakieś źródło?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zmulim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2021, 17:41   #9
Lukasz93
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-11-2021
Model: Focus Mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 12
Domyślnie Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.

Po wymianie regulatora napięcia na nowy a także akumulatora (stary był zasiarczony), wykonałem reset BMS.
Po odpaleniu silnika napięcie było na poziomie 14,2 - 14,4V, następnie po przejechaniu 3 km spadło do poziomu 13,7 - 13,8.
Co o tym sądzić?
Lukasz93 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2021, 18:35   #10
dzwiedziu
ford::professional
 
Avatar dzwiedziu
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 26-07-2017
Skąd: Piekary Śląskie
Model: ff3 - dołożone wszystko
Silnik: 1.6 tdci 115KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,290
Domyślnie Odp: Wymiana regulatora napięcia w alternatorze 2.0 TDCi 2012 r.

BMS pilnuje by akumulator był naładowany w okolicach 80%.
Czasami puszcza mu napięcie regeneracyjne powyżej 15V o niskim prądzie.

Naładuj go do 100% to zobaczysz że będzie go rozładowywał a po pidach dojdziesz że ma okolice 80%.

Mój akumulator ma 7,5 roku, ostatnio sprawdzałem na testerze Bannera z obciążeniem i wyszło naładowanie 80% i 546A (700A na tabliczce).
dzwiedziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:50.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.