|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-11-2021, 17:35 | #21 | |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 548
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
Cytat:
|
|
05-11-2021, 18:15 | #22 |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
Śmiało róbcie, nie poznacie auta. Oczywiście inplus.
5-10 minut zabawy, a różnica kolosalna. Nadmiernie, że po każdej naprawie w przednim zawieszeniu ford każe robić kalibrację EPAS'a. |
05-11-2021, 20:34 | #23 |
FCP member
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 15-06-2021
Skąd: Rawa Maz.
Model: Fokus MK2
Silnik: 2,0 PB
Rocznik: 2008
Postów: 283
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
nie mam takich problemów jak Slawko
auto raczej dobrze jedzie nie szaleje lewo prawo kierownica nie jest nadmiernie czuła w trybie sport jest czulsza a zarazem sztywniejsza i to jest OK natomiast denerwuje mnie to że czasami jest tak jak by delikatnie sama chciała skręcić ? czuje wtedy opór z jednej strony i muszę ją lekko przytrzymywać całą rekom nie jednym palcem nie jest to mocne ale wyraźnie czuje prędkość nie ma znaczenia i tryb ustawienia kierownicy też dzieje się to losowo tylko że u mnie w MK2 chyba nie ma tej funkcji ?
__________________
Ostatnio edytowane przez Jones_1 ; 05-11-2021 o 20:38 |
05-11-2021, 20:57 | #24 |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
To dotyczy tylko w pełni elektrycznego wspomagania.
|
05-11-2021, 21:29 | #25 |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 548
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
Miałem nadzieję, ze kolega poza tym mk2 ma także mk3, z którym ma problem. Slawko, przeczytam dokładnie jeszcze raz twoje wpisy i porównamy tym jak się moje auto prowadzi, jak zdążę przed pogorszeniem pogody. Obecna pora raczej nie sprzyja testom autostradowym. Robiąc to, co ty chciałbym mieć porównanie przed i po. W moim przypadku powodem złego stanu rzeczy mogły być albo opony, albo jak wspomniałeś ta nieszczęsna kalibracja.
|
06-11-2021, 06:09 | #26 |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
Jak zrobisz kalibrację to nic nie pogorszysz, jedynie polepszysz. Chyba, że taka rozkalibrowana Ci pasuje.
Po kalibracji będzie tak jakby auto wyjechało z salonu. |
06-11-2021, 08:02 | #27 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-12-2013
Model: Focus
Silnik: 1.6 EB 150 KM
Rocznik: 2014
Postów: 469
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
Cytat:
|
|
06-11-2021, 11:03 | #28 |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 548
|
Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie
Jak coś robię to staram się to robić z pełną świadomością tego co i po co robię, ale ... nie zawsze wychodzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Jak wspomniałem na razie jest niby ok, co nie oznacza, że nie możne być lepiej. Jak miałem naprawdę kiepskie prowadzenie auta jakoś ciężko było mi coś znaleźć na ten temat poza ogólnikami. Teraz, jak Ty zarzuciłeś temat nagle nawet na tym forum znalazłem coś do poczytania i zupełnie nowy dla mnie termin czyli "pull drift compensation". Na forum Mazdy także jest o tym wiele. Wadliwe prowadzanie się auta możne być spowodowane właśnie "pull drift compensation" czyli w efekcie działaniem wspomagania nie do końca zgodnym z założeniami konstruktora w określonych warunkach. Może to mieć przyczynę od wadliwego/niedopracowanego softu EPAS lub jego kalibracji po przez nieprawidłowe naprawy i obsługi pojazdu do kiepskich jezdni na koniec. W sumie nieźle, że temat powstał, bo chyba wiem jaki miałem problem z autem i jak próbować go rozwiązać .
|