Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-11-2021, 17:35   #21
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 548
Domyślnie Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie

Cytat:
Napisał Jones_1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a konkretniej gdzie jest ta kalibracja ?
Masz te same problemy co Slawko i zamierzasz użyć tych funkcji? Pytam, ponieważ w zeszłym roku przeżyłem szok na autostradzie. do 120km/h było OK, a powyżej 140 km/h dramat. Auto lata gdzie chce, a poza tym cały czas jazda z kontrowaniem kierownicy jakby z boku wiał huragan. Minął rok i jak ręka odjął. Jedyne co pozostało, to jak dla mnie jest za mały opór na kierownicy pow. 100km/h. Opisane problemy wiązałem początkowo z nowymi oponami, a poprawę z tym, że się powiedzmy dotarły/ułożyły. Idealnie nie jest ale po suchym da się już jechać w miarę szybko i w miarę pewnie. W deszczu nie było okazji. Gdybyś robił to co Slawko, to czy mógłbyś opisać efekty/wrażenia z jazdy?

thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2021, 18:15   #22
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie

Śmiało róbcie, nie poznacie auta. Oczywiście inplus.
5-10 minut zabawy, a różnica kolosalna.
Nadmiernie, że po każdej naprawie w przednim zawieszeniu ford każe robić kalibrację EPAS'a.
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2021, 20:34   #23
Jones_1
FCP member
 
Avatar Jones_1
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 15-06-2021
Skąd: Rawa Maz.
Model: Fokus MK2
Silnik: 2,0 PB
Rocznik: 2008
Postów: 283
Domyślnie Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie

nie mam takich problemów jak Slawko
auto raczej dobrze jedzie nie szaleje lewo prawo
kierownica nie jest nadmiernie czuła w trybie sport jest czulsza a zarazem sztywniejsza i to jest OK
natomiast denerwuje mnie to że czasami jest tak jak by delikatnie sama chciała skręcić ?
czuje wtedy opór z jednej strony i muszę ją lekko przytrzymywać całą rekom nie jednym palcem nie jest to mocne ale wyraźnie czuje
prędkość nie ma znaczenia i tryb ustawienia kierownicy też dzieje się to losowo

tylko że u mnie w MK2 chyba nie ma tej funkcji ?
__________________

Ostatnio edytowane przez Jones_1 ; 05-11-2021 o 20:38
Jones_1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2021, 20:57   #24
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie

To dotyczy tylko w pełni elektrycznego wspomagania.
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2021, 21:29   #25
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 548
Domyślnie Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie

Miałem nadzieję, ze kolega poza tym mk2 ma także mk3, z którym ma problem. Slawko, przeczytam dokładnie jeszcze raz twoje wpisy i porównamy tym jak się moje auto prowadzi, jak zdążę przed pogorszeniem pogody. Obecna pora raczej nie sprzyja testom autostradowym. Robiąc to, co ty chciałbym mieć porównanie przed i po. W moim przypadku powodem złego stanu rzeczy mogły być albo opony, albo jak wspomniałeś ta nieszczęsna kalibracja.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2021, 06:09   #26
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie

Jak zrobisz kalibrację to nic nie pogorszysz, jedynie polepszysz. Chyba, że taka rozkalibrowana Ci pasuje.
Po kalibracji będzie tak jakby auto wyjechało z salonu.
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2021, 08:02   #27
pjetrucha
ford::advanced
 
Avatar pjetrucha
 
Zarejestrowany: 05-12-2013
Model: Focus
Silnik: 1.6 EB 150 KM
Rocznik: 2014
Postów: 469
Domyślnie Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie

Cytat:
Napisał Jones_1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nie mam takich problemów jak Slawko
auto raczej dobrze jedzie nie szaleje lewo prawo
kierownica nie jest nadmiernie czuła w trybie sport jest czulsza a zarazem sztywniejsza i to jest OK
natomiast denerwuje mnie to że czasami jest tak jak by delikatnie sama chciała skręcić ?
czuje wtedy opór z jednej strony i muszę ją lekko przytrzymywać całą rekom nie jednym palcem nie jest to mocne ale wyraźnie czuje
prędkość nie ma znaczenia i tryb ustawienia kierownicy też dzieje się to losowo

tylko że u mnie w MK2 chyba nie ma tej funkcji ?
To może byc kwestia rozmiaru kół i kolein. Ja zauważyłem że na 18" dużo bardziej wpada w koleiny i faktycznie trzeba mocno trzymać kierownice bo potrafi zjechać aż z toru jazdy, natomiast na 16" jest dużo lżej i nie czuć tego wpadania, aż tak bardzo.
pjetrucha jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2021, 11:03   #28
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 548
Domyślnie Odp: Charakterystyka przekładni kierowniczej wspomaganej elektrycznie

Jak coś robię to staram się to robić z pełną świadomością tego co i po co robię, ale ... nie zawsze wychodzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Jak wspomniałem na razie jest niby ok, co nie oznacza, że nie możne być lepiej. Jak miałem naprawdę kiepskie prowadzenie auta jakoś ciężko było mi coś znaleźć na ten temat poza ogólnikami. Teraz, jak Ty zarzuciłeś temat nagle nawet na tym forum znalazłem coś do poczytania i zupełnie nowy dla mnie termin czyli "pull drift compensation". Na forum Mazdy także jest o tym wiele. Wadliwe prowadzanie się auta możne być spowodowane właśnie "pull drift compensation" czyli w efekcie działaniem wspomagania nie do końca zgodnym z założeniami konstruktora w określonych warunkach. Może to mieć przyczynę od wadliwego/niedopracowanego softu EPAS lub jego kalibracji po przez nieprawidłowe naprawy i obsługi pojazdu do kiepskich jezdni na koniec. W sumie nieźle, że temat powstał, bo chyba wiem jaki miałem problem z autem i jak próbować go rozwiązać .
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:36.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.