Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-06-2021, 21:40   #31
Manieklux
ford::amateur
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 20-03-2014
Skąd: Słupsk
Model: MK5 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 150->180 KM
Rocznik: 2018
Postów: 3
Domyślnie Błąd P24C7 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie temperatury czujnika cząstek stałych

Witam
niedawno przesiadłem się z MK IV na Mondeo MK5 ,2018r 2.0 tdci 150 KM
kilka dni po zakupie wyskoczył mi błąd silnika (auto normalnie jeździło),po podłączeniu kompa u mechanika odczytał : błąd Kod: P24C7 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie temperatury czujnika cząstek stałych
mechanik skasował mi błąd i doradził pojeździć i zobaczyć czy błąd powróci
po 3 dniach ponownie wyskoczył mi błąd silnika umówiłem się do mechanika ale pierwszy wolny termin ma dopiero w Lipcu
,w międzyczasie wyposażyłem
się w kabel Viakena i Forscana żeby móc samemu sprawdzać błędy
po odczycie z Forscana wyskakują mi co 3 dni ( 10 ,13,16 czerwca wyskakiwały mi błędy i po skasowaniu wracały za 3 dni) następujące błędy:
===PCM DTC P044A:99-6C===
Kod: P044A - Obw=d czujnika C EGR

Dodatkowe symptomy usterki:
- Przekroczony limit programowania

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

===PCM DTC P24C7:00-EC===
Kod: P24C7 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie temperatury czujnika cząstek stałych

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

===OBDII DTC P24C7-C===
Kod: P24C7 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie temperatury czujnika cząstek stałych

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

===TRM DTC U0415:00-2E===
Kod: U0415 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu A” sterującego układem zapobiegającym blokowaniu kół podczas hamowania (ABS)

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 85365269 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 194896.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 12.75 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-OUTTMP: 12 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
-LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 26 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-MAP: 101.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 0 1/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-IAT: 20 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 2.11 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-BARO: 101.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 12.68 V - Napięcie modułu sterującego
-AAT: 12 °C - Temperatura powietrza otoczenia
-FUEL_TIMING: -2.18 ° - Kąt wtrysku głównego względem zewnętrznego punktu zwrotnego
-APP_D: 15.29 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_D: 15.29 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-FRP_ABS: 3700.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej (absolutne)
-EOT: 23 °C - Temperatura oleju silnika
-FLI: 98.04 % - Poziom paliwa
===END PCM DTC P044A:99-6C===

czy ktoś orientuje się co może być przyczyną i do jakich napraw powinienem się przygotować?
ostatni tydzień czerwca wybieram się na urlop na drugi koniec Polski i zastawiam się czy mogę spokojnie jechać autem w taką trasę
autem jeżdżę na co dzień i oprócz wyskakujących błędów nic nie zauważyłem żeby się złego działo
dziękuje za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam


Ostatnio edytowane przez Manieklux ; 16-06-2021 o 22:17
Manieklux jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-06-2021, 06:17   #32
rajman
ford::professional
 
Avatar rajman
 
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,341
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - Błąd DTC P0132 P2000 P24C7 / spadki mocy

Najgorszy to chyba błąd od czujnika dpf, można na próbę wymienić na uzywke, lepiej żeby przez brak wypaleń nie zatkać całkiem. Dpfa,

Błąd od absu może wynikać z nieprawidłowego przestawienia mocy że 150 na 180

Co do egra to nie podpowiem.
rajman jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-06-2021, 15:59   #33
Manieklux
ford::amateur
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 20-03-2014
Skąd: Słupsk
Model: MK5 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 150->180 KM
Rocznik: 2018
Postów: 3
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - Błąd DTC P0132 P2000 P24C7 / spadki mocy

Witam
wszystkie błędy łącznie z błędem ABS były jeszcze przed zmianą na 180km
jeśli chodzi o zapchanie DPF ,to nie powinno mieć jeszcze miejsca ,bo ktoś kto jeździł autem w Niemczech zrobił w dwa lata 194tys ,więc raczej latał po trasach i powinien mieć dobrze wypalony DPF
chyba że DPF w MK5 jest inny/gorszy niż w MK4
w MK4 kupiłem jak miało 150 tys ,teraz ma 330tys i nic się z DPF nie działo
fakt dojeżdżałem codziennie do pracy robiąc 60km dziennie

jeśli chodzi o czujnik DPF to chyba rzeczywiście najrozsądniej będzie kupić używkę ,założyć i zobaczyć czy to pomoże
czy ktoś się orientuje numer części po jakiej szukać takiego czujnika
bo szukałem trochę w Google i znalazłem

pozdrawiam
Manieklux jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2021, 12:35   #34
Piotrekson96
ford::average
 
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 04-12-2016
Skąd: Konin
Model: Mondeo MK5 TITANIUM, Focus MK4 VIGNALE, Fiesta MK7 TITANIUM
Silnik: 2.0 EcoBlue 190 KM A8, 1.5 EcoBlue 120 KM A8, 1.6 TDCi 90 KM
Rocznik: 2021, 2020, 2009
Postów: 59
Domyślnie Kod usterki P24C7-00

Hej!
Jestem posiadaczem Mondeo MK5 2.0 TDCi 2018 rok. Mam problem, a mianowicie średnio co 3-y dni przy pierwszym uruchomieniu silnika zapala się czek sinika i kod usterki P24C700 (czujnik temperatury czujnika cząstek stałych). Wymieniłem sondy i czujniki co wskazywali mechanicy za winne, a błąd cały czas się pojawia. Już nie mam pomysłu co dalej robić.
Proszę osoby orientujące się w temacie o pomoc, będę bardzo wdzięczny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A może miał już ktoś ten problem i wie co i jak zrobić.
Pozdrawiam
Piotrekson96 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2021, 07:35   #35
Proweld
ford::amateur
 
Imię: Alex
Zarejestrowany: 20-04-2015
Skąd: Gliwice
Model: Jeszcze brak
Silnik: 2,0
Rocznik: 2012 ?
Postów: 1
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - Błąd DTC P0132 P2000 P24C7 / spadki mocy

Manieklux - poradziłeś sobie z problemem ? Mam podobny, pomożesz ?
Proweld jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2021, 08:40   #36
Namape
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 18-10-2020
Model: Mondeo
Silnik: 2,0
Rocznik: 2018
Postów: 249
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - Błąd DTC P0132 P2000 P24C7 / spadki mocy

Jeżeli chodzi o błąd P24C7
W DPF są trzy czujniki, nr później dopiszę. Najprawdopodobniej 1 pokazuje temp ponad 1000 stopni.
Na tyle co szukałem, ten trzeci czujnik jest w na wyjściu turbiny, ale pewności nie mam.

Nr czujnika - 12B591 lub 1862037

Upewnij się jeszcze na 100% czy to ten. Sposób prosty - podepnij forscana - włącz testy i wskazania temp. Zaznacz trzy czujniki.

Ostatnio edytowane przez Namape ; 17-08-2021 o 19:17
Namape jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2021, 07:18   #37
Namape
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 18-10-2020
Model: Mondeo
Silnik: 2,0
Rocznik: 2018
Postów: 249
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - Błąd DTC P0132 P2000 P24C7 / spadki mocy

Cytat:
Napisał rajman Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Najgorszy to chyba błąd od czujnika dpf, można na próbę wymienić na uzywke, lepiej żeby przez brak wypaleń nie zatkać całkiem. Dpfa,

Błąd od absu może wynikać z nieprawidłowego przestawienia mocy że 150 na 180

Co do egra to nie podpowiem.
Udało Ci się namierzyć czujnik?
Namape jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-09-2021, 13:27   #38
LAF
ford::beginner
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 10-03-2021
Skąd: Krakow
Model: MOndeo mk5
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 10
Domyślnie P2000 NOx below trashold

Witam

Odswiezam temat-zmora Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wyminone wszystkei czujniki juz happy i znowu check po 15tys km, ten sam blad i tylko ten P2000- czy ktos ma pomysl kto jestw stanie ogarnac cos takiego, co to moze byc. Auto smiga, pali 5.3, odpala bez probelmu, pracuje rowno, nie szarpie.

Dzieki z gory
LAF jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-09-2021, 12:23   #39
kowalj880
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-07-2014
Model: Mondeo MK5 19'
Silnik: 1.5 Ecoboost 165 KM
Rocznik: 2019
Postów: 29
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - Błąd DTC P0132 P2000 P24C7 / spadki mocy

Panowie, nie mogę znaleźć odpowiedniego wątku a też nie mogę założyć nowego jakiś błąd wyskakuje, mam problem, może już się z czymś taki spotkaliście, moje mondeo Mk5 1.5 ecoboost czasem nie chce odpalić, odpalanie z przycisku, za każdym razem wyświetla wciśnij pedał sprzęgła żeby odpalić a czasem dodaje że wciśnij sprzęgło i hamulec żeby odpalić silnik ale nic się nie dzieje, za którymś razem zapali... Czy może podpowiecie w czym może być problem?
kowalj880 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2021, 06:38   #40
Luk35
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-12-2020
Model: Mondeo mkV/Yaris Verso
Silnik: 2.0TDCI 150KM/1.3 2NZ-FE
Rocznik: 2016/2002
Postów: 30
Domyślnie Odp: P2000 NOx below trashold

Stacje paliw zmieniłeś?
Luk35 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:10.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.