Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fiesta
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-09-2021, 18:47   #41
Prewencjusz
ford::beginner
 
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 01-08-2021
Skąd: Skoczów
Model: Ford Fiesta MK7
Silnik: 1.4 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 16
Domyślnie Napięcie ładowania akumulatora

Witam, mam problem z napięciem podczas ładowania akumulatora. Na wyłączonym silniku wskazuje 12.90 V, natomiast przy załączonym silniku, kiedy alternator pracuje wskazuje 13.20 V. Sprawdziłem także z obciążeniem tj. światła, nawiew, ogrzewanie i radio wtedy spada do ok. 13.18 V. Sprawdziłem nawet czy nie ma gdzieś spadków napięcia z podłączeniem do masy wskazało 0.01 V oraz bezpośrednio jakie napięcie podaję alternator i wynik 13.20 V. Czy oznacza to że alternator jest do regeneracji/wymiany czy tak powinno być?

Prewencjusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-09-2021, 21:58   #42
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: zbyt niskie napięcie ładowania

Cytat:
Napisał flashhh Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
według mojej teorii zmniejszyła mu się pojemność i ładuje małą % jego część, jesli akumulatory kwasowe mają efekt pamięci jak akumulatory z telefonów itp. Co o tym myślicie
nic się nie zmniejszyło, chyba że Aku ma z 10 lat lub więcej. Aku kwasowe nie mają pamięci tak jak i Aku w telefonach od kiedy stosują Aku litowo-jonowe. Sprawdź jaki masz czas pracy modułu BMS.
Prawdopodobnie został zresetowany. Wtedy tak działa, że ładuje prądem średnio 1,2A co daje ok. 13.3-13,5V.
Z czasem będzie ładowanie na wyższym poziomie.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] , masz wszystko ok. Nic nie wymieniaj. Możesz ewentualnie odłączyć BMS, wtedy zawsze napięcie ładowania będzie ok 14,4V.

Ostatnio edytowane przez Slawko ; 24-09-2021 o 22:03
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2021, 20:52   #43
Prewencjusz
ford::beginner
 
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 01-08-2021
Skąd: Skoczów
Model: Ford Fiesta MK7
Silnik: 1.4 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 16
Domyślnie Odp: zbyt niskie napięcie ładowania

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Dziękuję za odpowiedź! Proszę powiedz mi jeśli wiesz bo czytałem teraz, że powinno się zresetować Bms, ja tego nie zrobiłem bo nie wiedziałem, że takie coś istnieje a akumulator wymieniłem w lutym, chyba mogę to zresetować teraz? A do tego wiesz jak odłączyć ten bms, bo u mnie przy akumulatorze jest przy + biegunie taka plastikowa czerwona osłona rozumiem, że tam powinna znajdować się wtyczka do odliczenia bms, tak? Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
Prewencjusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2021, 21:13   #44
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: zbyt niskie napięcie ładowania

BMS jest przy ujemnej klemie, pod tym podszybiem. Dostęp paskudny. Tam dochodzi taka nieduża wtyczka.

Co do tego czy możesz, to nie wiem. Znaczy zawsze możesz, ale skutki są różne. Najpierw sprawdź np. forscanem ile czasu ma BMS.

Dla przykładu podam, że mój BMS miał ponad 3300 dni czyli od nowości nie zerowany. Akumulator był wymieniany jakieś 3 lata temu. Napięcie ładowania było 14-15V, w piątek dla testów wyzerowalem i ładowanie spadło do ok 13,5V a prąd do ok 1,3A. Teraz pewnie będę musiał doładowywać co jakiś czas. Także z tym resetem BMSa to bym uważał.
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2021, 21:22   #45
Prewencjusz
ford::beginner
 
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 01-08-2021
Skąd: Skoczów
Model: Ford Fiesta MK7
Silnik: 1.4 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 16
Domyślnie Odp: zbyt niskie napięcie ładowania

Tylko właśnie ja w lutym wymieniłem i teraz stale pokazuje mi ładowanie na poziomie 13.20V nic więcej, a co do wtyczki to w ujemnym przewodzie akumulatora nie ma żadnej wtyczki.
Prewencjusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2021, 21:27   #46
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: zbyt niskie napięcie ładowania

Cytat:
Napisał Prewencjusz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a co do wtyczki to w ujemnym przewodzie akumulatora nie ma żadnej wtyczki.
jest. Musisz zdjąć górną osłonę Aku, zdemontować jego mocowanie, wyjąć filtr powietrza z obudową, odchylić przednią obudowę Aku i go wysunąć. Dopiero wtedy dostaniesz się do BMSa i wtyczki.

Lub kombinować tak aby klema minusowa była na wierzchu.
BMS jest zintegrowany z minusową klemą.
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2021, 22:00   #47
Prewencjusz
ford::beginner
 
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 01-08-2021
Skąd: Skoczów
Model: Ford Fiesta MK7
Silnik: 1.4 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 16
Domyślnie Odp: zbyt niskie napięcie ładowania

Zobaczę co i jak. Zdjęcie stare ale tak to u mnie mniej więcej wygląda [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Prewencjusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2021, 22:34   #48
luckyboy
ford::professional
 
Avatar luckyboy
 
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
Domyślnie Odp: zbyt niskie napięcie ładowania

Cytat:
Napisał Prewencjusz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tylko właśnie ja w lutym wymieniłem i teraz stale pokazuje mi ładowanie na poziomie 13.20V nic więcej, a co do wtyczki to w ujemnym przewodzie akumulatora nie ma żadnej wtyczki.
Jeżeli akumulator jest w dobrym stanie i jest naładowany to napięcie ładowania będzie niskie. Dla przykładu podam Ci że wczoraj kiedy wyjeżdżałem w trasę miałem wstępne napięcie 13.2v a kiedy dojechałem na miejsce było już tylko 12.9v, bo akumulator doładował się maksymalnie. Jak akumulator rozładuje się, to zostanie potraktowany wyższym napięciem. Jak będzie zużyty to alternator będzie go smażył blisko 15v
luckyboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-09-2021, 04:35   #49
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: zbyt niskie napięcie ładowania

Cytat:
Napisał Prewencjusz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zobaczę co i jak.
przepraszam, nie zwróciłem uwagi, że piszemy o Fieście. Jakoś klapki mi na oczy wlazły i byłem przekonany, że piszemy o Focusie.

Tak to jest jak się korzysta z telefonu. Literki małe, itd.

Musisz sprawdzić na schemacie czy w ogóle masz tego BMSa.


EDIT:
We Fieście mk7 na 99% nie ma BMSa.

Ostatnio edytowane przez Slawko ; 27-09-2021 o 08:57
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-09-2021, 09:12   #50
Prewencjusz
ford::beginner
 
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 01-08-2021
Skąd: Skoczów
Model: Ford Fiesta MK7
Silnik: 1.4 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 16
Domyślnie Odp: zbyt niskie napięcie ładowania

Czyli jeśli nie ma BMSa to jest problem z ładowanie bo powinien trzymać stałe ładowanie?
Prewencjusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:40.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.