|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-09-2021, 09:08 | #11 |
ford::professional
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,527
|
Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT
Szósty bieg by tu nic nie pomógł, bo silnik po prostu jest za za słaby do takiej budy. Ja kupiłem w salonie 105 km i nie żałuję. Dla dwóch osób wystarczy do przepisowej jazdy. Rodzina 2+2 z bagażami na wakacje to już będzie ciężka przeprawa - jak tu wyżej napisane, na głupich podjazdach i serpentynach na Zakopiance jak nie zrzucisz na 3 bieg i nie będziesz cisnął, to staniesz w miejscu. Auto przyśpiesza powyżej 3,5 tys obrotów. Przy 140/h ma równo 4 tys obrotów i spalanie 8. każde +10 km/h więcej to +1 litr.
Bardzo trzeba nie sugerować sie podpowiedzią zmiany biegów. Zauważyłem, że spalanie jest wyraznie mniejsze - o ponad 1l/100km, gdy np po mieście jadę 50km na 3 biegu i mam 2,5 - 2,7 obrotów, niż jak wrzucę 4 bieg i 1900-2100 obrotów, bo potem minimalne naciśnięcie gazu powoduje znaczny wzrost. Z wyższych obrotów nie ma takiego skoku. Przez pierwszy rok posiadania palił mi po mieście ponad 10 litrów, bo sugerowałem się podpowiedziami kompa by wrzucać wyższy bieg. teraz mam o 2 litry mniej, a obroty standardowo nie schodzę poniżej 2,5 tys. Jest za to silnik absolutnie bezawaryjny - w przeciwieństwie do 125 km, gdzie tam są dwa katalizatory i 4 lambdy, które robią jaja często. Tu jeden kat i 2 lambdy, oba są TiVCT. Miasto Kraków - ciężko zejść poniżej 8 litrów latem z klimą. Zima poniżej 9 L rzadko. Trasa Kraków - Wawa po znakach - 6 L. Mieszane trasy po Krakowie i małopolsce czyli do ok 80 km w jedną stronę - 7l. Oczywiście gdy po 5 latach posiadania kupiłem MK4 EB 1,5 150km, to zmiana dla mnie kolosalna, to był silnikowy szok jak przesiadka kiedyś z malucha do poloneza, ale obie Foki dalej u mnie w domu funkcjonują, jednym jeździ tata. Ostatnio edytowane przez AdoKrycha007 ; 14-09-2021 o 09:11 |
14-09-2021, 10:09 | #12 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,658
|
Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT
Cytat:
Mam 180 w dieslu i na 6tym to już nie przyspiesza, a co dopiero tutaj. |
|
14-09-2021, 10:44 | #13 | |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-01-2018
Skąd: BB Coast
Model: Mondeo Mk V Titanium :)
Silnik: 2.0 TDCI 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 878
|
Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT
Cytat:
|
|
14-09-2021, 10:52 | #14 | |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-10-2009
Skąd: Ziemia Obiecana
Model: Focus II FL Kombi
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 883
|
Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT
Cytat:
|
|
14-09-2021, 11:42 | #15 |
ford::specialist
Imię: MARIUSZ
Zarejestrowany: 09-04-2017
Skąd: TYCHY
Model: Focus mk3 FL trend
Silnik: 1.6 ti-vct 125hp
Rocznik: 2016
Postów: 720
|
Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT
Wolnossak 1.6 mk3 kombi 125hp i 159nm skrzynia 5b, 1.0 turbo mk3 kombi 125hp i 170nm skrzynia 6b, jeżdżę wolnossakiem 125hp i przydała by się na trasy skrzynia 6b, nawet kiedyś założyłem wątek o zmianie skrzyni z 5 na 6 , ale bez odpowiedzi.
|
14-09-2021, 11:57 | #16 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-10-2016
Model: C- Max
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Postów: 29
|
Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT
Użytkuje ten silnik (1.6 ti-vct 125km) w c maxie. Tak w tym samochodzie brakuje 6 biegu, niestety do tego silnika nie jest przewidziana skrzynia manualna 6 biegowa. Problemem nie jest moc silnika - kia ceed kombi posiada skrzynie 6B z silnikiem 1.4 100KM( przy masie pojazdu ok. 1220kg). Co do spalania to wpływa na to duża ilość czynników:opony, obciążenie samochodu, "ciężka noga", wiatr, prędkość , paliwo, itp. U mnie najoszczędniej ( normalnie tak człowiek nie jeździ) , czyli trasa, delikatnie, bez wiatru Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.- spalanie na odcinku ok. 50km wyszło 5,2l. (Oczywiście wg. komputera). W mieście wychodzi pomiędzy 9l-11l.
Średnie spalanie 6,5 - 8l.100km. Ale jest to oczywiście umowne, bo jak już pisałem zależy od wielu czynników. |
14-09-2021, 12:21 | #17 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-08-2011
Skąd: Biała Podlaska
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2008
Postów: 178
|
Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT
Ja mam ten silnik w MK2 i jak dla mnie moc ma wystarczającą, całkiem fajnie się zbiera, ale jeżdżę sam głównie. Przy 4 osobach może faktycznie byłoby ciężko. Widać jak się ma rodzinę to trzeba celować w mocniejsze auto.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka |
14-09-2021, 12:25 | #18 | |
ford::beginner
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 11-12-2019
Skąd: Sosnowiec
Model: C-max, fusion
Silnik: 1.6 , 1,4
Rocznik: 2015 2004
Postów: 46
|
Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT
Cytat:
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka |
|
17-09-2021, 10:10 | #19 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-12-2019
Skąd: Białystok
Model: Focus
Silnik: 1.6 Ti-VCT 125 km
Rocznik: 2013
Postów: 15
|
Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT
Ja mam ten silnik w wersji 125 KM. Użytkuję auto w 99% po mieście (Białystok, odcinki od kilku do kilkunastu km kilka razy w tygodniu), styl jazdy spokojny (zmiana biegu do 2,5 tys obr., czasem zdarzy się pociągnąć do odcinki, ale to rzadkie wybryki są) i spalanie kształtuje się następująco, mierzone przy dystrybutorze (opony 205/55 16):
gorące lato (klima) - 8/100 mroźna zima (śnieg/oblodzenie) - 8,7/100 pomiędzy (wiosna, wczesna jesień, bez klimy) - 7,3/100 trasa (późna wiosna, 2x50 km, droga wojewódzka 80-90 km/godz. za tirami, klima) - 5,4/100. Jeśli chodzi o zwiększoną awaryjność ze względu na podwojone katalizatory i sondy - przez 8 lat użytkowania foki wymieniona została jedna z sond i tyle w temacie. |
17-09-2021, 10:14 | #20 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-05-2017
Skąd: Łódź
Model: FF II FL , M mk4 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2010, 2012
Postów: 143
|
Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT
Na 6 bieg to on nie ma momentu obrotowego. Dołożenie kolejnego spowodowałoby wyłącznie konieczność częstszego wachlowania drążkiem.
|