Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-09-2021, 09:08   #11
AdoKrycha007
ford::professional
 
Avatar AdoKrycha007
 
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,527
Domyślnie Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT

Szósty bieg by tu nic nie pomógł, bo silnik po prostu jest za za słaby do takiej budy. Ja kupiłem w salonie 105 km i nie żałuję. Dla dwóch osób wystarczy do przepisowej jazdy. Rodzina 2+2 z bagażami na wakacje to już będzie ciężka przeprawa - jak tu wyżej napisane, na głupich podjazdach i serpentynach na Zakopiance jak nie zrzucisz na 3 bieg i nie będziesz cisnął, to staniesz w miejscu. Auto przyśpiesza powyżej 3,5 tys obrotów. Przy 140/h ma równo 4 tys obrotów i spalanie 8. każde +10 km/h więcej to +1 litr.

Bardzo trzeba nie sugerować sie podpowiedzią zmiany biegów. Zauważyłem, że spalanie jest wyraznie mniejsze - o ponad 1l/100km, gdy np po mieście jadę 50km na 3 biegu i mam 2,5 - 2,7 obrotów, niż jak wrzucę 4 bieg i 1900-2100 obrotów, bo potem minimalne naciśnięcie gazu powoduje znaczny wzrost. Z wyższych obrotów nie ma takiego skoku.

Przez pierwszy rok posiadania palił mi po mieście ponad 10 litrów, bo sugerowałem się podpowiedziami kompa by wrzucać wyższy bieg. teraz mam o 2 litry mniej, a obroty standardowo nie schodzę poniżej 2,5 tys.

Jest za to silnik absolutnie bezawaryjny - w przeciwieństwie do 125 km, gdzie tam są dwa katalizatory i 4 lambdy, które robią jaja często. Tu jeden kat i 2 lambdy, oba są TiVCT.

Miasto Kraków - ciężko zejść poniżej 8 litrów latem z klimą. Zima poniżej 9 L rzadko.
Trasa Kraków - Wawa po znakach - 6 L.
Mieszane trasy po Krakowie i małopolsce czyli do ok 80 km w jedną stronę - 7l.

Oczywiście gdy po 5 latach posiadania kupiłem MK4 EB 1,5 150km, to zmiana dla mnie kolosalna, to był silnikowy szok jak przesiadka kiedyś z malucha do poloneza, ale obie Foki dalej u mnie w domu funkcjonują, jednym jeździ tata.


Ostatnio edytowane przez AdoKrycha007 ; 14-09-2021 o 09:11
AdoKrycha007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-09-2021, 10:09   #12
cezarg1410
ford::expert
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,658
Domyślnie Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT

Cytat:
Napisał wasi69 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Najbardziej męczy w tym samochodzie brak szóstego biegu
6 bieg przy 105 koniach to według mnie mógłby służyć co najwyżej do jazdy z górki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam 180 w dieslu i na 6tym to już nie przyspiesza, a co dopiero tutaj.
cezarg1410 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-09-2021, 10:44   #13
wasi69
ford::specialist
 
Avatar wasi69
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-01-2018
Skąd: BB Coast
Model: Mondeo Mk V Titanium :)
Silnik: 2.0 TDCI 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 878
Domyślnie Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT

Cytat:
Napisał cezarg1410 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
6 bieg przy 105 koniach to według mnie mógłby służyć co najwyżej do jazdy z górki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam 180 w dieslu i na 6tym to już nie przyspiesza, a co dopiero tutaj.
Ale to nie chodzi o przyspieszanie tylko jak sobie śmigasz autobahnem 140 to redukujesz sobie obroty z 3500 xD
wasi69 jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-09-2021, 10:52   #14
langolier
ford::specialist
 
Avatar langolier
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-10-2009
Skąd: Ziemia Obiecana
Model: Focus II FL Kombi
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 883
Domyślnie Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT

Cytat:
Napisał cezarg1410 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
6 bieg przy 105 koniach to według mnie mógłby służyć co najwyżej do jazdy z górki

Mam 180 w dieslu i na 6tym to już nie przyspiesza, a co dopiero tutaj.
6 bieg nie służy do przyśpieszania tak jak 1 bieg do długotrwałej jazdy
langolier jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-09-2021, 11:42   #15
clubGRANT
ford::specialist
 
Imię: MARIUSZ
Zarejestrowany: 09-04-2017
Skąd: TYCHY
Model: Focus mk3 FL trend
Silnik: 1.6 ti-vct 125hp
Rocznik: 2016
Postów: 720
Domyślnie Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT

Wolnossak 1.6 mk3 kombi 125hp i 159nm skrzynia 5b, 1.0 turbo mk3 kombi 125hp i 170nm skrzynia 6b, jeżdżę wolnossakiem 125hp i przydała by się na trasy skrzynia 6b, nawet kiedyś założyłem wątek o zmianie skrzyni z 5 na 6 , ale bez odpowiedzi.
clubGRANT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-09-2021, 11:57   #16
kassel
ford::beginner
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-10-2016
Model: C- Max
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Postów: 29
Domyślnie Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT

Użytkuje ten silnik (1.6 ti-vct 125km) w c maxie. Tak w tym samochodzie brakuje 6 biegu, niestety do tego silnika nie jest przewidziana skrzynia manualna 6 biegowa. Problemem nie jest moc silnika - kia ceed kombi posiada skrzynie 6B z silnikiem 1.4 100KM( przy masie pojazdu ok. 1220kg). Co do spalania to wpływa na to duża ilość czynników:opony, obciążenie samochodu, "ciężka noga", wiatr, prędkość , paliwo, itp. U mnie najoszczędniej ( normalnie tak człowiek nie jeździ) , czyli trasa, delikatnie, bez wiatru Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.- spalanie na odcinku ok. 50km wyszło 5,2l. (Oczywiście wg. komputera). W mieście wychodzi pomiędzy 9l-11l.
Średnie spalanie 6,5 - 8l.100km. Ale jest to oczywiście umowne, bo jak już pisałem zależy od wielu czynników.
kassel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-09-2021, 12:21   #17
Mooomin
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-08-2011
Skąd: Biała Podlaska
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2008
Postów: 178
Domyślnie Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT

Ja mam ten silnik w MK2 i jak dla mnie moc ma wystarczającą, całkiem fajnie się zbiera, ale jeżdżę sam głównie. Przy 4 osobach może faktycznie byłoby ciężko. Widać jak się ma rodzinę to trzeba celować w mocniejsze auto.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Mooomin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-09-2021, 12:25   #18
Ozner
ford::beginner
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 11-12-2019
Skąd: Sosnowiec
Model: C-max, fusion
Silnik: 1.6 , 1,4
Rocznik: 2015 2004
Postów: 46
Domyślnie Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT

Cytat:
Napisał Mooomin Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja mam ten silnik w MK2 i jak dla mnie moc ma wystarczającą, całkiem fajnie się zbiera, ale jeżdżę sam głównie. Przy 4 osobach może faktycznie byłoby ciężko. Widać jak się ma rodzinę to trzeba celować w mocniejsze auto.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Focus ma inne przelozenie

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Ozner jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-09-2021, 10:10   #19
MiJa
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-12-2019
Skąd: Białystok
Model: Focus
Silnik: 1.6 Ti-VCT 125 km
Rocznik: 2013
Postów: 15
Domyślnie Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT

Ja mam ten silnik w wersji 125 KM. Użytkuję auto w 99% po mieście (Białystok, odcinki od kilku do kilkunastu km kilka razy w tygodniu), styl jazdy spokojny (zmiana biegu do 2,5 tys obr., czasem zdarzy się pociągnąć do odcinki, ale to rzadkie wybryki są) i spalanie kształtuje się następująco, mierzone przy dystrybutorze (opony 205/55 16):
gorące lato (klima) - 8/100
mroźna zima (śnieg/oblodzenie) - 8,7/100
pomiędzy (wiosna, wczesna jesień, bez klimy) - 7,3/100
trasa (późna wiosna, 2x50 km, droga wojewódzka 80-90 km/godz. za tirami, klima) - 5,4/100.

Jeśli chodzi o zwiększoną awaryjność ze względu na podwojone katalizatory i sondy - przez 8 lat użytkowania foki wymieniona została jedna z sond i tyle w temacie.
MiJa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-09-2021, 10:14   #20
N7h4k4lr
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-05-2017
Skąd: Łódź
Model: FF II FL , M mk4 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2010, 2012
Postów: 143
Domyślnie Odp: Realne spalanie 1.6 Ti-VCT

Na 6 bieg to on nie ma momentu obrotowego. Dołożenie kolejnego spowodowałoby wyłącznie konieczność częstszego wachlowania drążkiem.
N7h4k4lr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:39.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.