|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-09-2021, 09:57 | #1 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 07-09-2020
Skąd: Łaziska Górne
Model: ford mondeo mk 3
Silnik: 2.0 TDCI 130km
Rocznik: 2003
Postów: 36
|
p0200, p1664 nie odpala
witajcie, auto nagle zaczęło chodzić na 3 gary, ledwo odpalał po 3-4 sec na 500obr i potem sie normowało ( zrobiłem tak jedną trase ok 20km bo musiałem) ogólnię gasnął w losowym momencie oczywiście w towarzystwie sprężynki, raz z górki z lekkim gazem, raz pod górke wystarczylo przełączyć kluczyk na zero, spowrotem na zaplon i jakos sobie jechal. następnego dnia po nocy nie odpalił przeprowadziłem małe śledztwo i wyszło p0200 błąd ogólny usterki obwodu wtryskiwaczy. na forum wyczytałem o masie miedzy cewką wtrysku a obudową, nie powinno tam być połączenia nawet w Mohm. Pomiary zrobione wszędzie przerwa, rezystancja cewek 0.2 ( po odjęciu rezystancji przewodów)
odpinanie pokolei wtrysków : - wyrzuciło usterki obwodów wszystkich wtryskiwaczy pokolei ( na forum pisali, że jeden sie nie pojawi bądź po odpięciu jednego zniknie p0200 i to będzie winowajca) - p0200 nie zniknął ani razu test w forscan : - test wyjsc nieudany PCM w forscan brak zezwolenia/gotowości na rozruch silnika ( odczytane z forscan) za to doszedł nowy błąd p1664 planuje jeszcze odpiąć wszystkie 4 wtyczki na raz zakręcić i zobaczyć czy wyrzuci błąd p0200 ale pewnie tak, ma któś pomysł bo mi sie juz skonczyly 🤔 coraz bardziej obstawiam coś z ecu 2.0 tdci 130km przedlift z góry dziekuje za każdą wskazówke, lubie te auto, ale wiecej z nim problemow niz jazdy. ps. czy czujnik polozenia walka rozrzadu może być problemem i nie wyrzucić błędu? widziałem jeszcze wtyczke na podszybiu od wtryskiwaczy przy kielichu od pasazera, może ona tak broić? |
01-09-2021, 10:30 | #2 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
|
Odp: p0200, p1664 nie odpala
Jaką masz skrzynię biegów kolego ? 5 czy 6, pytam bo pozwoli to stwierdzić jaką masz wersję sterowania wtryskiwaczami.
|
01-09-2021, 10:39 | #3 | |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 07-09-2020
Skąd: Łaziska Górne
Model: ford mondeo mk 3
Silnik: 2.0 TDCI 130km
Rocznik: 2003
Postów: 36
|
Odp: p0200, p1664 nie odpala
Cytat:
|
|
01-09-2021, 10:56 | #4 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
|
Odp: p0200, p1664 nie odpala
Czyli masz jeden sterownik silnika, przy 5 biegowej jest jeszcze drugi w nadkolu lewym i często kable gniły na ich połączeniu.
|
01-09-2021, 11:00 | #5 | |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 07-09-2020
Skąd: Łaziska Górne
Model: ford mondeo mk 3
Silnik: 2.0 TDCI 130km
Rocznik: 2003
Postów: 36
|
Odp: p0200, p1664 nie odpala
Cytat:
|
|
02-09-2021, 18:01 | #6 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 07-09-2020
Skąd: Łaziska Górne
Model: ford mondeo mk 3
Silnik: 2.0 TDCI 130km
Rocznik: 2003
Postów: 36
|
Odp: p0200, p1664 nie odpala
rozwiązanie problemu
mimo, że wedlug multimetru (benning cm 1-2) wszystkie parametry były w normie, czyli brak przejścia z cewek na obudowy i rezystancja cewek 0,2-0,3 ohm ( skakało) postanowiłem wyciągnąć wszystkie wtryski, rozebralem i wykąpałem cewki w zmywaczu do hamulców, następnie miedziane blaszki cewek łącznie z uszczelkami zabezpieczyłem wazeliną w sprayu ( przystosowana do połączeń elektrycznych) problem zniknał, zaczął równo chodzić p0200 nigdy sie nie pojawił. |