|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-08-2021, 20:15 | #111 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-12-2020
Model: Focus Titanium
Silnik: 1.5 150km
Rocznik: 2018
Postów: 47
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
1,5 Ecoboost 110kw, 134kw oraz 1,5 Ecooblue 70kw oraz 88kw mają skrzynie te same B6+
https://www.motor-talk.de/bilder/get...210251093.html Z tego wychodzi że 1.0 ma inną. Jeździłem 1.0 Ecoobost i czasami coś słychać ale bardzo rzadko i jeszcze akceptowalnie. Ale być może są lepsze i gorsze modele. Na grupie Facebook Focus MK4 jest ankieta gdzie 25% osób narzeka na metaliczne stuki, reszta nie ma albo są tak słabe że nie zauważa. Ale widać że problem istnieje i jest poważny. Ostatnio edytowane przez None ; 26-08-2021 o 20:23 |
26-08-2021, 20:19 | #112 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 29-03-2011
Model: Focus MK4 Titanium Business
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM manual
Rocznik: 2018
Postów: 569
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
Cytat:
Chętnie bym sprawdził organoleptycznie takiego stukańca, bo moje 1.0 przekroczyło 40 000 km i stukać nie chce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A jeździłem 3 sztukami 1.0 EB i żaden nie stukał, 1.5 Ecoblue też nie, może ja jakiś wyjątkowy szczęśliwiec jestem? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
26-08-2021, 20:27 | #113 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-12-2020
Model: Focus Titanium
Silnik: 1.5 150km
Rocznik: 2018
Postów: 47
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już tak musisz cytować .
Należysz do grupy wybrańców. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Ja jechałem demówką z salonu 1.0 125km. I czasami było słychać puk. Ale mówię rzadko. Jest to niestety cecha charakterystyczna nowej linii samochodów forda. Ostatnio edytowane przez SRS ; 26-08-2021 o 21:13 |
26-08-2021, 20:56 | #114 |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-01-2019
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK4
Silnik: 150km EcoBoost
Rocznik: 2018
Postów: 428
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
Mam właśnie 1.5EcoBoost/150KM na szczęście problemu nie mam, ale czytam ten wątek bo to przegięcie. Na tym filmie co go tu ktoś wrzucił, to słychać strasznie, no i nie jest to dźwięk gdzieś z głębi - z zamkniętej skrzyni. To jest coś na wyprzęgniku/cięgłach bo słychać nawet przy wciskaniu sprzęgła. Coś jakby się telepało. Dźwięk jest dość płytki. Trzeba by wejść pod auto i przystawiać ucho.
Też jeździłem 1.0 i to zupełnie inna skrzynia, wsteczny jest od siebie a ja mam do siebie. W 1.0 słychać puknięcia nawet bardziej jak u mnie ale najzupełniej w normie, nie ma na co narzekać. Większe silniki mają kłopot z poduszką, konkretnie z poduszką dolną - skrzyni. To moja opinia. Drgania przy wyłączaniu 1-cylindra u mnie okropne. Drgania przy 140km/h silnik wpada w rezonans (to nie zawieszenie i koła, zawieszenie mam 100% inne - z ST-line i jest to samo) ale tylko kombi za to 1.5EB i 2.0EcoBlue, potwierdzone w ASO. Ktoś miał też problemy z dokręceniem tej poduszki, podobno nie było dobrze ułożona. Poduszka to tylko trop ale kto wie. |
27-08-2021, 06:35 | #115 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-07-2014
Model: Focus Active kombi
Silnik: 1.5 EcoBoost 150hp M6
Rocznik: 2019
Postów: 305
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
Odnośnie pukania skrzyni (nie metaliczne, tylko basowe puk), u mnie jest słyszalne najbardziej przy wrzucaniu 2.
Jak się zrobi zimniej to nie będzie tego słychać(!), przy wyższych temperaturach jest to nie do pominięcia. Metaliczne stukoty też jakieś są, ale podobne jak miałem w innych samochodach więc nie uznaję, że tego konkretnego zestawu dźwięków za problem. |
27-08-2021, 09:42 | #116 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-10-2018
Model: Focus MK4 Kombi ST-Line
Silnik: 1.5 182 KM @ 222 KM
Rocznik: 2019
Postów: 184
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
Wydaje mi się, że większość przypadków pukania przy wbijaniu niskich biegów wywołują w tych autach sami użytkownicy. Są tu jednak faktycznie też przypadki wymagające weryfikacji i ich naprawy, jak w załączonym na poprzedniej stronie filmie. Mimo wszystko sugerowałbym jednak rozróżnianie tych dwóch rodzajów przypadków i nie tworzenie mitu istnienia tysięcy wadliwych skrzyń biegów.
Moim autem jeździ dwóch kierowców - ja i moja żona. Jadąc z moją żoną słychać regularnie stuki przy wbijaniu dwójki i trójki. Ja jeżdżąc natomiast nie wywołuję tego zjawiska, bo wyczułem specyfikę obsługi tej skrzyni, która jest dość specyficzna. Bardzo nisko biorące sprzęgło i krótkie drogi drążka zmiany biegów powodują, że bardzo łatwo w tym aucie wyprzedzać pracę synchronizatorów drugiego i trzeciego biegu i je wbijać z oporem oraz charakterystycznym stuknięciem układu napędowego. To tylko moja teoria wynikająca z obserwacji mojego egzemplarza. Nie wykluczam, że mogę się mylić i przypadków gdzie nie da się uniknąć stuków pomimo poprawnego wbijania biegów jest jednak więcej. Jestem z lubuskiego i w razie potrzeby chętnie pomogę w weryfikacji/porównaniu działania mojej skrzyni biegów z kimś narzekającym na stuki przy wbijaniu 2 i 3. |
27-08-2021, 11:08 | #117 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-01-2019
Skąd: Tarnów
Model: focus mk4 kombi
Silnik: 1.0 EcoBoost MHEV 155, PS7
Rocznik: 2023
Postów: 114
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
Zgadzam się kolegą yataz. W większości przypadków to może być kwestia sposobu wrzucania biegów.
Była już o tym dyskusja w innym wątku - w okolicy tego postu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Podtrzymuję to co wtedy napisałem. W moim aucie (1.5 150KM ecoboost) mam już ponad 110 tys. km i problem nie występuje - może mam szczęście Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozostałe fordy w firmie (wszystkie eco blue) też OK. To co słychać na filmie brzmi strasznie, ale raczej nie pochodzi ze skrzyni - bardziej zewnętrzny mechanizm zmiany biegów. |
27-08-2021, 12:13 | #118 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-12-2020
Model: Focus Titanium
Silnik: 1.5 150km
Rocznik: 2018
Postów: 47
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
U mnie jest tak że na początku jazdy nad stukami operując odpowiednio sprzęgłem można zapanować. Ale jak na dworze jest temperatura wysoka i samochodem dość długo jeżdżę nie da się uniknąć puknięć. Pojedyncze to pół biedy . Powstają całe ich serie przy minimalnym nawet nie jednostajnym ruchu samochodu lub puszczaniu sprzęgła. Wchodzi też taki mechaniczny klekot w czasie wrzucania biegu czy też włączania sprzęgła. Na początku jazdy nigdy tego nie ma . To wychodzi po czasie jazdy . Jak temperatura na dworze powyżej 25 stopni żadne czary Mary nie pomagają. Moja żona jak jeździła bo już nie chce powodowała wieczny stukot niezależnie od temperatury. Ja jej nie obwiniam . To wina auta . W żadnym samochodzie tak nie mieliśmy. A było ich w ostatnich 6 latach 12. Miałem leasing. Na pewno sa lepsze i gorsze sztuki. Ale stuki w układzie napędowym to nie norma . Ciekawe jest to że nawet dźwięk zapalania silnika się zmienia pod wpływem temperatury. Też powstaje przez chwilę mechaniczny klekot . Ja mam cały czas wrażenie że pewne elementy robią się za luźne pod wpływem temperatury. Jedynie do głowy przychodzi mi olej w skrzyni biegów . Miałem kilka jazd testowych przed zakupem. W żadnym samochodzie takie cyrki nie miały miejsca. Nie kupił bym .
|
27-08-2021, 12:29 | #119 |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 31-08-2011
Skąd: Gliwice
Model: S-MAX / Focus Active
Silnik: 2.0 Twin Turbo / 1.5 EB
Rocznik: 2020 / 2020
Postów: 1,493
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
Może faktycznie problem dotyczy szybkiej zmiany biegow oraz luźnych cięgien, które pod wpływem temperatury są bardziej miękkie i luźniej latają.... (Nie wiem jaka jest budowa mechaniczna - nie znam się na tym - moje gdybanie)
__________________
S-MAX: Sync3.4 /DAB+ /ACC /PCA /HUD /BLIS /CTA /FrontCAM /AmbientLED /AntySS /TCU /BOX FOCUS: FullAmbientLED /TSR /DAS /AHB /BLIS /CTA /iACC /PCA /AntySS /NAVI / Alarm z czujnikami /BOX /FrontCAM /hak |
27-08-2021, 13:01 | #120 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
Z cięgnami nie ma to nic wspólnego, raczej z olejem w skrzyni i smarem w przegubach.
|
|
|
|