|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-08-2021, 09:34 | #171 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 01-02-2009
Skąd: Deutschland
Model: Focus MK3 ST Line / Fiesta CollConect
Silnik: 1,5 EcoBoost / 1,1
Rocznik: 2018 / 2018
Postów: 23
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost
Witam!
Dorzucę swoje 5 groszy do tematu, dla tych którzy śledzą wątek tych silników ;-)) Pacjent: Focus ST Line 1,5L 4cyl. 150KM, Automat, 69.000 km przebiegu, Zdarzenie: Autobahn, przyśpieszanie z 80km/h pod górkę, pedał prawie w podłodze, automat redukuje gdzieś w okolice 4 biegu, przez chwilkę idzie normalnie, potem biała chmura z tyłu, brak mocy, kontrolka silnika, powoli dotoczyłem się na parking. ;-(( Oczywiście wezwałem sobie pomoc ADAC ;-), diagnoza: brak ciśnienia na 2 cylindrze. Laweta - dom, warsztat kumpla i powoli "rozbieramy" pacjenta na części pierwsze. 1. pęknięta świeca na cyl. 2 i 4 2. delikatnie cieknąca pompa wody (takie małe zapocenie, płynu nie ubywało) 3. tłok z cylindra 2 jak na zdjęciu (urwany kawałek "od spodu") metalowa część spadła w miskę olejową wraz z kawałkami pierścieni. (patrz foto). 4. gładź cylindra 2 z lekkimi rysami pionowymi, kumpel twierdzi, że nie takie rzeczy się honowało ;-))) więc to nie problem. Pozostałe części wyglądają dobrze (zawory i cała głowica), dziś wyjmiemy jeszcze turbo by zobaczyć czy tam coś się nie zadziało. No i teraz niech mi ktoś powie jak to qwa jest możliwe w "prawie nowym" silniku?? Planujemy wymianę wszystkich tłoków (chyba, że coś dziś jeszcze wyskoczy), oczywiście ta pompa wody i kompletny rozrząd też idzie w kosz. Podpowie ktoś co na 100% muszę jeszcze wymienić by bez problemowo pojeździć trochę tym autem? Nie mówię tu o wszystkich uszczelniaczach czy płynach oczywiście ;-)))) Z góry dziękuję, Pozdrawiam! Piotr. |
24-08-2021, 13:19 | #172 | |
ford::advanced
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 25-09-2013
Skąd: Lublin
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 312
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost
Cytat:
Ostatnio edytowane przez lukeros ; 24-08-2021 o 18:36 |
|
24-08-2021, 15:25 | #173 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 08-02-2017
Skąd: Leszcz
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 ecobiust
Rocznik: 2011
Postów: 902
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost
Każdy silnik ma jakąś bolączkę, nie ma co tutaj się spierać. Naprawiaj tą motorownię i ciesz się jazdą.
Nawet słynąca kiedyś z bezawaryjności toyota, wypuściła babola w postaci silnika 1.8 vvti ciągnącego olej niemiłosiernie. Więc czy to teraz czy kiedyś, trzeba uzdrowić i latać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
25-08-2021, 08:41 | #174 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 06-02-2018
Model: Mk4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 1,686
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost
Cytat:
Do tego koniecznie podeprzyj blaszkami przestrzeń między cylindrami, żeby uniknąć kolejnej przykrej awarii eb - pekających tulei. Kołkowania cylindrów nie polecam, często wywołuje to dodatkowe naprężenia robiąc więcej złego niż pożytku. No chyba że stać cię na pełne zamknięcie bloku. Po modyfikacjach zasilania i dolutu możesz pomyśleć wtedy nawet o 100hp z cylindra. |
|
25-08-2021, 10:35 | #175 | |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 01-02-2009
Skąd: Deutschland
Model: Focus MK3 ST Line / Fiesta CollConect
Silnik: 1,5 EcoBoost / 1,1
Rocznik: 2018 / 2018
Postów: 23
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost
Cytat:
Możesz lekko rozwinąć temat z tymi blaszkami, jak to mniej więcej powinno się ogarnąć? Pewnie grubość, szerokość i wysokość tych blaszek ma znaczenie. Z góry dzięki! Pozdrawiam! |
|
25-08-2021, 11:17 | #176 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost
Na twoim miejscu zastanowiłbym się nad nowymi tulejami które zlikwidują wadę konstrukcyjną w postaci szczeliny między cylindrami. Firma Proto Sleeve robi takie tuleje eliminujące tę bolączkę plus nowe tłoki np Wossnera. Głowice w tym silnikach są w miarę mocne. Sam myślę za jakiś czas zrobić taki zestaw tuleje + tłoki i moc do 250 hp.
|
25-08-2021, 12:09 | #177 |
ford::professional
Zarejestrowany: 06-02-2018
Model: Mk4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 1,686
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost
Nie musisz od razu wymieniać bloku, a jak już to Szukaj takiego z datą produkcji po lipcu 2019. One miały już poprawioną konstrukcje i wyeliminowały problemy eb z początków produkcji. Blaszki możesz zamówić z UK Puma Speed, albo poszukać lokalnych warsztatów np fsv performance.
|
25-08-2021, 14:25 | #178 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 01-02-2009
Skąd: Deutschland
Model: Focus MK3 ST Line / Fiesta CollConect
Silnik: 1,5 EcoBoost / 1,1
Rocznik: 2018 / 2018
Postów: 23
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost
:-)
I to jest odpowiedź, serdecznie dziękuję! Pozdrawiam! |
27-08-2021, 13:32 | #179 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 09-05-2019
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 11
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost
Witajcie
Właśnie się zastanawiam na zakupem Focus'a 2016 z silnikiem 1.5 150KM. (Mondeo 2.0 TDCI sprzedany) Czy można te obszerne rozważania na temat tych silników podsumować ? Z tego co czytam to głównym zagrożeniem jest LSPI. Co może uchronić użytkownika przez przykrymi niespodziankami ? Odpowiednia jazda (unikać niskich obrotów + wysoki bieg) Dodatki do paliwa ? (np. Tunap microflex® 97Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Odpowiedni olej ? Interwał wymiany oleju ? (max co 10k km) Czy benzyna 98Pb będzie lepsza ? Czy zasilanie LPG (z dotryskiem Pb) bardziej czy mniej bezpieczne jeśli chodzi o LSPI. |
27-08-2021, 13:59 | #180 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,608
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost
Czemu lpg miałoby szkodzić jak na ogół ma 102 oktany??
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |
|
|
|