Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-08-2021, 09:34   #171
mf2hd
ford::beginner
 
Avatar mf2hd
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 01-02-2009
Skąd: Deutschland
Model: Focus MK3 ST Line / Fiesta CollConect
Silnik: 1,5 EcoBoost / 1,1
Rocznik: 2018 / 2018
Postów: 23
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost

Witam!

Dorzucę swoje 5 groszy do tematu, dla tych którzy śledzą wątek tych silników ;-))

Pacjent: Focus ST Line 1,5L 4cyl. 150KM, Automat, 69.000 km przebiegu,

Zdarzenie: Autobahn, przyśpieszanie z 80km/h pod górkę, pedał prawie w podłodze, automat redukuje gdzieś w okolice 4 biegu, przez chwilkę idzie normalnie, potem biała chmura z tyłu, brak mocy, kontrolka silnika, powoli dotoczyłem się na parking. ;-((

Oczywiście wezwałem sobie pomoc ADAC ;-), diagnoza: brak ciśnienia na 2 cylindrze.

Laweta - dom, warsztat kumpla i powoli "rozbieramy" pacjenta na części pierwsze.

1. pęknięta świeca na cyl. 2 i 4
2. delikatnie cieknąca pompa wody (takie małe zapocenie, płynu nie ubywało)
3. tłok z cylindra 2 jak na zdjęciu (urwany kawałek "od spodu") metalowa część spadła w miskę olejową wraz z kawałkami pierścieni. (patrz foto).
4. gładź cylindra 2 z lekkimi rysami pionowymi, kumpel twierdzi, że nie takie rzeczy się honowało ;-))) więc to nie problem.

Pozostałe części wyglądają dobrze (zawory i cała głowica), dziś wyjmiemy jeszcze turbo by zobaczyć czy tam coś się nie zadziało.

No i teraz niech mi ktoś powie jak to qwa jest możliwe w "prawie nowym" silniku??

Planujemy wymianę wszystkich tłoków (chyba, że coś dziś jeszcze wyskoczy), oczywiście ta pompa wody i kompletny rozrząd też idzie w kosz.

Podpowie ktoś co na 100% muszę jeszcze wymienić by bez problemowo pojeździć trochę tym autem?
Nie mówię tu o wszystkich uszczelniaczach czy płynach oczywiście ;-))))

Z góry dziękuję, Pozdrawiam!
Piotr.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg tlok_cyl2.jpg (98.3 KB, 163 wyświetleń)

mf2hd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2021, 13:19   #172
lukeros
ford::advanced
 
Avatar lukeros
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 25-09-2013
Skąd: Lublin
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 312
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost

Cytat:
Napisał mf2hd Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Zdarzenie: Autobahn, przyśpieszanie z 80km/h pod górkę, pedał prawie w podłodze, automat redukuje gdzieś w okolice 4 biegu, przez chwilkę idzie normalnie, potem biała chmura z tyłu, brak mocy, kontrolka silnika, powoli dotoczyłem się na parking. ;-((
A to nie czytałeś, że te silniki są podatne na LSPI? Jest jedna zasada dla tego motoru, nie wolno z niskich obrotów go pompować, bo to jest proszenie się o to zjawisko, jakie masz na załączonym obrazku.

Ostatnio edytowane przez lukeros ; 24-08-2021 o 18:36
lukeros jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2021, 15:25   #173
RyszardaTrzeciaWaza
ford::specialist
 
Avatar RyszardaTrzeciaWaza
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 08-02-2017
Skąd: Leszcz
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 ecobiust
Rocznik: 2011
Postów: 902
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost

Każdy silnik ma jakąś bolączkę, nie ma co tutaj się spierać. Naprawiaj tą motorownię i ciesz się jazdą.

Nawet słynąca kiedyś z bezawaryjności toyota, wypuściła babola w postaci silnika 1.8 vvti ciągnącego olej niemiłosiernie. Więc czy to teraz czy kiedyś, trzeba uzdrowić i latać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
RyszardaTrzeciaWaza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2021, 08:41   #174
Danielo_82
ford::professional
 
Zarejestrowany: 06-02-2018
Model: Mk4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 1,686
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost

Cytat:
Napisał mf2hd Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Podpowie ktoś co na 100% muszę jeszcze wymienić by bez problemowo pojeździć trochę tym autem?
.
Tłoki najdroższe na jakiś coś stać. Może Wossner?
Do tego koniecznie podeprzyj blaszkami przestrzeń między cylindrami, żeby uniknąć kolejnej przykrej awarii eb - pekających tulei. Kołkowania cylindrów nie polecam, często wywołuje to dodatkowe naprężenia robiąc więcej złego niż pożytku. No chyba że stać cię na pełne zamknięcie bloku. Po modyfikacjach zasilania i dolutu możesz pomyśleć wtedy nawet o 100hp z cylindra.
Danielo_82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2021, 10:35   #175
mf2hd
ford::beginner
 
Avatar mf2hd
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 01-02-2009
Skąd: Deutschland
Model: Focus MK3 ST Line / Fiesta CollConect
Silnik: 1,5 EcoBoost / 1,1
Rocznik: 2018 / 2018
Postów: 23
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost

Cytat:
Napisał Danielo_82 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
....
Do tego koniecznie podeprzyj blaszkami przestrzeń między cylindrami, żeby uniknąć kolejnej przykrej awarii eb - pekających tulei. .....
to na pewno zrobię w "nowym" bloku silnika, ponieważ okazało się że tuleja tego feralnego cylindra jest pęknięta. Więc szukam "zdrowego" bloku ;-( by cokolwiek zacząć.

Możesz lekko rozwinąć temat z tymi blaszkami, jak to mniej więcej powinno się ogarnąć?
Pewnie grubość, szerokość i wysokość tych blaszek ma znaczenie.

Z góry dzięki!
Pozdrawiam!
mf2hd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2021, 11:17   #176
firlej
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost

Na twoim miejscu zastanowiłbym się nad nowymi tulejami które zlikwidują wadę konstrukcyjną w postaci szczeliny między cylindrami. Firma Proto Sleeve robi takie tuleje eliminujące tę bolączkę plus nowe tłoki np Wossnera. Głowice w tym silnikach są w miarę mocne. Sam myślę za jakiś czas zrobić taki zestaw tuleje + tłoki i moc do 250 hp.
firlej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2021, 12:09   #177
Danielo_82
ford::professional
 
Zarejestrowany: 06-02-2018
Model: Mk4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 1,686
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost

Nie musisz od razu wymieniać bloku, a jak już to Szukaj takiego z datą produkcji po lipcu 2019. One miały już poprawioną konstrukcje i wyeliminowały problemy eb z początków produkcji. Blaszki możesz zamówić z UK Puma Speed, albo poszukać lokalnych warsztatów np fsv performance.
Danielo_82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2021, 14:25   #178
mf2hd
ford::beginner
 
Avatar mf2hd
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 01-02-2009
Skąd: Deutschland
Model: Focus MK3 ST Line / Fiesta CollConect
Silnik: 1,5 EcoBoost / 1,1
Rocznik: 2018 / 2018
Postów: 23
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost

:-)

I to jest odpowiedź, serdecznie dziękuję!

Pozdrawiam!
mf2hd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2021, 13:32   #179
MPP
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 09-05-2019
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 11
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost

Witajcie
Właśnie się zastanawiam na zakupem Focus'a 2016 z silnikiem 1.5 150KM. (Mondeo 2.0 TDCI sprzedany)

Czy można te obszerne rozważania na temat tych silników podsumować ?
Z tego co czytam to głównym zagrożeniem jest LSPI.
Co może uchronić użytkownika przez przykrymi niespodziankami ?
Odpowiednia jazda (unikać niskich obrotów + wysoki bieg)
Dodatki do paliwa ? (np. Tunap microflex® 97Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Odpowiedni olej ?
Interwał wymiany oleju ? (max co 10k km)
Czy benzyna 98Pb będzie lepsza ?
Czy zasilanie LPG (z dotryskiem Pb) bardziej czy mniej bezpieczne jeśli chodzi o LSPI.
MPP jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2021, 13:59   #180
konieczko5
ford::expert
 
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,608
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika 1,5 ecoboost

Czemu lpg miałoby szkodzić jak na ogół ma 102 oktany??
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM
Przepustnica 45 mm -> 52 mm
Większy filtr oleju
konieczko5 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.