|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-08-2021, 09:17 | #1 |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Różnica turbiny w Dw10c 140 vs 163 KM
Witam Panowie.
Zaintrygował mnie trochę temat jak w tytule. Pewna firma tuningowa twierdzi, że 140 to nie jest ten sam silnik, co 163, chociażby różnica w wydajności turbiny i jakąś odchudzoną ośką. Nie bardzo to rozumiem, ale ktoś ma wiedzę na ten temat? Taka wiedzę, żebym mógł się jakoś mądrze do tego ustosunkować z nimi? Chodzi o jakiś wirnik 35/39, a w drugim silniku 37 /43. Wszedłem z nimi w temat, bo pisali ze nie robi się chipa ze 163 koni, tylko ze 140 ze względu na te różnice. Ja zgłupiałem |
05-08-2021, 09:56 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,589
|
Odp: Różnica turbiny w Dw10c 140 vs 163 KM
|
05-08-2021, 10:54 | #3 |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Różnica turbiny w Dw10c 140 vs 163 KM
Ja znam ten temat. Po postu gość mi o jakichś wirnikach pisze i nie wiem jak się do tego odnieść, bo nie bardzo rozumiem o co chodzi. A głupio nie będę powtarzał 3 raz, że to ten sam silnik
Bump: Ostatni jego wpis o innej turbosprężarce ale Pan już chyba się pogubił bo zadał Pan pytanie dlaczego nie bazowaliśmy na wersji 163 HP otóż napisałem Panu że to bez sensu ponieważ z wersji 163 HP wyszło by więcej koni niż z 140 HP ale w tym przypadku to bez sensu bo oprogramowania z 163 HP nie wykorzystali byśmy do końca ponieważ w tej słabszej wersji jest inna turbosprężarka to po co mieszać i kombinować jak efekt finalny byłby ten sam w tym przypadku Bump: I wcześniejszy. chyba nie do końca ma Pan rację ponieważ różnią się choćby nawet wydajnością turbiny jeden ma wirnik 35/39 a drugi 37/43 i w tym mocniejszym jest odchudzona ośka i może wejść na większe obroty więc chyba temat zamknięty Dlatego mógłby mi ktoś to wyjaśnić o co mu chodziło? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Najlepiej ktoś w temacie. Bo już któryś raz z rzędu widzę u nich, że chipuja Dw10c ze 140 koni, więc zapytałem ich czy, i dlaczego nie, bazują na mocniejszej wersji, skoro to ten sam silnik Ostatnio edytowane przez juri2069 ; 05-08-2021 o 11:00 |
05-08-2021, 11:25 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-05-2011
Skąd: Słubice
Model: Escort
Silnik: 1,8
Rocznik: 1991
Postów: 25
|
Odp: Różnica turbiny w Dw10c 140 vs 163 KM
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
Mówiąc o różnicy rozmiarów wirnika mają na myśli element wewnątrz turbiny, ten który się kręci i zasysa powietrze ( prosto mówiąc łopatki wiatraka ) w 140 konnej wersji jest on mniejszy a w silniejszej jest on większy. Gdyby zamienić oprogramowania nie pasowało by to z względu że obie turbiny mogą być takie same ale mają inną przepustowość Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka Ostatnio edytowane przez SRS ; 05-08-2021 o 20:54 |
05-08-2021, 11:30 | #5 |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Różnica turbiny w Dw10c 140 vs 163 KM
Idąc za tym co napisałeś , można wywnioskować że jednak turbiny z wersji 140 i 163 różnią się od siebie. Pytanie tylko , czy to na serio prawda , czy tamten gość wymyśla.
Tym bardziej patrząc nawet na turbiny na sklepie forda , to dokładnie ta sama jest do obu wersji Dzięki za wyjaśnienie |
05-08-2021, 11:32 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-05-2011
Skąd: Słubice
Model: Escort
Silnik: 1,8
Rocznik: 1991
Postów: 25
|
Odp: Różnica turbiny w Dw10c 140 vs 163 KM
Wizualnie mogą się nie różnić. Wystarczy różnica jednak jednej części w środku i to sprowadza się do tego że są takie same a jednak inne.
Znalazłem jeszcze coś takiego na internecie, różniące się silniki okresami produkcji Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez drabina1993 ; 05-08-2021 o 11:38 |
05-08-2021, 11:40 | #7 |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Różnica turbiny w Dw10c 140 vs 163 KM
Tu masz rację. Mi chodzi tylko o silnik od 2010 roku , czy dw10c PSA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tylko widzisz , tutaj jest napisane 163 , a nie np 140/163 |
05-08-2021, 11:42 | #8 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: Różnica turbiny w Dw10c 140 vs 163 KM
Cytat:
Turbiny zawsze były TAKIE SAME dla wersji DW10C 115/140/150/163KM. Mają ten sam numer katalogowy (tylko modyfikowany w latach...). Różnica mocy realizowana jest zmianą wartości ogranicznika momentu obrotowego (parametr w PCM) oraz innym algorytmem sterowania zmienną geometrią (czyli zmianą algorytmu sterowania ciśnieniem doładowania) a także innym algorytmem sterowania ciśnieniem paliwa na szynie CR. Goście potrafią wypisywać głupoty "z innych aut", bo już im się wszystkie auta w jedno "sklejają".
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
05-08-2021, 11:43 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-05-2011
Skąd: Słubice
Model: Escort
Silnik: 1,8
Rocznik: 1991
Postów: 25
|
Odp: Różnica turbiny w Dw10c 140 vs 163 KM
Poszperałem trochę głębiej i jedno jest pewne. Te turbiny są różne. Zdecydowanie. Różnią się wydajnościowo. 140 a 163 zwyczajnie są to 2 różne części Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka |
05-08-2021, 11:44 | #10 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: Różnica turbiny w Dw10c 140 vs 163 KM
Cytat:
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|