Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Kuga
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-08-2021, 09:15   #1081
smokeh
ford::average
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 03-12-2012
Skąd: Kielce
Model: Kuga MK3 Titanium X
Silnik: 1.5L 3cyl.
Rocznik: 2020
Postów: 118
Domyślnie Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne

Cytat:
Czemu wciąż jest parcie na diesla ? Właśnie przesiadłem sie z 1.6 ecoboost na 2.5 fhev i nie dość że pali połowę mniej to jeszcze jest cisza. Ciekawi mnie jakie argumenty przemawiają za wyborem diesla ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ( czysta ciekawość bez złośliwości )
Nowe Ecoboost 1.5 3cyl. mają wtryski paliwa w kolektorach dolotowych i cylindrach.
Port i Direct Injection. Nie wykręcą takich wyników jak grupa VAG, chociaż oni też mają parametry "laboratoryjne" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , ale nie ma problemów z nagarem bo PI cały czas działa.

Po 3kkm, na trasie mam nawet komputerowo 6.2 przy 90-100. Miasto nieistotne, bo zależy czy płaskie i czy są korki.
Ogólnie polecam benzynkę. Uruchamianie po postoju na AutoSTartStop to pozytywnie zakręcone uczucie jakby odpalało przy kręceniu korbą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i zakochałem się w chrobotaniu 3 cylindrów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

__________________
Odjechały - Fusion 1.4 LPG / Puma 1.6 LPG / Fiesta 1.25 / Focus MK3.5 1.6 125 kucy
Ino Kuga MK3 Titanium X się ostała
smokeh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2021, 09:20   #1082
qualin
ford::specialist
 
Avatar qualin
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-09-2013
Skąd: Gdańsk
Model: Kuga mk3 ST-Line X
Silnik: 1.5EB
Rocznik: 2020
Postów: 771
Domyślnie Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne

Cytat:
Napisał smokeh Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Po 3kkm, na trasie mam nawet komputerowo 6.2 przy 90-100. Miasto nieistotne, bo zależy czy płaskie i czy są korki.
Ja się kiedyś wlokłem w sznurku aut jadąc 80 km/h w trasie to wyszło mi nawet 4,7 xD
Ale przy normalnej jeździe w trasie w zależności od warunków zawsze mam w przedziale 6 do 7, z reguły okolice 6,5.
qualin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2021, 09:36   #1083
mario15
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Koszalin
Model: Kuga Mk3/S-Max
Silnik: 2,0 D 190 AWD , 2,0 TDCi 140/190 TuneFORCE
Rocznik: 2020/2014
Postów: 22
Domyślnie Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne

Cytat:
Czemu wciąż jest parcie na diesla ? Właśnie przesiadłem sie z 1.6 ecoboost na 2.5 fhev i nie dość że pali połowę mniej to jeszcze jest cisza. Ciekawi mnie jakie argumenty przemawiają za wyborem diesla ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ( czysta ciekawość bez złośliwości )
Wszystko zależy od skali. Dla mnie przy ok 70000 km rocznie diesel ma przewagę i to znaczącą na plus. Akurat diesel Ecoblue w Kudze jest dość cichy i przyjemny w trasie . Co do spalania to po ponad 50000km średnie mam ok 7 litrów a nogę mam ciężką. Z obserwacji to do 100km/h spalanie około 5 litrów , 140km/h 6,5 litra , miasto ( moje jest małe ok. 7litrów) i na koniec przy 200km/h trudno jest przekroczyć 9 litrów/100km. Co dziwne jak na Forda różnice pomiędzy komputerem, a dystrybutorem są minimalne około 0,2 litra/100km .Oczywiście jest jeszcze Adblue 10litrów/5000km, bynajmniej u mnie.
Hybrydę miałem do testów i jakoś mnie nie przekonała z tą super cichością, jeżdżę głownie w trasie a tam różnicy nie ma chyba że w spalaniu na korzyść diesla. Jeden z kolegów pisał o grzaniu się w 35st.C. Diesel też się nie grzeje przy podjazdach w korku nawet przy używaniu tempomatu inteligentnego.
Tak naprawdę do pełni szczęścia brakuje miękkiej hybrydy w dieslu 190KM . W obecnej konfiguracji to SS wyłączam od razu po odpaleniu.
Kugę kupiłem tylko dlatego że była a Smax niestety nie był dostępny w tym czasie. Nie jest to auto bez wad( jakość materiałów we wnętrzu poraża jakością, nie wspomnę o świerszczach i dość kiepskich fotelach. Mam wersję ST-line ze wszystkim oprócz panoramy , być może Vignale jest trochę lepiej wykonane) , jednak do połączenia AWD, diesel 2,0, skrzynia A8 nie mogę się przyczepić. Sprawdziłem ten napęd prawie w każdej możliwej konfiguracji z ciężką przyczepą włącznie. Wiadomo zawsze po czasie brakuje mocy itp. a na razie Ecoblue są nierobione jeszcze.
mario15 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2021, 09:37   #1084
smokeh
ford::average
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 03-12-2012
Skąd: Kielce
Model: Kuga MK3 Titanium X
Silnik: 1.5L 3cyl.
Rocznik: 2020
Postów: 118
Domyślnie Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne

Cytat:
Napisał qualin Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja się kiedyś wlokłem w sznurku aut jadąc 80 km/h w trasie to wyszło mi nawet 4,7 xD
Ale przy normalnej jeździe w trasie w zależności od warunków zawsze mam w przedziale 6 do 7, z reguły okolice 6,5.
No i nie potrzeba ADBlue, człowiek się nie ubrudzi przy nalewaniu.
Zasugerowałbym też większą odporność na problemy z paliwem, ale to tak ostrożnie. Po prostu nie słyszałem na forum o przypadkach czyszczenia układu, albo problemów z uruchomieniem silnika po tankowaniu.
Ciekawi mnie jak wygląda sprawa GPF kontra DPF, czy zdarzył się zapchany GPF?
Rozważanie czy 3 cylindry są głośniejsze od "klekotu" Diesla wydaje mi się już czysto akademickie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Odjechały - Fusion 1.4 LPG / Puma 1.6 LPG / Fiesta 1.25 / Focus MK3.5 1.6 125 kucy
Ino Kuga MK3 Titanium X się ostała
smokeh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2021, 09:57   #1085
mario15
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Koszalin
Model: Kuga Mk3/S-Max
Silnik: 2,0 D 190 AWD , 2,0 TDCi 140/190 TuneFORCE
Rocznik: 2020/2014
Postów: 22
Domyślnie Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne

Raport spalania w załączniku.
Ostatnio jeździłem zdecydowanie szybciej.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Screenshot_20210805-104530_FordPass.jpg (93.6 KB, 48 wyświetleń)
mario15 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2021, 10:37   #1086
MrQ
ford::average
 
Avatar MrQ
 
Imię: Qba
Zarejestrowany: 22-01-2011
Skąd: Rze
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2020
Postów: 136
Domyślnie Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne

Dzięki wszystkim za odpowiedź. W sumie w trasie wychodzi podobnie choć ostatnio wycieczka Karwia- Hel i spalanie 4.2. Na autostradzie jest przy 140 7-8l. Średnia z 2500km mam 6,7l na dotarciu. Bardziej mnie zastanawia usterkowość. W dieslu turbo, dwumasa i skrzynia a8. W Fhev prosty odprężony silnik wolnossący i nieskomplikowana skrzynia e-cvt i bateria.
I tu ciekawi mnie jak oba auta będą sie zachowywać po 200-300 tyś km ? Awarie i koszty napraw.

PS też tak macie żę przednia i boczna szyba tłumiąca super dzwięki a przy 140 słychać tył auta który nie jest wyciszony ?

https://zapodaj.net/5f0850ff9605e.jpg.html

Ostatnio edytowane przez MrQ ; 05-08-2021 o 10:40
MrQ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2021, 11:48   #1087
mazswojejzony
ford::average
 
Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 20-04-2021
Skąd: Kraków
Model: Kuga 2.5 FHEV AWD
Silnik: benzyna
Rocznik: 2021
Postów: 60
Domyślnie Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne

Cytat:
też tak macie żę przednia i boczna szyba tłumiąca super dzwięki a przy 140 słychać tył auta który nie jest wyciszony ?
Nie powiedziałbym, że to jest bardzo mocno zauważalne, ale jak się mocno wychylę i lekko odwrócę głowę w kierunku tylnej, lewej szyby to istotnie wyraźnie słychać, że tył jest dużo słabiej wyciszony. Tam jest chyba zwykła szyba niestety a z przodu jest laminowana.
mazswojejzony jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2021, 12:04   #1088
MrQ
ford::average
 
Avatar MrQ
 
Imię: Qba
Zarejestrowany: 22-01-2011
Skąd: Rze
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2020
Postów: 136
Domyślnie Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne

Cytat:
Napisał mazswojejzony Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie powiedziałbym, że to jest bardzo mocno zauważalne, ale jak się mocno wychylę i lekko odwrócę głowę w kierunku tylnej, lewej szyby to istotnie wyraźnie słychać, że tył jest dużo słabiej wyciszony. Tam jest chyba zwykła szyba niestety a z przodu jest laminowana.
Dokładnie tak. Przy odwróceniu głowy słychać szum. Szkoda że tył też nie jest laminowany. Byłoby idealnie..
MrQ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2021, 12:32   #1089
dniklewicz
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-09-2014
Model: Kuga
Silnik: 2.5 FHEV
Rocznik: 2020
Postów: 85
Domyślnie Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne

Wracałem ostatnio z Danii przez północne Niemcy i jadąc 160km/h (FHEV FWD) miałem wahania między 9,5-10,5 L/100 km. W rodzinie jest C5 Aircross Diesel 2.0 180KM (z ostatniego rocznika kiedy dało się go jeszcze kupić), który bierze 9-10L/100km przy 160 km/h. Może Ford nagle zaczął robić lepsze diesle od PSA i EcoBlue 190KM bierze znacznie mniej, tego nie wiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

W ostatnie nieco ponad 2 tygodnie zrobiłem trasę prawie 6500 km i nikt już mnie nie przekona, że FHEV jest tylko do miasta. W Skandynawii przy stałych prędkościach 100-110 km/h tankowałem co ok. 900 km i to dopiero był początek rezerwy. Spalania z dystrybutora od 5,38 do 5,5 przy jeździe 100-110. Autostrada i 130km/h to 6,8-7,3. 2 osoby w aucie i pełny bagażnik. Z całej trasy 938 km wyszło na prądzie. Średnie z całej trasy (wliczając autostrady w Danii, Niemczech i w Polsce czyli 130-160 km/h) z komputera 5,9, z dystrybutora 6,2. Wyprzedzanie na trasie bardzo komfortowe, dynamika w zupełności wystarczająca.

Dla mnie diesel ma jedną przewagę i jest to DMC przyczepy, na tym polu hybryda wypada gorzej.
dniklewicz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2021, 14:02   #1090
tomaszjan31
ford::professional
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
Domyślnie Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne

Cytat:
Napisał dniklewicz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
który bierze 9-10L/100km przy 160 km/h
Motor PSA Z AWD Przy ciągłym 160/h 7,6-8l/100
tomaszjan31 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:54.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.