|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-08-2021, 09:15 | #1081 | |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 03-12-2012
Skąd: Kielce
Model: Kuga MK3 Titanium X
Silnik: 1.5L 3cyl.
Rocznik: 2020
Postów: 118
|
Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne
Cytat:
Port i Direct Injection. Nie wykręcą takich wyników jak grupa VAG, chociaż oni też mają parametry "laboratoryjne" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , ale nie ma problemów z nagarem bo PI cały czas działa. Po 3kkm, na trasie mam nawet komputerowo 6.2 przy 90-100. Miasto nieistotne, bo zależy czy płaskie i czy są korki. Ogólnie polecam benzynkę. Uruchamianie po postoju na AutoSTartStop to pozytywnie zakręcone uczucie jakby odpalało przy kręceniu korbą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i zakochałem się w chrobotaniu 3 cylindrów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Odjechały - Fusion 1.4 LPG / Puma 1.6 LPG / Fiesta 1.25 / Focus MK3.5 1.6 125 kucy Ino Kuga MK3 Titanium X się ostała |
|
05-08-2021, 09:20 | #1082 | |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-09-2013
Skąd: Gdańsk
Model: Kuga mk3 ST-Line X
Silnik: 1.5EB
Rocznik: 2020
Postów: 771
|
Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne
Cytat:
Ale przy normalnej jeździe w trasie w zależności od warunków zawsze mam w przedziale 6 do 7, z reguły okolice 6,5. |
|
05-08-2021, 09:36 | #1083 | |
ford::beginner
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Koszalin
Model: Kuga Mk3/S-Max
Silnik: 2,0 D 190 AWD , 2,0 TDCi 140/190 TuneFORCE
Rocznik: 2020/2014
Postów: 22
|
Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne
Cytat:
Hybrydę miałem do testów i jakoś mnie nie przekonała z tą super cichością, jeżdżę głownie w trasie a tam różnicy nie ma chyba że w spalaniu na korzyść diesla. Jeden z kolegów pisał o grzaniu się w 35st.C. Diesel też się nie grzeje przy podjazdach w korku nawet przy używaniu tempomatu inteligentnego. Tak naprawdę do pełni szczęścia brakuje miękkiej hybrydy w dieslu 190KM . W obecnej konfiguracji to SS wyłączam od razu po odpaleniu. Kugę kupiłem tylko dlatego że była a Smax niestety nie był dostępny w tym czasie. Nie jest to auto bez wad( jakość materiałów we wnętrzu poraża jakością, nie wspomnę o świerszczach i dość kiepskich fotelach. Mam wersję ST-line ze wszystkim oprócz panoramy , być może Vignale jest trochę lepiej wykonane) , jednak do połączenia AWD, diesel 2,0, skrzynia A8 nie mogę się przyczepić. Sprawdziłem ten napęd prawie w każdej możliwej konfiguracji z ciężką przyczepą włącznie. Wiadomo zawsze po czasie brakuje mocy itp. a na razie Ecoblue są nierobione jeszcze. |
|
05-08-2021, 09:37 | #1084 | |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 03-12-2012
Skąd: Kielce
Model: Kuga MK3 Titanium X
Silnik: 1.5L 3cyl.
Rocznik: 2020
Postów: 118
|
Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne
Cytat:
Zasugerowałbym też większą odporność na problemy z paliwem, ale to tak ostrożnie. Po prostu nie słyszałem na forum o przypadkach czyszczenia układu, albo problemów z uruchomieniem silnika po tankowaniu. Ciekawi mnie jak wygląda sprawa GPF kontra DPF, czy zdarzył się zapchany GPF? Rozważanie czy 3 cylindry są głośniejsze od "klekotu" Diesla wydaje mi się już czysto akademickie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Odjechały - Fusion 1.4 LPG / Puma 1.6 LPG / Fiesta 1.25 / Focus MK3.5 1.6 125 kucy Ino Kuga MK3 Titanium X się ostała |
|
05-08-2021, 09:57 | #1085 |
ford::beginner
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Koszalin
Model: Kuga Mk3/S-Max
Silnik: 2,0 D 190 AWD , 2,0 TDCi 140/190 TuneFORCE
Rocznik: 2020/2014
Postów: 22
|
Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne
Raport spalania w załączniku.
Ostatnio jeździłem zdecydowanie szybciej. |
05-08-2021, 10:37 | #1086 |
ford::average
Imię: Qba
Zarejestrowany: 22-01-2011
Skąd: Rze
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2020
Postów: 136
|
Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne
Dzięki wszystkim za odpowiedź. W sumie w trasie wychodzi podobnie choć ostatnio wycieczka Karwia- Hel i spalanie 4.2. Na autostradzie jest przy 140 7-8l. Średnia z 2500km mam 6,7l na dotarciu. Bardziej mnie zastanawia usterkowość. W dieslu turbo, dwumasa i skrzynia a8. W Fhev prosty odprężony silnik wolnossący i nieskomplikowana skrzynia e-cvt i bateria.
I tu ciekawi mnie jak oba auta będą sie zachowywać po 200-300 tyś km ? Awarie i koszty napraw. PS też tak macie żę przednia i boczna szyba tłumiąca super dzwięki a przy 140 słychać tył auta który nie jest wyciszony ? https://zapodaj.net/5f0850ff9605e.jpg.html Ostatnio edytowane przez MrQ ; 05-08-2021 o 10:40 |
05-08-2021, 11:48 | #1087 | |
ford::average
Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 20-04-2021
Skąd: Kraków
Model: Kuga 2.5 FHEV AWD
Silnik: benzyna
Rocznik: 2021
Postów: 60
|
Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne
Cytat:
|
|
05-08-2021, 12:04 | #1088 | |
ford::average
Imię: Qba
Zarejestrowany: 22-01-2011
Skąd: Rze
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2020
Postów: 136
|
Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne
Cytat:
|
|
05-08-2021, 12:32 | #1089 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-09-2014
Model: Kuga
Silnik: 2.5 FHEV
Rocznik: 2020
Postów: 85
|
Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne
Wracałem ostatnio z Danii przez północne Niemcy i jadąc 160km/h (FHEV FWD) miałem wahania między 9,5-10,5 L/100 km. W rodzinie jest C5 Aircross Diesel 2.0 180KM (z ostatniego rocznika kiedy dało się go jeszcze kupić), który bierze 9-10L/100km przy 160 km/h. Może Ford nagle zaczął robić lepsze diesle od PSA i EcoBlue 190KM bierze znacznie mniej, tego nie wiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W ostatnie nieco ponad 2 tygodnie zrobiłem trasę prawie 6500 km i nikt już mnie nie przekona, że FHEV jest tylko do miasta. W Skandynawii przy stałych prędkościach 100-110 km/h tankowałem co ok. 900 km i to dopiero był początek rezerwy. Spalania z dystrybutora od 5,38 do 5,5 przy jeździe 100-110. Autostrada i 130km/h to 6,8-7,3. 2 osoby w aucie i pełny bagażnik. Z całej trasy 938 km wyszło na prądzie. Średnie z całej trasy (wliczając autostrady w Danii, Niemczech i w Polsce czyli 130-160 km/h) z komputera 5,9, z dystrybutora 6,2. Wyprzedzanie na trasie bardzo komfortowe, dynamika w zupełności wystarczająca. Dla mnie diesel ma jedną przewagę i jest to DMC przyczepy, na tym polu hybryda wypada gorzej. |
05-08-2021, 14:02 | #1090 | |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Odbiór auta i spostrzeżenia eksploatacyjne
Cytat:
|
|