|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-05-2021, 05:51 | #11 | |
ford::average
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
|
Odp: DW10C Kangurowanie silnika - analiza logów
Cytat:
Co do wartości EGR, to brak danych... ale miałem trochę aut (PSA) , kiedyś dużo walki było z 1,6HDI twoje dane porównywałem też z moim autem gdzie EGR na wolnych obrotach ma 20-25%. Wartość otwarcia EGR zależy od MAF i MAP to działa razem, jeżeli coś z układanki wypada to dzieją się cuuda. Warto to poczyścić a nawet podmienić po czym ja zawsze kasuję adaptacje. Nie miałem rozebranego EGR z tego silnika, po czym sterownik odczytuje wartość położenia EGR?, tam jest potencjometr czy silnik korkowy, który sterownik sobie kalibruje, przypuszczam, że to drugie. Tak cięgno wyglądało przed czyszczeniem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co ciekawe nie ma regulacji ramienia, nie mogę się także dopatrzeć regulacji stopki (ustawienie bazowe cięgna) więc wygląda na to iż sterownik adoptuje na podstawie czujnika położenia Położenie VNTP (zmiennej geometrii) na wolnych obrotach mamy identyczne też 90-94% Zwróć także uwagę, że gdy masz 100% gazu to egr ma otwarcie 0,39% to także przemawia za resetem adaptacji... albo z jakiś powodów nie może się domknąć do końca. MAP jest centrale w kolektorze z przodu silnika (pierwszy wystający czujnik za chłodnicą cieczy) do czyszczenia czujników użyłem środków do przepływomierzy + suszenie całą noc na kaloryferze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez mdxmd ; 10-05-2021 o 14:22 |
|
10-05-2021, 14:51 | #12 | |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 13-04-2021
Skąd: Opole
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 10
|
Odp: DW10C Kangurowanie silnika - analiza logów
Cytat:
A regulacji na sztandze pewnie nie ma bo jest czujnik położenia. EDIT: Wymieniłem zawór od turbo, rano od zimnego silnika zobaczę czy jest poprawa. Sprawdziłem też MAF na zapłonie pokazuje 1,87 g/s- czyli przepływka raczej OK. EDIT 2: Logi po przejeździe na nowym zaworze od VGT: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez CrazyChazz ; 11-05-2021 o 18:57 |
|
14-05-2021, 20:36 | #13 | |
ford::average
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
|
Odp: DW10C Kangurowanie silnika - analiza logów
Cytat:
coś pomogła wymiana VGT ? parametry mamy b. zbliżone Ostatnio edytowane przez mdxmd ; 14-05-2021 o 20:47 |
|
16-05-2021, 10:36 | #14 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 13-04-2021
Skąd: Opole
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 10
|
Odp: DW10C Kangurowanie silnika - analiza logów
Wydaje mi się, że tak.
Wczoraj walczyłem z brakiem masy na klimie i czyściłem punkty masowe oraz wymieniłem przewód od PCM. Przez jakieś 4-5 godzin odpięta była bateria. Teraz samochód chodzi jakby płynniej i elastyczniej. Pewnie przy odłączonym akumulatorze skasowały się adaptacje i pojawił się efekt działania przy EGR i VGT. |
16-05-2021, 12:53 | #15 | |
ford::average
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
|
Odp: DW10C Kangurowanie silnika - analiza logów
Cytat:
Jakie masz korekty wtryskiwaczy na wolnych obrotach (normalna temp. silnika) ?? Ostatnio edytowane przez mdxmd ; 16-05-2021 o 23:04 |
|
19-05-2021, 19:53 | #16 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 13-04-2021
Skąd: Opole
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 10
|
Odp: DW10C Kangurowanie silnika - analiza logów
Musiałbym sprawdzić.. ale póki co ciężko bo młyn straszny.
|
22-05-2021, 06:15 | #17 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
|
Odp: DW10C Kangurowanie silnika - analiza logów
czy na śrubach jest jakaś możliwość regulacji (przesunięcia gruszki względem uchwytu ?) bo możliwe, że każdorazowe odkręcenie gruszki to konieczność regulacji turbiny...
na koniec jak dostałeś się do zabezpieczenia cięgna, kompletnie nie ma tam dostępu Jeżeli cokolwiek robiłeś przy osprzęcie turbiny musisz uruchomić procedurę serwisową, Ostatnio edytowane przez mdxmd ; 22-05-2021 o 20:49 |
15-06-2021, 13:01 | #18 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-07-2015
Model: C-MAX Mk2
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2011
Postów: 20
|
Odp: DW10C Kangurowanie silnika - analiza logów
|
04-08-2021, 15:54 | #19 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 13-04-2021
Skąd: Opole
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 10
|
Odp: DW10C Kangurowanie silnika - analiza logów
Cześć,
Sorry za długą zwłokę, miałem dynamiczne kilka tygodni. Problemu nie udało mi się rozwiązać. Zrobiłem dziś po pracy zapis z oscyloskopu; korekty wtryskiwaczy, temp. silnika i ciśnienie listwy paliwowej. Zweryfikujcie ze swoimi pojazdami. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - rozgrzewanie [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - temp. robocza Ale obstawiam, że dwa wtryski podlewają. EDIT2: Finalnie, w dużej mierze, przyczyną szarpania na zimno i przy średnich obciążeniach była uszkodzona pompka wstępna i przeciekająca sekcja HP w pompie CR. Po wymianie i uszczelnieniu pompy samochód zachowuje się dość poprawnie. Ostatnio edytowane przez CrazyChazz ; 21-12-2021 o 17:10 |
22-09-2022, 09:12 | #20 |
ford::beginner
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 09-08-2021
Skąd: Bielsko Biała
Model: Focus mk3
Silnik: 2.0 diesel
Rocznik: 2014
Postów: 14
|
Odp: DW10C Kangurowanie silnika - analiza logów
szkoda ze nie wklejasz tutaj , tez bym chetnie zobaczył te parametry. Pod linkami juz ich nie ma czyli cały post i czytanie na prózno a potem pretensje dlaczego zakjładanie nowego postu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .
A propo : troche mnie ciekawi to otwarcie egr 0,39 % czasmai latem tez tak mam kiedy sie zamyka przy hamowaniu silnikiem a po czasie gdy dłuzej to sie domknie . za to w zeszłą zime zauwazyłem ze gdy ponizej +5 stopni w dolocie to egr zamkniety na stałe , lecz po dłuzszej jezdzie jakby sie roziwierał i tez wskazuje procenty po przecinku . tak nie powinno być ?? zobacze jak bedzie w tą zime jak sie ochłodzi ponizej +6 Ostatnio edytowane przez Wisemariano ; 22-09-2022 o 09:14 |