|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-05-2021, 17:27 | #1 |
ford::amateur
Imię: Bartosz
Zarejestrowany: 19-04-2021
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Mk3
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 0
|
Naprawa samochodu w serwisie a części
Wybaczcie jeśli wybrałem zły dział. Muszę odstawić Focusa do mechanika, mam do zrobienia kilka rzeczy, wymiana filtrów i oleju, hamulce, teleskopy tył + wahacz oraz nieszczęsne żaluzje, być może tylko do wpięcia. I tu się pojawia moje pytanie, zostawiając auto w warsztacie zawozicie własne części czy zdajecie się w pełni na warsztat? Zaprowadzę Focusa po raz pierwszy do warsztatu (nie Aso) więc jeszcze nie mam opinii na temat nowego miejsca.
|
09-05-2021, 17:34 | #2 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Lubuskie
Model: BMW 330i xDrive
Silnik: 2.0
Rocznik: 2023
Postów: 977
|
Odp: Naprawa samochodu w serwisie a części
Cytat:
|
|
10-05-2021, 06:41 | #3 | |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
|
Odp: Naprawa samochodu w serwisie a części
Cytat:
Kwestia jest taka, że jeśli element będzie wadliwy (fabrycznie) to przywożąc własną część mechanik nie poczuje się do odpowiedzialności za wystąpienie usterki (chyba, że serio źle zamontował i się do tego przyzna). To na Tobie będzie spoczywać konieczność udowodnienia sprzedawcy / producentowi że część była wadliwa, oni zrzucą temat na niewłaściwy montaż i właściwie pozamiatane. Jeśli mechanik kupuje części, to już sprawa inaczej wygląda, bo przy wadzie fabrycznej części to jest problem mechanika - on odpowiada za całość naprawy. Oczywiście sprzedawca / producent zrobi to samo - zwalą na niewłaściwy montaż, tyle, że to problem mechanika a nie Twój. Dlatego czasem lepiej przeboleć te kilka - kilkanaście procent marży którą bierze mechanik i mieć jasną sytuację jeśli po naprawie coś będzie nie tak. Miałem taką sytuację u siebie, wadliwy fabrycznie zawór EGR. Niemały wydatek, bo 700 zł bodajże i po 7 tys. km pojawiły się z nim problemy. Więc wróciłem do mechanika, rozebrali, sprawdzili, wszystko niby działa. Pojeździłem, 2 tys. km ok, potem problem znowu wrócił. Problem był taki, że na stole EGR działał OK, tylko z jakiegoś powodu po pewnym czasie przestawał dogadywać się z PCM w silniku i zaczynała się maniana. Mechanik honorowo wziął temat na klatę, wymienił na nowy na swój koszt. I od 30 tys. km jest spokój. Tylko ja do niego jeżdżę od lat, nigdy się nie zawiodłem, więc wiem, że nie odwali maniany i nie wstawi chińskich części a skasuje jak za ori. Z drugiej strony udało mi się okazyjnie kupić nowy zbiornik spryskiwaczy na miejsce cieknącego. Przywiozłem mu do wymiany bo jakby on miał wymieniać to by zamówił w hurtowni, zapłaciłbym 5 razy tyle, a to prymitywny element bez żadnej filozofii działania, przy czym względnie tani. Więc w takim wypadku można trochę zaoszczędzić, jak się samemu "zapoluje" albo wiemy, że chcemy np. hamulce konkretnie tego i tego producenta. Ostatnio edytowane przez hindus ; 10-05-2021 o 06:43 |
|
11-05-2021, 21:35 | #4 |
ford::amateur
Imię: Bartosz
Zarejestrowany: 19-04-2021
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Mk3
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 0
|
Odp: Naprawa samochodu w serwisie a części
bardzo dziękuję za wyczerpującą wypowiedź i z pewnymi wnioskami. bardzo fajnie to opisałeś.
|
18-05-2021, 07:47 | #5 | |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 02-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta mk6 Ghia
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 1,669
|
Odp: Naprawa samochodu w serwisie a części
Cytat:
A są lepsze, gorsze części. Skoro jest taki wybór, to ja wolę kupić sam wg VIN i zawieźć do serwisu kupione części. (to nie działa w ASO, bo tam nawet śrubki klienta nie wymienią). Dla pewności proszę zawsze o zwrot starych. Zwykle stare obejrzę, zrobię zdjęcie, ponarzekam oo jak ta część była zużyta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i oddaję serwisowi na miejscu stare elementy do utylizacji. Oczywiście tak jak @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] pisał - biorąc części kupione przez serwis ma się ich gwarancję, ale to co konkretnie serwis do auta wsadzi to jest niewiadoma. Czy to będzie regenerowany zamiennik AS, czy nowe i renomowane np Valeo - tego nie wiesz, póki nie będzie w aucie. Poza tym wspomniane ceny. Serwis chciał mi dać sprzęgło Valeo za 1000zł. Ja kupiłem identyczne części Intercarsie za 750zł. I też w drugą stronę: Serwis chciał mi dać nowe tarcze przednie za 60zł, bo takie mieli w hurtowni. Wolałem poczekać i sam kupić za kilkaset dobre markowe by auto hamowało jak tego oczekuję. Istotną serwisów jest to, że mają taki wybór części jaki jest w hurtowniach firm z którymi współpracują. A my mamy wybór o wiele szerszy, nieograniczony wręcz. Dlatego ja taką formę polecam. Kupując wg VIN nie ma możliwości by kupić nie pasującą część. Kupując nowe i markowe części d dobrych sklepach online również nie ma możliwości kupienia uszkodzonej/wadliwej części. |
|
18-05-2021, 07:55 | #6 | |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
|
Odp: Naprawa samochodu w serwisie a części
Cytat:
1. Swap silnika 2. Swap hamulców 3. Mechanik partacz podrutował I pewnie wiele innych sytuacji o których nie pomyślałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na subforum Focusa był przypadek że był swap 1.6 TDCI kilka lat wcześniej. Okazało się, że zamiast wersji 90KM weszła wersja 109KM a razem z nią sporo dodatkowych części. I kup teraz np. turbo do takiego zestawu - po VIN Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tymczasem jak mechanik tak się "natnie" to najwyżej poklnie że mógł sprawdzić czy na pewno ten sam silnik siedzi co wg. katalogu i zamówi już co trzeba. Jak Ty się natniesz to zostajesz z częściami w rękach i płacisz mechanikowi za dodatkową robotę. |
|
18-05-2021, 12:41 | #7 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Lubuskie
Model: BMW 330i xDrive
Silnik: 2.0
Rocznik: 2023
Postów: 977
|
Odp: Naprawa samochodu w serwisie a części
Cytat:
|
|
18-05-2021, 16:45 | #8 |
ford::beginner
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 19-06-2010
Skąd: Wrocław
Model: Focus Mk1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2004
Postów: 24
|
Odp: Naprawa samochodu w serwisie a części
Jak jakieś pierdoły to można swoje. Do poważniejszych rzeczy, również wolę polegać na tym co mechanik założy, bo w razie reklamacji, on się tym będzie zajmował.
|
18-05-2021, 21:41 | #9 | |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 02-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta mk6 Ghia
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 1,669
|
Odp: Naprawa samochodu w serwisie a części
Cytat:
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jasne, że jk robimy wymianę silnika/hamulców itp zabawy to po vinie nie kupimy,ale kto to robi? 1% użytkowników? A całej reszcie pasować będzie. |
|
18-05-2021, 22:31 | #10 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
|
Odp: Naprawa samochodu w serwisie a części
Pisałeś, że "nie ma możliwości" jak dobierzesz po VIN Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. No to ja Ci mówię, że jednak takie sytuacje się zdarzają - i czasem temat wychodzi dopiero jak się okazuje że części nie pasują albo pasują ale nie działają jak trzeba Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|