|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-01-2021, 18:49 | #51 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 09-03-2020
Skąd: Kraków
Model: Ford Focus IV
Silnik: 1,0 125 KM
Rocznik: 2019
Postów: 32
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
Jak tak czytam to "wmówiliście" mi, że jest problem z 1 na dwa ;-)...no wchodzi dwójka z jakimś oporem. Trzeba ją bardziej ..zaznaczyć, dokładniej wbić aby weszła dokładnie w swoje miejsce. Problem gdy trzeba to zrobić szybko...może choć nie próbowałem ..zatrzeszczeć;-/
|
17-03-2021, 08:31 | #52 |
ford::beginner
Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 22-01-2018
Skąd: Rzeszow
Model: Ford Focus ST MK3
Silnik: 2.0 EB
Rocznik: 2018
Postów: 25
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
Mam podobny objaw w Focusie ST MK3, skrzynia MMT6, słychać głuche puknięcie z okolic przedniej części tunelu środkowego, występuje ono tylko podczas wrzucania 1-ego biegu na postoju.
Żeby wystąpiło musze zrobić tak: zatrzymać się wrzucić luz, puścić sprzęgło następnie wcisnąć sprzęgło i szybko wrzucić jedynkę. Nie zawsze to występuje i nie zauważyłem żeby temperatura oleju w skrzyni miała na to wpływ. Ma wrażanie, ze efekt czasem wzmaga system podnoszenia obrotów jałowych, który ingeruje jak wciśniemy sprzęgło i puścimy hamulec, występuje wtedy czasem takie nazwijmy to „pierdniecie” z układu wydechu, które nakłada się na ww. pukniecie. Krótko mówiąc symfonia forda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Drążąc temat dotarłem do wielu opinii, że to standard w wielu fordach i to efekt gwałtownego wyhamowania wałka skrzyni przy wrzuceniu 1-eg biegu na postoju. Ostatnio edytowane przez FARORZ ; 17-03-2021 o 09:27 |
05-05-2021, 19:14 | #53 |
ford::amateur
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 05-05-2021
Skąd: Olsztyn
Model: Focus mk4
Silnik: 1.0
Rocznik: 2020
Postów: 2
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
Witam wszystkich, jestem tu nowy, to mój pierwszy ford i trafiłem na to forum z owym irytującym problemem w focus mk4 1.0. Stuk głucho-metaliczny przy wrzucaniu drugiego biegu. Czy może macie jakies nowe informacje w tym temacie? Poza tym w mym fordzie problem z przestawiającą sie godziną na 2.00, zanikającym dzwiękim na 1,2 sekundy a takze hamulce ktore w koncowej fazie hamowania szorują jakby okładziny wyparowały juz ale to tematy na inne wątki. Przebieg auta 3000km
|
05-05-2021, 19:19 | #54 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
wszystko to typowe sprawy w przypadku Focusa MK4. Oby poprawili to przy okazji liftingu...
|
07-05-2021, 12:07 | #55 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-12-2020
Model: Focus Titanium
Silnik: 1.5 150km
Rocznik: 2018
Postów: 47
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
|
07-05-2021, 13:24 | #56 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,605
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
Myślisz skąd się wzięło ford **wno wort?
|
07-05-2021, 15:50 | #57 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,373
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
Od ludzi którzy wolą jeździć rozpadającym się autem innej marki ale nie mają do siebie dystansu aby przyznać że się z jednej padaki przesiedli się na drugą :-P
Mi wystarczy jak widziałem jak z drzwi u kolegi w jego Astrze wylewała się woda. Drugi kupił DS3 i po dwóch latach zostala kupka złomu bo nie było sensu naprawiać silnika. W Mini Cooperze trzeba było wymieniać akumulator pomimo przebiegu 1200km. Ale luzik. Jak wszystkim się "zdarza" to są pojedyncze przypadki. W Fordzie natomiast jak ktoś na forum pisze o pomoc to podpis że Ford G wart :-D Tyle razy co mówiłem, do go*** zafundowanego przez Forda już się przyzwyczaiłem i wiem jak sobie z nim radzić. Czasami wolę te bzdety ze musiałem wymienić antenę GPS lub oring w rurce idącej do nagrzewnicy lub że muszę znowu przykleić uszczelkę drzwi bo się odkleiła, niż w kółko jeździć do mechanika bo coś auto nie odpala czy wyskakuje check engine i nikt nie wie dlaczego. |
07-05-2021, 17:05 | #58 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-12-2020
Model: Focus Titanium
Silnik: 1.5 150km
Rocznik: 2018
Postów: 47
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
Co ten post wnosi do tematu. Mam się pocieszać że są gorsze auta i nie mam kupki złomu. Nie tego się oczekuje od auta dwu letniego za ponad 100 tysiaków. Jazda po mieście tym autem to męczarnia dla duszy i ucha .
|
07-05-2021, 18:41 | #59 |
ford::specialist
Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
Skoro masz nowe i na gwarancji to reklamuj, strasz zwrotem, wynajmij prawnika i ogólnie ciśnij jak najmocniej. Piszę serio, bo tylko widmo zwrotu gotówki działa skutecznie na korporacje.
|
10-05-2021, 14:40 | #60 |
ford::average
Zarejestrowany: 23-04-2019
Model: Focus
Silnik: 1.5
Rocznik: 2019
Postów: 64
|
Odp: Stuki przy zmianie biegów
Udało się komuś ogarnąć może te takie stuki, klikanie przy zmianie biegów? Czy jest jakiś łatwy sposób bo na ASO nawet nie liczę.
Robi się coraz cieplej i dźwięk jest zdecydowanie gorszy na gorącym silniku. Chociaż unikam używania start-stop to przy nagrzanym samochodzie uruchamianie silnika na światłach brzmi jak start rozklekotanego diesla. Zdecydowanie jest to skrzynia przy starcie na luźnym biegu. Strasznie denerwujące... |
|
|
|