|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-04-2021, 23:55 | #1 |
ford::average
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 19-01-2019
Skąd: Lubaczów
Model: Escape
Silnik: 2.0 ecoboost
Rocznik: 2017
Postów: 73
|
Rozładowany akumulator
Witam. 3 tygodnie temu wymieniłem akumulator. Stary jeszcze dawał radę, ale już się wyłączało radio po zgaszeniu silnika i często nie wykrywało kluczyka (napięcie ok. 12 V). Nowy Varta Blue 75 ah 730. Po podłączeniu, resecie i zaprogramowaniu prawidłowe napięcie 12,5 V. Przejechałem kilka tras po 30, 100 km w tym czasie. I dzisiaj po wyjeździe z podwórka komunikat o wyłączeniu radia ze względu na słaby akumulator. Zatrzymałem się i w teście napięcie 11,4 V. Brak błędów. Przejechałem 2 odcinki po 30 km, napięcie 11,9 V w spadku do 11,4 V. Ładowanie ok. 15 V. Czyżby trafił się wadliwy egzemplarz? Czy zaprogramowałem zły model? Wcześniej w forscanie był wybrany 80 Ah, zmieniłem na 75 Ah 700 a.
|
27-04-2021, 22:50 | #2 |
ford::average
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 19-01-2019
Skąd: Lubaczów
Model: Escape
Silnik: 2.0 ecoboost
Rocznik: 2017
Postów: 73
|
Odp: Rozładowany akumulator
Problem prawdopodobnie rozwiązany. Podczas pomiaru stanu akumulatora w sklepie, pan sprzedawca złapał krokodylkiem za przewód masowy i przypadkiem ujawnił jego obluzowanie. W teście wyszło, że akumulator sprawny, tylko naładowany w ok. 60%. Po dokręcaniu śruby napięcie 12,2 V i stabilne ładowanie 15 V spadkowe.
Tak jeszcze dodam, bo wiele pytań było w innych wątkach, że objawem zużycia starego akumulatora (4 lata) był komunikat po zgaszeniu silnika o wyłączeniu radia i niedziałający "start-stop". Natomiast problemy z otwieraniem drzwi, klapy i "brakiem klucza w aucie" to słaba bateria w kluczyku. Ciekawy jestem, kiedy padną baterie w czujnikach ciśnienia TPMS. |
14-02-2023, 20:43 | #3 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-02-2020
Skąd: Poznań
Model: Escape SE 4x4
Silnik: 1.5 ecoboost 182 KM
Rocznik: 2017
Postów: 34
|
Odp: Rozładowany akumulator
Witajcie. Napiszę w tym wątku, ponieważ też chodzi o problem z ładowaniem akumulatora w Escapie z 2017 r ale z silnikiem 1.5 EB. Chodzi o to, że w czasie jazdy ładowanie osiąga 13,5V a akumulator nie przekracza więcej niż jakieś 78% naładowania. Jak zresetuję monitorowanie akumulatora to ładowania przez chwilę osiąga nawet 15,1V ale później spada. Po 300 km trasie akumulator nadal 77%. Ciągle mam aktywną blokadę start-stopu "Funkcja start-stop jest wyłączona ze względu na zarządzanie energią akumulatora". Jak ładuję akumulator ładowarką to ładuje się na 100% i jest 100% sprawny (mam tester do aku). Co może być zużyte lub popsute? Jak podładuję aku ładowarką to SS działa. Czy może być winny przewód masowy na którym jest układ odpowiedzialny za analizowanie akumulatora?
|
14-02-2023, 20:54 | #4 |
ford::professional
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,908
|
Odp: Rozładowany akumulator
BMS ma takie założenie, że utrzymuje 80% naładowania.
|
15-02-2023, 07:17 | #5 |
ford::advanced
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 10-05-2022
Skąd: Kraków
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 213KM Bi-Turbo
Rocznik: 2021
Postów: 203
|
Odp: Rozładowany akumulator
Sprawdź forscanem jaki masz stopień ładowania aku w BCM (Battery Target State of Charge) - np. w Rangerach, fabryczne ustawienie było na poziomie 75% i zimową porą, podczas krótkich odcinków, kręcił znacznie dłużej zanim odpalił. Zmiana na 90% spowodowała, że problem zniknął.
|