|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-03-2021, 13:45 | #21 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2
dalej ciągniecie tą abstrakcje ?
|
27-03-2021, 18:22 | #22 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 26-03-2021
Model: Ford Focus
Silnik: Ecoboost 1.6
Rocznik: 2013
Postów: 9
|
Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2
Cytat:
Samochód jest z przebiegiem ~20 tys/rok. Tras gdzie może grzałem tyle co fabryka dała to może z 10 tysiący kilometrów zrobiłem. Reszta to była albo jazda po mieście lub drogami krajowymi do 120kmph. Współczesne silniki miliona km przejechać nie muszą, ale 300 tysięcy to jest rozsądna liczba, gdzie tutaj wysypał się po połowie. Nawet jakby dmuchał i chuchał, jeździł do 2000 rpm to może bym przedłużył żywotność tego silnika o ile - 20? 30 tysięcy? Jak nie ja to za parę mc, może rok kolejny właściciel by się tutaj głowił skąd mu po 150ml płynu na 400-500 km znika i dlaczego w serwisie mu mówią że to game over. Sam się wtedy wykłócałem w ASO o naprawę, to powiedzieli że trzeba by było cały silnik wymienić i tego nie robią bo to nie jest w ramach akcji serwisowej, a jak się nie podoba to zostają kroki prawne. Gdyby to był marginalny problem to akcja serwisowała byłaby z prawdziwego zdarzenia a nie działania pozorowane z montażem czujki i "nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?" na dowidzenia. Ford po prostu zaczął ludzi oswajać, że silnik jest o kant t... rozbić. Część może jeszcze nie dotarła do kresu żywotności bloku czy innej uszczelki głowicy część dotarła, machnęła ręką i zabrała się za budowę transformersa z przenoszeniem silnika czy jakimiś rewitalizacjami. Czujkami sobie kupili czas bo jak pika co miesiąc to każdy myśli że jest ok, doleję i jeździ dalej. Jak się pojawia problem to gdzieś właśnie w moich okolicach. Ilu ludzie będzie się chciało kopać po sądach o kilkuletnie auto? Tym bardziej że na zachodzie średni wiek samochód jest niższy, te starsze trafiają na wschód a tam wiadomo, zresztą kto się będzie zapchlonym wschodem przejmował. I teraz co mam zrobić? Pójść do sądu i kopać się tam parę lat, a w międzyczasie samochód zostawić na parkingu, opłacić OC przeglądy przez ten czas, aż nie wygram w sądzie swego zadośćuczynienia. Sprawa faktycznie jest pozamiatana, ale zwykła złość na firmę z przyczyn jak wyżej zostaje. Ostatnio edytowane przez Nick290 ; 27-03-2021 o 18:25 |
|
28-03-2021, 07:34 | #23 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,608
|
Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2
W sądzie nic nie wywalczysz. Gwarancja się skończyła, więc nic ci się nie należy.
|
28-03-2021, 08:50 | #24 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,374
|
Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2
Czy ja wiem? Była akcja serwisowa, Ford wymieniał silniki.
Autor wspomniał że podczas akcji serwisowej wykryli problemy. Pytanie czy jest to na papierze i czy jest jakas notka. |
28-03-2021, 09:17 | #25 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 06-02-2021
Model: Focus Turnier
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 356
|
Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2
Oczywiście, że nie będzie łatwo, że może to potrwać nawet kilka lat, że dealerzy właśnie liczą na zesranie się ze strachu przed postępowaniem sądowym zwykłych obywateli, ale jak ja bym cały czas robił przeglądy i serwisował auto od nowości w ASO, to nie ma opcji abym im odpuścił 20 000 za nowy silnik.
Tak to tu tylko zostawię dla tych co nie dają się dymać Jeżeli sprzedawca podstępnie zataił wady towaru, konsumentowi przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji z tytułu rękojmi bez względu na okres, jaki upłynął od stwierdzenia wady. Oznacza to, że przedsiębiorca odpowiada za produkt, nawet jeżeli wada zostanie przez konsumenta zauważona po upływie 2 lat od wydania rzeczy. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli konsument w momencie zawarcia umowy wiedział o wadzie, np. towar był sprzedawany po obniżonej cenie z uwagi na określoną usterkę. Wada ta nie będzie podlegała reklamacji, ale nadal towar można zareklamować, jeżeli ujawni się w nim inna usterka – nieznana konsumentowi w momencie zakupu. ( Podstawa prawna: art. 5562, 557 §1 i 568 Kodeksu cywilnego ) |
28-03-2021, 18:27 | #26 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-12-2013
Model: Focus
Silnik: 1.6 EB 150 KM
Rocznik: 2014
Postów: 469
|
Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2
Rękojmia w tym wypadku raczej nie ma zastosowania. Szczególnie że auto z 2013...
|
28-03-2021, 18:55 | #27 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 06-02-2021
Model: Focus Turnier
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 356
|
Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2
Cytat:
Raczej to mało wiesz. PS Wiedziałem, że są tu tysiące znawców mechaniki ale nie przypuszczałem, że prawników też. Takie prawa forum, że każdy może napisać coś z d...py nie mając zielonego pojęcia o sprawie i zamiast komuś pomóc to zaszkodzi. Otóż kolego jeżeli wada jest fabryczna i producent o niej wiedział i ukrył lub ukrywał ją przed konsumentem, to z prawa rękojmi można skorzystać do roku od ujawnienia takiej wady. Z mojej strony to by było na tyle w tym temacie, a każdy już jest kowalem swojego losu :-) Ostatnio edytowane przez Waterspoon ; 28-03-2021 o 19:37 |
|
29-03-2021, 08:31 | #28 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-12-2013
Model: Focus
Silnik: 1.6 EB 150 KM
Rocznik: 2014
Postów: 469
|
Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2
Czyli nie pozostaje nic innego jak udowodnić aso, że wiedziało o wadzie w momencie sprzedaży. Błahostka. Dzięki panie prawniku.
Skoro chcesz pomóc autorowi to bazuj na faktach, a nie wprowadzaj w błąd. Nawet jeśli mielibyśmy jakiekolwiek szanse na udowodnienie tego, to autor tematu posiada wiedzę o tym że "coś gdzieś w silniku jest dziurawe" od 2.5 roku wiec nie dotrzymał rocznego terminu na zgłoszenie. |
29-03-2021, 09:08 | #29 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 06-02-2021
Model: Focus Turnier
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 356
|
Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2
Dalej nic nie rozumiesz i dlatego Ford Polska może spać spokojnie.
Bump: Do autora wątku. Proszę wyszukać dobrą kancelarię adwokacką w swojej okolicy i umówić się na konsultację w tej sprawie. Na spotkanie proszę przygotować na piśmie całą historię kontaktów z ASO, kopię wpisów z systemu ( właściciel pojazdu ma do tego prawo ) i przeanalizować wpisy i dokumentację serwisową, czy kiedykolwiek ASO zdiagnozowało jednoznacznie na piśmie usterkę silnika, uniemożliwiającą jego użytkowanie, poza oczywiście nie niosącą żadnego znaczenia prawnego ustną wzmianką "że coś jest w silniku dziurawe". Adwokat zdecyduje wtedy o wystąpienie o opinię biegłego rzeczoznawcy, czy usterka jest usterką fabryczną. Fakty tylko fakty mające potwierdzenie w dokumentach. Inaczej nie można pomóc w tej sprawie nie znając faktów i potwierdzających ich dokumentów. Prawdopodobnie za analizę zasadności drogi sądowej kancelaria nie pobierze opłaty, a jak tak to będzie to maksymalnie 250 zł, poinformuje również o ewentualnych kosztach sądowych, które też nie będą w tej sprawie wysokie. Nie należy się bać sądów, one są dla konsumentów bardzo życzliwe, ponieważ sędziowie są takimi samymi konsumentami gdy wychodzą z sądu i znają takie sprawy nie tylko z sali rozpraw. Pozdrawiam i proszę pamiętać, że koncerny właśnie bazują na niewiedzy i strachu zwykłych ludzi przed drogą sądową, dlatego czują się bezkarne. Ostatnio edytowane przez Waterspoon ; 29-03-2021 o 10:00 |
09-04-2021, 17:13 | #30 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 26-03-2021
Model: Ford Focus
Silnik: Ecoboost 1.6
Rocznik: 2013
Postów: 9
|
Odp: Ubytek / Spalanie się płynu chłodniczego. Dodatni test CO2
Pójdzie na sprzedaż jako uszkodzony.
Sprawdzałem jeszcze u dwóch mechaników. Instalacja chłodnicza sprawna i szczelna do silnika, żadna tam uszczelka gdzie 'na zewnątrz". Mówią że trzeba silnik otworzyć i zobaczyć. Sama diagnostyka wyjdzie tyle co chciałem dać za naprawę, podziękowali. Docenia jednak Forda, rozegrał to koncertowo - przypomina się sławna scena z Fight Clubu gdzie Narrator tłumaczył jak wygląda sprawa z recallem aut przez firmy i kiedy robić a kiedy nie. Tutaj podobnie. Jak doszli do wniosku że coś jest na rzeczy, to sobie stado tych silników na testy wzięli, zobaczyć ile pociągną. Potem się zastanowili ile wynosi przeciętny czas jeżdżenia samochodu po zachodnich drogach i co mogą zrobić żeby jak najtaniej wydłużyć ponadto żywotność wadliwych modeli. Wiec powstał pomysł z czujką. Płyn przecież wiadomo dlaczego ubywa i wiadomo że G z tym można zrobić. Cierpliwie trzeba było tylko doczekać do końca żywotności na zachodzie, a później wiadomo że na Dzikim Wschodzie będzie prościej. Sądy jak nie skorumpowane to nieudolne, kto o tym napisze? Równie niezależne media metoryzacyjne? lol Czy iść z tym do prawnika, szarpać się z Fordem? Jasne, Ford też to przemyślał. Komu będzie się chciało trzymać wrak na parkingu przez parę lat batalii sądowej? Samochody zaczną się sypać jak już i tak będą miały sporo lat na karku. 4 na 5 machnie ręką. A 1 na 5 uda się zaś udowodnić Fordowi jaki to Ford jednak jest jedwabisty. Widać jakich speców od elektroniki ściągnął Boeing do 737 Max, szkoda tylko że tutaj już nie pykło. |