|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-03-2021, 19:27 | #61 |
ford::beginner
Imię: Greg
Zarejestrowany: 06-03-2019
Skąd: Nie ważne
Model: Ford Galaxy MK2 FL
Silnik: 2.0 TDCI 140@163KM
Rocznik: 123
Postów: 22
|
Odp: duszacy smrod spalin po wyjsciu z auta... i w kabinie przy cofaniu
rafixon_67, nie trzymaj nas w niepewności Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
19-03-2021, 19:40 | #62 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-03-2019
Model: mondeo mk3
Silnik: 1.8
Rocznik: 2004
Postów: 414
|
Odp: duszacy smrod spalin po wyjsciu z auta... i w kabinie przy cofaniu
auto od handlarza bez kata dobił -800zł
|
19-03-2021, 20:49 | #63 |
ford::average
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 04-06-2020
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Model: Kuga
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 179
|
Odp: duszacy smrod spalin po wyjsciu z auta... i w kabinie przy cofaniu
ja też obstawiam niewłaściwy skład mieszanki
wtryski ? mam to samo w kuga 2.0 tdci drazniacy smrodek z wydechu ja mam jeszcze klepanie na zimnym silniku wtryskiwaczy wiec obstawiam u siebie wtryski na stół i diagnoza ostatnio był s max na wymiane rozrzadu też gryzace spaliny kuga inna na stuki zawieszenia tez gryzace spaliny moze ten typ w zimie tak ma ????? też przesiadłem sie z vw i mnie to drazni wtryski miałeś niby sprawdzane jak korekty na wtryskiwaczach ? kody wtryskiwaczy sprawdzone ? można klepnąć reset dawki wtryskiwacza i nauka od nowa Ostatnio edytowane przez Czupa_kabras ; 19-03-2021 o 20:55 |
19-03-2021, 23:05 | #64 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-01-2009
Skąd: Zielona Góra
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 EcoBlue 190KM
Rocznik: 2020
Postów: 38
|
Odp: duszacy smrod spalin po wyjsciu z auta... i w kabinie przy cofaniu
Przerabiałem gryzące smród spalin u siebie w MK4 2.0 TDCI 2012.
Sprawdzany był układ wydechowy wszystko, aż któregoś dnia odkręciłem osłonę silnika i usłyszałem jak pięknie spaliny wywalają z pod wtrysku. Diagnoza ... miedziane uszczelniacze wtryskiwaczy. Niestety dopiero wtedy zaczął się festiwal dramatu. 3 mechaników mi to naprawiało, co jeden to gorszy od drugiego. Albo podokręcali za mocno łapy wtrysków i te pękały w trakcie jazdy, albo za słabo i rzygał ropą, tak, że zarzygał cały kanał z wtryskami ... ech, szkoda gadać. Dopiero czwarty warsztat zrobił robotę jak należy ... i problem się skończył, a minął już prawie rok. Co ciekawe, problem zaczął się nagle, w okolicach 200k km i jest to podobno przypadłość tego silnika (DW10C) Także sama diagnoza to nie wszystko, trzeba to jeszcze dobrze zrobić bo będzie albo za luźno i nadal będzie śmierdzieć, lub nawet lać ropą, albo za mocno i łapy trzymające wtryski będą pękały na zimnym silniku. Ja w sumie wymieniłem 6 :|
__________________
Jest 10 rodzajów ludzi. Ci którzy rozumieją zapis binarny i ci którzy go nie rozumieją. |
21-03-2021, 18:07 | #65 |
ford::average
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 04-06-2020
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Model: Kuga
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 179
|
Odp: duszacy smrod spalin po wyjsciu z auta... i w kabinie przy cofaniu
Jak dmuchniete podkładki to frezowanie gniazda nowe podkładki i odpowiedni moment dokrecania wtryskiwaczy i ma grać
tam jest chyba 6Nm plus 2x 90 stopni o ile dobrze pamietam sruby uzywamy max 3 razy |
21-03-2021, 20:26 | #66 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-01-2009
Skąd: Zielona Góra
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 EcoBlue 190KM
Rocznik: 2020
Postów: 38
|
Odp: duszacy smrod spalin po wyjsciu z auta... i w kabinie przy cofaniu
Cytat:
__________________
Jest 10 rodzajów ludzi. Ci którzy rozumieją zapis binarny i ci którzy go nie rozumieją. |
|
22-03-2021, 07:06 | #67 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 21-01-2021
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 120 KW
Rocznik: 2011
Postów: 46
|
Odp: duszacy smrod spalin po wyjsciu z auta... i w kabinie przy cofaniu
A wiec Panowie. Pisze z malym opoznieniem bo weekend itd i testowanie - analiza... Juz wyjasniam. Mianowice mechanik jakims kompem namierzyl ze dwa wtryski "maja bledy" ze zle funkcjonuja itd. nie objasnial mi jakie bledy mu dokladnie wyskoczyly i co tam ujzal na monitorze - to tak nie dziala ze gosc dzwoni do klienta i analizuje z nim rodzaj bledu czy tez jego kody i cyfry - az tak nie jestesmy zakumplowani. Dal wtryski (wszystkie) do diagnozy i dwa byly ok, a dwa mialy zatkane "przelewy" jak mi to potem objasnil. Te dwa "zepsute" wymieniono mi na dwa idententyczne ale regenerowane (mam fotke wszystkich 4 po regeneracji) a dwa pozostale oczyszczono. Komplet uszczelek miedzianych i oringow gumowych tez wymienil gosciu. Generalnie powiem tak, znacząco poproawił sie komfort zapachowy - jesli mozna to tak nazwac. Raczej zdecydowanie spadla ZJADLIWOSC tychze spalin, takie wstepnie odnosze wrazenie. Pojechalem nim wczoraj do Łowicza ponownie (170 km) - tak zalecil mi tez mechanik. Ponoc komp. pokazuje na obecna chwile 70% zapchania DPF i tego tez niebawem poradzil WYPRAĆ - bo to zdecydowanie poprawia kondycje auta i jego sprawnosc wydechowo-zapachową! Dodam jeszcze ze temperatury mam obecnie zerowe i ujemne tez, a wiec wszyscy wiemy ze w takich warunkach potęguje sie odczucie wszelkich spalin w samochodach czy to benzynowych czy diesli. Tyle moich przemyslen na tą chwile po odebraniu auta w piatek i wstepnej analizie. Achaa, gosciu (mechanik) dodal jeszcze zeby zdecydowanie UNIKAC stacji "mało" markowych - sugerowal Shella, Orlen, BP - twierdzi ze te wtryskiwacze (ja akurat mam DELPhI) bardzo cenia sobie "czyste" paliwo czyli takie, ktore nie powoduje wydzialania sie osadów, bo wtedy ich zywotnosc znacznie sie wydluza i przytkac sie moga. I on nie moze wykluczyc faktu ze po 3 dniach jazdy na "starym" paliwie poprzedniego wlasciciela (Shell) ja zatankowalem pelen zbiornik na stacji AMIC... i nie wykluczone jest ze akurat to byc moze "dobiło" te dwa wtryskiwacze... i stalo sie co sie stalo... Tymczasem pojezdze najblizszy tydzien i napisze cos wiecej w tej sprawie za kilka dni. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PS. nie wiem czy pisac o kosztach bo byc moze okaze sie ze grubo zaplacilem, bo ktos gdzies w Polsce byc moze zaplacil by mniej i bede mial DOŁA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. w tej sprawie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez rafixon_67 ; 22-03-2021 o 07:45 |
22-03-2021, 10:43 | #68 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-04-2004
Skąd: Jasło
Model: Smax
Silnik: 2.2 TDCi ograniczone by Heko :)
Rocznik: 2009
Postów: 1,487
|
Odp: duszacy smrod spalin po wyjsciu z auta... i w kabinie przy cofaniu
Cytat:
|
|
22-03-2021, 11:45 | #69 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 21-01-2021
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 120 KW
Rocznik: 2011
Postów: 46
|
Odp: duszacy smrod spalin po wyjsciu z auta... i w kabinie przy cofaniu
Domyslam sie oczywiscie ze bedzie mnostwo roznego rodzaju watpliwosci co do wykonanej roboty... ale czas bylo juz przywyknąć, ze zawsze ktos by zrobil jakąś robote lepiej, dokładniej czy skrupulatniej. Przy okazji zapytam czy ten gosc frezowal te gniazda... jesli kolejnym moim pytaniem nie wyprowadze go z rownowagi, bo juz i tak uslyszalem ze jestem WYMAGAJACYM klientem. Ale mam nadzieje ze jak cos bedzie nie tak ze szczelnoscia na gniazdach czy tych uszczelkach miedzianych to da sie to poprawic w dosc nieskomplikowany sposob.
Przypomne ze na 52 opinie na googlach gosc ma gwiazdek 5.0 - to raczej cos oznacza!!! i z czegoś to wynika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Polecam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Bump: Czytajac te wszystki posty w tym temacie co zalozylem, to silnie odnosze wrazenie ze FORDY to chyba SŁYNĄ z tego ze im te spaliny pośmiarduja... z roznych zrodel i za sprawa roznych przypadłosci. Przynajmniej wskazuje na to pare konkretnych postow, jakie mozna tu przeczytac. Mnie to chodzi jeszcze po glowie pomysl zeby rure wydechu przerzucic na prawą strone czyli zeby wydech koncowy byl po stronie pasazera, jak to jest w japonczykach czyli autach, ktore pochodza z kraju o ruch lewostronnym. Tylko jakis nie drogi tłumikarz by sie przydal zebym znowu nie poszedl z torbami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez rafixon_67 ; 22-03-2021 o 11:52 |
22-03-2021, 12:57 | #70 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 21-01-2021
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 120 KW
Rocznik: 2011
Postów: 46
|
Odp: duszacy smrod spalin po wyjsciu z auta... i w kabinie przy cofaniu
Co do gniazd wtryskiwaczy i ich frezowania to sie dowiedzialem ze to nie jest ZAWSZE konieczne i wykonywane. Jesli auto jest dosc mlode i te wtryski sa wyjmowane pierwszy raz to kondycja gniazd NIE wymaga zadnego frezowania i u mnie tak wlasnie bylo co sie przed chwila dowiedzialem. Miedziane uszczelki na ten moment poradza sobie z drobnymi nierownościami bo sa na tyle miekkie.
|
|
|
|