Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-02-2021, 11:56   #11
szynszyl
ford::professional
 
Avatar szynszyl
 
Zarejestrowany: 05-04-2004
Skąd: Jasło
Model: Smax
Silnik: 2.2 TDCi ograniczone by Heko :)
Rocznik: 2009
Postów: 1,492
Domyślnie Odp: 2.2 175km zapach spalin w kabinie

Cytat:
Napisał krysiu21 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wtryski leją
a ponoc regenerowane. tak napisane.
czy jak te wtryski były regenerowane, to przed ich montażem ktoś frezował gniazda? zreszta od same go wtysku, to nie wierze, że tak wali zabójczo smrodem. tam by chyba był luz taki, że kompresja by zdechła.
pomieedzy dpf a katem w tym aucie jest obejna z uszczelką a`la takie pólksiężyce. tam trzeba naprawde z polotem to skręcać, żeby nie pogiąć.
a skoto tak wali olejem, że uszczelki rozsadza to ktoś pomierzył kompresję? jakaś próba olejowa (w dieslu to nie wiem)? dla spokoju to bym i spaliny w płynie chłodnicy sprawdził (max 50 zł?). silnik pewnie dogorywa i tyle w temacie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

__________________
225kM, 500Nm

1% podatku na mojego syna
szynszyl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-02-2021, 13:23   #12
krysiu21
ford::average
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 02-01-2014
Skąd: WLKP
Model: focus mk2 fl mondeo mk4
Silnik: 1.6 2.0 tdci
Rocznik: 2009,
Postów: 83
Domyślnie Odp: 2.2 175km zapach spalin w kabinie

To pisałem do problemu Mateusza. On nie miał regenerowanych wtrysków, tylko sprawdzone, pytanie tylko jak sprawdzone? Przybywa oleju, dpf się zatyka, wywala podkładki pod wtryskami, symptomy lejących wtrysków.
krysiu21 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-03-2021, 19:13   #13
matiz009
ford::amateur
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 09-06-2019
Skąd: Szczecin
Model: mondeo
Silnik: 2.2 TDCI 175 KM
Rocznik: 2009
Postów: 3
Domyślnie Odp: 2.2 175km zapach spalin w kabinie

Cytat:
Napisał matiz009 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzień dobry,
dopiszę się do tego tematu gdyż temat podobny, lecz bardziej skomplikowany i od roku ciągłych napraw, nie rozwiązany. Jeśli nie będzie odzewu, napiszę swój post.

-Mondeo MK4 2,2 TDCI 175 km
Rok temu przed wyjazdem w Alpy mechanik przy serwisie klimatyzacji zwrócił mi uwagę ze mam za dużo oleju w silniku, co wskazuje na obecność paliwa w oleju. Hipotetyczna, nasuwająca się diagnoza to problem z DPF. Niestety wtedy zbagatelizowałem problem i pojechałem autem w Alpy. W trasie zapalił się check engine. Auto traciło moc, ale dojechało w Alpy i z powrotem. W warsztacie diagnozą było problem z zaworem egr i sondą lambda. obydwa wymienione. DPF sprawdzany komputerem - niby sprawny, wypalany.

Chwile potem zacząłem czuć spaliny. Na początku to wypierałem, nie byłem pewny czy na pewno czuć spaliny moje, czy auta przede mną. W końcu, po otwarciu maski dym spalin był widoczny przy podszybiu od strony pasażera, wiec auto poszło do naprawy. diagnoza była prosta - dym leciał z Turbiny a dokładniej z "blaszki" zmiany geometrii w głowicy turbiny (przepraszam, ale nie pamiętam fachowej nazwy). naprawa - regeneracja turbiny. Przy okazji serwis odmy(wymiana uszczelek), bo przy serwisie turbiny zauważyli ze się poci olejem. DPF ponownie sprawdzony komputerem - sprawny.

Po kilku tygodniach, problem się powtórzył. znowu było czuć spaliny. Tym razem puściła uszczelka miedzy kolektorem a Turbiną. Uszczelka została wymieniona, ale to w moim odczuciu było tylko leczeniem skutków, a nie znalezieniem przyczyny. Dpf - sprawny.

Mija kolejne kilka dni/tydzien. Sprawa się powtarza, znów puszcza ta sama uszczelka. tym razem, komputer w końcu pokazuje niesprawny dpf. Dpf wyjęty, czyszczony chemicznie, stwierdzono, że dalej będzie sprawny bez konieczności wymiany. Uszczelka kolektora wymieniona ponownie.

Mija kolejne kilka dni/tygodni. Uszczelka znowu puszcza. znowu czuć spaliny. Tym razem fachmani odkrywają, że coś nie tak było w tej pierwszej naprawie EGRU (inny warsztat się tym zajmował) wymienili uszczelkę Egr, oraz kolejny raz uszczelkę kolektora.

Problem oczywiście znów się powtórzył. Dalej uszczelka puszczała, wtedy podpowiedziano mi aby sprawdzić wtryski. Już podziękowałem wtedy Panom którzy tylko z uporem maniaka wymieniali mi uszczelki i pojechałem gdzie indziej sprawdzić wtryski. diagnoza, wtryski sprawne, ale podkładki już słabe/starte/stare wiec wymienione.

Po tej naprawie, auto jeździło kilka tygodni sprawne, pachniało pięknie i w trasie i w mieście. Niestety kilka dni temu znowu czuć zapach spalin. mniej intensywnie niż zawsze, ale jednak. za kilka dni jedziemy znowu do mechanika tym razem sprawdzać chłodnice Egr.

WAŻNE: Przy każdej z napraw wymieniany był olej, gdyż nieustannie trafiało do niego paliwo.

Podsumowując naprawy przez rok:
-Wymiana EGR i sondy lambdy
-regeneracja turbiny
-uszczelnianie odmy
-uszczelnianie kolektora
-czyszczenie dpf
-serwis/regeneracja wtrysków

Jeżeli ktoś doczytał ten post i chciałby się podzielić przemyśleniami, będę wdzięczny. Walczę od roku, a mechanicy rozkładają ręce. Odkrycia w stylu: "czuć spaliny, bo układ wydechowy jest nieszczelny", już na prawdę nie pomogą. Potrzebuję znaleźć PRZYCZYNĘ, dlaczego auto odkłada paliwo do oleju i dlaczego "wysadza" uszczelki? Skutki już znam. Opisałem powyżej.
pozdrawiam i dziękuje.
AKTUALIZACJA:

Auto wróciło od mechanika. Chłodnica EGR została wyczyszczona. Zdaniem mechanika działała na jedyne 30%.
Dodatkowo zauważyłem, że poziom płynu chłodniczego jest na minimum. Mechanik dolał do poziomu maksimum. Po powrocie do domu i ostygnięciu silnika poziom znów spadł do minimum. W najbliższym czasie będę szukał wycieku/dziury, ale zastanawiam się czy to może wyć walnięta uszczelka pod głowicą?
matiz009 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-03-2021, 07:23   #14
szynszyl
ford::professional
 
Avatar szynszyl
 
Zarejestrowany: 05-04-2004
Skąd: Jasło
Model: Smax
Silnik: 2.2 TDCi ograniczone by Heko :)
Rocznik: 2009
Postów: 1,492
Domyślnie Odp: 2.2 175km zapach spalin w kabinie

Krociec i wezyk od chlodniczki podstawy filtra oleju ?
Cytat:
Napisał matiz009 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po powrocie do domu i ostygnięciu silnika poziom znów spadł do minimum.
__________________
225kM, 500Nm

1% podatku na mojego syna

Ostatnio edytowane przez szynszyl ; 09-03-2021 o 07:25
szynszyl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:51.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.