|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-12-2020, 18:06 | #21 |
FCP member
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 06-08-2010
Skąd: Skawina
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 1,114
|
Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik
Nie mógł się zresetować od odłączenia akumulatora. Zaśniedziały przewód tez nie jest powodem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
31-12-2020, 23:51 | #22 | |
ford::average
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 30-11-2013
Skąd: Libiąż
Model: Mondeo Mk III i Ford S-max
Silnik: 2.0 PB i 2.0 EB
Rocznik: 2002 i 2011
Postów: 112
|
Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik
Cytat:
|
|
01-01-2021, 00:11 | #23 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
|
Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik
Cytat:
|
|
01-01-2021, 10:44 | #24 | |
ford::average
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 30-11-2013
Skąd: Libiąż
Model: Mondeo Mk III i Ford S-max
Silnik: 2.0 PB i 2.0 EB
Rocznik: 2002 i 2011
Postów: 112
|
Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik
Cytat:
Korzystając z okazji chciałbym Wszystkim życzyć zdrowia i szczęścia w Nowym Roku 👍 |
|
01-01-2021, 11:34 | #25 |
ford::professional
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
|
Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik
Podczas montażu nowego akumulatora była dokonana walidacja akumulatora w komputerze?
|
01-01-2021, 17:40 | #26 | |
ford::average
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 30-11-2013
Skąd: Libiąż
Model: Mondeo Mk III i Ford S-max
Silnik: 2.0 PB i 2.0 EB
Rocznik: 2002 i 2011
Postów: 112
|
Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik
Cytat:
|
|
01-01-2021, 17:56 | #27 |
ford::professional
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
|
Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik
W takim razie ECU sam rozpoznał nowy akku po czasie, po charakterystyce prądowej.
|
14-02-2021, 13:37 | #28 |
ford::average
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 23-02-2020
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 1.6 eb
Rocznik: 2012
Postów: 94
|
Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik
Kupiłem auto z przyciskiem ford power start-stop. Niedługo przed zakupem został wstawiony do niego inny nieoryginalny akumulator. Ten ma 70 Ah i 640 A. Nie jest EFB. Że powinienem go wymienić na efb to wiem, ale przy obecnych temperaturach start-stop i tak wg instrukcji nie będzie działał, jednak mam problem i nie wiem czy leży w samym akumulatorze czy gdzieś głębiej.
Dziś zrobiłem 20 min przejażdżkę po mieście w tym jakieś 10 km równe 80 km na tempomacie. Klima i radio wyłączone, światła do jazdy dziennej. Obserwowałem woltomierz na Convers i praktycznie od początku pokazywał jakieś 12.2 - 12.4 V. Potem pokazywał nawet i 12 V. Gdy wjechałem do garażu i włączyły się światła podskoczyło do 13.5 V. Wczoraj za to nie mogłem odpalić go w ogóle w garażu. Napięcie 12.3 V i brak komunikatu o rozładowanym aku. Odpaliłem go na kablach od sąsiada bo musiałem jechać za miasto. Po 25 km stanąłem dosłownie na 5 min pod apteka i nawet go nie zamknąłem. Znowu nie mogłem odpalić. Znowu musiał ktoś mnie na kablach wspomóc przy czym w obu przypadkach doładowanie chwilę trwało i na rozruchu nie było nawet 13 V. Całą drogę bez radia i nawiewu, włączone światła, napięcie ok 13.5 V. Przejechałem kolejne 5 km i wyłączyłem na jakieś 3 h załatwić to po co przyjechałem. Po 3 h napięcie na wyświetlaczu 12.3 V odpalił od razu. Po kolejnych 30 km zakupy i znowu bez problemu. Co o tym sądzicie? Czy po wymianie akumulatora na inną po jakimś czasie system sam wybierze odpowiednie parametry Aku? Czytałem że jak się wstawia inny to trzeba przeprogramować coś w komputerze. Nie chciałbym kupić nowego Aku i od razu go rozwalić. Czy powyższe może wskazywać na problemy z alternatorem, albo układem regulacji, czy ta cała inteligencja ładowania? Sam dwa dni temu doladowywalem akumulator ładowarka jakieś 10 h. Gdy skończyła odstawilem na 12 h. Cały czas napięcie 13-13.2 V. Po zamontowaniu w samochodzie spadło od razu do 12.7 V. Temperatura 3oC. Zresetowalem BMS. Samochód wcale nie chciał odpalić, napięcie po paru probach szybko spadło do 12.2 V i zaczął pojawiać się komunikat o rozładowanym. Zostawiłem go na 30 min i wróciłem. Nacisnąłem przycisk i od razu odpalił. Ponowiłem próbę 4 razy. Napięcie po uruchomieniu jakieś 12.5 V (światła wyłączone). Następnego dnia jak powyżej - nie zapalił. Czy może to być jednak problem z rozrusznikiem, albo jeszcze czymś innym? Zastanawiam się czy od razu umawiać się z elektrykiem czy spróbować najpierw z nowym akumulatorem. |
18-02-2021, 22:01 | #29 |
ford::average
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 30-11-2013
Skąd: Libiąż
Model: Mondeo Mk III i Ford S-max
Silnik: 2.0 PB i 2.0 EB
Rocznik: 2002 i 2011
Postów: 112
|
Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik
u mnie choc to głupio brzmi wyjęcie i wyczyszczenie alternatora pomogło jak odpalam to po 2 sex wskakuje ładowanie miedzy 14.6-15 nawet i zawsze ładuje mi aku po długiej trasie np 100-150 km ładowanie na dziennych miałem 12.4 ale po odpaleniu świateł 13.6 już wskazywało...przy tych mrozach miałem 12.3 do 12.1. Co do tematu odpalania możliwe że rozrusznik szwankuje przez to ciagłe odpalanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. sprawdził bym najpierw alternator jak z nim wszystko ok to wymienił bym aku na jakiś z górnej półki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ja nie mam S-S a aku mam założony lepszy pod taki właśnie system Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
19-02-2021, 07:00 | #30 |
ford::amateur
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 02-04-2019
Skąd: Grudziądz
Model: S-max
Silnik: 2.0 tdci 163km
Rocznik: 2012
Postów: 5
|
Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik
Pytanko a jak zresetować po wymianie aku ten BMS
|