Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-12-2020, 18:06   #21
lsulima
FCP member
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 06-08-2010
Skąd: Skawina
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 1,114
Domyślnie Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik

Nie mógł się zresetować od odłączenia akumulatora. Zaśniedziały przewód tez nie jest powodem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

lsulima jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2020, 23:51   #22
Bomba1233
ford::average
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 30-11-2013
Skąd: Libiąż
Model: Mondeo Mk III i Ford S-max
Silnik: 2.0 PB i 2.0 EB
Rocznik: 2002 i 2011
Postów: 112
Domyślnie Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik

Cytat:
Napisał lsulima Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie mógł się zresetować od odłączenia akumulatora. Zaśniedziały przewód tez nie jest powodem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
po założeniu wszystko w normie możliwe że czyszczenie alternatora poogło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. podczas jazdy ładowanie 14.2 ciągłe po odpaleniu około 14.8-15 a podczas jazdy ciągłe ładowanie od 13.8-14.2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bomba1233 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2021, 00:11   #23
luckyboy
ford::professional
 
Avatar luckyboy
 
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
Domyślnie Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik

Cytat:
Napisał Bomba1233 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A to ma jakieś znaczenie ze akurat akumulator zmieniałem ?

Bo zastanawia mnie to ze akumulator zmieniałem z miesiąc temu i po zmianie mialem ciągle ładowanie 14.8 a we wtorek rano jak go odpaliłem było 11.8-15.2 nawet i objawy mialem jak autor tekstu jak jechałem spadało ładowanie a puszczając nogę z gazu ładowanie podskakiwało tak samo na postoju na wolnych było 11.8-12.2 a po załączeniu świateł na 13.0-13.4
Czyli masz prawidłowe objawy działania inteligentnego ładowania. Nowy akku widocznie nie był naładowany, więc "system" go naładował do pełna. Przy hamowaniu silnikiem jest rekuperacja/odzysk energii. Po załączeniu świateł mijania system podbija napięcie w okolice 13.2v. Kiedy pobór energii elektrycznej jest znikomy to komputer dopuszcza rozładowywanie akumulatora i odciąża całkowicie alternator.
luckyboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2021, 10:44   #24
Bomba1233
ford::average
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 30-11-2013
Skąd: Libiąż
Model: Mondeo Mk III i Ford S-max
Silnik: 2.0 PB i 2.0 EB
Rocznik: 2002 i 2011
Postów: 112
Domyślnie Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik

Cytat:
Napisał luckyboy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czyli masz prawidłowe objawy działania inteligentnego ładowania. Nowy akku widocznie nie był naładowany, więc "system" go naładował do pełna. Przy hamowaniu silnikiem jest rekuperacja/odzysk energii. Po załączeniu świateł mijania system podbija napięcie w okolice 13.2v. Kiedy pobór energii elektrycznej jest znikomy to komputer dopuszcza rozładowywanie akumulatora i odciąża całkowicie alternator.
Ale miesiac by to trwało to doładowywanie akumulatora? Najwazniejsse ze wszystko ok i można jeździć 😊 możliwe ze przeczyszczenie alternatora pomogło 😊 dziekuje za rady i pomoc mam nadzieję że kolejnej osobie to również pomoże.
Korzystając z okazji chciałbym Wszystkim życzyć zdrowia i szczęścia w Nowym Roku 👍
Bomba1233 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2021, 11:34   #25
luckyboy
ford::professional
 
Avatar luckyboy
 
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
Domyślnie Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik

Podczas montażu nowego akumulatora była dokonana walidacja akumulatora w komputerze?
luckyboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2021, 17:40   #26
Bomba1233
ford::average
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 30-11-2013
Skąd: Libiąż
Model: Mondeo Mk III i Ford S-max
Silnik: 2.0 PB i 2.0 EB
Rocznik: 2002 i 2011
Postów: 112
Domyślnie Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik

Cytat:
Napisał luckyboy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podczas montażu nowego akumulatora była dokonana walidacja akumulatora w komputerze?
Nic nie było robione tylko wymiana na nowy i sprawdzał ładowanie i twierdził ze cos nie tak z ladowaniem jest 🤔 ale nie za bardzo zrozumiałem co tam mamrotał pod nosem🤔
Bomba1233 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2021, 17:56   #27
luckyboy
ford::professional
 
Avatar luckyboy
 
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
Domyślnie Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik

W takim razie ECU sam rozpoznał nowy akku po czasie, po charakterystyce prądowej.
luckyboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2021, 13:37   #28
dodo02
ford::average
 
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 23-02-2020
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 1.6 eb
Rocznik: 2012
Postów: 94
Domyślnie Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik

Kupiłem auto z przyciskiem ford power start-stop. Niedługo przed zakupem został wstawiony do niego inny nieoryginalny akumulator. Ten ma 70 Ah i 640 A. Nie jest EFB. Że powinienem go wymienić na efb to wiem, ale przy obecnych temperaturach start-stop i tak wg instrukcji nie będzie działał, jednak mam problem i nie wiem czy leży w samym akumulatorze czy gdzieś głębiej.

Dziś zrobiłem 20 min przejażdżkę po mieście w tym jakieś 10 km równe 80 km na tempomacie. Klima i radio wyłączone, światła do jazdy dziennej. Obserwowałem woltomierz na Convers i praktycznie od początku pokazywał jakieś 12.2 - 12.4 V. Potem pokazywał nawet i 12 V. Gdy wjechałem do garażu i włączyły się światła podskoczyło do 13.5 V.

Wczoraj za to nie mogłem odpalić go w ogóle w garażu. Napięcie 12.3 V i brak komunikatu o rozładowanym aku. Odpaliłem go na kablach od sąsiada bo musiałem jechać za miasto. Po 25 km stanąłem dosłownie na 5 min pod apteka i nawet go nie zamknąłem. Znowu nie mogłem odpalić. Znowu musiał ktoś mnie na kablach wspomóc przy czym w obu przypadkach doładowanie chwilę trwało i na rozruchu nie było nawet 13 V. Całą drogę bez radia i nawiewu, włączone światła, napięcie ok 13.5 V.
Przejechałem kolejne 5 km i wyłączyłem na jakieś 3 h załatwić to po co przyjechałem. Po 3 h napięcie na wyświetlaczu 12.3 V odpalił od razu. Po kolejnych 30 km zakupy i znowu bez problemu.

Co o tym sądzicie? Czy po wymianie akumulatora na inną po jakimś czasie system sam wybierze odpowiednie parametry Aku? Czytałem że jak się wstawia inny to trzeba przeprogramować coś w komputerze. Nie chciałbym kupić nowego Aku i od razu go rozwalić.

Czy powyższe może wskazywać na problemy z alternatorem, albo układem regulacji, czy ta cała inteligencja ładowania?

Sam dwa dni temu doladowywalem akumulator ładowarka jakieś 10 h. Gdy skończyła odstawilem na 12 h. Cały czas napięcie 13-13.2 V. Po zamontowaniu w samochodzie spadło od razu do 12.7 V. Temperatura 3oC. Zresetowalem BMS. Samochód wcale nie chciał odpalić, napięcie po paru probach szybko spadło do 12.2 V i zaczął pojawiać się komunikat o rozładowanym. Zostawiłem go na 30 min i wróciłem. Nacisnąłem przycisk i od razu odpalił. Ponowiłem próbę 4 razy. Napięcie po uruchomieniu jakieś 12.5 V (światła wyłączone). Następnego dnia jak powyżej - nie zapalił.

Czy może to być jednak problem z rozrusznikiem, albo jeszcze czymś innym? Zastanawiam się czy od razu umawiać się z elektrykiem czy spróbować najpierw z nowym akumulatorem.
dodo02 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-02-2021, 22:01   #29
Bomba1233
ford::average
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 30-11-2013
Skąd: Libiąż
Model: Mondeo Mk III i Ford S-max
Silnik: 2.0 PB i 2.0 EB
Rocznik: 2002 i 2011
Postów: 112
Domyślnie Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik

u mnie choc to głupio brzmi wyjęcie i wyczyszczenie alternatora pomogło jak odpalam to po 2 sex wskakuje ładowanie miedzy 14.6-15 nawet i zawsze ładuje mi aku po długiej trasie np 100-150 km ładowanie na dziennych miałem 12.4 ale po odpaleniu świateł 13.6 już wskazywało...przy tych mrozach miałem 12.3 do 12.1. Co do tematu odpalania możliwe że rozrusznik szwankuje przez to ciagłe odpalanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. sprawdził bym najpierw alternator jak z nim wszystko ok to wymienił bym aku na jakiś z górnej półki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ja nie mam S-S a aku mam założony lepszy pod taki właśnie system Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bomba1233 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-02-2021, 07:00   #30
Natwik
ford::amateur
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 02-04-2019
Skąd: Grudziądz
Model: S-max
Silnik: 2.0 tdci 163km
Rocznik: 2012
Postów: 5
Domyślnie Odp: Napięcie ,Ładowanie- wskaźnik

Pytanko a jak zresetować po wymianie aku ten BMS
Natwik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:37.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.