Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Kuga
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-02-2021, 11:35   #1
sznikers23
ford::average
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 06-11-2011
Skąd: Poznań
Model: Ford Kuga 1
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 197
Domyślnie zbyt częste inicjowanie wypalania DPF

Mam Kuge od lipca 2019r, ale nigdy do tej pory sie z nia nie dogadalem.
Okazalo sie, ze kupilem ja z wada wypalania DPF. Kompiter przy zakupie auta oczywiscie tego nie wykryl. Zanim jeden mechanik nakierowal mnie na problem, to zdazylem juz z 5-6 razy wymienic olej, poniewaz podnosil sie jego stan, rozrzedzony paliwem. Poczatkowo myslalem, ze to ja zle eksploatuje auto, ze nie wiem kiedy DPF sie wypala.
W koncu kolejny mechanik zajrzal do DPF, chcac go w srodku umyc, jednak okazalo sie, ze sitko w DPF bylo nadtopione. Zostala podjeta decyzja o wymianie DPF (zamontowany zostal zamiennik). Po jego zamontowaniu nadal byl problem z podnoszacym sie olejem. Zdecydowalem sie na zamontowanie diody informujacej mnie o wypalaniu, bym np nie gasil auta w trakcie procesu wypalania. Pomimo tego problem sie nie rozwiazal. Oddalem ten DPF i pojechalem do innego mechanika, ktory zamontowal juz uzywany, umyty oryginal. Dalej ten sam problem.
W koncu trafilem na mechanika z polecenia. Ten wymyl caly uklad paliwowy, poniewaz uwazal ze mogl w przeszlosci tankowany byc olej opalowy - na filtrze paliwa byla maź, a listwa paliwowa byla przekorodowana. Sprawdzone tez byly wtryski. Jezeli chodzi o problem z DPF, to wymienil w aucie komputer, grzalke od DPF i czujnik przeciwcisnienia. Testowal auto, przejechal ok 2000km i kontrolka DPF zaswiecila mu sie niby ksiazkowo, po 800km od kolejnej wymiany DPF (na inny uzywany i umyty oryginal). Tankowal tylko paliwo Shell VPower Diesel. Ja jak odebralem auto, bedac przekonanym ze juz wszystko jest ok, zatankowalem paliwo Orlen ON Verwa. Po 300 przejechanych km uruchomila sie kontrolka DPF, a na odcinku kolejnych 300km zaswiecila sie w roznych sekwencjach czasu ok 30 razy, az w koncu wyskoczyl blad „usterka silnik”.
Pytanie, co jest z tym moim autem? Co moge jeszcze zrobic, by sie nim w pelni cieszyc? Dodam, ze nie gasze auta podczas procesu wypalania DPF i auto pokonuje glownie trasy. Staram sie tez utrzymywac wyzsze obroty silnika.
Czy problemem jest tu fakt, ze nie tankuje paliwa Shell VPower Diesel? Nie ma niestety obok mnie zadnej stacji Shella.
Uwazam, ze problem nie tkwi tu w samym tankowanym paliwie.

W razie dodatkowych pytan lub watpliwosci prosze o kontakt.

Bede wdzieczny za pomoc, co moge jeszcze tutaj zrobic? Autko jest super, jednak wobec tego problemu jestem juz bezsilny.


Ostatnio edytowane przez sznikers23 ; 06-02-2021 o 12:56
sznikers23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2021, 18:09   #2
maro18
FCP member
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 18-01-2018
Skąd: Ostrava
Model: ka
Silnik: benzyna
Rocznik: 2021
Postów: 76
Domyślnie Odp: zbyt częste inicjowanie wypalania DPF

To że wymieniłeś czujnik dpf nie znaczy że działa.
maro18 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2021, 14:48   #3
Czupa_kabras
ford::average
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 04-06-2020
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Model: Kuga
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 179
Domyślnie Odp: zbyt częste inicjowanie wypalania DPF

adaptacja czujnika ciśnień i samego dpf-a były wykonywane czy tylko wymiana

układ dolotowy szczelny ? nie masz wycieków na łaczeniu kolektora ssacego na zgrzewach połówek?
Czupa_kabras jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2021, 19:14   #4
wienio1000
ford::beginner
 
Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 29-08-2019
Skąd: Tychy
Model: Kuga MK1
Silnik: 2000TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 11
Domyślnie Odp: zbyt częste inicjowanie wypalania DPF

Sytuaję mialem podobną, nowy czyjnik różnicy cisnien no i oczywiscie adaptacja komputera ,jest ok. Czujnik orginal za set zl a nie podrobka, teraz 80% miasto i wypala sie co 600\700km. Dpf. Orginal od 2009r, 170000km na liczniku
wienio1000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2021, 20:18   #5
Jakoob
ford::specialist
 
Avatar Jakoob
 
Zarejestrowany: 10-09-2009
Model: Focus Mk3 FL kombi
Silnik: 1.5 tdci 120KM
Rocznik: 2015
Postów: 684
Domyślnie Odp: zbyt częste inicjowanie wypalania DPF

Cytat:
Napisał sznikers23 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy problemem jest tu fakt, ze nie tankuje paliwa Shell VPower Diesel?
To ma działać poprawnie na każdym, nawet podstawowym rodzaju diesla ze stacji. Nie tu jest przyczyna kłopotów.
__________________
Poprawne formy gramatyczne mają brzmienie: tylna szyba, nie tylnia. To auto a nie te auto.
Nie polemizuję - niech Ci się wydaje, że masz rację
Jakoob jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2021, 21:26   #6
Czupa_kabras
ford::average
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 04-06-2020
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Model: Kuga
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 179
Domyślnie Odp: zbyt częste inicjowanie wypalania DPF

ja kupiłem czujnik uzywke ORI
przed wymiana wypalanie co 150 -200 km
po wymianie wypalanie po ponad 500 km
Czupa_kabras jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-02-2021, 07:53   #7
ellocco
ford::average
 
Avatar ellocco
 
Zarejestrowany: 22-07-2010
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: KUGA MK1
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2010
Postów: 172
Domyślnie Odp: zbyt częste inicjowanie wypalania DPF

Cytat:
Napisał sznikers23 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Uwazam, ze problem nie tkwi tu w samym tankowanym paliwie.

W razie dodatkowych pytan lub watpliwosci prosze o kontakt.

Bede wdzieczny za pomoc, co moge jeszcze tutaj zrobic? Autko jest super, jednak wobec tego problemu jestem juz bezsilny.
Czasami banalne rzeczy sprawiają problemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. U mnie wypalał co ok 200-250km. Okazało się że miałem przepaloną żarówkę postojową po wymianie wypalanie wróciło do normy. Radzę Tobie przelecieć wszystkie źródła światła a może jakieś ledy założyłeś które nie obciążają odpowiednio układu.
ellocco jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-02-2021, 11:12   #8
Capsell
ford::average
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 05-10-2020
Skąd: Gliwice
Model: Kuga II Facelifting AWD
Silnik: 2.0 TDCi 180KM
Rocznik: 2016
Postów: 61
Domyślnie Odp: zbyt częste inicjowanie wypalania DPF

Cytat:
Napisał ellocco Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czasami banalne rzeczy sprawiają problemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. U mnie wypalał co ok 200-250km. Okazało się że miałem przepaloną żarówkę postojową po wymianie wypalanie wróciło do normy. Radzę Tobie przelecieć wszystkie źródła światła a może jakieś ledy założyłeś które nie obciążają odpowiednio układu.

Dobry żart Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Capsell jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-02-2021, 11:23   #9
ellocco
ford::average
 
Avatar ellocco
 
Zarejestrowany: 22-07-2010
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: KUGA MK1
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2010
Postów: 172
Domyślnie Odp: zbyt częste inicjowanie wypalania DPF

Cytat:
Napisał Capsell Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dobry żart Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
100% prawdy. Przecież napisałem że ja miałem taki przypadek.

Ostatnio edytowane przez ellocco ; 09-02-2021 o 11:30
ellocco jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-02-2021, 13:49   #10
sznikers23
ford::average
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 06-11-2011
Skąd: Poznań
Model: Ford Kuga 1
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 197
Domyślnie Odp: zbyt częste inicjowanie wypalania DPF

Mechanik mowi, ze winien sytuacji moze byc jeszcze tu simmering na pompie paliwa.
Co o tym sadzicie?
sznikers23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:17.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.