|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-12-2020, 15:19 | #101 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 14-09-2015
Skąd: wherever
Model: Focus MK3, Mondeo MK5
Silnik: 1,6 TDCI(115KM) 2,0(180KM)
Rocznik: 2013,2015
Postów: 1,688
|
Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy
Przecież napisałem wyraźnie że występuje w ori . Nie pisałem że nie występuje w klonie. W przypadku update licznika w Mondeo Mk5 ręcznie się przestawia ms-can na hs-3 w celu wgrania oprogramowania.
|
09-12-2020, 16:48 | #102 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,458
|
Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy
Na temat komunikacji CAN można pisać doktoraty. Byłem kiedyś nawet na szkoleniu dotyczącym komunikacji między modulami ale jako laik w tym temacie wiedziałem więcej niz człowiek który prowadził to szkolenie a szkoda bo z internetu ciężko jest pojąć pewne kwestie które kumaty rozmówca wytłumaczy w 15 minut. Osoba prowadząca na moje pytania miała jedną odpowiedź " Reset a jeśli nie pomoże to serwis" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W focusie masz magistrale high czyli z tego co pamiętam sygnały 3.5v, low czyli 1.5v i to podstawowe magistrale. Ican nawet nie wiem czym się różni, zapewne innym napięciem sygnału. Przelaczanie w focusie na hs3 nic nie da bo takiej magistrali nie ma w tym aucie. Z tego co wiem to hscan ma większą prędkość dlatego w mondeo są 3 odzielne magistrale hs i komunikacją z urządzeniem zewnętrznym zarządza właśnie bramka GWM. |
09-12-2020, 17:19 | #103 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 14-09-2015
Skąd: wherever
Model: Focus MK3, Mondeo MK5
Silnik: 1,6 TDCI(115KM) 2,0(180KM)
Rocznik: 2013,2015
Postów: 1,688
|
Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy
|
09-12-2020, 17:47 | #104 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,458
|
Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy
Ja mam jedynie podstawy podstaw a może i mniej. Pracuje na naprawdę drogim sprzęcie i warto wiedzieć jak to działa.
|
09-12-2020, 20:32 | #105 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2007
Skąd: Szczecin
Model: EDGE, Focus MK3 (2013 2.0L)
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 55
|
Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy
Moderatorów proszę o wyrozumiałość za off top.
Szanownych @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] o nie traktowanie mojej odpowiedzi jako zaczepkę bądź podważanie Waszych umiejętności. Temat troszkę zszedł na bok od wątku i zahaczyliśmy o Mondeo (ja na pewno). Tak czy inaczej zaciekawiło mnie to i ściągnąłem dwa przykładowe pliki EJ7T-14C025-AA i KS7T-14C026-AJB dla IPC mondka aby sprawdzić zmienne i ich argumenty. Poniżej wycinek kodu, który tyczy się tematu. Kod:
//Network type or list network = CAN_HS; Na tej podstawie podtrzymuję swoja pierwszą analizę i uważam, że ręczna zmiana CAN na HS3 jest bezpodstawna. Użytkownik powinien zostawić to co UCDS wczyta sobie z pliku. Pozdrawiam i ze swojej strony kończę temat MS/HS/HS3 + UCDS chyba, że jest ktoś w stanie rzeczowo wyjaśnić dlaczego ręcznie zmienia CAN-BUS na HS3. Zakładam, że to zwyczajna wiedza plemienna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
09-12-2020, 21:26 | #106 | |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 14-09-2015
Skąd: wherever
Model: Focus MK3, Mondeo MK5
Silnik: 1,6 TDCI(115KM) 2,0(180KM)
Rocznik: 2013,2015
Postów: 1,688
|
Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy
Cytat:
|
|
10-12-2020, 08:11 | #107 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,062
|
Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy
Cytat:
- magistrale CAN WSZYSTKIE pracują na napięciu 5V; - żadnej magistrali CAN nie charakteryzuje się napięciem - jak wiadomo miernik mierzy napięcie skuteczne - czyli ile wychodzi z całkowania przebiegu sygnału cyfrowego (jak będzie dużo "1" w komunikatach to napięcie będzie wyższe, a jak przewaga "0" to będzie niższeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)... Taki pomiar DOKŁADNIE NIC NIE MÓWIE O CAN (no może w jakimś tam przybliżeniu tylko, że CAN nie jest zwarty do masy...); - magistrale CAN w Fordzie różnią się jedynie prędkością transmisji: - HS-CAN oraz I-CAN lub MM-CAN (to są nazwy zamienne dla magistrali multimediów) ma prędkość 500kbps (kilobitów na sekundę) a MS-CAN ma prędkość 125kbps. Nie wiem co tam jeszcze było przedmiotem dociekań - jak coś to pytać - naprowadzę...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A - już widzę... Toczy się zażarta dyskusja "czy HS3-CAN to tylko literkiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. czy to coś fizycznego...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Otóż struktura magistral CAN to jest jedna z podstawowych cech danej PLATFORMY aut (Mondeo MK5, Focus MK3 itp. itd.). To właśnie z powodu przyjętej innej struktury magistral nie da się przekładać większości modułów pomiędzy platformami. Dla każdej z platform (a dokładniej w schematach elektrycznych każdego z aut) jest odpowiedni blok schematów jakie są magistrale CAN i jakie moduły są na jakiej magistrali umieszczone. To tym się należy kierować wybierając przy programowaniu na jaką magistralę ma być kierowany strumień danych programujących moduł. To tak w skrócie i pobieżnie...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 10-12-2020 o 08:32 |
|
10-12-2020, 09:35 | #108 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,458
|
Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy
Czyli wnioski te same tylko terie dobrałem pod swoje "zabawki".Jak już zrobiliśmy śmietnik w temacie to napisz czy w ms i hs jest różna ilość ramek czy różni się tylko prędkością?
|
10-12-2020, 12:26 | #109 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,062
|
Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy
Cytat:
Standardowe ramki mają zawsze taką samą strukturę - jest id ramki, licznik długości danych - standardowo 8 bajtów - oraz owe 8 bajtów danych. W danej ramce mogą być ze sobą połączone dane różnych rodzajów - tzn. "ramka z prędkością" zwykle zawiera "coś jeszcze". Może być też tak, że dana nie mieści się w jednej ramce - np. VIN ma 17 znaków - wówczas w danych ramki jest jeszcze bajt numerujący ramki w sekwencji (1, 2, 3...) i część danych - np. 6 znaków VIN. Wówczas do odebrania całego VIN trzeba odebrać komplet 3 ramek z danej sekwencji - choć nie muszą one przychodzić kolejno. Ramka nie ma informacji "kto ją nadał" ani nie ma też "adresata". Ma tylko ID definiujący "co zawiera" - oczywiście w sposób niejawny - projektant ponadawał różnym ramkom owe ID jak tam mu się chciało... Czyli trzeba naprawdę dużo czasu poświęcić by namierzyć "w której ramce może być zakamuflowana potrzebna mi informacja np. o włączeniu świateł mijania"... Niestety projektanci platformy jakoś nie umieszczają tej wiedzy w necie... Generalną zasadą jest, że ramki powtarzane są cyklicznie - najczęstsze co mniej więcej 10milisekund (100 razy na sekundę) do najrzadziej co 1-2 sekundy. Jak często dana ramka jest powtarzana/generowana zależy od jej funkcji i założeń przyjętych przez projektantów platformy.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 10-12-2020 o 12:35 |
|
10-12-2020, 20:43 | #110 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2007
Skąd: Szczecin
Model: EDGE, Focus MK3 (2013 2.0L)
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 55
|
Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy
Więc jak już licznik wymieniony i działa prawidłowo to na koniec dodałem kilka smaczków.
Zmieniłem kolejność jak i informacje, które wyświetlają się na ekranie zbiorczym. Dzięki @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Poniżej zdjęcie przed zmianami czyli dla domyślnych wartości. Średnio mi pasowała kolejność wyświetlania informacji a szczególnie Zużycie Chwilowe i Średnie Zużycie. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Następne zdjęcie już po zmianach. Zamiast Licznik Dzienny ustawiłem Prędkość i obok po prawej Zasięg. W drugiej linii zostawiłem jako pierwsze Zużycie Chwilowe i po jego prawej Średnie Zużycie. Od razu lepiej. Dodatkowo włączyłem kompas widoczny w prawym dolnym rogu. Dzięki @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. No i na koniec, cieszące oko logo Forda po włączeniu zapłonu. Nie wypada znów nie podziękować @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wszystkie zmiany zrobiłem za pomocą FORscan w module IPC. Ostatnio edytowane przez lhrrob ; 15-12-2020 o 17:35 |
|
|
|