Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-12-2020, 15:19   #101
sabaciontko
ford::professional
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 14-09-2015
Skąd: wherever
Model: Focus MK3, Mondeo MK5
Silnik: 1,6 TDCI(115KM) 2,0(180KM)
Rocznik: 2013,2015
Postów: 1,688
Domyślnie Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy

Przecież napisałem wyraźnie że występuje w ori . Nie pisałem że nie występuje w klonie. W przypadku update licznika w Mondeo Mk5 ręcznie się przestawia ms-can na hs-3 w celu wgrania oprogramowania.

sabaciontko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2020, 16:48   #102
lukaszooo
ford::expert
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,458
Domyślnie Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy

Na temat komunikacji CAN można pisać doktoraty. Byłem kiedyś nawet na szkoleniu dotyczącym komunikacji między modulami ale jako laik w tym temacie wiedziałem więcej niz człowiek który prowadził to szkolenie a szkoda bo z internetu ciężko jest pojąć pewne kwestie które kumaty rozmówca wytłumaczy w 15 minut. Osoba prowadząca na moje pytania miała jedną odpowiedź " Reset a jeśli nie pomoże to serwis" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W focusie masz magistrale high czyli z tego co pamiętam sygnały 3.5v, low czyli 1.5v i to podstawowe magistrale. Ican nawet nie wiem czym się różni, zapewne innym napięciem sygnału. Przelaczanie w focusie na hs3 nic nie da bo takiej magistrali nie ma w tym aucie.
Z tego co wiem to hscan ma większą prędkość dlatego w mondeo są 3 odzielne magistrale hs i komunikacją z urządzeniem zewnętrznym zarządza właśnie bramka GWM.
lukaszooo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2020, 17:19   #103
sabaciontko
ford::professional
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 14-09-2015
Skąd: wherever
Model: Focus MK3, Mondeo MK5
Silnik: 1,6 TDCI(115KM) 2,0(180KM)
Rocznik: 2013,2015
Postów: 1,688
Domyślnie Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Rzeczowa odpowiedź.
sabaciontko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2020, 17:47   #104
lukaszooo
ford::expert
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,458
Domyślnie Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy

Ja mam jedynie podstawy podstaw a może i mniej. Pracuje na naprawdę drogim sprzęcie i warto wiedzieć jak to działa.
lukaszooo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2020, 20:32   #105
lhrrob
ford::average
 
Zarejestrowany: 21-05-2007
Skąd: Szczecin
Model: EDGE, Focus MK3 (2013 2.0L)
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 55
Domyślnie Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy

Moderatorów proszę o wyrozumiałość za off top.
Szanownych @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] o nie traktowanie mojej odpowiedzi jako zaczepkę bądź podważanie Waszych umiejętności.

Temat troszkę zszedł na bok od wątku i zahaczyliśmy o Mondeo (ja na pewno).
Tak czy inaczej zaciekawiło mnie to i ściągnąłem dwa przykładowe pliki EJ7T-14C025-AA i KS7T-14C026-AJB dla IPC mondka aby sprawdzić zmienne i ich argumenty.

Poniżej wycinek kodu, który tyczy się tematu.
Kod:
//Network type or list
network = CAN_HS;
W przeciwieństwie do Focusa, tutaj mamy do czynienia z HS.
Na tej podstawie podtrzymuję swoja pierwszą analizę i uważam, że ręczna zmiana CAN na HS3 jest bezpodstawna. Użytkownik powinien zostawić to co UCDS wczyta sobie z pliku.

Pozdrawiam i ze swojej strony kończę temat MS/HS/HS3 + UCDS chyba, że jest ktoś w stanie rzeczowo wyjaśnić dlaczego ręcznie zmienia CAN-BUS na HS3. Zakładam, że to zwyczajna wiedza plemienna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
lhrrob jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2020, 21:26   #106
sabaciontko
ford::professional
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 14-09-2015
Skąd: wherever
Model: Focus MK3, Mondeo MK5
Silnik: 1,6 TDCI(115KM) 2,0(180KM)
Rocznik: 2013,2015
Postów: 1,688
Domyślnie Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy

Cytat:
Napisał lhrrob Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Moderatorów proszę o wyrozumiałość za off top.
Szanownych @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Pozdrawiam i ze swojej strony kończę temat MS/HS/HS3 + UCDS chyba, że jest ktoś w stanie rzeczowo wyjaśnić dlaczego ręcznie zmienia CAN-BUS na HS3. Zakładam, że to zwyczajna wiedza plemienna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dokładnie tak. Jestem laikiem i jak działa mi na HS3, to tak robię . Fajnie że zagłębiłeś się w temat . Pozdrawiam
sabaciontko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2020, 08:11   #107
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,062
Domyślnie Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy

Cytat:
Napisał lukaszooo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
....W focusie masz magistrale high czyli z tego co pamiętam sygnały 3.5v, low czyli 1.5v i to podstawowe magistrale. Ican nawet nie wiem czym się różni, zapewne innym napięciem sygnału. ...
Po kolei i rzeczowo:Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- magistrale CAN WSZYSTKIE pracują na napięciu 5V;
- żadnej magistrali CAN nie charakteryzuje się napięciem - jak wiadomo miernik mierzy napięcie skuteczne - czyli ile wychodzi z całkowania przebiegu sygnału cyfrowego (jak będzie dużo "1" w komunikatach to napięcie będzie wyższe, a jak przewaga "0" to będzie niższeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)... Taki pomiar DOKŁADNIE NIC NIE MÓWIE O CAN (no może w jakimś tam przybliżeniu tylko, że CAN nie jest zwarty do masy...);
- magistrale CAN w Fordzie różnią się jedynie prędkością transmisji:
- HS-CAN oraz I-CAN lub MM-CAN (to są nazwy zamienne dla magistrali multimediów) ma prędkość 500kbps (kilobitów na sekundę) a MS-CAN ma prędkość 125kbps.

Nie wiem co tam jeszcze było przedmiotem dociekań - jak coś to pytać - naprowadzę...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A - już widzę... Toczy się zażarta dyskusja "czy HS3-CAN to tylko literkiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. czy to coś fizycznego...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Otóż struktura magistral CAN to jest jedna z podstawowych cech danej PLATFORMY aut (Mondeo MK5, Focus MK3 itp. itd.).
To właśnie z powodu przyjętej innej struktury magistral nie da się przekładać większości modułów pomiędzy platformami.
Dla każdej z platform (a dokładniej w schematach elektrycznych każdego z aut) jest odpowiedni blok schematów jakie są magistrale CAN i jakie moduły są na jakiej magistrali umieszczone.
To tym się należy kierować wybierając przy programowaniu na jaką magistralę ma być kierowany strumień danych programujących moduł.

To tak w skrócie i pobieżnie...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 10-12-2020 o 08:32
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2020, 09:35   #108
lukaszooo
ford::expert
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,458
Domyślnie Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy

Czyli wnioski te same tylko terie dobrałem pod swoje "zabawki".Jak już zrobiliśmy śmietnik w temacie to napisz czy w ms i hs jest różna ilość ramek czy różni się tylko prędkością?
lukaszooo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2020, 12:26   #109
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,062
Domyślnie Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy

Cytat:
Napisał lukaszooo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...napisz czy w ms i hs jest różna ilość ramek czy różni się tylko prędkością?
Na każdej z magistral rodzaje i ilość ramek wynika z przyjętych założeń co pomiędzy sobą przesyłają moduły podpięte do danej magistrali. Część ramek jest "routowana" z jednej magistrali na inną - potrzebny jest zawsze do tego moduł "podpięty" do dwóch/kilku magistral oraz powód/założenie, że ramka z komunikatem od modułu na innej magistrali jest niezbędna modułowi na danej magistrali (np. ze sterownika PCM na HS-CAN jest potrzebna ramka z prędkością pojazdu modułowi czujników parkowania PDC na MS-CAN aby ten wyłączał działanie PDC po osiągnięciu np. 10km/h)... Ten "routing" może robić specjalny moduł (gatewaj - GWM jak w Mondeo MK5) albo może robić któryś z modułów "zawsze obecnych" jak licznik czy BCM. To zależy od przyjętych przez projektantów platformy założeń.
Standardowe ramki mają zawsze taką samą strukturę - jest id ramki, licznik długości danych - standardowo 8 bajtów - oraz owe 8 bajtów danych. W danej ramce mogą być ze sobą połączone dane różnych rodzajów - tzn. "ramka z prędkością" zwykle zawiera "coś jeszcze". Może być też tak, że dana nie mieści się w jednej ramce - np. VIN ma 17 znaków - wówczas w danych ramki jest jeszcze bajt numerujący ramki w sekwencji (1, 2, 3...) i część danych - np. 6 znaków VIN. Wówczas do odebrania całego VIN trzeba odebrać komplet 3 ramek z danej sekwencji - choć nie muszą one przychodzić kolejno.
Ramka nie ma informacji "kto ją nadał" ani nie ma też "adresata". Ma tylko ID definiujący "co zawiera" - oczywiście w sposób niejawny - projektant ponadawał różnym ramkom owe ID jak tam mu się chciało... Czyli trzeba naprawdę dużo czasu poświęcić by namierzyć "w której ramce może być zakamuflowana potrzebna mi informacja np. o włączeniu świateł mijania"... Niestety projektanci platformy jakoś nie umieszczają tej wiedzy w necie...
Generalną zasadą jest, że ramki powtarzane są cyklicznie - najczęstsze co mniej więcej 10milisekund (100 razy na sekundę) do najrzadziej co 1-2 sekundy. Jak często dana ramka jest powtarzana/generowana zależy od jej funkcji i założeń przyjętych przez projektantów platformy.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 10-12-2020 o 12:35
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2020, 20:43   #110
lhrrob
ford::average
 
Zarejestrowany: 21-05-2007
Skąd: Szczecin
Model: EDGE, Focus MK3 (2013 2.0L)
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 55
Domyślnie Odp: Wymiana licznika na licznik poliftowy

Więc jak już licznik wymieniony i działa prawidłowo to na koniec dodałem kilka smaczków.

Zmieniłem kolejność jak i informacje, które wyświetlają się na ekranie zbiorczym.
Dzięki @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Poniżej zdjęcie przed zmianami czyli dla domyślnych wartości. Średnio mi pasowała kolejność wyświetlania informacji a szczególnie Zużycie Chwilowe i Średnie Zużycie.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Następne zdjęcie już po zmianach. Zamiast Licznik Dzienny ustawiłem Prędkość i obok po prawej Zasięg. W drugiej linii zostawiłem jako pierwsze Zużycie Chwilowe i po jego prawej Średnie Zużycie. Od razu lepiej.
Dodatkowo włączyłem kompas widoczny w prawym dolnym rogu.
Dzięki @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

No i na koniec, cieszące oko logo Forda po włączeniu zapłonu. Nie wypada znów nie podziękować @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wszystkie zmiany zrobiłem za pomocą FORscan w module IPC.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 21.jpg (54.1 KB, 260 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 22.jpg (55.6 KB, 257 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 23.jpg (35.0 KB, 258 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez lhrrob ; 15-12-2020 o 17:35
lhrrob jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:50.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.