|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-11-2020, 18:53 | #11 | ||||
ford::specialist
Zarejestrowany: 29-03-2011
Model: Focus MK4 Titanium Business
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM manual
Rocznik: 2018
Postów: 569
|
Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?
Cytat:
Nie wiem jaką masz nawierzchnię dojazdową. U mnie część utwardzona tzw. klińcem drogowym, ostatnie 50m to piach (mieszkam pod lasem). Szczerze mówiąc po 26 000 km nie widzę żadnych śladów na zderzaku. Progi mają plastikowe nakładki, więc również żadnych śladów nie noszą. Może ta francuska blacha jakaś delikatna jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Cytat:
Cytat:
Cytat:
Zwróć uwagę że warunki przedłużenia gwarancji dla firm oraz klientów indywidualnych różnią się. Zarówno pod względem cenowym jak i limitu przebiegu. Dodatkowo, rozszerzenie gwarancji musisz dokupić w trakcie 1 roku eksploatacji auta. |
||||
22-11-2020, 18:59 | #12 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-05-2020
Skąd: Mazowieckie
Model: Foka
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Postów: 190
|
Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?
1.6 maja rozrząd po 8 latach lub 160k km więc trochę naciągane te 240k km lub 10lat z 1.0 ale okej Twoja kasa Twoja sprawa.
|
22-11-2020, 19:00 | #13 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 11-05-2020
Skąd: Mazowieckie
Model: Foka
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Postów: 190
|
Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?
Cytat:
|
||
22-11-2020, 19:13 | #14 | ||
ford::average
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 04-12-2018
Skąd: Dortmund
Model: c max
Silnik: 1.0..125KM.
Rocznik: 2013...
Postów: 133
|
Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?
Cytat:
Cytat:
|
||
22-11-2020, 19:35 | #15 | |||
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-11-2020
Model: Peugeot 206
Silnik: 1.1 60KM
Rocznik: 2004
Postów: 5
|
Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Zresztą nie za bardzo mogę sobie wyobrazić w jaki sposób mógłbym zrobić więcej, 8h pracuje, autem jeżdżę do pracy i z powrotem, plus dwa większe wyjazdy w roku i codzienne zakupy, w robocie mam służbowe - naprawdę nie rozumiem o co Ci chodzi. Ostatnio edytowane przez tysio ; 22-11-2020 o 20:30 |
|||
22-11-2020, 22:44 | #16 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,377
|
Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?
Mam wrażenie że kolega uważa że jest jak kupi ST-Line to dziurawej drogi nie przejedzie bo kupił "obniżone"/sportowe auto.
Nawet nie wiem jak naprostowac to podejście. Active czy Titanium czy ST-Line w żaden sposób nie wpłyną na to jak będziesz przejeżdżać drogi której "nie ma" a zamiast niej jest poligon doświadczalny. Czy to będzie obniżony ST-Line czy podwyższony Active, to nie będzie miało żadnej różnicy. Albo... ok. niech będzie. różnica (w komforcie pokonywania dziur wielkości koła) będzie w okolicach 15%. To nie jest porównywanie sportowego auta o niskim zawieszeniu do np. Defendera z napędem na 4 koła i ze zwiększonym prześwitem. To wciąż Focus. Różnice w zawieszeniu (w przypadku przejazdow droga nieutwardzoną) są minimalne. Wybieranie auta na podstawie tego kryterium nie uznaje za "rozsądne" a tym bardziej wręcz pisanie że "tak, będę mial przejażdżkę próbna ale chcę żeby to był temat z elektrody.pl tylko żeby wypowiedziały się osoby i podały swoją opinię". To tak na serio? Nie chce brzmieć ostro, ale mam wrażenie że właśnie mamy temat gdzie nie ma ani co udowodnić, ani co podważyć bo każdy ma jakieś tam swoje preferencje i swoje własne wymagania. I każdy ma też swoje "własne" drogi i "własne" dziury do pokonania. Jeden rabin powie ze tylko Active a drugi rabin powie ze Titanium też jest ok a inny że ST-Line też wystarczy. Ale moim zdaniem żadna z tych opinii nie ma racji bytu jeśli swoje kryterium wyboru pojazdu (ST-Line a Titanium a Active) wybierasz na podstawie tego że masz trudna drogę dojazdowa, bo różnica w zawieszeniu tych pojazdów nie jest na tyle znacząca aby brać to pod uwagę. Może... może Active ma tu jeszcze jakaś delikatna przewagę ale Titanium a ST-Line? Ile tam jest różnicy w MK4? 20mm? Sam swojego Titanium X (w Polsce nie ma takich w katalogu bo max to Titanium co też nie oznacza że Titanium X ma wszystko co można było mieć tak samo jak można kupić ST-Line lepiej wyposażonego niż Titanium) obniżyłem o 20mm i jakoś jeździ. Z normalnej drogi też zjedzie tylko czasami częściej szura pokrywa silnika i lewarek do podnoszenia auta wchodzi na styk (a mój drugi w ogóle nie wejdzie). Była też odpowiedź wyżej że Titanium nie ma "innego" zawieszenia bo jest pakietem Titanium. Trend czy Trend Line (czy jakkolwiek nazywają sie teraz pakiety) mają takie same jak Titanium. Lub też Titanium ma takie same jak inne. Jedyne "inne" wersję to ST-Line gdzie jest od 10 do 20mm niżej niż w innych, wersja ST gdzie jest na 100% niżej niż w normalnych (skłaniałbym się że tam jest 20mm-25mm niżej choć nie jestem pewien) no i Active który jest podniesiony. MK4 RSa się jeszcze nie dorobił i z tego co gdzies słyszałem, już nie będzie takiej wersji przy tym modelu (został ubity). Jeśli uważasz że Focus St-Line nie da sobie rady na Twojej drodze, to tak samo "ocen" jakiekolwiek inne wersje. Bo jeśli kupisz Focusa w innej wersji i będzie spokojnie przejeżdżał to gdzie jeździsz, to tak samo poradzi sobie ST-Line mimo minimalnego obniżenia. Ostatnio edytowane przez edmun ; 22-11-2020 o 22:46 |
23-11-2020, 00:00 | #17 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-11-2020
Model: Peugeot 206
Silnik: 1.1 60KM
Rocznik: 2004
Postów: 5
|
Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?
Cytat:
Tak jak tutaj ktoś fajnie napisał, każdy ma jakieś swoje priorytety w wyborze auta. Zresztą zależało mi najbardziej na opiniach tych którzy jeździli Active, jak na razie najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy nią nie jeździli Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale racja, sam się przejadę - będzie łatwiej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez tysio ; 23-11-2020 o 00:05 |
|
23-11-2020, 05:13 | #18 | |
ford::professional
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 16-10-2010
Skąd: Białystok
Model: Focus MK3 Kombi Titanium
Silnik: 1,5 TDCI Duratorq 120 KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,211
|
Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?
Cytat:
__________________
Pozdrawiam, Andrzej_K "Gdy choć co drugi z Twoich pomysłów wyda Ci się genialny... dopij wódkę i idź spać." |
|
23-11-2020, 06:31 | #19 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 02-02-2020
Skąd: Świony
Model: Focus
Silnik: 1,0 125 KM
Rocznik: 2020
Postów: 32
|
Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?
Czy autor wątku oprócz wymagań co do zawieszenia ma jeszcze jakieś inne?
Sam mam Titanium, bo chciałem mieć te parę bajerów więcej niż wersja podstawowa i po 10 tys. już wiem, że na pewno za żadne pieniądze nieoddałbym foteli AGR, lamp ledowych (oraz to co już wcześniej wiedziałem) grzanych foteli i kierownicy. Jeździłem ST-line, Activem i Titanium. Może dlatego, że mieszkam w mieście i tu się poruszam, to nie widziałem żadnej różnicy. No może poza tym, że Activem z mniejszymi obawami podjeżdżałem pod krawężniki. |
23-11-2020, 08:36 | #20 |
ford::professional
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,524
|
Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?
Żadną. Ten silnik jest droższy w utrzymaniu. Już sam rozrząd kosztuje drugie tyle. Do tego zawiecha jest gorsza.
|