Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-11-2020, 18:53   #11
TomekM_1983
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-03-2011
Model: Focus MK4 Titanium Business
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM manual
Rocznik: 2018
Postów: 569
Domyślnie Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?

Cytat:
Napisał tysio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tutaj bym polemizował, od jakiegoś czasu nie mieszkam już w wielkim mieście, tylko pod i od tego momentu zderzak i progi w mojej 206 mają liczne odpryski od małych kamyczków odbijających się podczas jazdy (zderzak wygląda jak dziurawy ser), 2x też udało mi się zawisnąć na progu
To w takim przypadku tylko Suzuki Jimny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie wiem jaką masz nawierzchnię dojazdową. U mnie część utwardzona tzw. klińcem drogowym, ostatnie 50m to piach (mieszkam pod lasem).
Szczerze mówiąc po 26 000 km nie widzę żadnych śladów na zderzaku. Progi mają plastikowe nakładki, więc również żadnych śladów nie noszą. Może ta francuska blacha jakaś delikatna jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Napisał TTrex Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zobacz koszt wymiany rozrządu (aso i po za aso)
Już widzę, jak człowiek udający się do salonu i chcący zakupić fabrycznie nowy samochód, wybiera konkretny silnik ze względu na koszt wymiany rozrządu. Zwłaszcza, że rozrząd wymienia się raz na 240 000 km lub 10 lat, więc na 99% nie będzie tego robił 1 właściciel. Poza tym wymiana rozrządu to akurat mało istotny koszt w eksploatacji samochodu.
Cytat:
Napisał TTrex Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
zapytaj zaufanego mechanika ile warty jest ten 1.0 EB
Jakbym miał się przejmować opiniami lokalnych mechaników to musiałbym dalej jeździć moim mk1 tddi 90 km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Albo 1.9 TDI z pół miliona przebiegu, jak mój sąsiad Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Napisał tysio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Fordy mają 5 lat gwarancji, jakoś mnie to przekonuje.
Jak sobie ją wykupisz, to i owszem. Standardowo mają 2 lata, czasami (jak w moim przypadku) można dostać promocyjną, 3 letnią.
Zwróć uwagę że warunki przedłużenia gwarancji dla firm oraz klientów indywidualnych różnią się. Zarówno pod względem cenowym jak i limitu przebiegu.
Dodatkowo, rozszerzenie gwarancji musisz dokupić w trakcie 1 roku eksploatacji auta.

TomekM_1983 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2020, 18:59   #12
TTrex
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-05-2020
Skąd: Mazowieckie
Model: Foka
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Postów: 190
Domyślnie Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?

1.6 maja rozrząd po 8 latach lub 160k km więc trochę naciągane te 240k km lub 10lat z 1.0 ale okej Twoja kasa Twoja sprawa.
TTrex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2020, 19:00   #13
TTrex
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-05-2020
Skąd: Mazowieckie
Model: Foka
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Postów: 190
Domyślnie Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?

Cytat:
Napisał dodoh Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Napisał TTrex Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zobacz koszt wymiany rozrządu (aso i po za aso),
a wiesz ze we najnowszych autkach rozrzady sa nawet dwa razy drozszy.
Popraw Waść swoją wypowiedź bo narobiłeś bałaganu.
TTrex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2020, 19:13   #14
dodoh
ford::average
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 04-12-2018
Skąd: Dortmund
Model: c max
Silnik: 1.0..125KM.
Rocznik: 2013...
Postów: 133
Domyślnie Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?

Cytat:
Napisał TTrex Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Twoja kasa Twoja sprawa.
Cytat:
Napisał TomekM_1983 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jakbym miał się przejmować opiniami lokalnych mechaników to musiałbym dalej jeździć moim mk1 tddi 90 km Albo 1.9 TDI z pół miliona przebiegu, jak mój sąsiad
i to własnie jest opinia rzeczowa....
dodoh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2020, 19:35   #15
tysio
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 22-11-2020
Model: Peugeot 206
Silnik: 1.1 60KM
Rocznik: 2004
Postów: 5
Domyślnie Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?

Cytat:
Napisał TomekM_1983 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To w takim przypadku tylko Suzuki Jimny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wiem, jest jeszcze Dacia, jednak mniej obciachowy jest Focus Active Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał TomekM_1983 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie wiem jaką masz nawierzchnię dojazdową. U mnie część utwardzona tzw. klińcem drogowym, ostatnie 50m to piach (mieszkam pod lasem).
U mnie Burmistrz obiecał, że droga będzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał dodoh Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Problemu nie ma... ,ale trytek przenosi sie w odległe czasy jak gosciu planuje robic 20 tys rocznie.
Ja nie muszę się nigdzie przenosić, czy planować, przez ostatnie 4 lata 206 zrobiłem 80 tys., rachunek dla mnie jest prosty.
Zresztą nie za bardzo mogę sobie wyobrazić w jaki sposób mógłbym zrobić więcej, 8h pracuje, autem jeżdżę do pracy i z powrotem, plus dwa większe wyjazdy w roku i codzienne zakupy, w robocie mam służbowe - naprawdę nie rozumiem o co Ci chodzi.

Ostatnio edytowane przez tysio ; 22-11-2020 o 20:30
tysio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2020, 22:44   #16
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,377
Domyślnie Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?

Mam wrażenie że kolega uważa że jest jak kupi ST-Line to dziurawej drogi nie przejedzie bo kupił "obniżone"/sportowe auto.

Nawet nie wiem jak naprostowac to podejście.
Active czy Titanium czy ST-Line w żaden sposób nie wpłyną na to jak będziesz przejeżdżać drogi której "nie ma" a zamiast niej jest poligon doświadczalny.
Czy to będzie obniżony ST-Line czy podwyższony Active, to nie będzie miało żadnej różnicy.
Albo... ok. niech będzie. różnica (w komforcie pokonywania dziur wielkości koła) będzie w okolicach 15%.
To nie jest porównywanie sportowego auta o niskim zawieszeniu do np. Defendera z napędem na 4 koła i ze zwiększonym prześwitem.
To wciąż Focus. Różnice w zawieszeniu (w przypadku przejazdow droga nieutwardzoną) są minimalne.
Wybieranie auta na podstawie tego kryterium nie uznaje za "rozsądne" a tym bardziej wręcz pisanie że "tak, będę mial przejażdżkę próbna ale chcę żeby to był temat z elektrody.pl tylko żeby wypowiedziały się osoby i podały swoją opinię".
To tak na serio?

Nie chce brzmieć ostro, ale mam wrażenie że właśnie mamy temat gdzie nie ma ani co udowodnić, ani co podważyć bo każdy ma jakieś tam swoje preferencje i swoje własne wymagania. I każdy ma też swoje "własne" drogi i "własne" dziury do pokonania.
Jeden rabin powie ze tylko Active a drugi rabin powie ze Titanium też jest ok a inny że ST-Line też wystarczy.
Ale moim zdaniem żadna z tych opinii nie ma racji bytu jeśli swoje kryterium wyboru pojazdu (ST-Line a Titanium a Active) wybierasz na podstawie tego że masz trudna drogę dojazdowa, bo różnica w zawieszeniu tych pojazdów nie jest na tyle znacząca aby brać to pod uwagę. Może... może Active ma tu jeszcze jakaś delikatna przewagę ale Titanium a ST-Line?
Ile tam jest różnicy w MK4? 20mm?
Sam swojego Titanium X (w Polsce nie ma takich w katalogu bo max to Titanium co też nie oznacza że Titanium X ma wszystko co można było mieć tak samo jak można kupić ST-Line lepiej wyposażonego niż Titanium) obniżyłem o 20mm i jakoś jeździ. Z normalnej drogi też zjedzie tylko czasami częściej szura pokrywa silnika i lewarek do podnoszenia auta wchodzi na styk (a mój drugi w ogóle nie wejdzie).
Była też odpowiedź wyżej że Titanium nie ma "innego" zawieszenia bo jest pakietem Titanium. Trend czy Trend Line (czy jakkolwiek nazywają sie teraz pakiety) mają takie same jak Titanium. Lub też Titanium ma takie same jak inne.
Jedyne "inne" wersję to ST-Line gdzie jest od 10 do 20mm niżej niż w innych, wersja ST gdzie jest na 100% niżej niż w normalnych (skłaniałbym się że tam jest 20mm-25mm niżej choć nie jestem pewien) no i Active który jest podniesiony. MK4 RSa się jeszcze nie dorobił i z tego co gdzies słyszałem, już nie będzie takiej wersji przy tym modelu (został ubity).

Jeśli uważasz że Focus St-Line nie da sobie rady na Twojej drodze, to tak samo "ocen" jakiekolwiek inne wersje.
Bo jeśli kupisz Focusa w innej wersji i będzie spokojnie przejeżdżał to gdzie jeździsz, to tak samo poradzi sobie ST-Line mimo minimalnego obniżenia.

Ostatnio edytowane przez edmun ; 22-11-2020 o 22:46
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2020, 00:00   #17
tysio
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 22-11-2020
Model: Peugeot 206
Silnik: 1.1 60KM
Rocznik: 2004
Postów: 5
Domyślnie Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?

Cytat:
Napisał edmun Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam wrażenie że kolega uważa że jest jak kupi ST-Line to dziurawej drogi nie przejedzie bo kupił "obniżone"/sportowe auto.

Nawet nie wiem jak naprostowac to podejście.
Active czy Titanium czy ST-Line w żaden sposób nie wpłyną na to jak będziesz przejeżdżać drogi której "nie ma" a zamiast niej jest poligon doświadczalny.
Czy to będzie obniżony ST-Line czy podwyższony Active, to nie będzie miało żadnej różnicy.
Albo... ok. niech będzie. różnica (w komforcie pokonywania dziur wielkości koła) będzie w okolicach 15%.
To nie jest porównywanie sportowego auta o niskim zawieszeniu do np. Defendera z napędem na 4 koła i ze zwiększonym prześwitem.
To wciąż Focus. Różnice w zawieszeniu (w przypadku przejazdow droga nieutwardzoną) są minimalne.
Wybieranie auta na podstawie tego kryterium nie uznaje za "rozsądne" a tym bardziej wręcz pisanie że "tak, będę mial przejażdżkę próbna ale chcę żeby to był temat z elektrody.pl tylko żeby wypowiedziały się osoby i podały swoją opinię".
To tak na serio?

Nie chce brzmieć ostro, ale mam wrażenie że właśnie mamy temat gdzie nie ma ani co udowodnić, ani co podważyć bo każdy ma jakieś tam swoje preferencje i swoje własne wymagania. I każdy ma też swoje "własne" drogi i "własne" dziury do pokonania.
Jeden rabin powie ze tylko Active a drugi rabin powie ze Titanium też jest ok a inny że ST-Line też wystarczy.
Ale moim zdaniem żadna z tych opinii nie ma racji bytu jeśli swoje kryterium wyboru pojazdu (ST-Line a Titanium a Active) wybierasz na podstawie tego że masz trudna drogę dojazdowa, bo różnica w zawieszeniu tych pojazdów nie jest na tyle znacząca aby brać to pod uwagę. Może... może Active ma tu jeszcze jakaś delikatna przewagę ale Titanium a ST-Line?
Ile tam jest różnicy w MK4? 20mm?
Sam swojego Titanium X (w Polsce nie ma takich w katalogu bo max to Titanium co też nie oznacza że Titanium X ma wszystko co można było mieć tak samo jak można kupić ST-Line lepiej wyposażonego niż Titanium) obniżyłem o 20mm i jakoś jeździ. Z normalnej drogi też zjedzie tylko czasami częściej szura pokrywa silnika i lewarek do podnoszenia auta wchodzi na styk (a mój drugi w ogóle nie wejdzie).
Była też odpowiedź wyżej że Titanium nie ma "innego" zawieszenia bo jest pakietem Titanium. Trend czy Trend Line (czy jakkolwiek nazywają sie teraz pakiety) mają takie same jak Titanium. Lub też Titanium ma takie same jak inne.
Jedyne "inne" wersję to ST-Line gdzie jest od 10 do 20mm niżej niż w innych, wersja ST gdzie jest na 100% niżej niż w normalnych (skłaniałbym się że tam jest 20mm-25mm niżej choć nie jestem pewien) no i Active który jest podniesiony. MK4 RSa się jeszcze nie dorobił i z tego co gdzies słyszałem, już nie będzie takiej wersji przy tym modelu (został ubity).

Jeśli uważasz że Focus St-Line nie da sobie rady na Twojej drodze, to tak samo "ocen" jakiekolwiek inne wersje.
Bo jeśli kupisz Focusa w innej wersji i będzie spokojnie przejeżdżał to gdzie jeździsz, to tak samo poradzi sobie ST-Line mimo minimalnego obniżenia.
Nie za bardzo rozumiem, czyje podejście chcesz prostować. Różnica między obciążonym Active, a ST-Line to 3 cm i te 3 cm akurat, by mi się przydały. Nie oczekuję oczywiście, że Focus będzie crossover-em, czy suv-em (jakbyś przeczytał ze zrozumieniem mój pierwszy post...).

Tak jak tutaj ktoś fajnie napisał, każdy ma jakieś swoje priorytety w wyborze auta.

Zresztą zależało mi najbardziej na opiniach tych którzy jeździli Active, jak na razie najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy nią nie jeździli Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ale racja, sam się przejadę - będzie łatwiej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez tysio ; 23-11-2020 o 00:05
tysio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2020, 05:13   #18
Andrzej_K
ford::professional
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 16-10-2010
Skąd: Białystok
Model: Focus MK3 Kombi Titanium
Silnik: 1,5 TDCI Duratorq 120 KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,211
Domyślnie Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?

Cytat:
Napisał tysio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
(...)jak na razie najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy nią nie jeździli Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (...)
Bo tak już jest, że wątki "o niczym" (konkretnym) mają największe 'wzięcie' i największą ilość znawców.
__________________
Pozdrawiam, Andrzej_K
"Gdy choć co drugi z Twoich pomysłów wyda Ci się genialny... dopij wódkę i idź spać."
Andrzej_K jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2020, 06:31   #19
jalboss
ford::beginner
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 02-02-2020
Skąd: Świony
Model: Focus
Silnik: 1,0 125 KM
Rocznik: 2020
Postów: 32
Domyślnie Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?

Czy autor wątku oprócz wymagań co do zawieszenia ma jeszcze jakieś inne?
Sam mam Titanium, bo chciałem mieć te parę bajerów więcej niż wersja podstawowa i po 10 tys. już wiem, że na pewno za żadne pieniądze nieoddałbym foteli AGR, lamp ledowych (oraz to co już wcześniej wiedziałem) grzanych foteli i kierownicy.
Jeździłem ST-line, Activem i Titanium. Może dlatego, że mieszkam w mieście i tu się poruszam, to nie widziałem żadnej różnicy. No może poza tym, że Activem z mniejszymi obawami podjeżdżałem pod krawężniki.
jalboss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2020, 08:36   #20
AdoKrycha007
ford::professional
 
Avatar AdoKrycha007
 
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,524
Domyślnie Odp: Którą z wersji 1.0 125KM wybrać?

Żadną. Ten silnik jest droższy w utrzymaniu. Już sam rozrząd kosztuje drugie tyle. Do tego zawiecha jest gorsza.
AdoKrycha007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.