|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-05-2016, 06:08 | #21 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: wymiana rozrządu w 1.6 ti-vct - zapieczona śruba koła pasowego wału korbowego
Spoko-spoko, narzędzia mam już dawno (są w oryginalnym zestawie pasków). Miałem na myśli raczej brak ogólnego doświadczenia "wykonawczego" w mechanice samochodowej, i w tej operacji w szczególności Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A dokumentacja forda ogranicza się do kilku zdjęć, i komentarza na początku i na końcu - zamontować narzędzie, usunąć narzędzie ...
|
14-05-2016, 06:16 | #22 | |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-07-2009
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 684
|
Odp: wymiana rozrządu w 1.6 ti-vct - zapieczona śruba koła pasowego wału korbowego
Cytat:
|
|
14-05-2016, 06:27 | #23 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: wymiana rozrządu w 1.6 ti-vct - zapieczona śruba koła pasowego wału korbowego
Fajne, ale też tylko pokazane "przed" i "po". A ja chętnie bym popatrzył na to jak pasek się układa na kole kręcąc wałem. Poradzę sobie, opanowałem (albo tak mi się wydaje) magię z ustawianiem blokad rozrządu, to z tymi paskami sobie nie poradzę??? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
14-05-2016, 06:44 | #24 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: Konin
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb +LPG
Rocznik: 2007
Postów: 2,764
|
Odp: wymiana rozrządu w 1.6 ti-vct - zapieczona śruba koła pasowego wału korbowego
film pokazuje zmiane paska klinowego a nie rozrządu.
|
14-05-2016, 06:47 | #25 | |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-07-2009
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 684
|
Odp: wymiana rozrządu w 1.6 ti-vct - zapieczona śruba koła pasowego wału korbowego
Cytat:
|
|
14-05-2016, 20:28 | #26 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: wymiana rozrządu w 1.6 ti-vct - zapieczona śruba koła pasowego wału korbowego
Po wymianie. Odpaliłem, pochodził, rozkręciłem do ponad 6tys.obr. i nic nie wybuchło.
Czyli - nie wiem jakim cudem, ale wygląda, że się udało. Te paski akcesoryjne to, pomimo narzędzi, strasznie upierdliwa sprawa. Może za 5 czy 10 razem robiłbym to sprawniej, ale tym razem musiałem powalczyć. |
14-05-2016, 20:40 | #27 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-07-2009
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 684
|
Odp: wymiana rozrządu w 1.6 ti-vct - zapieczona śruba koła pasowego wału korbowego
To tak dla podsumowania podaj koszty, numery części - zamiennniki - oryginały, jakieś podsumowanie aby temat był dla potomnych.
|
14-05-2016, 21:18 | #28 |
ford::specialist
Imię: Michał
Zarejestrowany: 09-07-2015
Skąd: Warszawa
Model: Fokus C-MAX
Silnik: 1.8 Duratec / LPG - KME
Rocznik: 2004
Postów: 540
|
Odp: wymiana rozrządu w 1.6 ti-vct - zapieczona śruba koła pasowego wału korbowego
Zdjęcia narzędzi zapodaj, szczególnie tych własnego pomysłu.
__________________
Powszechność stosowania nie jest wyrocznią słuszności. |
15-05-2016, 06:38 | #29 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: wymiana rozrządu w 1.6 ti-vct - zapieczona śruba koła pasowego wału korbowego
Się robi. Tzn tutoriala ze zdjęciami nie będę robił, bo nic nowego nie wymyśliłem, poza poprawioną blokadą koła zamachowego. Cen też nie będę podawał, bo towar kosztuje tyle, ile w sklepie chcą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - ale drogo nie jest, jak na zabieg który wykonuje się co 8lat/160kkm. Poza tym, nie wymieniłem pompy wody (ta słynna śruba wału korbowego tak mnie wykończyła, że postanowiłem sobie skrócić robotę trochę. A jak pompa przy 200kkm padnie, to się ją wymieni - na razie fabryczna chodzi równo i nie cieknie).
Od początku: przyczyna wymiany paska - osiągnięty wiek (ponad 8 lat); przebieg niecałe 140kkm. Główne moje "źródła wiedzy" to: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] każde przestudiowane po kilka razy (w pierwszym są też przydatne odwołania do procedur pomocniczych - np. demontaż rozrusznika, alternatora, a dalej - montaż pasków osprzętu itp.). Narzędzia. Trywia pominę - klucze, grzechotki, itp. Dynamometryki (mam dwa, jeden 1/2 "marketowy" do większych momentów, drugi 3/8 precyzyjny do trochę mniejszych NM). No i coś do walki z śrubą koła pasowego wału korbowego - specjalnie kupiłem najprostszego pneumatyka w Casto, i 62cm klucz nasadkowy. Przedłużki do grzechotek i kluczy nasadkowych 1/2 - dłuższe, krótsze; w szczególności dostęp do śruby wału korbowego jest trudny, przez nadkole (odkręciłem 2 zaczepy i śrubkę montażu zderzaka do nadkola, i trzeba sobie trochę odchylić nadkole przy półosi). Drugi podnośnik, bo samochód wisi na jednym, a do demontażu poduszki silnika trzeba podtrzymać tenże silnik. Blokady rozrządu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - ALE trzeba dorobić u ślusarza "ząb" blokady koła zamachowego o 15mm dłuższy niż ten w zestawie (kosztowało mnie 20 zł). Poza tym, w tym zestawie brak szpilki do demontażu napinacza paska rozrządu, a pin do blokady wału korbowego jest tak długi, że trudno jest mi sobie wyobrazić jak można by go wkręcić przy tej ciasnocie. Za to ten zestaw: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] jest wykonany znacznie lepiej, wszystko pasuje, i w ogóle - ale brak blokady koła zamachowego. Części. Wszystko oryginały. Zestaw rozrządu z pompą wody (która mi zostanie do Focusa), np: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] elastyczne paski osprzętu z narzędziami do montażu, np.: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] nowa śruba koła pasowego wału korbowego (są dwie możliwości, dowiadujemy się która pasuje dopiero po odkręceniu - ja miałem tę dłuższą, ale miałem kupione obie): [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Dużo samozaparcia. Browaru nie stosowałem, bo amator mechanik taki jak ja musi przy tak poważnej operacji być przytomny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Jakby nie wszystkie niestandardowe pułapki (np. śruba wału), amator moim zdaniem poradziłby sobie w 2 dni. Teraz czeka mnie przejażdżka, i pierwsze kilkaset km. z duszą na ramieniu - kiedy ten nowy pasek strzeli, bo coś sknociłem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Bo tak całkiem szczerze mówiąc, jest to dość prosta operacja jak się ma głowę na karku. I jeżeli niczego nie pomyliłem, to aż trudno mi uwierzyć jak "fachowiec" może coś zrobić źle - a jednak trochę się tego czyta i słyszy o spapranych wymianach rozrządu w ti-vct. Zobaczymy. |
12-09-2020, 11:29 | #30 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-04-2011
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V Ti-VCT
Rocznik: 2006
Postów: 8
|
Odp: wymiana rozrządu w 1.6 ti-vct - zapieczona śruba koła pasowego wału korbowego
Kolego tez się za to biorę a jakie momenty dokręcani głownie mi chodzi o rolkę napinającą i wymieniam tez pompę wody wiesz może jakimi momentami to dokręcać ?
|