Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-02-2020, 09:57   #31
x-box-2009
ford::amateur
 
Avatar x-box-2009
 
Imię: Zbigniew
Zarejestrowany: 29-11-2016
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Fusion (aka Mondeo)
Silnik: 1.5 ecoboost 180KM
Rocznik: 2015
Postów: 7
Domyślnie Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu

W końcu znalazłem nieco czasu i sprawa niestety nie jest taka prosta. Wygląda na to, że ten zawór w wersji USA ma inną końcówkę, do której pasuje zatrzask, a po drugiej stronie ma na stałe połączoną całą plątaninę rurek (myślę, że w przypadku wymiany samego zaworu jedyne co jest potrzebne to kawałek ok 10cm rurki najlepiej termokurczliwej, którą trzeba połączyć zawór z trójnikiem - widocznym na zdjęciu)...

zatem zawór nie może mieć zakończenia jak te EU bo zatrzask na nim nie zadziała (sprawdzałem)

załączam zdjęcie zaworu USA - zakładam, że trzeba kupić dokładnie taki

pytanie do forumowiczów - czy ktoś może wie gdzie można zakupić taką termokurczliwą rurkę średnica ok 8mm?

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

a tak wygląda to co zakupiłem
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

kupuję teraz na AliExpress jakiś zamiennik na zdjęciach wygląda jak ten z usa (part number pasuje)
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


Ostatnio edytowane przez x-box-2009 ; 19-02-2020 o 10:17
x-box-2009 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-02-2020, 16:07   #32
Rejuvenate
ford::beginner
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 04-09-2019
Skąd: Kraków
Model: Mondeo (Fusion)
Silnik: Hybryda
Rocznik: 2014
Postów: 37
Domyślnie Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu

Daj znać jak już przyjdzie i zamontujesz to cudo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Mi od czasu do czasu wyskakuje ten błąd z nieszczelnością a dodatkowo jeszcze lubi się pokazać błąd z wlewem paliwa (easy fuel )... tankuje tylko do full Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
Rejuvenate jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2020, 19:56   #33
x-box-2009
ford::amateur
 
Avatar x-box-2009
 
Imię: Zbigniew
Zarejestrowany: 29-11-2016
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Fusion (aka Mondeo)
Silnik: 1.5 ecoboost 180KM
Rocznik: 2015
Postów: 7
Domyślnie Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu

Panowie zamontowałem, w sumie to zajęło to może z 20 minut... wężyk zamiast termokurczliwy kupiłem po prostu gumowy do paliwa.
Jest tylko jeden problem... błąd się ciągle świeci Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie tankowałem jeszcze od czasu wymiany więc nie wiem czy będzie poprawa... może trzeba skasować błąd komputerem? czy może komp testuje cały czas stan i gdyby było OK to by samo zgasło (jak np. gaśnie lampka od ciśnienia w oponach)?

Załączam zdjęcia, wężyk i zaciski do kupienia w PL łączny koszt 'naprawy' niecałe 100pln więc strata nieduża, szkoda, że nie wiem czy naprawione czy nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. no nic pozostaje jeszcze ten drugi zawór pod zbiornikiem paliwa, jego wymiana jest niby łatwiejsza... jak się ma podnośnik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

mamy:
element po odłączeniu złączek
przed podmianą zaworu wraz z dokupioną rurką i zaciskami
po wymianie
po zamontowaniu na miejscu

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez x-box-2009 ; 25-03-2020 o 20:16
x-box-2009 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2020, 20:47   #34
kaan1
ford::expert
 
Avatar kaan1
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
Domyślnie Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu

Cytat:
Napisał ssebaa25 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam bardzo podobny problem z moim autem i nie bardzo wiem jak wyeliminować. Nie do końca wiadomo co jest konkretną przyczynę. Mechanik

U mnie problem jest widoczny po tankowaniu auta na stacji paliw.

.......

PS
Jeden raz jak tankowalem auto nie włożyłem końcówki pistoletu do końca I lałem po woli- auto odpaliłem wtedy normalnie. Udało się to tylko raz.

Nie tankuj całkiem do pełna. Dystrybutory i pistolety w Europie (Stage II) są inne niż w Stanach (ORVR). Tankując auto ze Stanów w Europie bardzo łatwo przelać zbiornik, zwłaszcza jak ktoś lubi lać pod korek. Do Grand Cherokee udało mi się wlać w ten sposób 15 litrów więcej niz nominał zbiornika. Z kolei w Escape hybrid, goście na stacji w Gruzji się zdziwili jak im się zaczęło paliwo wylewać na ziemię pod koniec tankowania . Powiedziałem im "do pełna" a ci chcieli sprzedać mi jak najwięcej paliwa. Aż się przestraszyli a ja miałem niezły ubaw. Jak przelewasz zbiornik to paliwo idzie do pochłniacza z węglem. Po uruchomieniu silnika włącza się procedura OBD, która widząc że auto było zatankowane spraawdza tzw. "duży wyciek - gross leak". Ta procedura ustawiona jest na gości w Stanach, któzy zapominają założyć korek na wlew po tankowaniu. Jak masz zalany pochłaniacz paliwem to system OBD sprawdzający szczelność głupieje i pojawia się błąd.
kaan1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2020, 10:42   #35
Rejuvenate
ford::beginner
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 04-09-2019
Skąd: Kraków
Model: Mondeo (Fusion)
Silnik: Hybryda
Rocznik: 2014
Postów: 37
Domyślnie Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu

Cytat:
Napisał x-box-2009 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Panowie zamontowałem, w sumie to zajęło to może z 20 minut... wężyk zamiast termokurczliwy kupiłem po prostu gumowy do paliwa.
Jest tylko jeden problem... błąd się ciągle świeci Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie tankowałem jeszcze od czasu wymiany więc nie wiem czy będzie poprawa... może trzeba skasować błąd komputerem? czy może komp testuje cały czas stan i gdyby było OK to by samo zgasło (jak np. gaśnie lampka od ciśnienia w oponach)?

Załączam zdjęcia, wężyk i zaciski do kupienia w PL łączny koszt 'naprawy' niecałe 100pln więc strata nieduża, szkoda, że nie wiem czy naprawione czy nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. no nic pozostaje jeszcze ten drugi zawór pod zbiornikiem paliwa, jego wymiana jest niby łatwiejsza... jak się ma podnośnik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

mamy:
element po odłączeniu złączek
przed podmianą zaworu wraz z dokupioną rurką i zaciskami
po wymianie
po zamontowaniu na miejscu

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Musisz ten błąd skasować np. Car Scannerem żeby zobaczyć efekty...

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Teraz w ogóle mi się ten błąd nie wyświetla jak jeżdżę ze zbiornikiem wypełnionym do połowy... postaram się teraz tankować np. tylko za 100 zł i zobaczę czy błąd powróci.
Rejuvenate jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-08-2020, 20:40   #36
konus19
ford::average
 
Avatar konus19
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 16-04-2010
Skąd: Kraków
Model: Fusion/Mondeo
Silnik: 2.0 ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 179
Domyślnie Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu

Odgrzeje trochę kotleta bo widzę że dalej nikt rozwiązania nie znalazł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wywala mi błąd P1450 - Brak możliwości odprowadzenia podciśnienia zbiornika paliwa - bez względu czy mam swiecącą się rezerwę czy pół zbiornika. Check engine zaświecił mi się do tej pory 2 razy, po odpaleniu i przejechaniu około 2km.

Po za tym przy tankowaniu do pełna nawet po 1 odbiciu pistoletu jest problem z odpaleniem silnika, chwyta dopiero za 2/3 razem. Szukać tego zaworku o którym jest mowa w tym temacie? Strasznie mnie to denerwuje i chciałbym znaleźć rozwiązanie problemu.
__________________
obecnie Ford Escort mk7 electric orange
obecnie Ford Focus ST 2.5 T 280ps 450nm
obecne Ford Fusion 2.0 ecoboost
konus19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2020, 15:36   #37
ssebaa25
ford::average
 
Avatar ssebaa25
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 28-10-2018
Skąd: Poznań
Model: Ford Fusion 2013
Silnik: 2.0 ecoboost
Rocznik: 2013
Postów: 66
Domyślnie Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu

u mnie błąd nie pojawił się już od ok. 5 tys km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Kiedyś wyczytałem gdzieś na forum, że pomaga rozkręcenie i wypryskanie zaworu i przewodów WD40 - zrobiłem tak i przedmuchałem wszytko sprężonym powietrzem. Jednak przy kolejnym tankowaniu błąd się na nowo pojawił. Tydzień później jechałem akurat w góry i podczas jazdy na trasie zmieniała się wysokość i zaczęło mi "pierdzieć" z wlewu paliwa. Z początku myślałem, że jakaś awaria w silniku bo było to połączone z dodawaniem i odpuszczaniem gazu. Po powrocie błąd silnika sam się skasował i auto normalnie odpaliło po ostatnim tankowaniu i tak jest do dziś.
ssebaa25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2020, 16:10   #38
luckyboy
ford::professional
 
Avatar luckyboy
 
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
Domyślnie Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu

W takim razie trzeba jechać w góry
luckyboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2020, 16:25   #39
ssebaa25
ford::average
 
Avatar ssebaa25
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 28-10-2018
Skąd: Poznań
Model: Ford Fusion 2013
Silnik: 2.0 ecoboost
Rocznik: 2013
Postów: 66
Domyślnie Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu

w tym zaworze swoją drogą było czarno Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ssebaa25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2020, 16:40   #40
leszcz
FCP member
 
Avatar leszcz
 
Imię: Tomi
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Osielsko
Model: FUSION 4x4
Silnik: 2.0EB
Rocznik: 2020
Postów: 7,165
Domyślnie Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu

Cytat:
Napisał ssebaa25 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kiedyś wyczytałem gdzieś na forum, że pomaga rozkręcenie i wypryskanie zaworu i przewodów WD40
pisałem o tym . I tylko zawór tak zrobić . Mi poszło i Tobie poszło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Moja zabawa z nawigacjami
Moje mody we własnym aucie - C+/Tempomat/ACC/BLISS/CTA/CHIP/SYNC2>SYNC3 LOGA stacji Radiowych w SYNC3 bez wymiany ACMa Licznik USA na PL i inne zabawy
leszcz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:14.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.