Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-07-2020, 20:43   #6441
Grabarzek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-02-2011
Skąd: PCT
Model: Mondeo mk5
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2016
Postów: 30
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Dlaczego energetyka ma problemy z instalacjami? @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Możesz wytłumaczyć jak może się nie opłacać hybryda plugin posiadając jednocześnie instalacje pv na chacie? Z mojego rozumowania nie opyla się tylko jak codziennie pokonujemy z 200km po wyjechaniu z domu, bez możliwości ładowania.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Grabarzek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2020, 09:17   #6442
qlszef
ford::average
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 29-01-2009
Skąd: Katowice
Model: Lexus ES. Był Mondeo MKIV 1.8TDCI oraz Mondeo MKV Hybrid
Silnik: hybrid
Rocznik: 2021
Postów: 54
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ja też uważam że plug-in jest nieopłacalny chyba, że ktoś bardzo dużo jeździ i ma możliwość co chwilę ładować auto. Tylko że ładowanie "co chwilę" to chyba nie bardzo ma zastosowanie ponieważ ze zwykłego gniazdka ładowanie trwa ponad 5h. Nie wiem na ile mój przykład będzie reprezentatywny ale załóżmy że mam instalację na chacie i ładuję auto za darmo. Przejeżdżam w miesiącu 1,5k km. Załóżmy że zamiast auta plug-in miałbym zwykłego beznzyniaka który pali średnio 8l/100. Zakładam cenę benzyny na poziomie 5zł za litrl. Koszty paliwa w tym przypadku miesięcznie wynoszą 600ł. Na rok daje to 7200. Po pięciu latach mamy oszczędność na poziomie 36000 i to przy założeniu że plug-in nie spali ani litra paliwa co jest nierealne. I jeśli teraz weźmiemy że przeciętnie plug-in jest droższy o 30k do 40k to mogę twierdzić, że jest to na chwilę obecną mało opłacalne. Chyba że ktoś planuje użytkować samochód 10 lat. Moje założenia są czysto teoretyczne. Ktoś powie, że jeśli będziemy robić więcej kilometrów to zwrot będzie szybszy. Tak tylko robiąc więcej kilometrów w miesiącu to trudno będzie zdążyć z ładowaniem. Załóżmy że ktoś robi 40km dziennie (praca, dom, szkoła itp) To jest dystans na którym powinno wystarczyć baterii. Czyli 40km pomnóżmy przez 22 dni robocze to daje nam 880. Więc prawie połowa brakuje do założonego wcześniej dystansu 1,5k km na miesiąc a tym samy okres zwrotu znacząco się wydłuża. Liczyłem 22 dni robocze i zakładam że w weekendy auto stoi nie ruszone. Wyjazd weekndowy to już realne zużycie PB więc pomijam. Tak więc zakup plug-in moim zdaniem nie jest opłacalny przynajmniej w przypadku nowego samochodu. Moje wyliczenia tak jak mówiłem są czysto teoretyczne i może jakby wziąć jakieś inne zmienne to wyliczenia wyjdą bardziej korzystne. Nie zmienia to faktu, że dla siebie chętnie bym nabył plug-ina bo podoba mi się to jako gadżet Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
qlszef jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2020, 10:18   #6443
kaan1
ford::expert
 
Avatar kaan1
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Cytat:
Napisał Grabarzek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Dlaczego energetyka ma problemy z instalacjami? @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Możesz wytłumaczyć jak może się nie opłacać hybryda plugin posiadając jednocześnie instalacje pv na chacie?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
To do wyższej ceny plug-ina dolicz jeszcze koszt fotowoltaiki. Aby fotowoltaika miała dobrą stopę zwrotu to musi byc wymiarowana pod roczne zużycie prądu. To nie jest tak, że mam fotowoltaikę w domu to przy okazji za darmo jeżdzę. Po prostu musisz mieć większą moc fotowoltaiki, a tutaj się płaci za ilość paneli i kW (po co fotowoltaika do auta jak nie wykorzysutje się jej w pierwszej kolejności w domu?). Uwzględnij jeszcze, że odzyskujesz 80% wyprodukowanej energii (do 10kW) lub 70% (powyżej 10kW). Czyli sumaryczny koszt to: wyższa cena hybrydy plug-in + cena fotowoltaiki + paliwo. Auto zużywa w trybie elektrycznym minimum 15-20 kWh na 100 km. Najkorzystniej jest wykorzystać pełny zasięg elektryczny w ciągu dnia czyli ok. 40 km, tj. potrzeba 8 kWh dziennie to jest (240 dni pracujących) ok. 2000 kWh rocznie +20% (bo tylko 80% prądu Ci zwracają) Czyli moc fotowoltaiki dla jednego auta to ok. 3kW. Jeśli masz drugie auto i dom to zbliżasz się do 10 kW od którego tracisz kolejne 10% wytworzonej energii (rośnie koszt inwestycji). Suma summarum inwestycja w plug-in z zamiarem wykorzystywania fotowoltaiki to będzie tak na oko 50 000 - 60 000 PLN dla jednego auta. Potem jeszcze płacisz trochę za paliwo, pewnie droższy serwis i % więcej tracisz na odsprzedaży auta. Za 60000 PLN przejedziesz dieslem 200 000 km, a benzyną 150 000 km pewnie w 10 lat amortyzując auto i instalację. Czyli zero zysku w najbardziej optymistycznym scenariuszu. Jeżdżąc więcej wcale nie jest lepiej. Bo przekraczasz moc instalacji 10 kW i odzyskujesz tylko 70% z inwestycji. Pytanie czy upchasz 10 kW na dachu domu - bo jak nie to jeszcze stracisz dopłaty. Dodatkowo może okazac się że przekroczysz moc przyłączeniową domu.

Ostatnio edytowane przez kaan1 ; 23-07-2020 o 10:39
kaan1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2020, 10:52   #6444
qlszef
ford::average
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 29-01-2009
Skąd: Katowice
Model: Lexus ES. Był Mondeo MKIV 1.8TDCI oraz Mondeo MKV Hybrid
Silnik: hybrid
Rocznik: 2021
Postów: 54
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

kurcze to tak naprawdę przy nowym samochodzie nie ma siły aby plug-in był opłacalny?
Ja nie kalkulowałem kosztu paneli bo nie zakładałem ich z powodu samochodu. Przy moich teoretycznych obliczeniach założyłem że panele już po prostu są a i tak zakup nowego plug-in wydawał mi się nieopłacalny.
qlszef jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2020, 11:06   #6445
kaan1
ford::expert
 
Avatar kaan1
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Jak masz panele do domu, to sa wymiarowane na to co zużywa dom - inaczej znacznie wydłuża się czas zwrotu inwestycji (dla przewymiarowanej instalacji). Dodajesz dodatkowe odbiorniki energii (a samochód wg wyliczeń wyżej zużywa rocznie mniej więcej tyle co dom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) więc musisz mieć dwa razy większą instalację - większą inwestycję. Czyli w prawidłowych obliczeniach, do kosztów jazdy "na prądzie" nalezy doliczyć pełny koszt instalacji fotowoltaiccznej wymiarowanej pod to auto - nie ma "darmowego" okazyjnego ładowania auta z istniejącej instalacji - po prostu zużywasz prąd, który był przenzaczony dla domu i zamiast za paliwo zapłacisz za prąd w domu. Przy przeciętnym czasia amortyzacji fotowoltaiki (10 lat) oznacza to okres użytkowania auta po którym znowu będziesz musiał zapłącić ekstra za nowe baterie (nowe auto), Czyli prościej ładowyć "pradem" z elektrowni czyli z wegla.

Jest jeden przypadek opłacalny. Masz juz zainstalowaną, przewymiarowaną instalację fotowoltaiczną. Wtedy opłaca Ci się ładowac auto bo odzyskujesz wcześniej przeinwestowane fundusze. Ale za nim to zrobisz zastanów sie czym ogrzewasz dom. Bo jak dom ogrzewasz gazem, to inwestycyjnie lepiej (od hybrydy plug-in) wychodzi zakup dobrej pompy ciepła (10000-20000 PLN) - a przy okazji wzbogacisz dom o klimę dla własnej wygody i komfortu. Sorry, taki mamy klimat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pompa spokojnie pochodzi 15-20 lat w przeciwieństwie do auta

Ostatnio edytowane przez kaan1 ; 23-07-2020 o 11:23
kaan1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2020, 11:35   #6446
qlszef
ford::average
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 29-01-2009
Skąd: Katowice
Model: Lexus ES. Był Mondeo MKIV 1.8TDCI oraz Mondeo MKV Hybrid
Silnik: hybrid
Rocznik: 2021
Postów: 54
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

a liczyłeś ile kosztuje przejechanie 100km na prądzie z elektrowni? Głupio brzmi ale nie wiem ile teraz kosztuje 1KWh Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
qlszef jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2020, 11:37   #6447
cattani75
ford::expert
 
Avatar cattani75
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 15-09-2008
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK5 Titanium, Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 2.0 EB, 1.0 EB
Rocznik: 2016, 2019
Postów: 3,824
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Tego nikt nie wie. :-D
cattani75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2020, 11:40   #6448
mark54
ford::specialist
 
Avatar mark54
 
Zarejestrowany: 05-02-2006
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MKIV Ghia
Silnik: 2.0 (145KM)
Rocznik: 11.2008
Postów: 561
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

W Tauronie najniższa cena w taryfie G12 lub G12W to ok. 0,29 - 0,30zł/kWh.
Oczywiście jest to cena w niskiej taryfie czyli w godzinach nocnych (również przez cały weekend ale to już tylko w G12W).

Ostatnio edytowane przez mark54 ; 23-07-2020 o 11:43
mark54 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2020, 11:42   #6449
lemon
ford::specialist
 
Avatar lemon
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-04-2012
Skąd: Trzebnica
Model: Mondeo Mk5 HB-ta + Fiesta ST mk8 był RSmk3
Silnik: 2.0 EB 240 by Vag Tune, 1.5eb 200KM
Rocznik: 2016, 2020
Postów: 715
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Zużycie roczne prądu za ostatni rok to 4.8kw. Nad pompą ciepła myślę i mam nadzieję że do zimy ją zainstaluję bo hybryda phev się nie opłaca. Dodatkowo można też odliczyć ulgę termo na pompę jak i od paneli. Jest jeszcze program czyste powietrze i dotacja 5k. Przewymiarowana istalacja pv po ulgach wyjdze mi 20k.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
__________________
2016 Mondeo mk5 2.0eb 240KM. 2020 FiST mk8. Był 2017 Focus RS mk3 Stage 2 385/590.
lemon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2020, 11:50   #6450
lemon
ford::specialist
 
Avatar lemon
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-04-2012
Skąd: Trzebnica
Model: Mondeo Mk5 HB-ta + Fiesta ST mk8 był RSmk3
Silnik: 2.0 EB 240 by Vag Tune, 1.5eb 200KM
Rocznik: 2016, 2020
Postów: 715
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Jeszcze 1 rzecz to ZE pobiera 20% ale tylko od wysłanej energii do sieci. Gdy np zużywasz prąd na własne potrzeby to nie pobierają 20% bo wtedy nie "przechowują" energii. Najlepiej za dnia odbierać najwiecej energi gdy produkcja z pv najwyższa. W moim przypadku można by ładować w tym czasie auto z gniazdka.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
__________________
2016 Mondeo mk5 2.0eb 240KM. 2020 FiST mk8. Był 2017 Focus RS mk3 Stage 2 385/590.
lemon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:31.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.