|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-07-2020, 20:43 | #6441 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-02-2011
Skąd: PCT
Model: Mondeo mk5
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2016
Postów: 30
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Dlaczego energetyka ma problemy z instalacjami?
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Możesz wytłumaczyć jak może się nie opłacać hybryda plugin posiadając jednocześnie instalacje pv na chacie? Z mojego rozumowania nie opyla się tylko jak codziennie pokonujemy z 200km po wyjechaniu z domu, bez możliwości ładowania.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka |
23-07-2020, 09:17 | #6442 |
ford::average
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 29-01-2009
Skąd: Katowice
Model: Lexus ES. Był Mondeo MKIV 1.8TDCI oraz Mondeo MKV Hybrid
Silnik: hybrid
Rocznik: 2021
Postów: 54
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
ja też uważam że plug-in jest nieopłacalny chyba, że ktoś bardzo dużo jeździ i ma możliwość co chwilę ładować auto. Tylko że ładowanie "co chwilę" to chyba nie bardzo ma zastosowanie ponieważ ze zwykłego gniazdka ładowanie trwa ponad 5h. Nie wiem na ile mój przykład będzie reprezentatywny ale załóżmy że mam instalację na chacie i ładuję auto za darmo. Przejeżdżam w miesiącu 1,5k km. Załóżmy że zamiast auta plug-in miałbym zwykłego beznzyniaka który pali średnio 8l/100. Zakładam cenę benzyny na poziomie 5zł za litrl. Koszty paliwa w tym przypadku miesięcznie wynoszą 600ł. Na rok daje to 7200. Po pięciu latach mamy oszczędność na poziomie 36000 i to przy założeniu że plug-in nie spali ani litra paliwa co jest nierealne. I jeśli teraz weźmiemy że przeciętnie plug-in jest droższy o 30k do 40k to mogę twierdzić, że jest to na chwilę obecną mało opłacalne. Chyba że ktoś planuje użytkować samochód 10 lat. Moje założenia są czysto teoretyczne. Ktoś powie, że jeśli będziemy robić więcej kilometrów to zwrot będzie szybszy. Tak tylko robiąc więcej kilometrów w miesiącu to trudno będzie zdążyć z ładowaniem. Załóżmy że ktoś robi 40km dziennie (praca, dom, szkoła itp) To jest dystans na którym powinno wystarczyć baterii. Czyli 40km pomnóżmy przez 22 dni robocze to daje nam 880. Więc prawie połowa brakuje do założonego wcześniej dystansu 1,5k km na miesiąc a tym samy okres zwrotu znacząco się wydłuża. Liczyłem 22 dni robocze i zakładam że w weekendy auto stoi nie ruszone. Wyjazd weekndowy to już realne zużycie PB więc pomijam. Tak więc zakup plug-in moim zdaniem nie jest opłacalny przynajmniej w przypadku nowego samochodu. Moje wyliczenia tak jak mówiłem są czysto teoretyczne i może jakby wziąć jakieś inne zmienne to wyliczenia wyjdą bardziej korzystne. Nie zmienia to faktu, że dla siebie chętnie bym nabył plug-ina bo podoba mi się to jako gadżet Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
23-07-2020, 10:18 | #6443 | |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Cytat:
Ostatnio edytowane przez kaan1 ; 23-07-2020 o 10:39 |
|
23-07-2020, 10:52 | #6444 |
ford::average
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 29-01-2009
Skąd: Katowice
Model: Lexus ES. Był Mondeo MKIV 1.8TDCI oraz Mondeo MKV Hybrid
Silnik: hybrid
Rocznik: 2021
Postów: 54
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
kurcze to tak naprawdę przy nowym samochodzie nie ma siły aby plug-in był opłacalny?
Ja nie kalkulowałem kosztu paneli bo nie zakładałem ich z powodu samochodu. Przy moich teoretycznych obliczeniach założyłem że panele już po prostu są a i tak zakup nowego plug-in wydawał mi się nieopłacalny. |
23-07-2020, 11:06 | #6445 |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Jak masz panele do domu, to sa wymiarowane na to co zużywa dom - inaczej znacznie wydłuża się czas zwrotu inwestycji (dla przewymiarowanej instalacji). Dodajesz dodatkowe odbiorniki energii (a samochód wg wyliczeń wyżej zużywa rocznie mniej więcej tyle co dom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) więc musisz mieć dwa razy większą instalację - większą inwestycję. Czyli w prawidłowych obliczeniach, do kosztów jazdy "na prądzie" nalezy doliczyć pełny koszt instalacji fotowoltaiccznej wymiarowanej pod to auto - nie ma "darmowego" okazyjnego ładowania auta z istniejącej instalacji - po prostu zużywasz prąd, który był przenzaczony dla domu i zamiast za paliwo zapłacisz za prąd w domu. Przy przeciętnym czasia amortyzacji fotowoltaiki (10 lat) oznacza to okres użytkowania auta po którym znowu będziesz musiał zapłącić ekstra za nowe baterie (nowe auto), Czyli prościej ładowyć "pradem" z elektrowni czyli z wegla.
Jest jeden przypadek opłacalny. Masz juz zainstalowaną, przewymiarowaną instalację fotowoltaiczną. Wtedy opłaca Ci się ładowac auto bo odzyskujesz wcześniej przeinwestowane fundusze. Ale za nim to zrobisz zastanów sie czym ogrzewasz dom. Bo jak dom ogrzewasz gazem, to inwestycyjnie lepiej (od hybrydy plug-in) wychodzi zakup dobrej pompy ciepła (10000-20000 PLN) - a przy okazji wzbogacisz dom o klimę dla własnej wygody i komfortu. Sorry, taki mamy klimat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pompa spokojnie pochodzi 15-20 lat w przeciwieństwie do auta Ostatnio edytowane przez kaan1 ; 23-07-2020 o 11:23 |
23-07-2020, 11:35 | #6446 |
ford::average
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 29-01-2009
Skąd: Katowice
Model: Lexus ES. Był Mondeo MKIV 1.8TDCI oraz Mondeo MKV Hybrid
Silnik: hybrid
Rocznik: 2021
Postów: 54
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
a liczyłeś ile kosztuje przejechanie 100km na prądzie z elektrowni? Głupio brzmi ale nie wiem ile teraz kosztuje 1KWh Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
23-07-2020, 11:37 | #6447 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 15-09-2008
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK5 Titanium, Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 2.0 EB, 1.0 EB
Rocznik: 2016, 2019
Postów: 3,824
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Tego nikt nie wie. :-D
|
23-07-2020, 11:40 | #6448 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 05-02-2006
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MKIV Ghia
Silnik: 2.0 (145KM)
Rocznik: 11.2008
Postów: 561
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
W Tauronie najniższa cena w taryfie G12 lub G12W to ok. 0,29 - 0,30zł/kWh.
Oczywiście jest to cena w niskiej taryfie czyli w godzinach nocnych (również przez cały weekend ale to już tylko w G12W). Ostatnio edytowane przez mark54 ; 23-07-2020 o 11:43 |
23-07-2020, 11:42 | #6449 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-04-2012
Skąd: Trzebnica
Model: Mondeo Mk5 HB-ta + Fiesta ST mk8 był RSmk3
Silnik: 2.0 EB 240 by Vag Tune, 1.5eb 200KM
Rocznik: 2016, 2020
Postów: 715
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Zużycie roczne prądu za ostatni rok to 4.8kw. Nad pompą ciepła myślę i mam nadzieję że do zimy ją zainstaluję bo hybryda phev się nie opłaca. Dodatkowo można też odliczyć ulgę termo na pompę jak i od paneli. Jest jeszcze program czyste powietrze i dotacja 5k. Przewymiarowana istalacja pv po ulgach wyjdze mi 20k.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
__________________
2016 Mondeo mk5 2.0eb 240KM. 2020 FiST mk8. Był 2017 Focus RS mk3 Stage 2 385/590. |
23-07-2020, 11:50 | #6450 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-04-2012
Skąd: Trzebnica
Model: Mondeo Mk5 HB-ta + Fiesta ST mk8 był RSmk3
Silnik: 2.0 EB 240 by Vag Tune, 1.5eb 200KM
Rocznik: 2016, 2020
Postów: 715
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Jeszcze 1 rzecz to ZE pobiera 20% ale tylko od wysłanej energii do sieci. Gdy np zużywasz prąd na własne potrzeby to nie pobierają 20% bo wtedy nie "przechowują" energii. Najlepiej za dnia odbierać najwiecej energi gdy produkcja z pv najwyższa. W moim przypadku można by ładować w tym czasie auto z gniazdka.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
__________________
2016 Mondeo mk5 2.0eb 240KM. 2020 FiST mk8. Był 2017 Focus RS mk3 Stage 2 385/590. |