|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-05-2019, 21:43 | #41 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Hamulce bębnowe - wymiana na tarcze
W dieslach 1.8 i 2.0 i w benzynie 2.0. W volvo s40/v50 i maździe 3 z tego okresu są te same, a nawet lepsze bo z osłonami tracz przednich.
|
31-05-2019, 04:54 | #42 |
ford::professional
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 16-03-2016
Skąd: uć
Model: ford focus 3 i pół
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2017
Postów: 1,188
|
Odp: Hamulce bębnowe - wymiana na tarcze
Coś ty się tak uparł na te tarcze kotwiczne. W czym ci zaszedł za skórę ich brak? W Mazdach jest i w sumie nic z tego nie wynika,mało tego skuteczność hamowania w Maździe 3 ('09,takie same klocki jak w focusie - kupowałem do jednego i drugiego auta,w końcu posiadam obydwa) w moim odczuciu jest słabsza.
Korektora siły hamowania zdaje się nie miały Peugeoty 205,kto jeździł ten wie jak zachowywało się auto. W każdym współczesnym aucie korektor jest a za rozkład sił hamowania odpowiada elektronika. |
31-05-2019, 05:04 | #43 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Hamulce bębnowe - wymiana na tarcze
Ale pitolisz. Korektor siły hamowania to urządzenie mechaniczne, którego dawno już nie ma w pojazdach, a na pewno nie w tych, o których tu mowa.
A tarcza kotwiczna to nie osłona tarczy hamulcowej. Co masz zakotwiczone w takiej blaszce? Nic. I to nie jest "w moim odczuciu", jeno obiektywnie. W moim odczuciu to focus z tarczami 300/280 słabo hamował. I nic z tego nie wynika, bo odczucie to wartość obiektywnie niemierzalna. Ostatnio edytowane przez weuek ; 31-05-2019 o 05:08 |
31-05-2019, 06:51 | #44 |
ford::professional
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 16-03-2016
Skąd: uć
Model: ford focus 3 i pół
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2017
Postów: 1,188
|
Odp: Hamulce bębnowe - wymiana na tarcze
Dla jednych poszycie tylne zewnętrzne lewe dla innych błotnik tylny lewy,dla pierwszych tarcza koła dla innych felga. Dla mnie tarcza kotwiczna dla Ciebie osłona tarczy hamucowej,nie zmienia faktu że nie odpowiedziałeś na pytanie w czym problem że jej nie ma. I opisz dlaczego hamulce przednie mają inną skuteczność niż tylne. W jaki sposób rozdzielana jest siła hamowania przedniej i tylnej osi
|
31-05-2019, 08:31 | #45 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Hamulce bębnowe - wymiana na tarcze
Problem w tym, że f.o.r.d. przydziadował i akurat w okresie produkcji fokusa mk2 i mondeo mk4 tych osłon nie dawał. Gdyby były niepotrzebne, bo nie wstawiono by ich tam z powrotem w kolejnych generacjach.
A sądząc po wynikach z rolek, to siła hamowania tylnej osi to około 60% siły osi przedniej. Poza oczywistościami typu większa tarcza, klocek i tłoczek, to nie wiem co tym zawiaduje (pewnie konfiguracja pompy), ale na pewno nie korektor siły hamowania, który wypadł z użytku na przełomie wieków. Ostatnio edytowane przez weuek ; 31-05-2019 o 08:35 |
31-05-2019, 18:15 | #46 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: jeszcze focus mk2 GHIA ale już jest fusion 2016 se 2.0 EcoBoost
Silnik: 2.0 tdci , 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2006 , 2016
Postów: 1,328
|
Odp: Hamulce bębnowe - wymiana na tarcze
Obojętnie czy mechaniczny czy elektroniczny .... zawsze to korektor siły hamowania i proszę się tu już nie licytować na racje....
|
29-07-2019, 19:39 | #47 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,608
|
Odp: Hamulce bębnowe - wymiana na tarcze
Zaciski z kombi FF MK2 będą pasować, czy trzeba przerabiać?
|
21-07-2020, 11:20 | #48 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-08-2014
Skąd: SBE
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Postów: 61
|
Odp: Hamulce bębnowe - wymiana na tarcze
chciałem podbić.
Szukam ale nie wiem jaką długość ma przewód pod zacisk na tył? Wrzucam 265, zrezygnowałem z kupna belki, kupuje zaciski i przewody. Jak dobrze sprawdzam to pod zacisk jest przewód długości 440mm? na przykład ten? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i co do linki ręcznego, wystarczy tylko kupić tylną część tylko? ma ktoś jakiś numer? czy linka cofle do OEM przedniej części będzie ok? z tego co czytałem tutaj to niby lepiej brac oem, tylko że chyba oem trzeba brać w całości focus mk2 fl 2009, 1.6b dzięki z góry |
21-07-2020, 11:24 | #49 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,608
|
Odp: Hamulce bębnowe - wymiana na tarcze
Jak kończy się przód to rób 300/280. Z przodu zmieniasz tylko jarzmo i tarczę. Klocki i zacisk jest ten sam.
Tak, kupujesz tylko tylną. Kupowałem ATE 24.3727-0659.2 i pasuje. |
21-07-2020, 12:13 | #50 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-08-2014
Skąd: SBE
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Postów: 61
|
Odp: Hamulce bębnowe - wymiana na tarcze
Właśnie przód mi się nie kończy, mam prawie nowe tarcze 278, nie chciałem przechodzić na 300 jeszcze. Dzieki za rady.
Jeszcze tylko mi powiedz, ten przewód elastyczny hamulcowy tył to ten 440mm? |
|
|
|