Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-12-2019, 12:44   #11
bartecki92
ford::specialist
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-11-2017
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 568
Domyślnie Odp: Zapocony dolot, czyszczenielub wymiana odmy 2.0 tdci

Tak sie trochę wtrące do tematu...

Mówicie o zapoceniu i podejrzewacie odmę, ale wiecie, że w samochodach turbodoładowanych film olejowy znajdujący się w przewodach powietrza jest normalną i często spotykaną rzeczą? Do tego dochodzi syf z rurki EGR który powoduje powstawania właśnie takiego błota w okolicy klapy gaszącej i wejścia do kolektora ssącego.

Nie spotkałem się jeszcze z tym, żeby ktoś wymieniał pokrywę bo odma się popsuła. To często spotykany objaw w 1.9 TDi np, ale w silnikach HDI raczej rzadko spotykane.

Nie twierdzę, że u Was to jest właśnie problemem bo nic nie jest niezniszczalne w samochodzie i może tak być z odmą, ale sugeruję raczej, że szanse na to są niewielkie.


Ostatnio edytowane przez bartecki92 ; 19-12-2019 o 12:46
bartecki92 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-12-2019, 14:06   #12
Goora
ford::average
 
Avatar Goora
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 04-09-2016
Skąd: Łódź
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 103
Domyślnie Odp: Zapocony dolot, czyszczenielub wymiana odmy 2.0 tdci

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] , masz rację, że film olejowy to tam norma.

Jak tak wstępnie tam zajrzałem to chyba u mnie nałożyły się dwa problemy. Po pierwsze rura od IC na końcu od strony klapy gaszącej przy cybancie jest pęknięta, po drugie podejrzewam, że oring klapy gaszącej też już wymaga wymiany.

U mnie raczej nie jest go za dużo (filmu), ale jest nieszczelnie i uwalone jest dookoła łączenia.

Rura i oring już kupiona i tak się zastanawiam, czy przy okazji dłubania tam od razu sobie takiego Catch Tanka nie zamontować. Koszt widzę niewielki, a może coś pomoże.
Znalazłem całkiem gustowny firmy Epman za niecałe 140 PLN.

Zresztą ja lubię sobie dłubać i usprawniać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.



Tylko jest mi ktoś w stanie pokazać na zdjęciu gdzie miałbym się z nim dokładnie wpiąć? Nie mam aktualnie możliwości zajrzeć pod maskę :|
__________________
Temat o moim Mondku:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=251343
Goora jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-12-2019, 16:15   #13
jasinskie1985
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 21-04-2016
Skąd: Ostrołęka
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 7
Domyślnie Odp: Zapocony dolot, czyszczenielub wymiana odmy 2.0 tdci

Wpinasz się za odmą, a gdzie go umieścisz, to już nieistotne, zwróć tylko uwagę na średnicę krućców w zestawie. Mondek średnicę wewnętrzną wężyka za odmą fabrycznie ma coś około 15mm.
jasinskie1985 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-12-2019, 09:48   #14
woojtoos
ford::beginner
 
Avatar woojtoos
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 19-06-2019
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MkIV
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 38
Domyślnie Oil Catch Tank - lokalizacja w 2.0tdci

Witam,

Prośba o informację gdzie powinien być podłączony Oil Catch Tank w silniku 2.0TDCI.
Na zdjęciu zaznaczyłem dwa przewody - zielony i czerwony.
Dzięki za pomoc.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg odma 2.0tdci.jpg (68.3 KB, 281 wyświetleń)
woojtoos jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-12-2019, 21:51   #15
kamilns
ford::advanced
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 29-11-2016
Skąd: Lublin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci ghia
Rocznik: 2004
Postów: 408
Domyślnie Odp: Oil Catch Tank - lokalizacja w 2.0tdci

chyba zielony
kamilns jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-12-2019, 23:02   #16
radkor
ford::professional
 
Avatar radkor
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 23-01-2011
Skąd: Warszawa
Model: VOLVO V40
Silnik: 1.6EB
Rocznik: 2013
Postów: 1,144
Domyślnie Odp: Oil Catch Tank - lokalizacja w 2.0tdci

Zielony idzie do rury turbo, czerwony z przodu do separatora za "przepustnicą".
__________________
Było Mondeo Mk4 2.2TDCi 2010 -> jest Volvo V40 1.6EB 2013
radkor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2022, 15:03   #17
Smitek
ford::amateur
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 28-09-2017
Model: Mondeo KM4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 6
Domyślnie Odp: Oil Catch Tank - lokalizacja w 2.0tdci

Czy ma ktoś może już na gotowo zdjęcia zamontowanego Oil Catch Tanka, którymi mógłby się podzielić? Czy poprawiła się sytuacja z olejem w dolocie i przepustnicy (w sensie, czy jest tam sucho?)
Smitek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2022, 15:31   #18
Lukasz2525
ford::expert
 
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
Domyślnie Odp: Oil Catch Tank - lokalizacja w 2.0tdci

Ja będę robił, ale mam focusa i tam jest fajne miejsce. Na próbę założyłem sobie tam butelkę ze szczotką drucianą w środku i po 125 km zebrały się ze dwie krople oleju na ściankach, więc tyle co nic. Ten separator oleju ogólnie jest konstrukcyjnie wadliwy i nie zbiera oleju, więc OCT coś na pewno da, ale u mnie w dolocie jest większa ilość oleju niż dwie krople, więc niestety chyba turbo
Lukasz2525 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2022, 19:11   #19
Smitek
ford::amateur
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 28-09-2017
Model: Mondeo KM4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 6
Domyślnie Odp: Zapocony dolot, czyszczenielub wymiana odmy 2.0 tdci

Lukasz2525 pochwalisz się fotkami po montażu? Rozumiem, że masz silnik 2.0TDCI?
Smitek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2022, 12:35   #20
Smitek
ford::amateur
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 28-09-2017
Model: Mondeo KM4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 6
Domyślnie Odp: Zapocony dolot, czyszczenielub wymiana odmy 2.0 tdci

Panowie po przystawieniu ręki w miejsce opaski zaciskowej łączące rurę od IC do przepustnicy czuć wyraźnie dmuchające powietrze. Czy to oznacza, że rura do wymiany? Czy to jest normalne/akceptowalne? Dodam, że tamte okolice są mocno zarzygane olejem.
Smitek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.