|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-12-2019, 15:13 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-02-2015
Model: FOCUS
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: MK1
Postów: 5
|
Budowa i działanie układu odpowietrzenia skrzyni - odmy
Witam, czy mógłby ktoś przedstawić budowę i zasadę działania a także diagnostykę układu przewietrzania skrzyni korbowej tzw. odmy w Focusie MK1 Silnik 1,8 tdci. Chodzi mi zwłaszcza o zawór który chyba jest pod pokrywa rozrządu i separator oleju. Porządkując:
1.Jak sprawdzić czy zawór przy odpowiednim podciśnieniu zamyka układ przewietrzania? Czy można go zregenerować? 2. Jak sprawdzić czy separator jeszcze daje rade ew. Czy można go zdemontować i wymyć? 3. Czy mozna i jakim ciśnieniem sprawdzić szczelność układu odmy? 4. Czy pod pokrywę rozrządu trzeba po jej zdjęciu założyć nową uszczelkę? Czytalem na ten temat, ale na focusa chyba nikt nie narzekał więc i tematów nie było. Za to chyba mondeo miało problemy z odma. Ja walczę z szarpaniem na ciepłym silniku powyżej 2 tys. W dolocie mam też trochę oleju, a do tego przy depnieciu gazem szarpania nie ma. Po wykluczeniu innych przyczyn przyszedł czas na odmę i zawór, podejrzewam że się przycina stąd szarpanie. |
03-12-2019, 17:56 | #2 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,641
|
Odp: Budowa i działanie układu odpowietrzenia skrzyni - odmy
Pod pokrywą rozrządu nic nie ma. Pewnie chodzi koledze o pokrywę zaworów, tam i owszem jest membrana odpowietrzania skrzyni korbowej - taki metalowy dysk z dziurką wprasowany w pokrywę zaworów. Element nierozbieralny, jeśli membrana niedomaga, trzeba poszukać sprawnej używanej pokrywki zaworów. Ale to raczej rzadko wysiada. Trzeba tylko sprawdzić czy jest drożna, czy ta dziurka nie zapchana. I broń Boże nie przetykać igłą bo można przedziurawić membranę... Separator natomiast znajduje się po prawej stronie silnika stojąc przodem nad otwartą maską. Zaraz poniżej pokrywy zaworów taka jakby czarna puszka z odchodzącymi gumowymi wężami. Żeby go wyjąc trzeba wywalić aku, podstawę aku i rurę od dolotu do filtra powietrza. Potem już dostęp jest ok. Można to ustrojstwo czyścić bo metalowe sito czy tez pozwijane druty w środku, mogą się zapychać co może powodować problemy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
03-12-2019, 23:47 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-02-2015
Model: FOCUS
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: MK1
Postów: 5
|
Odp: Budowa i działanie układu odpowietrzenia skrzyni - odmy
Tak, oczywiście chodziło o pokrywę zaworów...
Pytanie czy mogę na dwa dni w celu wyeliminowania wplywu odmy na szarpanie skierować wąż od pokrywy zaworów pod silnik ( normalnie łączy się z przewodem od filtra paliwa - dolot), a miejsce łączenia z dolotem zaslepic? Szukam gdzie mogę ale przed tym testem chce się upewnić że nie pogorsze sytuacji inną usterka. Czytałem że po takich przeróbkach odma może przymarznąć, a wtedy ciśnienie gazów może narobić bałaganu, ale jeżeli to będzie tylko odprowadzenie gazow z pokrywy to chyba nic się nie powinno stać? Jeszcze pytanie, czy w tym silniku jest faktycznie przewietrzanie ( świeże powietrze wpada do skrzyni) czy odbierany jest jedynie nadmiar gazów? |