Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-09-2017, 07:32   #61
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Wadliwy uszczelniacz półosi UWAGA!!!

no nie taki spokój...

Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2019, 19:41   #62
linchpin
ford::beginner
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 28-10-2014
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 Ti-VCT 125 hp
Rocznik: 2012
Postów: 10
Domyślnie Odp: Wadliwy uszczelniacz półosi UWAGA!!!

Panowie i Panewki.
Odkopuje temat. Pacjent mk3 2012 benzyna 1.6 ti-vct 115 tyś nalotu. Dziś odkryłem przypadkowo ściągając osłonę silnika, że półośka zapocona, ale na osłonie nie było śladów, żeby coś kapało. Wymieniać ten uszczelniacz czy na razie olać i obserwować? Nie to, że chce dziadować i szkoda mi tych paru złoty, ale jak mam wymienić i ma być dalej to samo to może nie ma sensu? Bo jak czytałem temat to i takie przygody niektórzy mieli po wymianie w ASO. Jeśli jednak wymiana to jak poznać przy zakupie, że jest to niby poprawiony uszczelniacz, a nie pierwsza wadliwa wersja?
linchpin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2019, 20:54   #63
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,640
Domyślnie Odp: Wadliwy uszczelniacz półosi UWAGA!!!

U mnie co prawda mk3.5 ale uszczelniacz i półoś wygląda tak jak na zdjęciu w załączniku. Nalot 160tys km. Nie mam pojęcia jak długo to występuje, na razie nie ruszam, bo nawet nie kapie, osłona silnika sucha. Jak będzie gorzej i zacznie mocniej się pocić to pewnie założę nowy uszczelniacz.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zmulim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2019, 21:18   #64
cytus
ford::advanced
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-12-2015
Model: Focus
Silnik: 1.6 Ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 469
Domyślnie Odp: Wadliwy uszczelniacz półosi UWAGA!!!

U mnie tak samo... nie ruszaj póki co....

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
cytus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2019, 21:38   #65
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Re: Wadliwy uszczelniacz półosi UWAGA!!!

panowie może jeszcze nie leje ale zacznie, to już trzeba wymieniać
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2019, 21:42   #66
cytus
ford::advanced
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-12-2015
Model: Focus
Silnik: 1.6 Ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 469
Domyślnie Odp: Wadliwy uszczelniacz półosi UWAGA!!!

A wymienił już ktoś tak, że za chwilkę znowu się nie pociło????

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
cytus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2019, 21:45   #67
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Re: Wadliwy uszczelniacz półosi UWAGA!!!

wymiana uszczelniacza to jest pół godziny roboty, co wy się tak tego boicie ?

przy okazji ( jeśli wielmożny ford zrobił korek ) można i olej wymienić
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2019, 21:53   #68
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,640
Domyślnie Odp: Wadliwy uszczelniacz półosi UWAGA!!!

Pół godziny? Chyba przesadziłeś trochę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przecież trzeba zbić sworzeń wahacza, rozpiąć wahacz od zwrotnicy, odkręcić śrubę centralną piasty, odkręcić mocowanie łożyska podpory półosi, spuścić olej ze skrzyni i dopiero wtedy jest dostęp by wyciągnąć półośkę. Ciężko wg mnie tak szybko to machnąć. Swoją drogą, chyba warto przy takiej robocie skontrolować stan łożyska podpory półosi i w razie czego go wymienić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zmulim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2019, 22:18   #69
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Re: Wadliwy uszczelniacz półosi UWAGA!!!

no to godzina Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. niech Ci będzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-11-2019, 15:49   #70
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,640
Domyślnie Odp: Wadliwy uszczelniacz półosi UWAGA!!!

Ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dogrzebałem się do instrukcji serwisowych Forda i sprawa wygląda na dość banalną. Myślę że przy najbliższej okazji (wymiana oleju), zajmę się tym i wymienię uszczelniacz. Mam jednak parę pytań do obeznanych w temacie (może trochę głupie). Po pierwsze Ford stosuje jakieś urządzenie do ochrony nowego uszczelniacza - 97ZT-7M181-A. Da się to zrobić bez tego i nie uszkodzić wargi simmeringu? Albo jakiś inny patent by to zabezpieczyć? Co ciekawe, w manualu nie było nawet wzmianki o tym że po wyjęciu półosi poleje się olej. Czyżby w MMT6 nic się nie wyleje? Nie chce mi się wierzyć. Drugie moje pytanie (może faktycznie głupie ale liczę na wyrozumiałość - bliżej mi do elektroniki i elektromechaniki) dlaczego Ford tak ostrzega przed nadmiernym wyginaniem półosi na przegubach - wewnętrznym 18st i zewnętrznym 45st. Faktycznie można coś uszkodzić gdy wygnie się mocniej?? I ostatnia trzecia kwestia - główna śruba mocująca półoś do piasty - zwykle z tego co pamiętam to przykręcało się ją nieco na podnośniku, a dopiero po opuszczeniu auta dokręcało z odpowiednim momentem. Tutaj Ford nakazuje dokręcać w powietrzu 80Nm i 90st najlepiej płynnym ruchem, dopiero później opuścić pojazd, w przeciwnym wypadku spowoduje się usterkę łożyska. Jak to jest?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg cz1.jpg (37.2 KB, 122 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg cz2.jpg (42.0 KB, 116 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg cz3.jpg (15.7 KB, 117 wyświetleń)
zmulim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:41.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.