Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Kuga
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-10-2019, 21:52   #11
Rafik75
ford::beginner
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Błędna, wynika z niezrozumienia co jest co.
Wtyczka na puszce filtra to tylko zasilanie grzałki paliwa w filtrze (zapobiega w zimie wytrącaniu parafiny na filtrze i zatykaniu go tą parafiną). Tam nie jest zbierana żadna informacja.
Tak? No to odepnij wtyczke i zapal silnik.

Rafik75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-10-2019, 22:49   #12
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,052
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Cytat:
Napisał Rafik75 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...No to odepnij wtyczke i zapal silnik.
Nawet miałem ochotę wykonać ten eksperyment...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wynik jest oczywisty, więc zszedłem do samochodu, ale zniechęcił mnie do dalszych działań sporych rozmiarów blaszany element osłonowo-konstrukcyjny przymocowany (kilkoma różnymi śrubami) nad filtrem paliwa w moim Grand C-maxie 2013 z silnikiem DW10C.
Nie jestem tak "napalony" aby Ci udowadniać Twoją niewiedzę "za wszelką cenę"...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

W zamian - popatrz sobie Kolego w schematy.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Grzałka paliwa w filtrze paliwa - jak wszystkie elementy o większym poborze prądu - sterowana jest przekaźnikiem.
O ile PCM steruje załączaniem przekaźnika i może wykryć jego brak, tak nie ma żadnej metody stwierdzenia czy na wyjściu przekaźnika jest pobór prądu czy też nie.

Toteż szanowny Kolego - musiał najwyraźniej Kolega odpinać inną wtyczkę!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Odpinanie i zapinanie wtyczki od podgrzewacza paliwa nie ma prawa mieć dokładnie żadnego wpływu na możliwość uruchomienia silnika. No chyba, że mówimy o uruchomieniu silnika po nocy z temperaturą -35st. C.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wtedy, to faktycznie wypięcie wtyczki podgrzewacza może uniemożliwić rozruch... Ale to już inna bajka...

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 24-10-2019 o 22:51
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-10-2019, 06:45   #13
Rafik75
ford::beginner
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nawet miałem ochotę wykonać ten eksperyment...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wynik jest oczywisty, więc zszedłem do samochodu, ale zniechęcił mnie do dalszych działań sporych rozmiarów blaszany element osłonowo-konstrukcyjny przymocowany (kilkoma różnymi śrubami) nad filtrem paliwa w moim Grand C-maxie 2013 z silnikiem DW10C.
Nie jestem tak "napalony" aby Ci udowadniać Twoją niewiedzę "za wszelką cenę"...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

W zamian - popatrz sobie Kolego w schematy.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Grzałka paliwa w filtrze paliwa - jak wszystkie elementy o większym poborze prądu - sterowana jest przekaźnikiem.
O ile PCM steruje załączaniem przekaźnika i może wykryć jego brak, tak nie ma żadnej metody stwierdzenia czy na wyjściu przekaźnika jest pobór prądu czy też nie.

Toteż szanowny Kolego - musiał najwyraźniej Kolega odpinać inną wtyczkę!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Odpinanie i zapinanie wtyczki od podgrzewacza paliwa nie ma prawa mieć dokładnie żadnego wpływu na możliwość uruchomienia silnika. No chyba, że mówimy o uruchomieniu silnika po nocy z temperaturą -35st. C.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wtedy, to faktycznie wypięcie wtyczki podgrzewacza może uniemożliwić rozruch... Ale to już inna bajka...
Zamiast tracić czas na poematy, już byś pięć razy to sprawdził Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Blaszana osłona jest przymocowana tylko trzema nakrętkami. Przy okazji można sprawdzić stan wtyczki i gniazda.
Nie wymieniał bym kompletnego filtra, jeśli tam jest tylko grzałka. Pompa paliwa nie ruszy, jeśli brak obwodu.
W starych, dobrych 1.8 TDI można było spokojnie wywalić podgrzewacz paliwa i silnik działał normalnie.
Rafik75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-10-2019, 14:51   #14
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,052
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Cytat:
Napisał Rafik75 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zamiast tracić czas na poematy, już byś pięć razy to sprawdził Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...
Zawsze się zastanawiam jaki cel mają tacy koledzy jak Kolega Rafik75Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po co robić ludziom wodę z mózgu, tworzyć "legendy miejskie" i wmawiać, że "czarne jest czarne"...
Jak już takiego Kolegę przyłapie się "na gorącym uczynku", to zaczynają się "szpagaty" - "ale ja myślałem o Daci, a może Ładzie, no ale nie o Kudze z silnikiem DW10C... A w ogóle to pomyliło mi się i miałem to pisać gdzie indziej a nie na forum Forda, bo nie o Forda mi chodzi"...

No cóż bywają "dziwni Koledzy" i niewiele można na to poradzić poza pokazywaniem, ze niektórym nie warto "wierzyć na słowo"...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Proszę - oto filmik z eksperymentu, którego wynik nie miał prawa być inny:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

A oto posklejany osobiście przeze mnie schemat Kugi MK1 z silnikiem DW10C (czyli z lat 2010 - 2012). Tor zasilania grzałki w filtrze paliwa od przekaźmika R5 w skrzynce bezpieczników aż do samej grzałki zaznaczony dla wygody kollegi @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] aby nie rozpoczynał dyskusji, że "to przecież nie o tę linię zasilania chodzi no i nie ma tu wcale narysowanej tej pompy paliwa, co to ją mam na myśli"...

Zdjęcie można sobie powiększać aby było widać więcej...

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez Speedo ; 25-10-2019 o 20:33
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-10-2019, 20:31   #15
Speedo
Junior Moderator
 
Avatar Speedo
 
Zarejestrowany: 09-09-2004
Skąd: lubuskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 3,003
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Panowie,

Kod:
§12
Obrażanie kogokolwiek na Forum jest niedopuszczalne.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Speedo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2019, 12:13   #16
maro18
FCP member
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 18-01-2018
Skąd: Ostrava
Model: ka
Silnik: benzyna
Rocznik: 2021
Postów: 76
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

tedi_k dzięki za konkretne podzielenie się wiedzą.
maro18 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2019, 09:34   #17
Rafik75
ford::beginner
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Proszę - oto filmik z eksperymentu, którego wynik nie miał prawa być inny:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Ok, tylko nie wkładaj wtyczki tak szybko z powrotem, zaczekaj niech wypali paliwo w układzie.

U mnie (Kuga II 2013), jak się ta wtyczka rozleciała, też silnik działał przez chwilę. Później koniec. Nie zapalił oraz nie podawał paliwa do filtra. Gdyby to nie miało znaczenia, to bym tego gó...a nie naprawiał, jeździł bez wtyczki i nie wydawał kasy na nowy filtr.
Rafik75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2019, 11:02   #18
emerzet74
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-09-2017
Model: Kuga
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 97
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Jestem po wymianie filtra i oringu. Myślałem, że trafiłem za pierwszym razem (mała zagniotka na oringu - nawet nie wiem czy widać na zdjęciu). Zaraz po wymianie zero powietrza w paliwie, a po przejechaniu 20km delikatne bąbelki (silnik pracował normalnie). Dałem sobie spokój. Ale dzisiaj po nocy na dworze odpalił normalnie a po 4km zgasł. Zapalił po 5-6 kręceniach I znowu normalnie chodzi. Biorę się za wymianę oringów na przewodzie i obejrzę wtyczkę podgrzewacza I zobaczymy.

Tak jest teraz jak silnik trochę pracuje

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
emerzet74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2019, 11:14   #19
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,052
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Cytat:
Napisał Rafik75 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ok, tylko nie wkładaj wtyczki tak szybko ...
Szanowny Kolego - zamiast udzielać porad "od czapki", sugeruję przeczytać schemat elektryczny załączony powyżej, następnie ewentualnie wziąć miernik w rękę i przemierzyć/sprawdzić jego zgodność z instalacją w aucie i na koniec usiąść i głęboko się zastanowić - A Z JAKIEGO POWODU SILNIK MIAŁBY GASNĄĆ PO ODŁĄCZENIU GRZAŁKI W FILTRZE???
Nie radzę ciągnąć tego wątku dalej - dla uniknięcia dalszej kompromitacji...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

BTW - wyjaśnię jeszcze ABCadło działania układu CR w silniku DW10C:
1) w Fordzie stosowana jest pompa wysokiego ciśnienia zointegrowana z pompą niskiego ciśnienia (zasysającą paliwo przez filtr ze zbiornika).
2) pompy napędzane są z mechanicznie z silnika.
3) elektryczny jest jedynie układ pomiarowo/regulacyjny (pomiar i regulacja ciśnienia w układzie)
4) jeśli silnik chodzi i układ nie jest zapowietrzony, to nie ma co go "wyłączyć od wyczerpania się paliwa".
5) w wersji 4x4 w zbiorniku jest elektryczna pompa paliwa realizująca przelewanie paliwa z jednej komory zbiornika do drugiej (zbiornik jest "siodłowy", z miejscem na wał napędowy i trzeba przelewać paliwo z komory, w której nie ma "smoka" do tej ze "smokiem"). Pompka ta nie ma nic wspólnego z układem rozruchowym.

No to teraz ma Kolega nad czym myśleć - co miało by spowodować takie "dziwactwa":
Cytat:
Napisał Rafik75 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...właśnie przez brak dobrego styku. Auto gasło Ci w czasie jazdy lub nie chciało zapalić. Silnik nie otrzymywał danych o paliwie z filtra, wypalił to co było w listwie i zrobiła się "próżnia"....
Czasem jak się czyta takie "mądrości", to już nie wiadomo czy tłumaczyć czy machnąć ręką...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 28-10-2019 o 11:37
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2019, 11:59   #20
Rafik75
ford::beginner
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Szanowny Kolego - zamiast udzielać porad "od czapki", sugeruję przeczytać schemat elektryczny załączony powyżej, następnie ewentualnie wziąć miernik w rękę i przemierzyć/sprawdzić jego zgodność z instalacją w aucie i na koniec usiąść i głęboko się zastanowić - A Z JAKIEGO POWODU SILNIK MIAŁBY GASNĄĆ PO ODŁĄCZENIU GRZAŁKI W FILTRZE???
Nie radzę ciągnąć tego wątku dalej - dla uniknięcia dalszej kompromitacji...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

BTW - wyjaśnię jeszcze ABCadło działania układu CR w silniku DW10C:
1) w Fordzie stosowana jest pompa wysokiego ciśnienia zointegrowana z pompą niskiego ciśnienia (zasysającą paliwo przez filtr ze zbiornika).
2) pompy napędzane są z mechanicznie z silnika.
3) elektryczny jest jedynie układ pomiarowo/regulacyjny (pomiar i regulacja ciśnienia w układzie)
4) jeśli silnik chodzi i układ nie jest zapowietrzony, to nie ma co go "wyłączyć od wyczerpania się paliwa".
5) w wersji 4x4 w zbiorniku jest elektryczna pompa paliwa realizująca przelewanie paliwa z jednej komory zbiornika do drugiej (zbiornik jest "siodłowy", z miejscem na wał napędowy i trzeba przelewać paliwo z komory, w której nie ma "smoka" do tej ze "smokiem"). Pompka ta nie ma nic wspólnego z układem rozruchowym.

No to teraz ma Kolega nad czym myśleć - co miało by spowodować takie "dziwactwa":


Czasem jak się czyta takie "mądrości", to już nie wiadomo czy tłumaczyć czy machnąć ręką...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W żadnym punkcie nie masz racji.
Czemu w moim aucie słychać pracującą pompę w zbiorniku paliwa, która pracuje po naciśnięciu przycisku START (silnik nie działa) i paliwo tryskało przewodem biegnącym od zbiornika?
W wersji 2WD też jest tzw. dzielony zbiornik paliwa. Czy jest tam dodatkowa pompa - nie wiem. Ale zadanie przelewania paliwa może realizować jedna, ta sama pompa.

No i proszę bez zwrotów "kolega", bo wódki razem nie piliśmy.
Rafik75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:18.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.