|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-10-2019, 21:52 | #11 | |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
|
Odp: Powietrze w paliwie.
Cytat:
|
|
24-10-2019, 22:49 | #12 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,052
|
Odp: Powietrze w paliwie.
Cytat:
Nie jestem tak "napalony" aby Ci udowadniać Twoją niewiedzę "za wszelką cenę"...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W zamian - popatrz sobie Kolego w schematy.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Grzałka paliwa w filtrze paliwa - jak wszystkie elementy o większym poborze prądu - sterowana jest przekaźnikiem. O ile PCM steruje załączaniem przekaźnika i może wykryć jego brak, tak nie ma żadnej metody stwierdzenia czy na wyjściu przekaźnika jest pobór prądu czy też nie. Toteż szanowny Kolego - musiał najwyraźniej Kolega odpinać inną wtyczkę!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Odpinanie i zapinanie wtyczki od podgrzewacza paliwa nie ma prawa mieć dokładnie żadnego wpływu na możliwość uruchomienia silnika. No chyba, że mówimy o uruchomieniu silnika po nocy z temperaturą -35st. C.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wtedy, to faktycznie wypięcie wtyczki podgrzewacza może uniemożliwić rozruch... Ale to już inna bajka... Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 24-10-2019 o 22:51 |
|
25-10-2019, 06:45 | #13 | |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
|
Odp: Powietrze w paliwie.
Cytat:
Blaszana osłona jest przymocowana tylko trzema nakrętkami. Przy okazji można sprawdzić stan wtyczki i gniazda. Nie wymieniał bym kompletnego filtra, jeśli tam jest tylko grzałka. Pompa paliwa nie ruszy, jeśli brak obwodu. W starych, dobrych 1.8 TDI można było spokojnie wywalić podgrzewacz paliwa i silnik działał normalnie. |
|
25-10-2019, 14:51 | #14 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,052
|
Odp: Powietrze w paliwie.
Cytat:
Po co robić ludziom wodę z mózgu, tworzyć "legendy miejskie" i wmawiać, że "czarne jest czarne"... Jak już takiego Kolegę przyłapie się "na gorącym uczynku", to zaczynają się "szpagaty" - "ale ja myślałem o Daci, a może Ładzie, no ale nie o Kudze z silnikiem DW10C... A w ogóle to pomyliło mi się i miałem to pisać gdzie indziej a nie na forum Forda, bo nie o Forda mi chodzi"... No cóż bywają "dziwni Koledzy" i niewiele można na to poradzić poza pokazywaniem, ze niektórym nie warto "wierzyć na słowo"...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Proszę - oto filmik z eksperymentu, którego wynik nie miał prawa być inny: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] A oto posklejany osobiście przeze mnie schemat Kugi MK1 z silnikiem DW10C (czyli z lat 2010 - 2012). Tor zasilania grzałki w filtrze paliwa od przekaźmika R5 w skrzynce bezpieczników aż do samej grzałki zaznaczony dla wygody kollegi @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] aby nie rozpoczynał dyskusji, że "to przecież nie o tę linię zasilania chodzi no i nie ma tu wcale narysowanej tej pompy paliwa, co to ją mam na myśli"... Zdjęcie można sobie powiększać aby było widać więcej... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Speedo ; 25-10-2019 o 20:33 |
|
25-10-2019, 20:31 | #15 |
Junior Moderator
Zarejestrowany: 09-09-2004
Skąd: lubuskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 3,003
|
Odp: Powietrze w paliwie.
Panowie,
Kod:
§12 Obrażanie kogokolwiek na Forum jest niedopuszczalne. |
27-10-2019, 12:13 | #16 |
FCP member
Imię: Marek
Zarejestrowany: 18-01-2018
Skąd: Ostrava
Model: ka
Silnik: benzyna
Rocznik: 2021
Postów: 76
|
Odp: Powietrze w paliwie.
tedi_k dzięki za konkretne podzielenie się wiedzą.
|
28-10-2019, 09:34 | #17 | |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
|
Odp: Powietrze w paliwie.
Cytat:
U mnie (Kuga II 2013), jak się ta wtyczka rozleciała, też silnik działał przez chwilę. Później koniec. Nie zapalił oraz nie podawał paliwa do filtra. Gdyby to nie miało znaczenia, to bym tego gó...a nie naprawiał, jeździł bez wtyczki i nie wydawał kasy na nowy filtr. |
|
28-10-2019, 11:02 | #18 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-09-2017
Model: Kuga
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 97
|
Odp: Powietrze w paliwie.
Jestem po wymianie filtra i oringu. Myślałem, że trafiłem za pierwszym razem (mała zagniotka na oringu - nawet nie wiem czy widać na zdjęciu). Zaraz po wymianie zero powietrza w paliwie, a po przejechaniu 20km delikatne bąbelki (silnik pracował normalnie). Dałem sobie spokój. Ale dzisiaj po nocy na dworze odpalił normalnie a po 4km zgasł. Zapalił po 5-6 kręceniach I znowu normalnie chodzi. Biorę się za wymianę oringów na przewodzie i obejrzę wtyczkę podgrzewacza I zobaczymy.
Tak jest teraz jak silnik trochę pracuje [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka |
28-10-2019, 11:14 | #19 | ||
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,052
|
Odp: Powietrze w paliwie.
Cytat:
Nie radzę ciągnąć tego wątku dalej - dla uniknięcia dalszej kompromitacji...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. BTW - wyjaśnię jeszcze ABCadło działania układu CR w silniku DW10C: 1) w Fordzie stosowana jest pompa wysokiego ciśnienia zointegrowana z pompą niskiego ciśnienia (zasysającą paliwo przez filtr ze zbiornika). 2) pompy napędzane są z mechanicznie z silnika. 3) elektryczny jest jedynie układ pomiarowo/regulacyjny (pomiar i regulacja ciśnienia w układzie) 4) jeśli silnik chodzi i układ nie jest zapowietrzony, to nie ma co go "wyłączyć od wyczerpania się paliwa". 5) w wersji 4x4 w zbiorniku jest elektryczna pompa paliwa realizująca przelewanie paliwa z jednej komory zbiornika do drugiej (zbiornik jest "siodłowy", z miejscem na wał napędowy i trzeba przelewać paliwo z komory, w której nie ma "smoka" do tej ze "smokiem"). Pompka ta nie ma nic wspólnego z układem rozruchowym. No to teraz ma Kolega nad czym myśleć - co miało by spowodować takie "dziwactwa": Cytat:
Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 28-10-2019 o 11:37 |
||
28-10-2019, 11:59 | #20 | |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
|
Odp: Powietrze w paliwie.
Cytat:
Czemu w moim aucie słychać pracującą pompę w zbiorniku paliwa, która pracuje po naciśnięciu przycisku START (silnik nie działa) i paliwo tryskało przewodem biegnącym od zbiornika? W wersji 2WD też jest tzw. dzielony zbiornik paliwa. Czy jest tam dodatkowa pompa - nie wiem. Ale zadanie przelewania paliwa może realizować jedna, ta sama pompa. No i proszę bez zwrotów "kolega", bo wódki razem nie piliśmy. |
|